— Did you understand this poem? Can you replace words to numbers? Check your work. (заменяют слова на цифры).
— Who wants to recite the poem? (восстанавливают стихотворение)
Включение в систему знаний, повторение.
(Чтение и говорение: игра в командах. Отгадать рассказ — загадку и поселить своего питомца, записав улицу и номер домика цифрами).
-You must read the text and guess. Who is it?
Cat (Green Street, 50)
It is white and grey. It has 2 years and 2 eyes and a tail. It can run and jump but it can’t swim. It likes to eat milk and fish but it doesn’t like oranges. It lives in Green Street, house number fifty.
Dog (Yellow Street, 51)
It is black and brown. It has short neck, black nose and funny face. It can run well but it can’t fly. It likes to eat meat. It likes to play. It lives in Yellow Street, house number fifty- one.
Parrot (White Street, 55)
It is green, yellow and blue. It has got a funny face and a long tail. It can sing and fly well but it can’t run. It likes to eat corn and apples. It lives in White Street, house number fifty- five.
Представление результатов совместной деятельности.
-You are right. Take your animal from the blackboard, color it and write Street and number on its house. The tell us about your animal. (дети в группах раскрашивают своего питомца, готовят о нем рассказ и представляют совместный проект).
Постановка целей и задач урока.
-Зачем нам нужно знать цифры?
(уметь считать, называть возраст, записывать адрес, называть дату, номер телефона).
-зачем нам нужны цифры на уроках математике?
- Какая тема урока?
Введение новых ЛЕ (арифметические действия)
сложение
вычитание
деление
умножение
равно
Закрепление новых ЛЕ (арифметические действия)
Now please, work in pairs (работая в парах, выполнить арифметические действия с нарисованными ключами и кошками. Разобрать пример).
p.26 ex. 1
Now let’s check (Отдельные учащиеся по очереди, вслух выполняют арифметические действия).
p.26 ex. 2 (Внимательно посмотрите на арифметические примеры и, работая в парах, назовите пропущенные цифры и арифметические знаки).
Now let’s check (Отдельные учащиеся по очереди, вслух решают примеры).
Физкультминутка.
-Are you tired? Look at me please! Let’s do exercises for your eyes:
Look to the left.
Look to the right,
Up and down.
Look around. (And one more, please).
p.26 ex.3
Рефлексия. Подведение итогов.
-Чему мы научились?
-Do you like our lesson?
-The lesson is over. You may be free. Good-bye! Have a nice day! See you later!