Тип урока: комбинированный (с элементами контроля аудирования)
Методы и приемы: наглядные, словесные, приемы критического мышления, развивающие методы обучения, игровые приемы «Ловля звуков», «Running dictation»
Задачи:
1. Познакомиться с природой Казахстана, географическим положением, мнением о стране через аудируемый материал. Уметь работать с кластером, отработать новые слова
2. Развивать умение слушать, навыки совместной работы, критическое мышление
3. Воспитывать чувство патриотизма, толерантности, гордости за свою страну и любовь к малой Родине
Ресурсы: ИКТ (видеоматериал для прослушивания), кластер, бумага формата А4, изобразительные средства
Применение идей модулей уровневых программ: критическое мышление (корзинка идей, кластер, прием «Домино»), саморегуляция, jigsaw puzzles, учет возрастных особенностей, информационные технологии
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект урока Kazakhstan is my Motherland»
Дата: 22, October
Класс: 10
Урок №: 15
Тема урока: Kazakhstan is my Motherland
Тип урока: комбинированный (с элементами контроля аудирования)
Методы и приемы: наглядные, словесные, приемы критического мышления, развивающие методы обучения, игровые приемы «Ловля звуков», «Running dictation»
Задачи:
1. Познакомиться с природой Казахстана, географическим положением, мнением о стране через аудируемый материал. Уметь работать с кластером, отработать новые слова
2. Развивать умение слушать, навыки совместной работы, критическое мышление
3. Воспитывать чувство патриотизма, толерантности, гордости за свою страну и любовь к малой Родине
Ресурсы: ИКТ (видеоматериал для прослушивания), кластер, бумага формата А4, изобразительные средства
Применение идей модулей уровневых программ: критическое мышление (корзинка идей, кластер, прием «Домино»), саморегуляция, jigsaw puzzles, учет возрастных особенностей, информационные технологии
Procedure of the lesson:
Phases of the lesson
time
Pupils’ activities
I. Introduction.
T.: Good morning, dear children. I’m very glad to see you again. How are you? How do you feel yourself?
I have some smiles for you. Please choose one, which is suitable to your mood just now.
We’ll work in groups, appreciate the work of each group during our lesson on the sheets of paper with the stickers. So, let’s start.
3 min
☺☻
II. Presentation
1). I want you listen to the material about nature of Kazakhstan and then say what association you have with the word “Kazakhstan”( method of critical thinking “Basket of ideas” with the game “Catching the sounds”): steppes, beautiful nature, sunny, surprising, enormous land, hospitable people, tasty dishes, friendly people, lovely animals, President, Baiterek, Astana.
T: I’ll catch your words and put them into our basket and you try to remember them in order to use in your speech during the work.
5 min
Children listen and give their associations
2). Let’s go on working with lexical material: the heart of Eurasian continent, to be proud of, proud of its past, looks to the future, like a song, discover, wonderful and mysterious. (words with translation are written on the cards)
4 min
Study new words
III. Practice.
1) Now, let’s listen to the new information about our country, but before this you are given a task: while listening, pay attention to the words connected with the next items: nature, resorts, mountains, reserves, lakes and then be ready to work with the claster. Don’t forget about your competition and give marks for your groups.
2). Do the claster on the text you’ve just listened.
10 min
5 min
Critical thinking method
IV. Production
1) Presentation of the claster
2) Let’s have the method of “Domino”. I’ll give you two parts of the texts and you are to combine them correctly.
3). Checking up hometask
4). Today we have much material about our country, I’ve prepared one more video from which we’ll know what is said about our country abroad (official video about Kazakhstan, 1/5 min.). Let’s listen and be ready to write a running dictation.
5 min
3 min
5 min
Students show their works and defend them before students. Appreciation of works.
The students read the text on the walls, choose the correct sentences and bring to their teams. Clue and have the whole text.
V. Reflexion
1). Hometask: write a short essay about Kazakhstan
2). Let’s conclude our work: what marks will you give to your groups and others.
Thank you very much, you’ve worked hard today and I give you such marks: Katya - , Vasya - , Natasha - , Alina- , Kolya - , Ruslan - .
3) We’ll finish our work with the reflexive map:
What emotions do you feel?
I feel myself
And now I want you to see the last video about our “Small Motherland - Kostanai”. Please, listen. (4 min)
4) And the very end: we, Kazakhs, have many rich and beautiful traditions, which demonstrate good manners, generosity and hospitality of our people and last many centuries and are given from generation to generation. So, shsashu! ( the teacher gives students some presents for boys and girls).