Просмотр содержимого документа
«Конспект урока на тему "Еда Британии"»
Тема: Еда Британии
Класс 7 «А»
Цель: Систематизировать знания учащихся по теме еда, исчисляемые и неисчисляемые существительные.
Задачи:
Научить учащихся различать исчисляемые и неисчисляемые существительные. Познакомить с новыми словами по теме «Еда»
Развивать навыки устной и письменной речи, произношения.
Приобщение учащихся к культуре английского языка.
Тип урока: Комбинированный
Наглядные пособия: Слайды, карточки, картинки по теме, картинки фруктов, доска, учебник, маркеры и 4 листа формат А4
Меж предметнаясвязь с русским языком
The plan of the lesson
Organization moment
Greeting
Good morning children and guests of our lesson.
How are you?
I’m glad to see you.
Today at the lesson you will be get apples for the right answer and at the end of the lesson you will count your apples that will be your mark for the lesson. (ученики получают за каждый правильный ответ рисунок яблока и оценка считается по этим рисункам, сколько яблок такая и оценка за урок)
2. Phonetic drill
Betty Bottle bought a bit of butter
But she bought a bit of bitter butter
Then she bought some better butter
But where is the bit of bitter butter
Betty Bottle bought.
II The basic part of the lesson
Checking up the home task.
Let’s check your home task
Look at the blackboard. Choose the correct answer. The tasks are from the test (rise your cards) (У каждого на руках карточки А В С)
1. There are a lot of ________ in the forests of Kazakhstan.
A) Wolf B) Wolves
2. Squirrels eat a lot of _________ .
A) Leaves B) Leaf
3. There are a lot of ________ .
A) Children B) Child
2. Setting the aims of the lesson
I have got a lot of cards with questions and you must ask your friend. 1. What do you like to eat? 2/ Do you like an apple? Do you like meat? What do you like to drink? Do you like milk? Very good today at the lesson we speak about eating in Britain then countable and uncountable nouns.
Presentation of the new material
Countable and uncountable nouns. Объяснение нового материала. Какие существительные мы называем исчисляемые а какие неисчисляемые. Посмотрите как они сокращенно обозначаются. C U. Неисчисляемые существительные не употребляются во мн.ч.
Игра. Показывается рисунок учащиеся должны приклеить его в правильную колонку Например:
Countable Uncountable
An apple milk
An orange sugar
Look at the blackboard, read these sentences and say what is the difference between much and many. Pupil’s answers
6. Exercise 7 page 66. Complete the sentences with
much and many.
We need many oranges to make orange juice
I don’t drink much milk – one litter a day.
He doesn’t always put much salt on his food.
My car doesn’t use much petrol.
They haven’t much money. They are not rich.
There aren’t many potatoes in the box.
Физ. минутка .
8. Работа в мини группах. Презентация «Eда Британии».
Составление меню.
1 – Что Британцы кушают на завтрак
2. – на обед
3. – на ужин
4. – воскресный обед
9. Каждому ученику дается карточка они должны написать что они кушают на завтрак, обед и ужин.
III. Concluding stage
1. Giving the home task
Please, open your diary and write down home task
Exercise 5, 8 at page 69
2. Giving the marks Please, everybody count your fruits and tell me please your marks.