Цель урока: дальнейшее совершенствование лексических и грамматических навыков (употребление модального глагола “should”); сопутствующая задача: обучение аудированию, составлению небольших письменных высказывний.
Языковой материал:
а) учебные микротексты,
б) материал для повторения: лексика по теме «Еда» (oranges, eggs, crisps, apples, tomatoes, chicken, fish, pears, honey, popcorn, cola, cheese, yogurt, hamburgers, nuts, sweets, salad, cabbage, carrots, hot dog, cakes, chocolate, bread, meat, fruit, vegetables). Общий вопрос с вспомогательным глаголом Do/ Did; повелительное наклонение глагола для выражения приказания или отрицательной просьбы.
Просмотр содержимого документа
«“How to be healthy”»
Учебник: Деревянко, Н.Н. и др. Английский язык: Английский язык нового тысячелетия / New Millennium English [Текст]: учебник/ Н.Н. Деревянко. – Обнинск: Титул, 2010. – 160 с.
Темаурока: “How to be healthy” (раздел 8, урок 5)
Цель урока: дальнейшее совершенствование лексических и грамматических навыков (употребление модального глагола “should”); сопутствующая задача: обучение аудированию, составлению небольших письменных высказывний.
Языковой материал:
а) учебные микротексты,
б) материал для повторения: лексика по теме «Еда» (oranges, eggs, crisps, apples, tomatoes, chicken, fish, pears, honey, popcorn, cola, cheese, yogurt, hamburgers, nuts, sweets, salad, cabbage, carrots, hot dog, cakes, chocolate, bread, meat, fruit, vegetables). Общий вопрос с вспомогательным глаголом Do/ Did; повелительное наклонение глагола для выражения приказания или отрицательной просьбы.
I think that … is healthy but my friend thinks that it`s unhealthy.
We both think that … is healthy.
на экране предлагаются картинки продук-тов, после их называ-ния под картинками появляются подписи
На экране таблица для заполнения
Дается логико-синтаксическая схема.
4. Работа с микротекстом
а) заполне-ние таблицы,
б) Проверка аудирова-нием микротекста
What food keeps us healthy? What does it do for our health?
You see a table with 4 columns:
1) Keep you healthy,
2) Give you energy,
3) Help you to grow and make you strong,
4) Empty foods.
Under the table there are some foods (bread, eggs, meat, nuts, sweets, fruit, crisps, vegetables). The table is filled partially (частично). Your task is to complete the table with these words.
Now listen and check your answers.
Open your text-book at p. 93 ex.2d. Read 5 statements and tick true ones (ᘁ), false ones (x).
Now look at the list of your favourite foods again and say.
1) Is your favourite food healthy? Why?
2) Were you right?
3) Was your friend right?
It gives us vitamins, energy, help children to grow, be strong.
Заполняют таблицу.
Keep you healthy:
1) vegetables, 2) fruit.
Give you energy: 3) nuts,
4) bread,
Help you to grow: 5) eggs,
6) meat,
Empty food: 7) crisps,
8) sweets.
1) All foods are good for you.
2)Vitamins and minerals help you to keep healthy.
3) Fruit and vegetable are full of sugar and fat.
4) Sweets, crisps and cola keep you healthy.
5) You should eat a variety of foods to stay healthy and grow big and strong.
- My favourite food is (un) healthy because…
- I was right that…
- My friend was right that…
Таблица для заполне-ния на экране
5.Совершенствова-ние грамматических структур
а) упражне-ние в построе-нии вопросов (парная работа)
б) составле-ние плаката «Как быть здоровым»
At the beginning of the lesson you said some facts that help us to be healthy.
Do you always or from time to time follow them?
And your friend? Check how healthy he/she is.
Ask and write the answers.
В вопросы следует подставить вспомогательный глагол:
- для настоящего простого времени….? (do)
- для прошедшего простого времени…? (did)
Score your answers on p.139.
Divided into three groups. Imagine that you are doctors. Write the list of advice to your patients. The first group uses the verb “should”.
The second one - the verb “should not”.
The group number three uses “don`t + verb”.
You have 4 minutes and then one person of every group represents your advice.
(задают общие вопросы, подставляя do/does)
Do/ did you…?
1)…have breakfast yesterday?
2)… have breakfast every day?
3)… eat fresh fruit and vegetables once a day?
4)… eat cakes and sweets three times a day?
5) … drink cola many times a week?
6) … eat late yesterday evening?
7) …clean your teeth twice a day?
8) …do exercises yesterday?
9) …do some sport every week?
10) …play computer games for more than one hour a day?
11) …watch TV late at night?
12) …go to bed late?
(подсчитывают результаты теста).
Group № 1: You should walk every morning. …
Group № 2: You shouldn`t eat cakes three times a day. …
Group № 3: Don`t watch TV late at night. …
6. Подведе-ние итогов.
Did you know anything new at our lesson?
Did you change your attitude about your food? How?