kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

12 времён английского глагола.

Нажмите, чтобы узнать подробности

 Данный ресурс представляет собой 12 конспектов по временам анлийского глагола. В английском языке насчитывается 12 времен действительного залога. Для нас это число кажется огромным, и создается впечатление, что в английских временах очень сложно разобраться. На самом деле, это не так, и с практикой все учащиеся  правильно образовывают все типы вопросов и отрицание.

.Эта разработка будет справочником для учащихся не только 7 класса, но и тем, кто самостоятельно хочет разобраться, как образовывать отрицания и типы вопросов.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«1 Future Simple»

Future Simple

Временные наречия:

Tomorrow, next week, next ( month, year, Tuesday, winter, February), in 5 minutes, in a year, in two days.

Структура предложения:

I, we, - shall V

He, I, we, she, it you, they - will Vs/es


В английском предложении строгий порядок слов:

1. подлежащее (кто, что)

2. сказуемое (что делать)

3. дополнение (кто, что)

4. обстоятельство места (где)

5. обстоятельство времени (когда)


Девочка будет смотреть кино дома завтра.

Мы будем писать диктант в школе через неделю.


The girl will watch a film at home tomorrow.

We shall write the dictation at school in a week.


Образование отрицания.

Для образования отрицания используются два вспомогательных глагола:

Shall, Will

Вспомогательные глаголы пишутся перед смысловыми глаголами в предложении с отрицательной частицей not.

The girl will not watch a film at home tomorrow.

We shall not write the dictation at school in a week.



ТИПЫ ВОПРОСОВ:

  1. Общий вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол Shall/Will

Про частицу not забыли.

Will the girl watch a film at home tomorrow?

Shall we write the dictation at school in a week?

2.Альтернативный вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол Shall/Will добавляем слово or (или)+ слово из головы.

Will the girl or a boy watch a film at home tomorrow?

Shall we write or read the dictation at school in a week?


3. Специальный вопрос.

На первое место пишем вопросительное слово What? When? Where?

На втором месте shall / will , подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово из предложения.

What will the girl watch (a film) at home tomorrow?

What shall we write (the dictation) at school in a week?

Where will the girl watch a film (at home) tomorrow?

Where shall we write the dictation (at school) in a week?

When will the girl watch a film at home (tomorrow)?

When shall we write the dictation at school (in a week)?

4.Вопрос к подлежащему.

На первое место пишем вопросительное слово Who, убираем подлежащее.

Это слово не использует вспомогательный глагол shall, а только will.

The girl will watch a film at home tomorrow.

Who (the girl) will watch a film at home tomorrow?


We shall write the dictation at school in a week.

Who (we) will write the dictation at school in a week? – поменяли глагол shall на will!!


5. Разделительный вопрос.

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем вспомогательный глагол (shall/will) + not + местоимение(he, she, we, you, they, I, it). Если в начале предложения стоит существительное, мы должны его поменять!

The girl will watch a film at home tomorrow, will not she?

We shall write the dictation at school in a week, shall not we?





Просмотр содержимого документа
«1 Past Simple»

Past Simple (Indefinite)


Временные наречия:

1) Yesterday

2) last week (month, year, summer, Friday, March),

3) a month (2 weeks, 5 years, 20 minutes, 4 hours, ) ago


Структура предложения:

I, we, you, they, } V2, V ed

he, she, it


В английском предложении строгий порядок слов:

1. подлежащее (кто, что)

2. сказуемое (что делать)

3. дополнение (кто, что)

4. обстоятельство места (где)

5. обстоятельство времени (когда)


Мой папа купил книгу в магазине вчера.

Дети открыли окно в школе 5 минут назад.


My dad bought a book in the shop yesterday. (V2) - неправильный глагол

Children opened the window at school 5 minutes ago. (V ed)- правильный глагол.


Образование отрицания.

Для образования отрицания используем вспомогательный глагол:

did.

Вспомогательный глагол пишут перед смысловым глаголом в предложении с отрицательной частицей not.

Глагол did “отбирает” окончание “ed” у правильных глаголов:

1)He opened - He did not open.

2) или вторую форму у глагола в предложении:

She took - She did not take

ТИПЫ ВОПРОСОВ:

  1. Общий вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол -did, глагол отбирает окончание “ed” у правильных глаголов, а у неправильных вторую форму. Про частицу “not” забыли.

My dad bought a book in the shop yesterday.

Did my dad buy a book in the shop yesterday?.

(Происходит смена формы глагола bought - buy!)

Children opened the window at school 5 minutes ago.

Did children open the window at school 5 minutes ago?

(Правильный глагол теряет окончание “ed”)




  1. Альтернативный вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол -did, добавляем слово or + слово из головы или словаря!

Did my dad buy or take a book in the shop yesterday?

(Происходит смена формы глагола bought - buy!)

Did children open or shut the window at school 5 minutes ago?

(Правильный глагол теряет окончание “ed”)


3. Специальный вопрос.


На первое место пишем вопросительное слово What? When? Where? На втором месте did, подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово из предложения.

What did my dad buy (a book) in the shop yesterday?

What did children open (the window) at school 5 minutes ago?

When did my dad buy a book in the shop (yesterday)?

When did children open the window at school (5 minutes ago)?

Where did my dad buy a book (in the shop) yesterday?

Where did children open the window (at school) 5 minutes ago?


  1. Вопрос к подлежащему.

На первое место пишем вопросительное слово Who, убираем подлежащее!

Это слово не использует вспомогательные глагол did. По правилам грамматики вопросительное слово Who не меняет форму глагола в предложении!

My dad bought a book in the shop yesterday.

Who (my dad) bought a book in the shop yesterday?

Children opened the window at school 5 minutes ago.

Who (children) opened the window at school 5 minutes ago?

5. Разделительный вопрос.

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем вспомогательный глагол (did) + not + местоимение(he, she, we, you, they, I, it). Если в начале предложения стоит существительное, мы должны его поменять!

My dad bought a book in the shop yesterday, did not he?

Children opened the window at school 5 minutes ago, did not they?




Просмотр содержимого документа
«1 Present Simple»

Present Simple (Indefinite)


Временные наречия:

Usually, often, every day (week, January, summer, Tuesday, month), sometimes, always, seldom.

Смысловой глагол в предложении графически обозначается в грамматических таблицах - V, т.к. по-английски слово “глагол” - Verb.

Структура предложения:

I, we, you, they - V множественное число

He, she, it - Vs/es единственное число

В английском предложении строгий порядок слов:

1. подлежащее (Кто? Что?)

2. сказуемое (Что делать?)

3. дополнение (Кто? Что?)

4. обстоятельство места (Где?)

5. обстоятельство времени (Когда?)

Мальчик читает книгу дома иногда.

Дети едят суп в школе редко.

The boy reads a book at home sometimes.

Children eat soup at school seldom.

Образование отрицания.

Для образования отрицания используются два вспомогательных глагола:

do, does.

Вспомогательные глаголы пишутся перед смысловыми глаголами в предложении с отрицательной частицей not.

Если смысловой глагол (он переводится, несет в себе смысл) имеет окончание “S”, то мы используем глагол does, а если нет такого окончания, то мы используем do.

The boy reads a book at home sometimes. - The boy does not read…

(Глагол does отбирает окончание “s” у смыслового глагола в предложении.)

Children eat soup at school seldom - Children do not eat...

ТИПЫ ВОПРОСОВ:

1. Общий вопрос. (General Question)

На первое место выносим вспомогательный глагол -Do/Does, про частицу not забыли

The boy reads … - Does the boy read? (Глагол does отбирает окончание “s” у смыслового глагола в предложении)

Children eat … - Do children eat?

2.Альтернативный вопрос. (Alternative Question.)

На первое место выносим вспомогательный глагол -Do/Does, добавляем слово or + слово из словаря.

! Предложение увеличивается на 2 слова (or + существительное или глагол. Это зависит от того, после какой части речи вы поставите слово or (или). Если вы поставили or после глагола, то вы должны добавить глагол, а если после существительного, то вы должны добавить существительное )

The boy reads a book at home sometimes. - Does the boy read or watch?

Children eat soup at school seldom. - Do children eat or take ?

The boy reads a book at home sometimes. - Does the boy or the girl read?

Children eat soup at school seldom.- Do children or parents eat?

3. Специальный вопрос. (Special Question / WH Question)

На первое место пишем вопросительное слово What? When? Where? На втором месте do/ does, подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово из предложения (слово дано в скобках).

What does the boy read (a book) at home sometimes?

What do children eat (soup) at school seldom?


Where does the boy read a book (at home) sometimes?

Where do children eat soup ( at school) seldom?


When does the boy read a book at home (sometimes)?

When do children eat soup at school (seldom)?

4.Вопрос к подлежащему. (Subject Question)

На первое место в предложении пишем вопросительное слово Who, убираем подлежащее, т.к. оно является ответом на вопросительное слово Who.

Это слово не использует вспомогательные глаголы do\ does !


1.The boy reads a book at home sometimes.

Who (The boy) reads a book at home sometimes?


2.Children eat soup at school seldom.

Who (Children) eats soup at school seldom?

! Если в предложении у смыслового глагола нет окончания “s”, то по правилам грамматики, мы должны его добавить.


5. Разделительный вопрос. (Tag / Disjunctive Question)

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем вспомогательный глагол (do/ does) + not + местоимение (he, she, we, you, they, I, it).

Если в начале предложения стоит существительное, то по правилам грамматики его необходимо заменить на местоимение

The boy reads a book at home sometimes, does not he?

Children eat soup at school seldom, do not they?









Tasks:

  1. Make up negative sentences.

  2. Make up General Questions.

  3. Make up Alternative Questions.

  4. Make up Special (WH) Questions.

  5. Make up Subject Questions.

  6. Make up Tag / Disjunctive Questions.


1. Pupils write a dictation at English lessons often.

2. My friend reads books at home sometimes.

3. The teacher tells her pupils interesting stories in the museum usually.

4. I do lessons at home every day.

5. Her parents buy milk in the nearest shop seldom.

6. Luda asks questions at the meeting sometimes.

7. Children play tennis in the park every summer.

8. His cousin draws posters in her office usually.

9. The postman takes letters at the post office every morning.

10. The teachers tell stories in the museum usually.



Task VII.

Translate from Russian into English:

  1. Я гуляю с моей собакой в парке обычно.

  2. Дети пишут слова на уроке русского языка каждый день.

  3. Олег ест кашу на кухне всегда.

  4. Ученики учат стихотворения дома иногда.

  5. Почтальон берет газеты на почте каждое утро.

  6. Папа моет машину во дворе летом.

  7. Мальчик смотрит телевизор в комнате часто.

  8. Друзья слушают музыку на дискотеке по субботам.

  9. Радио работает на кухне всегда.

  10. Мои родители покупают хлеб в магазине иногда.

Task VIII

Make up questions. Give short answers.

  1. …. late? Yes, … (The boy gets up late.)

2. …morning exercises? No, … (They do not do morning exercises)

3. …a bicycle? No, …( The boy does nod ride a bike often.)

4. … bad marks? Yes, … (Vova gets bad marks at school.)

5 ….feed birds? Yes, … (Children feed birds in the forest.)

6. …help the parents? No, … (Sveta does not help the parents.)



Task IX

Finish sentences:

  1. I like to swim but he…

  2. He plays piano well but you…

  3. We clean hands but she…

  4. You translate often, but you…

  5. They walk seldom but she…

  6. Pete sleeps early but we…

  7. The dogs eat meat but his cat…

  8. My Mum cooks well but he…

  9. His parents work but my parents..

  10. He watches TV but you..

  11. They paint always but she…

  12. She helps Mum but she …

  13. I learn poems but they …


Task X

Make up questions:

1. father, does, garden, his, in, work, the, do, his?

2. she, where, does, every, play, day?

3. how, they, do, to, get, school?

4. do, you, book, read, home, at?

5. often, she, how, letters write, does?

6. he, make, does, a, bed, himself?

7. count, I, flowers, do?

8. does, my, when, granny, up, get?

9. they, where, sleep, usually, do?

10. do, we, write, where, an exercise?

11. who, the, in, plays, park?

12. the, do, draw, where, a cat, children?


Task XI

Answer the questions:

  1. When does he get up? (at 7 o’clock)

  2. Does she clean her teeth? (Yes.)

  3. When does the radio work? (in the morning)

  4. What does she do after school? (go home)

  5. Where does she wash her hands? (in the bathroom)

  6. Does she or he work in the garden? (he)

  7. What does the cat eat? (fish)

  8. Do they paint walls every year? (No.)

  9. Who goes to school? (the girl)

  10. Where do they live? (in Omsk)

  11. What does she read usually? (newspapers)

  12. Where do we sit? (at the first desk)

  13. Do they or you write the dictation? (we)

  14. When do you sleep? (at 10 o’clock)

  15. Does he play tennis in the yard? (No)

  16. When does she do he morning exercises? (at 7 o’clock)

  17. Do you play hockey? (Yes)

  18. Where does he sleep? (on the sofa)


Просмотр содержимого документа
«2 Future Рrogressive»

Future Рrogressive (Continuous)


Временные наречия:

1)Tomorrow at 3 o’clock

2) next week when she comes

3) tomorrow while they will be Ving

Структура предложения:

I, we, - shall be Ving

He, I, we, she, it you, they - will be Ving


В английском предложении строгий порядок слов:

1. подлежащее (кто, что)

2. сказуемое (что делать)

3. дополнение (кто, что)

4. обстоятельство места (где)

5. обстоятельство времени (когда)


Мама будет смотреть кино дома в следующий вторник в 2 часа.

Ученики будем писать диктант в школе завтра, когда прийдет директор.


My mum will be watching a film at home next Tuesday at 2 o’clock.

We shall be writing the dictation at school tomorrow when director comes.


Образование отрицания.

Для образования отрицания используются два вспомогательных глагола:

Shall, will

Вспомогательные глаголы пишутся перед смысловыми глаголами в предложении с отрицательной частицей not.

My mum will not be watching a film at home next Tuesday at 2 o’clock.

We shall not be writing the dictation at school tomorrow when director comes.


ТИПЫ ВОПРОСОВ:

  1. Общий вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол -shall/will.

Про частицу not забыли.

Will my mum be watching a film at home next Tuesday at 2 o’clock?

Shall we be writing the dictation at school tomorrow when director come?.


2.Альтернативный вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол -shall/ will, добавляем слово or + слово из головы.(Предложение увеличивается на 2 или более слова.)


Will my mum be watching a film at home or at school next Tuesday at 2 o’clock?

Shall we be writing the dictation at school or at home tomorrow when director comes?



3. Специальный вопрос.


На первое место пишем вопросительное слово What? When? Where? На втором месте shall / will , подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово из предложения.


What will my mum be watching (a film) at home next Tuesday at 2 o’clock?

What shall we be writing the (dictation) at school tomorrow when director comes?

Where will my mum be watching a film (at home) next Tuesday at 2 o’clock?

Where shall we be writing the dictation (at school) tomorrow when director comes?

When will my mum be watching a film at home (next Tuesday at 2 o’clock)?

When shall we be writing the dictation at school tomorrow (when director comes)?

4.Вопрос к подлежащему.

На первое место пишем вопросительное слово Who, убираем подлежащее.

Это слово не использует вспомогательный глагол shall, а только will.

(My mum) will be watching a film at home next Tuesday at 2 o’clock.

Who will be watching a film at home next Tuesday at 2 o’clock?

(We) shall be writing the dictation at school tomorrow when director comes.

Who will be writing the dictation at school tomorrow when director comes?

5. Разделительный вопрос.

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем вспомогательный глагол (shall/will) + not + местоимение(he, she, we, you, they, I, it). Если в начале предложения стоит существительное, мы должны его поменять!


My mum will be watching a film at home next Tuesday at 2 o’clock, will not she?

We shall be writing the dictation at school tomorrow when director comes, shall not we?





Просмотр содержимого документа
«2 Past Progressive»

Past Progressive (Continuous)

Временные наречия:

1) Yesterday at 4 o’clock

2) last week (month, year, summer, Friday, March) when Mum came


Структура предложения:

ед. число

I was Ving

He was Ving

She was Ving

It was Ving


Мн. Число

We were Ving

You were Ving

They were Ving


В английском предложении строгий порядок слов:

1. подлежащее (кто, что)

2. сказуемое (что делать)

3. дополнение (кто, что)

4. обстоятельство места (где)

5. обстоятельство времени (когда)


Мой папа покупал книгу в магазине вчера в 4 часа.

Дети открывали окно в школе вчера, когда пришла мама.


My dad was buying a book in the shop yesterday at 4 o’clock.

Children were opening the window at school when Mum came .

Образование отрицания.

Для образования отрицания используем вспомогательный глагол:

was, were.

Вспомогательный глагол пишут перед смысловым глаголом в предложении с отрицательной частицей not.

My dad was not buying a book in the shop yesterday at 4 o’clock.

Children were not opening the window at school when Mum came .


ТИПЫ ВОПРОСОВ:

  1. Общий вопрос.

Was my dad buying ?

Were children opening ?



  1. Альтернативный вопрос.

Was my dad buying or looking?

Were children or parents opening ?

На первое место выносим вспомогательный глагол -was/were добавляем слово or + слово из головы или словаря!

3. Специальный вопрос.


На первое место пишем вопросительное слово What? When? Where? На втором месте was/wre подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово из предложения.


What was my dad buying (a book) in the shop yesterday at 4 o’clock?

When were children opening the window at school (when Mum came)?


4)Вопрос к подлежащему.

На первое место пишем вопросительное слово Who, убираем подлежащее!

Это слово не использует вспомогательный глагол were, только was !


My dad was not buying a book in the shop yesterday at 4 o’clock.

Children were not opening the window at school when Mum came .

Who (my dad) was buying a book in the shop yesterday at 4 o’clock?

Who (Children) was (were меняем по правилам грамматики) opening the window at school when Mum came ?




5. Разделительный вопрос.

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем вспомогательный глагол was/ were + not + местоимение(he, she, we, you, they, I, it). Если в начале предложения стоит существительное, мы должны его поменять!

My dad was not buying a book in the shop yesterday at 4 o’clock, was he?

Children were not opening the window at school when Mum came, were they?


Просмотр содержимого документа
«2 Present Progressive»

Present Progressive

(Present Continuous)

Настоящее продленное.

Действие происходит в момент речи, на глазах у говорящего.

В этом времени употребляются следующие временные наречия:

Now - сейчас

At this moment - в этот момент

At the moment - в этот момент.

Данное время образуется с помощью вспомогательного глагола (is, am, are)

и смыслового глагола (он переводится) с окончанием -ing

I am sitting now/

He is playing football now.

She is sleeping at this moment.

It is catching a mouse at the moment.

We are watching TV now

You are eating soup in the kitchen now.

They are speaking English at school at the moment.


Отрицания.

Мы пишем отрицательную частицу not после вспомогательных глаголов is am are

I am not drawing a cat in the room now.

He is not eating soup in the kitchen at this moment.

They are not playing football in the yard now.

Типы вопросов.

1) Общий вопрос. Выносим is, am, are на первое место!

Am I drawing a cat in the room now?

Is he eating soup in the kitchen at this moment?

Are they playing football in the yard now?

2) Альтернативный вопрос.

Выносим is, am, are на первое место+ or + слово из головы!


Am I drawing or watching a cat in the room now?

Is he eating soup or potato in the kitchen at this moment?

Are they playing football in the yard or in the park now?


3) Специальный вопрос.

На первое место записываем What -что? When - когда?Where – где?

На 2 месте глагол is/ am/are

Подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово!


1)What am I drawing (a cat – лишнее слово, его просто не пишем!) in the room now?

What am I drawing in the room now?


2)When is he eating soup in the kitchen?( at this moment -лишнее слово, его просто не пишем!)

When is he eating soup in the kitchen?


3)Where are they playing football (in the yard -лишнее слово, его просто не пишем!) now?

Where are they playing football (in the yard -лишнее слово, его просто не пишем!) now?



4)Вопрос к подлежащему.

Начинается со слова Who , это слово не использует глаголы are, am, меняет их на is

Убираем подлежащее и пишем Who

I am drawing a cat in the room now.

Who is drawing a cat in the room now?- заменили am на is!


He is eating soup in the kitchen at this moment.

Who is eating soup in the kitchen at this moment?

Здесь is не меняем, так как этот глагол уже используется в предложении.


They are playing football in the yard now.

Who is playing football in the yard now? заменили are на is!


5)Разделительный вопрос.

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем is/are + not+ местоимение!


I am drawing a cat in the room now, are not I? исключение меняем am на are

Oleg is eating soup in the kitchen at this moment, is not he?

Children are playing football in the yard now, are not they?


Просмотр содержимого документа
«3 Future Perfect»

Future Perfect.

Будущее завершенное (кто-то что-то сделает, до того как кто-то прийдет или до наступления какого-то времени кто-то, что-то сделает в будущем)

Временные наречия:

1)Tomorrow by 6 oclock - завтра до 6 часов

2) next Tuesday by 5 oclock. - следующий вторник до 5 часов

3) tomorrow before Mum comes - завтра до того, как прийдет мама

4) next Friday before friends come - в следующую пятницу до того, как прийдут друзья.


Структура предложения:

I, we, - shall have V3/ ed

He, I, we, she, it you, they - will have V3 / ed


В английском предложении строгий порядок слов:

1. подлежащее (кто, что)

2. сказуемое (что делать)

3. дополнение (кто, что)

4. обстоятельство места (где)

5. обстоятельство времени (когда)


Я съем яблоко дома завтра, до того, как прийдет мама.

Дети нарисуют плакат в школе в следующую среду до 5 часов. .


I shall have eaten an apple at home tomorrow before mum comes.

Children will have drawn the placard at school next Wednesday by 5 o’clock.


Образование отрицания.

Для образования отрицания используются два вспомогательных глагола:

Shall, will

Вспомогательные глаголы пишутся перед смысловыми глаголами в предложении с отрицательной частицей not.


I shall not have eaten an apple at home tomorrow before mum comes.

Children will not have drawn the placard at school next Wednesday by 5 o’clock.


ТИПЫ ВОПРОСОВ:

  1. Общий вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол -shall/will.

Про частицу not забыли.

Shall I have eaten an apple at home tomorrow before mum comes?

Will children have drawn the placard at school next Wednesday by 5 o’clock?

2.Альтернативный вопрос. На первое место выносим вспомогательный глагол -shall/will, добавляем слово or + слово из головы.

Shall I or we have eaten an apple at home tomorrow before mum comes?

Will children have drawn or taken the placard at school next Wednesday by 5 o’clock?


3. Специальный вопрос.


На первое место пишем вопросительное слово What? When? Where? На втором месте shall / will , подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово из предложения.

What will children have drawn (the placard) at school next Wednesday by 5 o’clock?

What shall I have eaten (an apple) at home tomorrow before mum comes?

Where shall I have eaten an apple (at home) tomorrow before mum comes.

Where will Children have drawn the placard (at school) next Wednesday by 5 o’clock?

When shall I have eaten an apple at home (tomorrow before mum comes)?

When will Children have drawn the placard at school (next Wednesday by 5 o’clock)?


4.Вопрос к подлежащему.

На первое место пишем вопросительное слово Who, убираем подлежащее.

Это слово не использует вспомогательный глагол shall, а только will.

Who (I) shall have eaten an apple at home tomorrow before mum comes?

Who (Children) will have drawn the placard at school next Wednesday by 5 o’clock?


5. Разделительный вопрос.

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем вспомогательный глагол (shall/will) + not + местоимение(he, she, we, you, they, I, it). Если в начале предложения стоит существительное, мы должны его поменять!


I shall have eaten an apple at home tomorrow before mum comes, shall not I?

Children will have drawn the placard at school next Wednesday by 5 o’clock, will not they?





Просмотр содержимого документа
«3 Past Perfect»

Past Perfect.


Временные наречия:

1) Yesterday by 4 o’clock

2) last week (month, year, summer, Friday, March) before Mum came



Структура предложения:

I, we, you, they, he, she, it had Ved/ V3


В английском предложении строгий порядок слов:

1. подлежащее (кто, что)

2. сказуемое (что делать)

3. дополнение (кто, что)

4. обстоятельство места (где)

5. обстоятельство времени (когда)


1)Мой папа купил книгу в магазине вчера до 4 часов.

2)Дети открыли окно дома вчера, до того, как пришла мама.

1)My dad had bought a book in the shop yesterday by 4 o’clock.

2)Children had opened the window at home yesterday before mum came.


Образование отрицания.

Для образования отрицания используем вспомогательный глагол:

had.

My dad had not bought a book in the shop yesterday by 4 o’clock.

Children had not opened the window at home yesterday before mum came.


ТИПЫ ВОПРОСОВ:

  1. General question

На первое место выносим вспомогательный глагол -had. Про частицу “not” забыли.


Had my dad bought a book in the shop yesterday by 4 o’clock?

Had children opened the window at home yesterday before mum came?

2.Alternative question

Альтернативный вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол -had, добавляем слово or + слово из головы или словаря!

Had my dad or mum bought a book in the shop yesterday by 4 o’clock.

Had children opened or closed the window at home yesterday before mum came?

  1. Wh-question

Специальный вопрос.

На первое место пишем вопросительное слово What? When? Where? На втором месте had, подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово из предложения.

What had my dad bought (a book) in the shop yesterday by 4 o’clock?

Where had my dad bought a book (in the shop) yesterday by 4 o’clock?

When had my dad bought a book in the shop (yesterday by 4 o’clock)?

What had children opened (the window) at home yesterday before mum came?

When had children opened the window at home (yesterday before mum came)?

Where had children opened the window (at home) yesterday before mum came?

5.Вопрос к подлежащему.

На первое место пишем вопросительное слово Who, убираем подлежащее!

(My dad) had bought a book in the shop yesterday by 4 o’clock.

Who had bought a book in the shop yesterday by 4 o’clock?

(Children) had opened the window at home yesterday before mum came.

Who had opened the window at home yesterday before mum came.


5.Tag question Разделительный вопрос.

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем вспомогательный глагол (had) + not + местоимение(he, she, we, you, they, I, it). Если в начале предложения стоит существительное, мы должны его поменять на соответствующее!



My dad had bought a book in the shop yesterday by 4 o’clock had not he?

Children had opened the window at home yesterday before mum came, had not they?




Просмотр содержимого документа
«3 Present Perfect»

Present Perfect

Настоящее завершенное.

(Кто-то сделал что-то.)

Действие произошло, это время используется для того, чтобы констатировать факт о свершившемся действии, результат есть, а период времени не завершен (сегодня, на этой неделе, в этом году, только что, уже, никогда).

Временные наречия:

1) Today;

2) this week (month, year); 3) just now ; 4)already; 5) never 6) ever 7) recently 8)lately

9) yet


Структура предложения:

I, we, you, they - have V3 / Ved - множественное число.

he, she, it has V3/ Ved - единственное число.


В английском предложении строгий порядок слов:

1. подлежащее (кто, что)

2. сказуемое (что делать)

3. дополнение (кто, что)

4. обстоятельство места (где)

5. обстоятельство времени (когда)


Я нарисовала картину в школе на этой неделе.

Костя забрал свою собаку в парке только что.

I have drawn a picture at school this week.

Kostya has taken his dog in the park just now.


Образование отрицания.

Для образования отрицания используем вспомогательный глагол:

Have / has

Отрицательная частица not пишется после have / has.

I have not drawn a picture at school this week.

Kostya has not taken his dog in the park just now.


ТИПЫ ВОПРОСОВ:

  1. Общий вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол Have/ Has. Про частицу “not” забыли.

I have drawn a picture at school this week.

Have I drawn a picture at school this week?


Kostya has taken his dog in the park just now.

Has Kostya taken his dog in the park just now?




2.Альтернативный вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол Have / Has, добавляем слово or + слово из головы или словаря!

I have drawn a picture at school this week.

Have I drawn a picture or a portrait at school this week?


Kostya has taken his dog in the park just now.

Has Kostya taken or left his dog in the park just now?


3. Специальный вопрос.

На первое место пишем вопросительное слово What? When? Where? На втором месте have/ has, подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово из предложения.

What have I drawn (a picture) at school this week?

What has Kostya taken (his dog) in the park just now?

When have I drawn a picture at school (this week)?

When has Kostya taken his dog in the park (just now)?

Where have I drawn a picture (at school) this week?

Where has Kostya taken his dog (in the park) just now?


5)Вопрос к подлежащему.

На первое место пишем вопросительное слово Who, убираем подлежащее!

Это слово не использует вспомогательный глагол have, а только has.

I have drawn a picture at school this week.

Kostya has taken his dog in the park just now.

Who (I )has drawn a picture at school this week?

Who (Kostya) has taken his dog in the park just now?


5. Разделительный вопрос.

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем вспомогательный глагол (have / has) + not + местоимение(he, she, we, you, they, I, it). Если в начале предложения стоит существительное, мы должны его поменять!

I have drawn a picture at school this week, have not I?

Kostya has taken his dog in the park just now, has not he?


Просмотр содержимого документа
«4 Future Perfect Progressive»

Future Perfect Progressive.

Будущее завершено-продленное. (Кто-то что-то начнет и будет продолжать делать в будущем)

Временные наречия:

1)Tomorrow since 4 o’clock

2) tomorrow for 15 minutes when sister comes


Структура предложения:

I, we, - shall have been Ving

He, I, we, she, it you, they - will have been Ving


В английском предложении строгий порядок слов:

1. подлежащее (кто, что)

2. сказуемое (что делать)

3. дополнение (кто, что)

4. обстоятельство места (где)

5. обстоятельство времени (когда)


1)Девочка будет смотреть кино дома завтра уже 20 минут, когда придет подруга.

2)Мы будем писать диктант в школе в следующий четверг с 12 часов, когда придет директор.


1)The girl will have been watching a film at home tomorrow for 20 minutes when her friend comes.

2)We shall have been writing the dictation at school next Thursday since 12 o’clock when director comes.

Образование отрицания.

Для образования отрицания используются два вспомогательных глагола:

Shall, will

Вспомогательные глаголы пишутся перед смысловыми глаголами в предложении с отрицательной частицей not.

1)The girl will not have been watching a film at home tomorrow for 20 minutes when her friend comes.

2)We shall not have been writing the dictation at school next Thursday since 12 o’clock when director comes.

ТИПЫ ВОПРОСОВ:

  1. Общий вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол -shall/will.

Про частицу not забыли.

1)Will the girl have been watching a film at home tomorrow for 20 minutes when her friend comes?

2) Shall we have been writing the dictation at school next Thursday since 12 o’clock when director comes?

2.Альтернативный вопрос.

На первое место выносим вспомогательный глагол -shall/will, добавляем слово or + слово из головы.

Will the girl have been watching or taking a film at home tomorrow for 20 minutes when her friend comes?

Shall we have been writing the dictation or a poem at school next Thursday since 12 o’clock when director comes?


3. Специальный вопрос.


На первое место пишем вопросительное слово What? When? Where? На втором месте shall / will , подставляем к предложению и убираем ответ на вопросительное слово из предложения.

What will the girl have been watching (a film) at home tomorrow for 20 minutes when her friend comes?

What shall we have been writing (the dictation) at school next Thursday since 12 o’clock when director comes?

Where will the girl have been watching a film (at home) tomorrow for 20 minutes when her friend comes.

Where shall w e have been writing the dictation (at school) next Thursday since 12 o’clock when director comes.

When will the girl have been watching a film at home (tomorrow for 20 minutes when her friend comes)?

When shall we have been writing the dictation at school ( next Thursday since 12 o’clock when director comes)?

4.Вопрос к подлежащему.

На первое место пишем вопросительное слово Who, убираем подлежащее.

Это слово не использует вспомогательный глагол shall, а только will.

Who (The girl) will have been watching a film at home tomorrow for 20 minutes when her friend comes?

Who (We) will have been writing the dictation at school next Thursday since 12 o’clock when director comes?


5. Разделительный вопрос.

Списываем предложение без изменений, ставим запятую, пишем вспомогательный глагол (shall/will) + not + местоимение(he, she, we, you, they, I, it). Если в начале предложения стоит существительное, мы должны его поменять!

The girl will have been watching a film at home tomorrow for 20 minutes when her friend comes, will not she?

We shall have been writing the dictation at school next Thursday since 12 o’clock when director comes, shall not we?




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Прочее

Целевая аудитория: 9 класс

Скачать
12 времён английского глагола.

Автор: Спиридонова Татьяна Ивановна

Дата: 10.03.2015

Номер свидетельства: 184085

Похожие файлы

object(ArrayObject)#865 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(95) "Методическое пособие "Времена английского глагола" "
    ["seo_title"] => string(59) "mietodichieskoie-posobiie-vriemiena-anghliiskogho-ghlaghola"
    ["file_id"] => string(6) "147864"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1419512700"
  }
}
object(ArrayObject)#887 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(196) "План–конспект открытого урока английского языка  в 9 классе "English Tenses. Comparison" (Времена английского глагола). "
    ["seo_title"] => string(124) "plan-konspiekt-otkrytogho-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-9-klassie-english-tenses-comparison-vriemiena-anghliiskogho-ghlaghola"
    ["file_id"] => string(6) "237958"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1444419501"
  }
}
object(ArrayObject)#865 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(78) "Презентация "Времена английского глагола" "
    ["seo_title"] => string(49) "priezientatsiia-vriemiena-anghliiskogho-ghlaghola"
    ["file_id"] => string(6) "237962"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1444419955"
  }
}
object(ArrayObject)#887 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(152) "Конспект конкурсной программы по английскому языку "Времена английского глагола"" "
    ["seo_title"] => string(88) "konspiekt-konkursnoi-proghrammy-po-anghliiskomu-iazyku-vriemiena-anghliiskogho-ghlaghola"
    ["file_id"] => string(6) "234342"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1443427925"
  }
}
object(ArrayObject)#865 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(64) "Тест  "Времена английского глагола""
    ["seo_title"] => string(39) "tiest-vriemiena-anghliiskogho-ghlaghola"
    ["file_id"] => string(6) "254361"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1447754508"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства