Тема урока: Что ты собираешься надеть?
Цели урока:
Обучающая: учить учащихся новым словам и выражениям, грамматике Present Continuous Tense.
Развивающая: развивать навыки речи, чтения и письма.
Воспитывающая: воспитывать культуру поведения в обществе.
Тип урока: комбинированный
Вид урока: усвоение новых знаний
Прогнозируемый результат: учащиеся должны освоить новые слова и грамматику Present Continuous.
Оборудование урока: ИКТ, учебники и наглядности
Просмотр содержимого документа
«Что ты собираешься надеть? »
Урок № 47
Дата: 27.02.2014
Тема урока: Что ты собираешься надеть?
Цели урока:
Обучающая: учить учащихся новым словам и выражениям, грамматике Present Continuous Tense.
Развивающая: развивать навыки речи, чтения и письма.
Воспитывающая: воспитывать культуру поведения в обществе.
Тип урока: комбинированный
Вид урока: усвоение новых знаний
Прогнозируемый результат: учащиеся должны освоить новые слова и грамматику Present Continuous.
Оборудование урока: ИКТ, учебники и наглядности
План урока
Организационный момент
а) Приветствие
б) Рапорт дежурного
Проверка домашнего задания
Вопросно-ответная беседа
Выводы
Фонетическая зарядка
Выводы
Объяснение новой темы
1. Мозговая атака
Выводы
2. Объяснение учителя
а) презентация новых слов
б) прослушивание
в) работа с учебником
3. Объяснение грамматики
а) грамматический обзор
б) выполнение упражнений
Закрепление новой темы
Выполнение заданий по картинкам
-
Подведение итогов, комментирование оценок
Домашнее задание
Procedure of the lesson
Organizational moment
a) Greeting
b) Duty’s report
-Children, what is weather like today?
-What is weather like in winter? -What is weather like in spring? What is weather like in summer? What is weather like in autumn?
Checking-up home task
-What was your home task for today? Are you ready for the lesson? (w/b73 ex 1-3)
Warm-up
Whether the weather be fine
Or whether the weather be not.
Whether the weather be cold
Or whether the weather be not.
We will walk together.
Whatever the weather
Whether we like it or not.
Explaining the new theme
1. Brainstorming
Retelling the poster
-Where does the family go?
-What do they wear?
-Why is everyone wet?
-Why can’t they enter home?
2. Teacher’s explanation
Presentation of the new words
Skirt-
Scarf-
Gloves-
Jeans –
Boots-
Shirt –
Listening comprehension
Playing a game
-Children, let’s play a game. I will hand in you some pictures. I will ask some questions.
-What are you wearing?
c) Working with a book
ex 3 p 74. Listen and read. Then act out a dialogue. Answer the questions:
-Why are Rosy, Tim and Grandma at the station?
-Can they find Tim’s aunt and cousins?
-What does Grandma do?
3. Explaining grammar
a) Present Continuous Tense
verb "be" + verb + -ing.
I'm (I am) -
You're (You are) -
He's (He is) - wearing a blue skirt
She's (She is) -
Questions
are you
What is he
is she wearing?
is it
b) ex 3 p 75 Match and write
Consolidation
-Make up sentences by using pictures and Present Continuous Tense.
Conclusion. Giving marks
-What did you learn at the lesson? Did you understand the lesson?
Giving home task
Your home task will be ex 1-3 p 74-75. The lesson is over. You are free. Goodbye!