kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока для 7 класса по теме: "Hobbies or what do you like to do in your free time?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Приобретения навыков использования английского языка как средство общения в реальной жизни и выражения собственного мнения.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока для 7 класса по теме: "Hobbies or what do you like to do in your free time?"»

Тема: Внешность и характеp.

Подтема: Увлечения. Hobbies.

Дата: 09. 11. 2017

Форма урока: комбинированная.

Цель практическая – приобретение навыков использования английского языка как

средство общения в реальной жизни и выражения собственного

мнения,

общеобразовательная – совершенствование навыков монологической и диалогичес-

кой речи в коммуникации по теме «Hobbies»,

воспитательная – формирование творческого мышления учащихся через

коммуникацию, общения, взаимоотношения и презентацию

собственного мнения,

развивающая – развитие коммуникативных умений учащихся по описанию различных

увлечений.


Оборудование: раздаточный материал с заданиями, опоры со словами на доске,

ноутбук, учебник «Spotlight 7». Английский язык. 7класс. Учеб. для

общеобразоват. организаций. (Английский в фокусе) / Ю. Е. Ваулина,

Д. Дули, О. Е. Подоляко и др. – М.: Просвещение, 2016. – 144 с.




Ход урока:

Ι. Начальный этап.

Подготовка к восприятию иностранной речи. T: I’d like to say you “hello”!

1. Greeting. Приветствие: How do you do?

Ps: We are fine.

Thank you!

T: Dear boys and girls! I’m very glad to see you again!

What date is it today? What season is it now? Tell me, please, what do boys and girls like to do in their free time?

Ps: Boys like footballs, boys like cars,

boys like hanging round in bars.

Girls are sugar, girls are spicy,

they like trainers, that are pricy.

2. Aim. T: Today we are going to speak about what do you like to do in your free

time, to revise the material concerning hobbies and interests. We’ll make dialogues, describe interests and hobbies. We’ll also practice to write words on our topic.

II. Основная часть урока. Повторение активного лексического материала по теме «Hobbies». 

  1. Речевая разминка.

Teacher: I’d like you to begin your work by the drill of the words and word-combinations

you will need while discussing the theme “Hobbies”. What do you think, what words will you need?

Ученики называют разные слова по теме:

gardening

 

 

a collection

 

 

music

shopping

 

 

a coin

 

 

watching TV

to be fond of

 

 

reading

 

 

football

proud

 

 

history

 

 

swimming

to be proud of

 

 

dancing

 

 

sports

to collect

 

 

singing

 

 

photography

computing

 

 

travelling

 

 

playing tennis















2. Работа в парах для выявления значения слова «hobby». Активизация творческих способностей учащихся через общение друг с другом.

T: And now I’d like you to work in pairs and to find out the meaning of the word “hobby”.

Ps:

  • to be fond of smth.

  • to be interested in smth.

  • to like doing smth.

  • how to spend free time

  • to enjoy doing smth.

Каждой паре предоставляется возможность высказаться.

3. Checking up the homework. T: Let`s remember the words, you`ve learned at

home, to do the tasks below.

Game ‘’Translators”. T: Translate ,please, such words into Russian:

curious, sewing, knitting, fencing, creative, patient, imaginative etc.

4. Активизация навыков аудирования по теме "Hobbies". (4 мин.)

T: I think that you can easily guess the hobby. Let's play the game "Guess the Hobby".

T: Listen to me! What hobby is it? 1) T: Some people like to dance. Sometimes they go to the special clubs or dance at home. They like to go to a disco.

P: It is dancing.

2) T: Some people like to watch different kinds of programmes or films on TV. For exam-ple, children are usually fond of films about animals.

P:It is watching TV

3) T: Some people like to visit different cities, countries. They can travel by car, by plane, by train, by bus or on foot. This hobby helps them to learn history, geography and traditions of different people and countries.

P: It is travelling

4) T: People like to sing songs. Sometimes they go to music school. They like to listen to the songs and sing them.

P: singing

5) T: They can play football or hockey, swim or run very well. People like to go to the stadium or to the sports ground.

P: sports

5. Развития навыков чтения.

T: Read the texts about American teen’s hobbies and fill in the information:

Akiane Kramarik`s hobby is … .

Raynece Leader-Thomson`s hobby is … .

Esteban Cortezar`s hobby is … .

Chase Austin`s hobby is … .

Снятие лексических трудностей. T: Before reading lets translate such words and combinations:

pays a lot of attention, design, try out, staple, in charge of, empire, determined, jealous of.


6. Физкультминутка.

T: I think you’re a bit tired now. It’s just the time to do some physical exercises.

Hands up, hands down, hands on hips, sit down,

Turn left, turn right, bend left, bend right.

One, two, three hop, one, two, three stop.

Head and shoulders, knees and toes.

Head and shoulders, knees and toes .

Knees and toes, mouth, eyes and ears.

Head and shoulders, knees and toes.

Knees and toes, mouth, eyes and ears.

Head and shoulders, knees and toes.

Knees and toes, knees and toes.

7. Актуализация опорных знаний обучающихся.

T: Now I want you to remember special words and word combinations. Listen and translate.

Which of these activities are sports and which are hobbies?

Divide them into two columns.

Gardening, golf, painting, football, fishing, skydiving, arts, snowboarding, tennis, aerobics, board games, knitting, ice hockey, skiing, motor racing, photography, stamp collecting.

Let’s check your answers.

P: variants.

8. Контроль уровня сформированности диалогических навыков.

T:Last lesson we worked in pairs. We tried to make dialogues. Act out the dialogues about your hobbies! Repeat it, please. I give you two minutes. Can we act out our dialogues? Who starts?   Our dialogues: -Hello!

-Hello! What`s your name?

-I`m Ann, What`s your name?

-I`m Bill, How old are you?

-I`m 12. How old are you?

-I`m 12 too. Where do you live?

-I live in Khartsyzsk. Do you have a hobby

- Yes? I do. My hobby is fishing. What about you?

- I have a hobby too. My hobby is sport. I like sport very much.

-That’s great.


9. Развитие навыкoв орфографии.

Look! You can see some letters here. The task is to make up the words on topic “Hobbies” Open your exercise books and write down the words.  Unscramble the words!

deninggar (gardening)

paingint (painting)

ingvelltra(travelling)

tsorsp(sport)

rahoringsec(horseracing)

miwmings(swimming)

tingleccol(collecting)

cingdan(dancing)

csimu(music)

shfining(fishing)

ginjgog(jogging)

ertaeht(theatre)

enicma(cinema)

putmocer(computer)

adingre(reading)

III Заключительная часть урока.

1. Summary. T: As for me I am glad to see that you have done a good job. You

have prepared good reports and good dialogues. You were active

at the lesson. What have you revised today? What have you

learned? What is the lesson about?

2. Homework. T: Speak about what you and your family usually do in your

free time together.

Thank you for the lesson. Good bye!



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 7 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока для 7 класса по теме: "Hobbies or what do you like to do in your free time?"

Автор: Воронежская Елена Михайловна

Дата: 04.11.2017

Номер свидетельства: 436728

Похожие файлы

object(ArrayObject)#865 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(94) "Конспект урока на тему "Что делает тебя счастливым" "
    ["seo_title"] => string(57) "konspiekt-uroka-na-tiemu-chto-dielaiet-tiebia-schastlivym"
    ["file_id"] => string(6) "211293"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1431598281"
  }
}
object(ArrayObject)#887 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(104) "Конспект урока на тему "Что делает подростка счастливым" "
    ["seo_title"] => string(60) "konspiekt-uroka-na-tiemu-chto-dielaiet-podrostka-schastlivym"
    ["file_id"] => string(6) "211296"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1431598537"
  }
}
object(ArrayObject)#865 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(93) "Закрепление лексических и грамматических навыков "
    ["seo_title"] => string(59) "zakrieplieniie-lieksichieskikh-i-ghrammatichieskikh-navykov"
    ["file_id"] => string(6) "227944"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1441025346"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства