Вашему вниманию предоставляется конспект урока по английскому языку в 3 классе. Урок введения лексических единицю В конспекте представленны ход урока, приложения и слайды.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«конспект урока в 3 классе»
Тема: подарки ко дню рождения
Цели: знать лексические единицы по теме урока, уметь использовать полученные знания в письменной и устной монологической речи.
Задачи: совершенствовать знания полученные на предыдущих занятиях;
Познакомить с новыми лексическими единицами;
Закрепить правила употребления структуры this is;
Развивать лексические и грамматические навыки;
Развивать навыки устной и письменной монологической речи;
Совершенствовать слухопроизносительные навыки;
Воспитание сознательной дисциплины учащихся, целеустремленности, желания высказывать свои мысли.
Оснащение урока: Учебник(Английский язык : учебн. пособие для 3-го кл. общеобразоват. учреждений с рус. яз. обучения. Ч. 1/ Л. М. Лапицкая [и др.]. - 2-е изд., перераб. - Минск : Выш. шк., 2013.-143 с. : ил.), ноутбук, телевизор, раздаточный материал, наглядный материал.
Good morning, children! I’m glad to see you. How are you today? Today we have got an interesting lesson, we’ll play games, learn some new words.
Today we speak about presents for Jake and Pam’s dad.
Before we pass to our main topic let’s practice pronounce the sounds correctly.
II основной этап
1. Lettersecret (фонетическая зарядка)
Look at the screen and listen and repeat the first sentence. A baby snake is on the cake. What’s the common sound? Yes, the sound [eı] (слайд 1). So, the second sentence : An apple and a cat are on a hat. What’s the common sound? Yes, the sound [æ]. (слайд 2)
Now, open your books at page 68, exercise 1b. Look and guess why letter Aa is [eı] and [æ]? (приложение 1)
2. Reading
Now help Rose to read the words with [eı] , then with [æ].(ex.1c, p.69). Who can find words with [eı]? with [æ]? (приложение 2)
It was good. Take these cards. Colour all words with [æ]. (приложение 3)
3. New words
Look at the blackboard. Try to read and translate these words. (приложение 4)
I’ve got a big square. Take a pencil and circle the word. Find its translation. (приложение 5)
Take these cards, match the words with their translations. (Приложение 6)
Translate some phrases:
Я беру яблоко и торт.
Я грущу.
У меня нет бумаги.
Я счастлив.
Я делаю шляпу.
4. Pre-listening work
Look at the screen and listen the text about Pam and Jake. Try to answer What presents do Pam and Jake make?
Listening
[Teacher read the text, pupils see only presentation]
(слайды 3-7) (приложение 6)
Moving activity (видео)
After-listening work
Now answer the questions. (слaйды 8-12)
Open your books (p.71, ex.2c) True or False. (приложение 8)
Complete the sentences (слайд 13)
Put the sentences in the correct order. (приложение 9)
Who can retell the 1st part of this text?
III заключительный этап
Homework
Now listen your home task. Draw your favourite part of this text and tell about it.
Round-up
Take one of these smiles and put it into the box. (слайд 14)
Good-bye!
Приложение 1
Aa
[eı]
[æ]
n a m e
c a t
g r a n n y
a p p l e
a
e
a
a
y
a
e
acorn
jam
and
thanks
snake
dad
grandad
baby
cat
BUT: family, have
Приложение 2
Name, Kate, Dan, granny, Dave, Pam, baby, family, Jake, Andy, snake, hat, apple, dad, Sandy, cat.
Приложение 3
Приложение 4
Приложение 5
b
h
a
t
f
i
h
l
s
a
d
c
a
m
q
k
v
a
p
a
p
e
r
k
p
k
z
f
h
e
y
e
d
i
j
l
Hat - шляпа, cake - торт, sad - грустный, happy - счастливый, make - делать, take - брать, paper - бумага.
Приложение 6
This is Jake. He’s seven. This is his sister. Her name’s pam. She’s ten.
Jake takes some black paper. He makes a paper hat. Pam takes some apple jam. She makes an apple jam cake.
Oh, no! The snake is on the cake! The cat is on the hat! The rat is on the apple! Bad snake! No cake! Jake is sad! Pam is sad.
Jake takes some red paper. He makes a paper hat. Pam takes some orange jam. She makes an orange jam cake.