kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Упражнения для развития навыков говорения в формате ЕГЭ

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели заданий - проверить умения:
 - понимать содержание читаемого и правильно оформить фонетическую сторону устной речи (звуки в потоке речи, интонация, ударение, беглость речи).
 - осуществлять запрос информации;
обращаться за разъяснениями;
точно и правильно употреблять языковые средства оформления диалогического высказывания
 - строить высказывание в заданном объеме в контексте коммуникативной задачи в различных стандартных ситуациях социально-бытовой, социально-культурной и социально-трудовой сфер общения;
логично и связно строить высказывание;
использовать стратегии описания, сообщения, рассуждения;
точно и правильно употреблять языковые средства оформления монологического высказывания. 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Упражнения для развития навыков говорения в формате ЕГЭ»

Задание №3 / Starlight /

Ганбатын С.Б.

Task 1.

Imagine that you wrote an interesting article about the advantages of the laughter and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it outaloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

By the time I got to the community centre, I was already five minutes late. When I finally found the room, a diverse group of young and old people were wandering around, pointing at each other and giggling. It was one of the most ridiculous sights I had ever seen, but I shouldn’t have been so taken aback, because this was a laughter yoga class!

Laughter yoga was started in 1995 in Mumbai, India, by Madan Kataria, a doctor. He had been looking into the medical advantages of laughter and found that a great way to relieve stress was to laugh for 15 to 20 minutes every day. He formed a public ‘laughter club’ in a park and before long, a new movement combining laughter and special breathing exercises had been created. The idea took off and, unbelievably, there are now around 5000 thousand laughter yoga classes taking place around the world!

At first, I was very skeptical. How could a bit of silly giggling feel like exercise? Our instructor Maryanne explained that laughter reduces stress, improves circulation, tones muscles and even helps the respiratory system. In fact, just the simple act of smiling, she said, tricks our bodies into thinking we are happy as it releases stress fighting hormones called endorphins.



Task 2. Study the advertisement.

You are considering visiting this place for shopping and now you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) location of the place

2) offered items

3) modern school bags

4) the ways to get there


You have 20 seconds to ask each question.



Task 3. Imagine that while travelling during your holidays you took some

photos. Choose one photo to present to your friend.

1

2

3

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more

than 2 minutes ( 12-15 sentences). In your talk remember to speak about:

when you took the photo

what/who is in the photo

what is happening

why you took this photo

why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with: "I've chosen photo number..."



Task 4. Study the twо phоtоgraphs. In 1.5 minutes be ready tо compare and

contrast the phоtоgraphs:

give a brief description of the photos (action, location)

say what the pictures have in common

say in what way the pictures are different

say which way of keeping fit you'd prefer

explain why

You will speak for not more than 2 minutes (12-15 sentences). You have to

talk continuously.


1



2


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: 11 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Упражнения для развития навыков говорения в формате ЕГЭ

Автор: Ганбатын Станислав Батсухович

Дата: 19.11.2015

Номер свидетельства: 255695

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(178) "Разработка рабочей программы элективного курса для 9,10,11 классов "Лаборатория английского языка" "
    ["seo_title"] => string(106) "razrabotka-rabochiei-proghrammy-eliektivnogho-kursa-dlia-9-10-11-klassov-laboratoriia-anghliiskogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "147662"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1419442447"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства