1. Приветствие. .Нацеливание на тему урока. Фонетическая зарядка. Задача: учить учащихся читать транскрипцию, чтобы они могли самостоятельно пользоваться словарем и правильно произносить звуки, отработка произносительных навыков. | 1 1 3 | Stand up please— Good afternoon, boys and girls! I’m glad to see you. Sit down please/ How are you? Thank you, sit down, please. Take the duster and clean the blackboard, please. Will you go and fetch some chalk? — And now, my dear pupils, before we start our work answer my questions, please. · How old are you? Do you like a ice creme? Have you got a sister? Have you got a pet? can you dance? -What month is it now? -What day of the week is it today? -What’s the weather like today?(cold sanny) -What’s your favorite season? Why do you like …? Учительзадетвопросы. Проверкадомашнегозадания. Whatwasyourhomework&Has everybody done the homeworkOpen your exercise books, please. I want to check that you have all done your homework. Why didn t you do the homework Letsreadeplease Наслайдеиллюстрациивременгода. — Guys, look at the pictures. How do you think what we are going to speak about? — Absolutely right. Our lesson’s topic isI love school, Do you? Фонетическая зарядка: T: Let’s practice your English sounds to speak English well. Look at the blackboard, repeat after me and translate: I like to play, I I like to study every day! T: As for me I’ m not fine today. The weather is rainy, it’s not warm. I wish it were summer now. I miss summer holidays and sunny weather. And you? - What is your favourite season? - Why do you like summer? - Do you miss summer holidays? - How did you spend this summer? - Where did you go? | Приветствуютучителя. — Good afternoon, dear teacher, We are glad to see you! We are fine. Детиотвечаютнавопросы. — It’s Saturday. — It’s automn. — Seasons. — Мы будем повторять слова, звуки по теме. Слушают и повторяют за учителем. |
4. Warmingup. Разминка и активизация навыков устной речи. Задача: учащиеся тренируются в употреблении лексики по ранее изученным темам. 5. Matching. Работа у магнитной доски. Задача:учащиеся тренируются в составлении предложений-высказываний по сезонам года. 5. Reading. Чтение стихотворений-загадок Задача:тренировать умения чтения, развивать языковую догадку/ | 1 5 5 1 4 7 8 | /— Great! Let’s move on to the next riddle. — I see you are tired. Stand up, please. Let’s do the exercises! Физкультминутка: T: Let’s do morning exercises: Hands up – hands down Hands on hips – and don’t sit down Turn to the left, turn to the right, turn around Clap your hands and sit down! Работа поучебнику. Openyourbooksonpage 15, аудирование, чтенеитекста. Readplease/ Упр.2, стр.16 – перед твами утверждения. Вам нужно отвтеить на вопрос какие из утвержденитйверные а какие нет. Read please Грамматика..Повторениелексики по теме школа . Упр 3 устно. Ты любишь школу? Written please smoll text about school/ Используйте выражения: I like I can t do without But I don t like that | Отвечаютнавопросыучителя. — “Seasons” — There are four seasons in a year. Смотрятпрезентацию, слушаютипоютпесню. Учащиеся выходят к магнитной доске по очереди, магнитами крепят карточки к нужному сезону года. Читают и переводят свои предложения. Учащиеся читают по очереди загадки, другие отгадывают. Смотрят видео физминутку и повторяют движения. Дети встают, ловят мяч, задают и отвечают на вопросы: — Whatseasondoyoulike? — Doyougotoschoolin …? /
|
11. Оценка деятельности учащихся с комментариями. 12. Домашнее задание. | 3,5 0,5 | We v got homework/ write please Page 12/Ex 5, — We’ve finished all the tasks. We have spoken about seasons today. I hope you know much about seasons of the year. Let’s say what we were doing at the lesson. — My children, do you like our lesson? What do you like most of all? Do you have questions to me? — — Tell me, please, what we have learnt today. — It’s time for your marks.
— Thank you for your job. Our lesson is over. See you soon. Good-bye! | Ребята перечисляют все виды деятельности, пройденные за урок. — Yes, wedo. Welike / Записывают домашнее задание. — Good-bye! |