kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Demonstrative lesson Business English

Нажмите, чтобы узнать подробности

II. Objectives

 

Ss will be able

 

  • to check their own abilities in making dialogues,

 

Acting them

 

  • to use new Lexis in Speech

 

Skills development

 

 

 

Ss will

 

  • practice oral abilities through dialogues

 

  • practice new Lexis in Speech

 

  • speak for pleasure

 

 

 

 

 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Demonstrative lesson Business English »

ГУ СШГ №9
















Demonstrative lesson: Business English



A Visit of a Partner












Kuzina T.N – уч. Англ. яз высшей квалификационной категории

November, 2012












Г.Актобе




II. Objectives


Ss will be able


  • to check their own abilities in making dialogues,


Acting them


  • to use new Lexis in Speech


Skills development




Ss will


  • practice oral abilities through dialogues


  • practice new Lexis in Speech


  • speak for pleasure







Procedure stage

Purpose

Classroom management

I. Warm up

To introduce the issue

Whole class

II. Speaking

To practice oral abilities

Individual, Paris

III. Vocabulary

To practice topic vocabulary

Individual, Whole class




























I Warm up:


-Hello! Today we’ll speak about visits of Partners to different countries

-What do we usually do meeting our Partners?

- Yes, we greet them and ask some common grestions about wither, their mood and express your wish to have contacts with.

- Listen to some dialogues

a)- How do you Mrs. How? I’m very pleased to meet you

-Won’t you sit down, please?

-Yes, lovely. How are you getting?

-Just fine, thank you.

-Very good. I’d obliged if you could give me your latest catalogue.

-Thanks

b)- Will you take your seats please?

- Oh, yes; wonderful. Can I help you?

-I’ll be happy to help to you.

c)How do you do, Mrs. How? Take your seats, please, won’t you?

-Yes, very nice. How is business, Mr. Brown?

-I’m very sorry about it, but I hope it’ll change for the best.

-All right. What have you got to say, Mrs. How?

-That’s a very good idea, I should say.

-Well I’d like to exchange opinions with our engineers

-Could I ring you up Thursday morning?

-Ok. I hope I’ll be able to do that.

Teacher:

Now Let’s Translate some dialogues from Russian into English:

-Миссис Хау, г-н Семенов.

1. Здравствуйте, г-н Семенов.

2. Здравствуйте, миссис Хау.

3. Садитесь, пожалуйста.

4.Прекрасный день, не так ли ?

5. Да очень. Как дела г-н Браун.

6. Ну, боюсь, не очень хороши, г-н Семенов.

7. Жаль слышать это, но будем надеяться на лучшее.

8. Да, мы тоже на это надеемся. У миссис Хау есть идея, как улучшить наши деловые отношения.

Хорошо. Давайте послушаем ее.

- Г-н Павлов, это г-н Хау.

9. Здравствуйте, г-н Хау. Рад с вами познакомиться.

10. Здравствуйте, г-н Павлов. Я тоже счастлив с вами познакомиться. Садитесь, пожалуйста.

11. Просто прекрасный день, приятный и теплый.

12.Да, не правда ли? Надеюсь, дела у вас идут хорошо ( Вы преуспеваете?)

13.Вполне хорошо, спасибо. А как у вас дела ?

14.Все в порядке.

15.Ну, г-н Павлов, нам хотелось бы обсудить наш новый контракт с вами.

16.Ладно. Не мог бы я получить ваш последний каталог?

17.Вот, пожалуйста.

18.Спасибо.


1.Представьтесь. Скажите, что г-н Павлов сейчас в Москве. Пригласите сесть. Узнайте, что волнует г-на Хау. Узнав, что он хочет знать наше мнение по поводу их оборудования, ответьте, что г-н Павлов обсудит этот вопрос в Москве с нашими инженерами и когда вернется, свяжется с г-ном Хау. Попрощайтесь, сказав, что были очень рады познакомиться с г-ном Хау.

2.Представьтесь. Скажите, что вы в Манчестере по другому делу, но г-н Петров просил вас зайти к –гну Брауну и передать последние каталоги нашего нового оборудования. Узнав, что г-н Петров звонил г-ну Брауну и сообщил обо всем, скажите, что вы были очень рады познакомиться с ним и попрощайтесь.

3.Поздоровайтесь, скажите, что сегодня прекрасная погода, узнайте, как себя чувствует г-н Холл, в ответ на его вопрос скажите, что вы себя чувствуете прекрасно. Сообщите, что вы послали все документы в Москву и надеетесь, что наши инженеры скоро изучат их. Вы думаете, что г-ну Холлу придется тогда поехать в Москву. Скажите, что вы позвоните в понедельник утром. Узнав, что г-на Холла не будет на месте, договоритесь на среду после обеда.

4.Поздоровайтесь, скажите, что рады увидеться с г-ном Грином снова. Спросите, как он поживает. Ответьте, что у вас все в порядке. На предложение выпить чашечку кофе ответьте положительно. Скажите, что с вами приехали ещё два инженера, и что они хотели бы посетить их завод. Договоритесь, что г-н Грин устроит это посещение и позвонит вам во вторник утром, чтобы подтвердить это. Поблагодарите его и попрощайтесь.


