Определение темы урока и постановка целей (by the end of the lesson you will be able to use –ing and infinitive forms in the speach)
• Упр. 1, с. 30
Задачи:развитие навыков распознавания и использования в речи инфинитива и -ing
форм глагола; развитие умений ознакомительного и поискового чтения.
Ключи:
like/love/prefer/don’t mind/can’t stand, etc. +-ing form(examples: dust mites like eating, they can’t stand living); can/must/may/will, etc. +infinitive without to(examples: you may think, they can carry, cockroaches can live); look forward to/have difficulty (in)/be used to +-ing form
(examples: they have difficulty laying); kind/sad/lucky/clever/glad, etc. +to-infinitive(examples: they are always glad to do); manage/ want/expect/offer/help/promise, etc. +to-infinitive(examples: the only one who wants to be, vacuuming... helps to get rid of, don’t expect to get rid of); let/make/hear/see/feel +infinitive without to(examples: don’t let them live).
• Упр. 2, с. 30
Задача:развитие умений монологической речи (изложение основного содержания
прочитанного с опорой на ключевые фразы).
Предполагаемыйответ:
You willhave difficultyin getting rid of cockroaches. Cockroaches areglad tolive in warm and
dark places. Dust miteslike eatingdead skin. Cockroachescan carrydiseases.Don’t letyour
room get too warm as bedbugs lay eggs in warm temperatures.Don’t expectcockroaches to die
immediately.
• Упр. 3, с. 30
Задачи:развитие навыков распознавания и использования в речи инфинитива и –ing форм глагола; развитие умений изучающего чтения.
Ключи:
1 to get on; 2 to help; 3 doing; 4 helping; 5 playing;6 do; 7 borrow; 8 asking; 9 having; 10 to do
• Упр. 4, с. 30
Задача:развитие навыков распознавания и использования в речи инфинитива и –ing форм глагола.
Ключи:
1 a) switching (recall), b) to switch (not forget); 2 a) drinking (do sth as an experiment), b) to
open (made an attempt); 3 a) watching (finished action), b) to watch (interrupted what she was
doing in order to do sth else); 4 a) talking (without stopping), b) to talk (proceeded)
• Упр. 5, с. 31
Задача:развитие навыков распознавания и использования в речи инфинитива и –ing форм глагола.
Ключи:
1 A: to go, B: staying; 2 A: to do, B: doing;3 A: to turn off, B: turning; 4 A: to tell, B:worrying,to wait; 5 A: fix, B: calling, fixing
• Упр. 9, с. 31
Задача:развитие навыков распознавания и использования инфинитива и -ing form глагола (действительного причастия) в конструкциях со сложным дополнением. Обратите внимание учащихся на то, что сложное дополнение встречается только после определённых глаголов (tosee,tohear,tofeel,tonotice,towatch).