kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Диагностическая работа по английскому языку для 8 класса в формате ОГЭ

Нажмите, чтобы узнать подробности

Раздел 2 (задания по чтению)

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами A-G и заголовками 1-8. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.                                                                                                                                            ________

  1. Self-made public leader and inventor
  2. Son of a priest
  3. How to run a rocket
  4. Who invented telegraph?
  1. Family business
  2. His ambition was to help disabled people
  3. Russian father of space flights
  4. Genius never understood in his lifetime
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Диагностическая работа по английскому языку для 8 класса в формате ОГЭ»

УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ АДМИНИСТРАЦИИ ГОРОДСКОГО ОКРУГА ДОМОДЕДОВО


Диагностическая работа по иностранному языку

в формате ОГЭ в 8-х классах

Английский язык

Январь 2017г.



Инструкция по выполнению работы в формате ГИА ОГЭ



Раздел 2 содержит два задания по чтению. Задание ВЗ содержит семь коротких текстов, объединенных одной тематикой. Учащимся необходимо установить соответствия между текстами и заголовками. Задания А7-А14 содержат один связный текст; учащимся необходимо определить, какие из восьми приведенных после текста утверждений являются верными, неверными или о чем в тексте не говорится. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела - 30 минут. Максимальное количество баллов в разделе 2-15 баллов.

Раздел 3 состоит из двух заданий по грамматике и лексике. Задания В4-В12

представляют собой грамматические трансформации. В связном тексте учащимся необходимо преобразовать девять слов таким образом, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Задания В13-В18 представляют собой лексические трансформации. В связном тексте учащимся предлагается преобразовать шесть слов таким образом, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела - 30 минут. Максимальное количество баллов в разделе 3-15 баллов.

Раздел 4 содержит одно задание по письму С1. Учащимся необходимо написать личное письмо. Рекомендуемое время на выполнение задания данного раздела - 30 минут. Максимальное количество баллов в разделе 4-10 баллов.

Общее время выполнения задания – 90 минут



Желаем успеха!












Раздел 2 (задания по чтению)

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами A-G и заголовками 1-8. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.


  1. Self-made public leader and inventor

  2. Son of a priest

  3. How to run a rocket

  4. Who invented telegraph?

  1. Family business

  2. His ambition was to help disabled people

  3. Russian father of space flights

  4. Genius never understood in his lifetime


    1. Leonardo da Vinci, who lived in the 15th century, was a famous painter, architect and scientist. Today he is best known for his art, especially for the world's most famous Mona Lisa and The Last Supper. Da Vinci believed that art was closely connected with science and nature. He never went to school, but for self-education he filled dozens of secret notebooks with his theories about different branches of science. Unfortunately people who lived next to him never understood his genius - the combination of intellect and imagination that allowed him to create, at least on paper, such inventions as the bicycle, the helicopter and the airplane.

    2. One of the leading figures of American history, Benjamin Franklin (1706-1790) was a politician, author, publisher, scientist, inventor and diplomat. He was bom in Boston. The family was not very rich and Benjamin had little formal education. He started his career in printing business and became wealthy. He was a very active public person and helped to open a library, a hospital and a college in the town where he lived. Later he helped to write the Declaration of Independence and the US Constitution. He also gave a lot of time to science and experiments. A lot of his research was devoted to electricity, ocean currents and meteorology. He even invented his own musical instrument called the glass harmonica.

    3. Nikola Tesla was born in Croatia in 1856. His father was a priest and his mother was a farmer. Tesla studied Maths, physics and later philosophy in university. In 1884 he arrived in America and started working for Thomas Edison. Tesla was a really successful engineer and very soon he got his own lab, where Nikola studied electricity. He invented a lot of equipment to study electricity, experimented with X-rays, gave demonstrations of radio communication, piloted a radio-controlled boat, created the first modern power station.

    4. Guglielmo Marconi (1874-1937), an Italian inventor and engineer, invented and demonstrated the first successful telegraph and in 1901 broadcast the first transatlantic radio signal. His radios ended the isolation of ocean travel and saved hundreds of lives, including all of the surviving passengers from the sinking Titanic. Guglielmo Marconi was born in 1874 in Bologna, Italy. He was educated by tutors, then at the Livorno Technical Institute and the University of Bologna. When Marconi heard about "invisible waves" discovered in Germany, he built his own equipment and very soon he was sending signals to different locations.

    5. Alexander Graham Bell (1847-1922), an American scientist, who was born in Scotland, is known as the inventor of the telephone. Bell followed his father's footsteps and worked at a school for the deaf as a speech teacher. While teaching he experimented with various devices to help the deaf learn to speak. In 1874 the idea of the telephone formed in his mind. Bell was sure that it would be possible to transmit speech telegraphically. For the rest of his life Bell worked hard to develop the practical telephone. Using his wealth he did his best to help the deaf to be integrated into society.


    1. Brothers Orville and Wilbur Wright grew up in Ohio. USA. Though they didn't go to college, they were very talented engineers. Before flying their plane they ran a bicycle repair and sales shop. They also constructed their own bicycles. All their profits and free time they spent on designing an airplane. On December 17, 1903 the first flight of the airplane called "Wright Flyer" took place. During the next few years, the brothers developed more sophisticated planes. They later formed the Wright Company, which built and sold their airplanes.

    2. Konstantin Tsiolkovsky, a Russian physicist and the theoretical father of rocketry, was born in 1857. All his life he worked as a school teacher, but he was really keen on physics, astronomy and space flights. He created his theoiy of space flights and worked out the theory of a multistage rocket. Although he carried out some experiments with steam engines, pumps and fans in his home laboratory, his strength lay in theoretical work. Tsiolkovsky's writings had a powerful influence on Valentin Glushko and Sergei Korolev, who would lay the foundations for the Soviet space program.

Текст

A

В

С

D

E

F

G

Заголовок









Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений А7-А14 соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 - Not stated).

My First Day at School

This story was told to me by my granny. After I returned from my first day at school, I refused to go there back again. It was really my worst day ever. Everything went wrong. I got the sums wrong, I tore my stockings, my teacher was angry with me because I broke a boy's ruler. However, after my granny told me about her first day at school, I understood that the things could have been even worse.

Catherine, my grandmother, felt very lonely on her first day at school. She didn't know anyone and was a bit shy to make friends. The teacher looked very serious and strict and when she called her name, "Catherine Stones", my granny felt horrified. Her legs felt jelly and it seemed ages until she finally was standing in front of the whole class. The teacher was angry that her hair wasn't tied back with a ribbon. It turned out that it was a school rule which Catherine didn't know about. Every girl in the class was wearing a ribbon, except her. She felt very uncomfortable.

That was just the beginning. Everything kept going wrong after that. During the break the children went out to the school yard to do skipping. Catherine had always been good at skipping but that day she kept getting out of step with everyone else. So the teacher didn't let her continue and made her stand aside and just watch the other children.

The worst was still to come and it was lunch. Everybody had their meals in the school canteen and the rule was to eat everything which was on the plate. Catherine was very hungry, so she couldn't even think that it would be such a big problem. They served liver for lunch and it was the only dish she hated. She felt sick at the sight of liver and couldn't even have a small bite. At those times girls had to wear school uniform: white aprons over a dark blue dress. So when nobody was looking, Catherine took a handkerchief and put the liver in the pocket of her apron.

The last lesson was reading. The girls took off their aprons, sat in a circle and took turns to read. Normally, Catherine was very good at reading, but she was so nervous about the liver she had put into the pocket that she couldn't concentrate and made a lot of mistakes. Sheryl, the girl who sat next to Catherine, was perfect at reading and the teacher gave her an excellent mark. When the girls went to collect their aprons after the lesson, to Catherine's horror, she saw a big oily strain on her pocket from the liver juice. She was horrified. But when the teacher asked whose apron it was, Sheryl saved the situation. She said that she had a nosebleed after lunch and her handkerchief made this strain. The teacher calmed down and asked Sheryl to clean everything for the next day. After that, Sheryl and Catherine became best friends and always helped each other.


A7 After the first day at school the author wanted to go back.

l)True 2) False 3) Not stated

A8 Catherine didn't feel comfortable on her first day at school.

1) True 2) False 3) Not stated

A9 The teacher was angry because Catherine's hairstyle wasn't right.

1) True 2) False 3) Not stated

A10 All the girls had to wear white ribbons in their hair.

1) True 2) False 3) Not stated

A11 Catherine enjoyed her lunch at school very much. 1) True 2) False 3) Not stated

A 12 All the girls except Catherine were perfect at reading.

1) True 2) False 3) Not stated

A13 Catherine was horrified because the teacher saw a big strain on her apron

. l)True 2) False 3) Not stated

A14 Sheryl told the truth to their teacher.

1) True 2) False 3) Not stated


Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В4-В12, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию В4-В12

The Pacific Ocean

B 4

The Pacific ocean is the__________________ocean in the world which

LARGE

B5

Covers over one___________________ of the globe. It is more than the size of all Earth's continents put together.

THREE

B6

In 1521 Ferdinand Magellan, the Portuguese explorer,__________

the Pacific Mar Pacifico, meaning 'peaceful sea' in Portuguese.

CALL

B7

The deepest point of the Pacific is in the Mariana Trench. It is

the deepest area of the Earth's oceans reaching

a depth of 11,000 meters.

KNOW

B8

There are around 25,000 islands in the Pacific Ocean,___________

Hawaii and New Zealand.


INCLUDE

B9

The Ring of Fire, the name given to several active and dormant

, surrounds the Pacific. Underwater earthquakes

VOLCANO

B10

often cause tsunamis that recently numerous

islands and towns.

DESTROY

B11

The Great Barrier Reef, the________________ greatest reef, is found off the coast of Australia.

WORLD

B12

It also_________________from space.

Animals in the Pacific range from the huge blue whale to tiny plankton.

CAN SEE



Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В13-В18, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию В13-В18.

A Mobile Phone

BB13 B13

A mobile phone is a device that makes and receives telephone calls

over a radio signal while moving around a vast

area. It connects to the network provided by a mobile phone operator, and it allows access to the public telephone network. Modern mobile phones are much more than gadgets for phone



GEOGRAPHY


B14 B14

calls. They support a wide of other services

such as sending text messages, MMS or emails. You can browse the Internet, download and upload files and photographs through

VARY


BB B15

communications like Bluetooth. There are

WIRE

B16

also numerous__________________ applications and games. Such

mobile phones are also known as smartphones. The first hand

BUSY

B17

phone was demonstrated by Motorola________________ in 1973.

Its weight was around one kilo. It took 10 years before in 1983

SPECIAL

B18

the first model became available. For the last

20 years, worldwide number of mobile phones has increased froml2.4 million to over6 billion and about 87% of the global population have one nowadays.

COMMERCIAL



Раздел 4 (задание по письму)

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English-speaking pen friend Joe.


I am going to a new school. I have a new class and new teachers. I find everything all right.

What school do you go to? … Do you like your school? … Do you have friends at school?






Write a letter to him and answer his 3 questions.

Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
























Шкала перевода баллов в оценку


Выполнено 100% - 84% заданий - «5»

83% - 66% заданий - «4»

65% - 41% заданий - «3»

40% - 0% заданий - «2»


Критерии оценивания выполнения задания С1* «Личное письмо»

(Максимум 10 баллов)



Критерии

оценивания

3 балла

2 балла

1 балл

0 баллов

К1

Решение

коммуникативной

задачи

Задание

выполнено

полностью:

Даны полные

ответы на три

заданных

вопроса.

Правильно

выбрано

обращение,

завершающая

фраза и подпись.

Есть благодар-

ность, упоми-

нание о преды-

дущих контак-

тах. Выражена

надежда на

будущие

контакты.

Задание

выполнено:

Даны ответы на

три заданных

вопроса, НО

на один вопрос

дан неполный

ответ.

Есть 1-2 нару-

шения в

стилевом

оформлении

письма И/ИЛИ

отсутствует

благодарность,

упоминание о

предыдущих/

будущих

контактах.

Задание

выполнено

частично:

Даны ответы

на заданные

вопросы, НО

на два

вопроса даны

неполные

ответы ИЛИ

ответ на один

вопрос отсут-

ствует.

Имеется

более

2 нарушений

в стилевом

оформлении

письма и в

соблюдении

норм

вежливости.

Задание не

выполнено:

Отсутствуют

ответы на два

вопроса,

ИЛИ текст

письма не

соответст-

вует требуе-

мому объему.

К2

Организация текста


Текст логично

выстроен и

разделен на

абзацы;

правильно ис-

пользованы

языковые сред-

ства для пере-

дачи

логической

связи;

оформление

текста соот-

ветствует нор-

мам письмен-

ного этикета.

Текст в

основном

логично

выстроен, НО

имеются

недостатки

(1–2) при ис-

пользовании

средств логи-

ческой связи

И/ИЛИ деле-

нии на

абзацы. ИЛИ

Имеются от-

дельные на-

рушения в

структурном

оформлении

текста

письма.