Teacher: Your home – task was to learn the Dialogue between 2 friends: Steve and Jackson. Let’s revise some levis from the dialogue.

By laws

I need some legal a device

To incorporate

To invest

To expand

To follow a legal procedure

To apply for a corporate charter

To issue and sell stock

In exchange for investment capital

Stock holder, shareholder

To hold meeting

To elect a board of directors

To have the company’s officers

To have a final authority

To supervise daily management

Annual meeting

To have limited liability

To own property

To sue

To be sued

Now answer, my questions

1.What’s Steve’s surname Mr. Jackson?

2.Why does Steve come to Mr. Jackson?

(an arrangement)

3.Why does Steve come to Mr. Jackson

( to talk to him about his business; he needs some legal advice)

4.What is he and his friend thin King of?

( of incorporating)

5.They are going to expand, aren’t they?

( Yes, they are)

6.Who is interested in investing with Steve and his friend? ( Some businessmen )

7. About what Kind of produce does Steve want to Know? (legal procedure)

8.What has Steve to follow to from a corporation? ( To apply for a corporate charter )

9. Does Steve want to issue and sell stock in exchange for investment capital? (Yes, he does)

10. What should Steve do after he obtains the charter the stockholders? (hold a meeting to organize the corporation).

11Who has final authority? (The stockholders)

12.What abilities does a corporation have? (limited liability; the right to own property, to buy and sell and right to sue and be soul. )

13.What doe the corporation act like? (like a person. It has the right of individual)

-Now Word in Pairs and act the Dialogue


Dialogue

Secretary: Good afternoob.

Steve: Good afternoon. I’d like to see Mr. Jackson. We have an arrangement with him. My name is Mr.Watson.

Secretary: Just a minute, please. I’ll let him know you are here.

Steve: Thanks.

Secretary: Mr. Jackson is waiting for you. Do you know where his office is?

Steve: Oh sure, thank you.

Secretary: Hello, Steve, it’s so nice to see you. Sit down, please.

Steve: Thanks, Nick. How are you getting on?

Jackson Quite all right , thanks. And what about you?

Steve: Everything is all right too. In fact I want to talk to you about my business.

Jackson: Oh, I’ll be glad to do something for you.

Steve: Well, nick. I need some legal advice. John and I are thinkinh of incorporating.

Jackson: You are going to expand, aren’t you? It seems that your partnership has been doing very well.

Steve: Oh, yes. We have a success. Now some businessmen are interested in investing with us. So could you explain me what sort of legal procedure I have to follow to form a corporation?

Jackson: At first you have to apply for a corporate charter.

Steve: Well?

Jackson: Let me get this straight. You want to issue and sell stock in exchange for investment capital, don’t you?

Steve: Exactly.

Jackson: After you obtain the charter the stockholders, as owners, hold a meeting to organize the corporation.

Steve: Does that mean we elect our Board of Directors, adopt bylaws and choose the company’s officers?

Jackson: Thai’s what I moan. Though ihc officers ihc company supervise daily management, the stockholders always heve final authority. They vole an annual meetings

Steve: I see. The corporation acts like a person. It has the right of an individual.

Jackson: You are right.

Jackson: Ok. Why don’t we get together for a game of goif one day next week?





Active Vocabulary

Bylaws

I need some legal advice to incorporate to invest to expand

To follow a legal procedure

To apply for a corporate charter

To issue and sell stock in exchange for investment capital stockholder, shareholder to hold a meeting to elect a board of directors

To cgoosw the company’s officers to have a final authority to supervise daily management to vole

Annual meeting

To have limited liability

To own property

To sue

To be used

Home- Task 1)Be ready for Quiz

2) Rerise the Dialogue


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Demonstrative lesson Business English

Автор: Кузина Татьяна Николаевна

Дата: 26.06.2014

Номер свидетельства: 108632

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(32) "Extra-curricular lesson: Rainbow"
    ["seo_title"] => string(31) "extra_curricular_lesson_rainbow"
    ["file_id"] => string(6) "582140"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1622469281"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(20) "Extra lesson Rainbow"
    ["seo_title"] => string(20) "extra_lesson_rainbow"
    ["file_id"] => string(6) "614589"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1665204916"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(33) "Extra curricular lesson: Polyglot"
    ["seo_title"] => string(34) "extra_curricular_lesson_polyglot_1"
    ["file_id"] => string(6) "588251"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1633867380"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(32) "Polyglot.Extra curricular lesson"
    ["seo_title"] => string(32) "polyglot_extra_curricular_lesson"
    ["file_id"] => string(6) "470031"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1526587848"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(49) "The theme of the extra curricular lesson: Rainbow"
    ["seo_title"] => string(48) "the_theme_of_the_extra_curricular_lesson_rainbow"
    ["file_id"] => string(6) "658599"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1730179213"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства