ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА
АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 4 КЛАССЕ
по теме «Transport and travelling»
Цель урока: обобщение и систематизация знаний учащихся по теме путешествие и транспорт.
Задачи, реализуемые на уроке:
Образовательная: добиться усвоения учениками вопросов о путешествии и транспорте.
Развивающие: развивать навыки говорения, развивать языковые способности, познавательный интерес школьников.
Воспитательные: воспитывать культуру общения, эстетические взгляды; укреплять психологическое и эмоциональное здоровье учащихся.
Оборудование:
1.Учебник: Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английский язык. 4 класс: учеб. для общеобразовательных учреждений и школ. с углубленным изучением англ. яз. с прил. на электрон. носителе. В 2 ч. – М.: Просвещение, 2009.
2.мультимедийная презентация;
3.мультимедийный проектор, компьютер, экран.
Этапы урока:
1. Организационный момент
2. Фонетическая разминка.
3.Речевая разминка
4. Повторение лексического материала
5. Физкультминутка.
6. Закрепление пройденного материала. Работа с карточками.
7.
8. Итог урока.
ХОД УРОКА.
1.Организационный момент.
- Good morning boys and girls! I am glad to see you.
Let's begin our lesson! Look at the screen. ( 1 -4 слайд с изображением различных видов транспорта) What do you see here?
P1-I can see a car.
P2- I can see a bus, a plane, a ship. и т. д.
-What is the theme of our lesson? How do you think?
P3-Different kinds of transport, travelling.
- OK. You are right. Today we’ll have a talk about different kinds of transport and travelling.
2.Фонетическая зарядка.
Look at the whiteboard listen and repeat, please. отдельные звуки, проговаривание слов (слайд 5)
[ei]
[?]
[i]
plane
luggage
ship
train
bus
ticket
stay
Bus stop
miss
Let's practice our tongue and try to learn the poem.
And now let’s try to read it…(6 слайд)
Take a bus or take a train,
Take a boat or take a plane,
Take a taxi, take a car,
Maybe near or maybe far,
Take a rocket to the moon,
But be sure to come back soon.
( Учащиеся прослушивают стихотворение, повторяют за учителем, читают про себя и вслух.)
3.Речевая зарядка.
I want you to answer some questions:
- Do you like to travel? (7 слайд) вопрос- ответ.
- Do you like to travel by sea (by plane, by train)? (8 слайд) вопрос-ответ
- Did you travel last summer? (9 слайд) вопрос-ответ
- Would you like to travel next summer? (10 слайд) вопрос-ответ
4. Повторение лексического материала.
1)T: Now let’s play “ Say it in English or Russian ”.
(Дети достают бумажки со словами из коробочки и называют их по-английски или переводят на русский.)
2) T: Look at this task. Fill in the missing letter.( слайд 11)
Pl_ne,to tr_vel, tra_n, seas_de, to fl_, arr_ve, t_xi, v_yage.
3) Now let’s play “chainword”(слайд 12)
T:Find new words and write down them.
JOURNEYFASTFINDPLANETRAINRAILWAYPLATFORM
5 Физминутка.
It's time to have a rest. I want you to stand up and do our exercises.
Up and Down
Up and down, up and down
Clap your hands and turn around.
Hands up clap clap clap
Hands down shake shake shake
Hands on hip jump jump jump
Hop hop hop stop stand still.Good sit down please.
6. Закрепление пройденного материала. Работа с карточками.
T: Do you know anything about trains? Let’s do next exercise.
Circle the letters near the sentences which are true.
T A through train is comfortable.
K Train is faster than plane.
R You can’t travel by train without a ticket.
A I can’t go to New York by train.
O Paris is in Russia.
V Disneyland is very large. That’s why people travel there by train.
P There are 3 railway stations in Moscow.
E A train is more comfortable than a bicycle.
L A bus is less expensive than a train.
T:Everything is correct. Now if you write the letters in circles you will get the necessary word .Who names this word?( дети говорят слово -travel)
7 Работа в парах. Составление диалогов.
T: So now imagine that you are at the airport and want to buy a ticket. The task is to put the phrases in correct order and read the dialog. Do this task in pairs. I give you 3 minutes.
Read your dialoge.
-I would like a ticket to Moscow, please.
- When are you going to fly?
- Today.
- Just a minute. I think flight 11 is best for you.
- When is the flight?
- 7.10, madam
-Excellent. How much is the ticket?
- That will be 14 pounds.
8 Итог урока.
Т:Thank you for the lesson. You were very active. Did you like our lesson? What did you like most of all? You worked hard and your marks are.The lesson is over, good bye.