Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка по теме "Sights of London" »
Открытый урок в 6 классе на тему : Sights of London
Тема: Достопримечательности Лондона
Тип урока: урок — путешествие
Цели урока: - знакомство с достопримечательностями Англии
-развитие внимания, памяти, способности к анализу, обобщению
- воспитание потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре и и группе, воспитание уважительного отношения к иноязычной культуре
- совершенствование грамматических навыков, развитие умения читать с целью полного понимания текста с целью извлечения конкретной информации
Задачи: - закрепить знания по теме Достопримечательности Лондона
- совершенствовать грамматические навыки говорения, чтения, монологической и диалогической речи
- повысить интерес к изучению иностранного языка
Оборудование:
Видеофильм о Великобритании
Раздаточный материал
Карта Лондона
Плакаты с достопримечательностями Лондона
Учебные пособия
УМК для 6 класса, В.П. Кузовлев
Ход урока:
I
a)Приветствие.
Good morning, children!
Today we have an adventure lesson. We will make a trip to a city and visit its seegsights. But 1st of all your aim is to guess what city we will go to.
b) On your desks you have puzzles. Please, work in pairs to do them. And tell what pictures you can see on them? Приложение 1.
Делают пазл.
Определяем тему урока. We can see pictures of London sights.
So we will go to... ? And the topic of our lesson is Sights of London
Today we are going to do some tasks, check your spelling, watch a video about London and so on.
II Проверка домашнего задания. Домашнее задание было выучить достопримечательности Лондона.
Let`s continue our lesson with checking your homework. Your homework was to learn new words by heart.
а) Look at the screen. There are words with missing letters. Your aim is to fill in the gaps. Open your copybooks and do the task there. I give you some minutes to do it and then we will check.
1)c__p__t__l
2)The t__ __e__ of Lo__d __ n
3)f__m__ __s
4)B__g B__n
5)B__ __ kin__h__m p__l__c__
6)Tr__f__lg__r S__u__e
7) The L__nd__n __y__
Дети выполняют задание. Потом выходят к доске, заполняют пропуски, читают слово и переводят его. Не забывайте комментировать каждое слово. Если ребенок сделает ошибку, обратите внимание и отработайте слово еще раз, используя ассоциацию или другой метод.
Who is ready with the first word? Go to the blackboard and write down missing letters.
Complete the following sentences with the words.
b) Опять же задание на отработку новых слов. Теперь задача — употребить их в предложении.
Let`s continue. Now complete the following sentences with the words. Use the same words.
1) London is a capital of Great Britain.
2) The Tower of London has bloody history. William the 1st started the Tower of London in 1081.
3) A lot of famous people live in London, for example, Sir Paul McCartney
4)Big Ben is really the bell of the clock
5) Buckingham palace is where the Queen lives.
6)The best way to see London is the London Eye.
7)Trafalgar Square is a square in central London and is the most famous square in the world.
II a) Работа с текстом Теперь более сложный уровень отработки новых слов. Понимание их и осознание внутри текста.
Look at the screen. There is a text. Please, look through.
Big Ben
There is a big clock on the tower of the Palace of Westminster in London. It is often called Big Ben. But Big Ben is really the bell of the clock. It is the biggest clock bell in Britain. It weighs 13.5 tons. The clock tower is 318 feet high. You have to go up 374 steps to reach the top.
Now I give you a couple of minutes to try to memorize the text.
Ready? I see parts of the text. Your aim is to put the paragraphs in the right oder. Work in groups.
Have you done? Look at the screen and check yourself. If you have mistakes, improve them. Who`ve succed the task, rase your hand? Good job.
Now let`s read the text step by step. Follow the text.
Let`s translate. Who would like to start?
1) самостоятельно читают
2) запоминают
3) раздаю разрезанный текст
4) составляют в группах
5) проверяют с доски
6) читают по цепочки
7) переводят
b) Групповой диалог по тексту: вопрос — ответ. Зачастую класс на уроке ведет себя рассеянно и дети не слышат друг друга. Наша задача при помощи данного задания вовлечь весь класс в создание единого диалога. На карточке у каждого учащегося есть вопрос и ответ. Начинает тот, у кого на карточке написан 1). Остальные дети внимательно слушают вопрос и ищут у себя на карточке ответ на него. Если ответ имеется, то ученик зачитывает его и затем читает свой вопрос. То есть у каждого ученика на карточке есть вопрос и ответ.
Вопросы к тексту: карточки ?+ ответ
1) What is this text about?
- Yes, I would
- This text is about London.
- Where is the clock situated?
- It is situated in London.
- Which role has Big Ben?
- Big Ben is the bell of the clock.
- Is it the biggest clock in Britain?
- Yes, it is the biggest clock in Britain.
-How much does it weigh?
- It weighs 13, 5 tons.
-What high has Big Ben?
- The clock tower is 318 feet high
- How many steps do you have to go up to reach the top?
- You have to go up 318 steps to reach the top.
- Have you ever visited Big Ben ?
- No, I` ve not.
- Would you like to visit it?
III Зарядка
We are going to learn about one more attraction. It`s London Bridge.
London Bridge falling down
http://www.youtube.com/watch?v=JUke3Hnv8o4
Самостоятельно придумайте движения.
Thank you. And now answer my question Would you like to make an online trip to London?
IV
a) Просмотр видео о Лондоне
I give you maps which help you to follow the London sights.
Раздаете карты. ПРИЛОЖЕНИЕ 2
And now we are going to watch a video. During the video you will have to mark these sights on your maps with numbers in the right oder. For example, the first sight is Big Ben. You find it on your maps and write down number one. And you should continue in the same way.
Просмотр видео о Лондоне. По ходу просмотра видео отмечают по-порядку достопримечательности Лондона. Всего их 9.
https://www.youtube.com/watch?v=a7rDMy9Ql_A
1 Big Ben
2 The london Eye
3 Tower Bridge
4 Buckingham Palace
5 Tower of London
6 Hyde Park
7 British museum
8 Westminster Abbey
b) Закрепление увиденного
Please, tell me what places have you seen?
I have seen …...
V Рефлексия.
Make a quiz
ПРИЛОЖЕНИЕ 3
Обязательно оцените детей в конце урока. В тесте 5 вопросов. Если ребенок сделал все 5 правильно, то поставьте ему 5 и так далее.
So today at the lesson we have a trip to London. I hope you learn new sights and repeat old of them. Thnk you for the lesson!
ПРИЛОЖЕНИЕ
1 выберите любые изображения достопримечательностей Лондона и разрежьте их на несколько частей.
2 КАРТА
3 Quiz
1. Match pictures of sights and there names.
1) The tower of London 2) Buckingham palace 3) The London Eye