suddenly- вдруг,внезапно, hangingoverme- повисла надо мной,
tohideaway- спрятаться
VII. Acting out a story.
Teacher: Учащиеся приготовили для вас сценку, в которой встречаются глаголы в прошедшем времени. (На столах у ребят лежат карточки с текстом, заранее приготовленные учителем).
Task: While you are listening put down the verbs:
had did…help caught was met saw
sat down came up pulled ran away did …catch
Boy: Once upon a time all rabbits … long tails. One day a rabbit … a fox who had a big bag of fish on her back.
Rabbit: Good morning, Mrs. Fox. What a lot of fish you have! Where …you …them?
Fox: Glad to see you, Mr. Rabbit. I .... them in the lake near the forest.
Rabbit: … your friend …you?
Fox: Oh, no. I …quite along. It was very easy to catch fish.
Rabbit: How did you do it?
Fox: I …a stone near the lake. I …. down on it with my tail in the water. One fish after another …up to me and bit my tail. I … up my tail each time. That is how I caught the fish. Good-bye, Mr. Rabbit. Good luck to you.
Rabbit: Good-bye. Thank you.
Boy: Fox …away. Rabbit sat down on a stone with his tail in the water…
VIII. Вопросы учителя по тексту. Проверкавыполненногозадания.
- What was the end of the story?
- Did the rabbit catch a fish? Why?
IX. Презентация и защита диаграмм по теме урока
(Некоторым ученикам даётся задание составить диаграмму на основе образца.
Ребята работают в течение урока.)
X. Hometask. Домашнее задание.
XI. Подведение итогов урока, комментирование и выставление оценок.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
suddenly- вдруг,внезапно, hangingoverme- повисла надо мной,
to hide away- спрятаться
VII. Acting out a story.
Teacher: Учащиеся приготовили для вас сценку, в которой встречаются глаголы в прошедшем времени. (На столах у ребят лежат карточки с текстом, заранее приготовленные учителем).
Task: While you are listening put down the verbs:
had did…help caught was met saw
sat down came up pulled ran away did …catch
Boy: Once upon a time all rabbits … long tails. One day a rabbit … a fox who had a big bag of fish on her back.
Rabbit: Good morning, Mrs. Fox. What a lot of fish you have! Where …you …them?
Fox: Glad to see you, Mr. Rabbit. I .... them in the lake near the forest.
Rabbit: … your friend …you?
Fox: Oh, no. I …quite along. It was very easy to catch fish.
Rabbit: How did you do it?
Fox: I …a stone near the lake. I …. down on it with my tail in the water. One fish after another …up to me and bit my tail. I … up my tail each time. That is how I caught the fish. Good-bye, Mr. Rabbit. Good luck to you.
Rabbit: Good-bye. Thank you.
Boy: Fox …away. Rabbit sat down on a stone with his tail in the water…
VIII. Вопросы учителя по тексту. Проверкавыполненногозадания.
- What was the end of the story?
- Did the rabbit catch a fish? Why?
IX. Презентация и защита диаграмм по теме урока
(Некоторым ученикам даётся задание составить диаграмму на основе образца.
Ребята работают в течение урока.)
X. Hometask. Домашнее задание.
XI. Подведение итогов урока, комментирование и выставление оценок.