«In the Palace of Westminster» (Британский парламент
«In the Palace of Westminster» (Британский парламент
Урок-экскурсия с закреплением речевого и грамматического материала и введением лексических единиц по теме ;"Английский парламент"по учебнику Кауфман.8класс.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
««In the Palace of Westminster» (Британский парламент»
Уроканглийского языкав 8-ом классе
«In the Palace of Westminster»
(Британский парламент)
У читель:
2017 г. План-конспект урока
учителя английского языка
Аскарян Нины Хосровны
Пояснительная записка к открытому уроку по английскому языку в 8-ом классе
«The trip to London.In the Palace of Westminster»
Место урока в системе уроков: урок – экскурсия с закреплением речевого и грамматического материала и введением новых лексических единиц при изучении темы «Британский парламент» (по учебнику английского языка К. Кауфман «Happy English.ru», 8 класс).
Задачи урока:
1) познакомить учащихся со структурой Британского парламента, его работой; лексикой по теме;
2) развивать умения говорения по теме;
3) развивать умение найти требуемую информацию в воспринимаемом на слух тексте;
4) формировать умение объяснять те или иные факты, описанные в тексте.
Цели урока:
расширение знаний учащихся о Британской политической системе, расширение кругозора учащихся, развитие навыков аудирования.
Оборудование:
аудиокассета, компьютер, компьютерная презентация, экран, проектор, картинки по теме, музыкальная презентация, видеофильм о Лондоне и его достопримечательностях
Дополнительная литература: «Нестандартные уроки английского языка» Волгоград 2006 ИД «Корифей»
Информационные источники:
http://school-collection. *****
http://eng.1september.ru/
http://www.schoolenglish.ru
Ход урока
1)Оргмомент. Беседа с дежурными.
Введениетемыурока.
T: Let’s read the topic of our lesson. ( на доске записана тема урока)
Эпиграф “When a man is tired of London, he is tired of life.”
(SamuelJohnson)
1.Our trip to London
What place is it –the Palace of Westminster? What is another name of this place?
P-s: The Houses of Parliament.
T: Why is it called so?
P-s: Because there are two Houses in it: the House of Lords and the House of Commons.
T: Yes, you are right. And today we’ll speak about these two Houses, we’ll speak about people, objects and places in the Palace of Westminster.
2) Повторениелексикипредыдущегоурока.
T: But first of all let’s repeat the words of the previous lesson. Read the words on the blackboard after me and translate them. (на доске слова)
To vote, to approve, to consist of, state, government, to inherit, hereditary peer, to work on bills, to be called, to be elected, Prime Minister, head of state.
3) Практика использования изученной лексики в речи.
T: Translate my sentences from Russian into English using these words.
1. Британский парламент состоит из двух палат: Палаты Лордов и Палаты Общин.
2. Члены парламента представляют всех людей в стране.
3. Члены парламента избираются каждые 5 лет.
4. Члены Палаты Лордов не избираются.
5. Некоторые члены Палаты Лордов наследуют их места от отцов и дедов.
6. Королева является главой государства.
7. Премьер Министр является главой правительства.
8. Члены Палаты Общин принимают важные решения и работают над законопроектами.
9. Королева и Палата Лордов одобряют решения Палаты Общин.
4) Отработка лексики с применением опоры.
T: Look at the blackboard. Here are some mistakes that people often make about the British state and its Parliament. Correct them. Use the expressions from the conversation bricks and explain your ideas. (на доске разговорные клишеи предложения с ошибками).
Conversation bricks: Many people think that; some people think that; everybody says that; But in fact, but actually, but in reality, but don’t forget….
Mistakes: .1.The British Parliament sits in two buildings.
2. All the people in Parliament are called MPs.
3. The Prime Minister is the head of state.
4. The Queen forms the government.
5. MPs are elected every year.
6. All the people in the House of Lords inherit their places.
Model: Many people think that the British Parliament sits in two buildings but in fact it is one building.
P-s correct the mistakes.
5) Введение новой лексики по теме. Упражнение 1.
T: Open your textbooks on page 55, ex. 1.Listen and read the new words.
( ученики за диктором читают новые слова)
Lord Chancellor, Labour Party, Conservative Party, Speaker, to preside, to debate, chamber, arch, David Lloyd George, Winston Churchill.
6) Выполнение упр.2.Установление соответствия между фотографиями, названиями и описаниями, перевод названий и описаний для снятия трудностей при аудировании.
T: Read the task. a) But first of all, let’s read the names of the objects people and places and match them with their photos. (ученики читают названия, переводят некоторые с помощью учителя и находят соответствующие фотографии).
b) T: And now let’s read the descriptions of all these things and match them with their photos. (учащиеся читают описания предметов и сопоставляют их с фотографиями; некоторые описания переводят).
7) Выполнение упр. 3: использование грамматического материала раздела 2 (придаточные определительные предложения) для обеспечения более прочного запоминания новой информации упр.2.
Получить полный текст
Подписаться на рассылку!
T: Let’s make some sentences about the photos in ex. 2, using the words where, who, which, that. Let’s do it orally. This table will help you.
Match parts of the sentences from box A and box B using the words where, who, which, that.
Box A Box B
1.This is the throne……..
1. ….is the symbol of power
2. This is the Lord Chancellor……
2.….Guy Fawkes tried to blow up
3. This is the Chamber of the House of Commons……
3.…..the Lords and Ladies sit.
4. This is the Speaker…..
4.…..MPs sit.
5. This is the Woolsack……
5.…..sits on the Woolsack.
6. This is the Chamber of the House of Lords…..
6.…...presides over the House of Commons
7. This is the Mace……
7.…...is full of wool
8. This is Westminster Hall…..
8……the Queen sits when she opens the Parliament
Ученики выполняют упражнение самостоятельно в течение 5 минут.
T: Read your sentences. What is the part of the first sentence?
P-s: N8. This is the throne where the Queen sits when she opens the parliament.
8) Выполнение упр.4.Использование полученной информации в ситуации реального общения.
T: Now let’s try to guess: which of the objects and people are in the House of Lords and which are in the House of Commons.
Explain your ideas.
What do you think about the throne? Where is it?
Where is the Woolsack?
The third thing is the Mace. Is it in the House of Lords or in the House of Commons? Use the description of the Mace in ex.2 e.
There are two people on the photos: the Lord Chancellor and the Speaker. What do you think where they are? Use conversation bricks in your answers.
P-s: I think the throne is in the House of Lords because the Queen sits on it when she opens the Parliament. ……
9) Аудирование. Текст прослушивается с опорой на компьютерную презентацию “ The Houses of Parliament”
T: Now let’s watch and listen to the text and check your ideas.
10) Выполнение упр. 6. Чтение с выборочным пониманием нужной информации (scanning).
T: Your task is to answer 8 questions. But I think you shouldn’t read the whole text to answer these questions. You can use one of reading strategies. What reading strategies do you know?
(reading for detail, scanning, skimming)
What reading strategy should we use here?
P-s: Scanning.
T: What about this text?
It”s time for the rest.Музыкальнаяпауза
Our trip to London – видеофильм.
Действительно “When a man is tired of London, he is tired of life.”
(Samuel Johnson) )
Подведениеитогов.
Our travelling is over and over lesson is over too. Thank you for your answers .You all get good and excellent marks. Thank you for the lesson