Текст вы-

строен нело-

гично; до-

пущены мно-

гочисленные

ошибки в

структурном

оформлении

текста письма

ИЛИ оформ-

ление текста

не соответст-

вует нормам

письменного

этикета, при-

нятого в

стране изу-

чаемого

языка.

К3

Лексико-

грамматическое

оформление

текста

Использованы

разнообразная

лексика и

грамматические

структуры,

соответствую-

щие поставлен-

ной коммуника-

тивной задаче

(допускается не

более 2 языко-

вых ошибок, не

затрудняющих

понимание).

Имеются

языковые

ошибки, не

затрудняющие

понимание (до-

пускается не

более 4-х

негрубых

языковых

ошибок); ИЛИ

языковые

ошибки

отсутствуют,

но ис-

пользуются

лексические

единицы и

грамма-

тические струк-

туры только

элемен-тарного

уровня.

Имеются

языковые

ошибки, не

затрудняю-

щие

понимание

(допускается

не более 5-

негрубых

языковых

ошибок) ;

И/ИЛИ допу-

щены

языковые

ошибки,

которые

затрудняют

понимание

(не более 1-2

грубых

ошибок).

Допущены

многочис-

ленные

языковые

ошибки,

которые

затрудняют

понимание

текста.

К4

Орфография

и пунктуация


Орфографическ

ие и пунктуа-

ционные ошиб-

ки практически

отсутствуют

(допускается не

более 2-х, не

затрудняющих

понимание

текста).

Допущенные

орфографиче

ские и

пунктуаци-

онные

ошибки не

затрудняют

понимание

(допускается

не более 3-4

ошибок).

Допущены

многочислен-

ные орфогра-

фические и

пунктуацион-

ные ошибки

и/или

допущены

ошибки,

которые

затрудняют

понимание

текста.



* 1. Задание С1 (личное письмо) оценивается по критериям К1–К4 (максимальное количество баллов – 10).

2. При получении учащимся 0 баллов по критерию «Содержание» задание С1 оценивается в 0 баллов.

3. Если объём письма менее 90 слов, то задание оценивается в 0 баллов. Если объём более 132 слов, то проверке подлежат только 120 слов, т. е. та часть личного письма, которая соответствует требуемому объему.

4. При определении соответствия объёма представленной работы требованиям считаются все слова, начиная с первого слова по последнее, включая вспомогательные глаголы, предлоги, артикли, частицы. В личном

письме адрес, дата, подпись также подлежат подсчёту.

При этом:

− стяжённые (краткие) формы (например, j'ai, dit-il, qu'il) считаются как одно слово;

− числительные, выраженные цифрами (например, 5, 29, 2010, 123 204), считаются как одно слово;

− числительные, выраженные словами (например, vingt et un), считаются как одно слово;

− сложные слова (например, arc-en-ciel, c'est-à-dire) считаются как одно слово;

− сокращения (например, e-mail, TV) считаются как одно слово.







Ключи


B3


Текст


А

B

C

D

E

F

G

Заголовок


8

1

2

4

6

5

7


A7-A14


Текст


А7

А8

A9

A10

A11

A12

A13

A14

Заголовок


2

1

1

3

2

3

1

2


B4


largest

B5


third


B6

called


B7

known


B8

including


B9

volcanoes


B10

havedestroyed


B11

world’s


B12

canbeseen




B13

geographical


B14

variety


B15

wireless


B16

business


B17

specialists


B18

commercially


10



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: 8 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Диагностическая работа по английскому языку для 8 класса в формате ОГЭ

Автор: Еремина Наталья Валерьевна

Дата: 12.12.2021

Номер свидетельства: 594410

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(101) "Диагностическая работа по английскому языку в 10 классе"
    ["seo_title"] => string(58) "diagnosticheskaia_rabota_po_angliiskomu_iazyku_v_10_klasse"
    ["file_id"] => string(6) "581646"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1621963653"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(137) "Новые тренировочные варианты ЕГЭ 2024 и ОГЭ 2024 для 9-11 классов ФИПИ с ответами"
    ["seo_title"] => string(80) "novye_trenirovochnye_varianty_ege_2024_i_oge_2024_dlia_9_11_klassov_fipi_s_otvet"
    ["file_id"] => string(6) "649666"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1714040158"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства