kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Sightseeing

Нажмите, чтобы узнать подробности

Class      6            Lessons       4                                             Date 13.09
Theme:Sightseeing
Educational: ПовторитьглаголTo be в Present SimpleTense; знакомство с новой лексикой; научитьупотреблятьпосмыслуновыесловавпредложениях.

Developing: развивать чтение, память, произношение, переводческие навыки
Up bringing: способствовать воспитанию патриотизма, любви к культуре разных стран
Equipment: презентация, слова, картинки

Type of the lessons: урок-путешествие
 

The structure lessons

I. Organization moment. 
-Stand up, please. Good morning, boys and girls.

-I am glad to see you.

- Thank you, how are you?

-Sit down, please. Let’s start our lesson. Who is on duty today?

- Answer my questions, please. What date is it today?

- What day of the week is it today?

- Who is absent today?

- Very well.

Слайд №1-2 (presentation theme and aims)

II. Warm-up

Слайд №3

Swan swam over the sea,

Swim, swan, swim.

Swan swam back again.

Well swum, swan!

A fly and flea

            Flew into a flue,

            Said the fly to the flea

             'What shall we do?'

            'Let us fly' said the flea

             Said the fly 'shall we flee'

            So they flew through a flaw in the flue.

Дорогие мои друзья, сегодня урок наш необычайный. Сегодня мы будем путешествовать в двух красивых городах: Астана и Лондон. Путешествовать мы будем по станциям.

Итак, чтобы нам попасть в аэропорт, нам необходимо проверить дом.задание

III. Homework

Station “Nadezhdinka” (слайд №4-5)

Exercise 6,p. 20- arethesentencestrueorfalse? Correct the false sentences.

  1. Dmitry went to Moscow. FDmitry went to Irkutsk
  2. He got there by plane and by train. T
  3. He went there with his parents. FHe went with his sister.
  4. He spent three weeks. T
  5. He had a bad holiday. FHe had a great holiday
  6. The weather was awful. FThe weather was nice.

Когда мы собираемся в любое путешествие, мы собираем собой багаж. Сегодня наш багаж- новые слова, с которыми мы сейчас познакомимся и научимся правильно произносить.

III. New words

“Our luggage” (Слайд №6)

Bridge-мост

Theatre-театр

Statue- памятник

Underground- Метрополь

Cottage -коттедж

Coast-берег

Car park- автостоянка

Traffic-движение

Noisy-шум

Hills- холмы

Traffic lights -светофор

Field-поле

Traffic-движение

Tall building-высокиездания

Pollution-загрязнения

Fresh air- свежийвоздух

Tram-трамвай

Population-население

 

Ок, мы приехали в аэропорт. И чтобы нам знать куда мы едем, нам следует прочитать текст.

Station “Airport” (Слайд №7)

Exercise 7,p.21- read text in group

Group A- read about Astana

Group B - read about London

 

Вот мы и прибыли в наши города. Итак, чтобы нам попутешествовать по достопримечательствам, нам необходимо немного денег. И чтобы заработать вам будут давать задания.GroupB- выбирают задания про Лондон,GroupA – выбирают задания про Астану. Но вы должны внимательно друг друга слушать, т.к в конце урока вам будут еще задани

(Слайды 8-14)

Station “London”

1$-Answer the questions

  1. What are the popular buildings?
  2. What is the name of its river?
  3. What problems does it have?

 

2$-Find the English equivalents in the text about London

  • Более 8 миллионалюдей;

Ø  Лондон знаменит историческими зданиями;

Ø  В Лондоне есть проблемы с движением и загрязнением.

3$- Write outverbs  to be in the Present Simple Tense

4$- Match the pictures with word LONON

 

 

 

Station “Astana

1$-Answer the questions

  1. What are the popular buildings?
  2. What is the name of its river?
  3. What problems does it have?

 

2$-Find the English equivalents in the text about Astana

O     ЦентральнаячастьвКазахстане;

O     Более 700 тыс. человек;

O     Проблемасдвижениями;

O     Многомашиннаулице.

3$- Write outverbs to be in the Present Simple Tense

4$- Match the pictures with word Astana

(слайд №15)

СейчасмыостановилисьнаStationBigBen”,Вам даются задания, если вы неправильно выполняете, то у вас я буду высчитывать ваши заработанные деньги

Complete the sentences with the words

  1. Colin lives in a beautiful ____________ in the village.
  2. Stop! The __________  are red
  3. Astana has a lot of modern ___________
  4. There’s a _____________ of Abai in our city.
  5. _________ is a big problem in many big cities.
  6. There’s a __________ my house where I can leave my car.

a)Cottage; b) Traffic lights; c)tall building; d)statue; e) pollution; f)car park

(слайд №16)

Station “Baiterek”

Complete the sentences with the words

a)      I want to move to the country because it is __________ and _________ in the city where I live.

b)      There are a lot of tall __________ in New York

c)      Our city has a __________ of over 2 million people.

d)     Now big cities have problems with ________ and ______

e)      We like spending our holiday on the sea __________

a)Noisy and crowded; b) building; c) population; d) pollution, traffic; e) coast

Хорошо! Мои друзья, а теперь нам нужно отдохнуть

Физкультминутка: Презентация «Физминутка для рук и ног»

(слайд №17-18)

Ok, let’s go to Station “Sightseeing of London” and station to “Sightseeing of Astana”

 (Слайд №19)

Мысобираемсяназаддомой. Но прежде чем уехать нам следует вспомнить, что мы изучили, что мы узнали. Сейчас Группа А заполняет таблицу про Лондон, а Группа Б заполняет про Астану, затем все вмести находим сходство двух столиц.

(Слайд №20

-Оченьхорошо! Ну вот теперь мы приехали на stationKostanay”.Сейчас мы закрепим наши новые слова с помощью картинок. Необходимо соединить картинки со словами

Вот теперь мы дома stationNadezhdinka”.ЗаписываемД\З

Learn new words

Exercise 12,p.26- complete the sentences with the words from the texts

 

Thank you for the lessons.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«urazbayeva-aynura-Sightseeing»

Class 6 Lessons 4 Date 13.09
Theme: Sightseeing
Educational: Повторить глагол To be в Present Simple Tense; знакомство с новой лексикой; научить употреблять по смыслу новые слова в предложениях.

Developing: развивать чтение, память, произношение, переводческие навыки
Up bringing: способствовать воспитанию патриотизма, любви к культуре разных стран
Equipment: презентация, слова, картинки

Type of the lessons: урок-путешествие


The structure lessons

I. Organization moment. 
-Stand up, please. Good morning, boys and girls.

-I am glad to see you.

- Thank you, how are you?

-Sit down, please. Let’s start our lesson. Who is on duty today?

- Answer my questions, please. What date is it today?

- What day of the week is it today?

- Who is absent today?

- Very well.

Слайд №1-2 (presentation theme and aims)

II. Warm-up

Слайд №3

Swan swam over the sea,

Swim, swan, swim.

Swan swam back again.

Well swum, swan!

A fly and flea

Flew into a flue,

Said the fly to the flea

'What shall we do?'

'Let us fly' said the flea

Said the fly 'shall we flee'

So they flew through a flaw in the flue.

Дорогие мои друзья, сегодня урок наш необычайный. Сегодня мы будем путешествовать в двух красивых городах: Астана и Лондон. Путешествовать мы будем по станциям.

Итак, чтобы нам попасть в аэропорт, нам необходимо проверить дом. задание

III. Homework

Station “Nadezhdinka” (слайд №4-5)

Exercise 6,p. 20- are the sentences true or false? Correct the false sentences.

  1. Dmitry went to Moscow. F Dmitry went to Irkutsk

  2. He got there by plane and by train. T

  3. He went there with his parents. F He went with his sister.

  4. He spent three weeks. T

  5. He had a bad holiday. F He had a great holiday

  6. The weather was awful. F The weather was nice.

Когда мы собираемся в любое путешествие, мы собираем собой багаж. Сегодня наш багаж- новые слова, с которыми мы сейчас познакомимся и научимся правильно произносить.

III. New words

Our luggage” (Слайд №6)

Bridge-мост

Theatre-театр

Statue- памятник

Underground- Метрополь

Cottage -коттедж

Coast-берег

Car park- автостоянка

Traffic-движение

Noisy-шум

Hills- холмы

Traffic lights -светофор

Field-поле

Traffic-движение

Tall building-высокие здания

Pollution-загрязнения

Fresh air- свежий воздух

Tram-трамвай

Population-население


Ок, мы приехали в аэропорт. И чтобы нам знать куда мы едем, нам следует прочитать текст.

Station “Airport” (Слайд №7)

Exercise 7,p.21- read text in group

Group A- read about Astana

Group B - read about London


Вот мы и прибыли в наши города. Итак, чтобы нам попутешествовать по достопримечательствам, нам необходимо немного денег. И чтобы заработать вам будут давать задания. Group B- выбирают задания про Лондон ,Group A – выбирают задания про Астану. Но вы должны внимательно друг друга слушать, т.к в конце урока вам будут еще задани

(Слайды 8-14)

Station “London”

1$-Answer the questions

  1. What are the popular buildings?

  2. What is the name of its river?

  3. What problems does it have?


2$- Find the English equivalents in the text about London

  • Более 8 миллиона людей;

  • Лондон знаменит историческими зданиями;

  • В Лондоне есть проблемы с движением и загрязнением.

3$- Write out verbs to be in the Present Simple Tense

4$- Match the pictures with word LONON







Station “Astana

1$-Answer the questions

  1. What are the popular buildings?

  2. What is the name of its river?

  3. What problems does it have?


2$- Find the English equivalents in the text about Astana

  • Центральная часть в Казахстане;

  • Более 700 тыс. человек;

  • Проблема с движениями;

  • Много машин на улице.

3$- Write out verbs to be in the Present Simple Tense

4$- Match the pictures with word Astana

(слайд №15)

Сейчас мы остановились на StationBig Ben”, Вам даются задания, если вы неправильно выполняете, то у вас я буду высчитывать ваши заработанные деньги

Complete the sentences with the words

  1. Colin lives in a beautiful ____________ in the village.

  2. Stop! The __________ are red

  3. Astana has a lot of modern ___________

  4. There’s a _____________ of Abai in our city.

  5. _________ is a big problem in many big cities.

  6. There’s a __________ my house where I can leave my car.

a)Cottage; b) Traffic lights; c)tall building; d)statue; e) pollution; f)car park

(слайд №16)

Station “Baiterek”

Complete the sentences with the words

  1. I want to move to the country because it is __________ and _________ in the city where I live.

  2. There are a lot of tall __________ in New York

  3. Our city has a __________ of over 2 million people.

  4. Now big cities have problems with ________ and ______

  5. We like spending our holiday on the sea __________

a)Noisy and crowded; b) building; c) population; d) pollution, traffic; e) coast

Хорошо! Мои друзья, а теперь нам нужно отдохнуть

Физкультминутка: Презентация «Физминутка для рук и ног»

(слайд №17-18)

Ok, let’s go to Station “Sightseeing of London” and station to “Sightseeing of Astana”

(Слайд №19)

Мы собираемся назад домой. Но прежде чем уехать нам следует вспомнить, что мы изучили, что мы узнали. Сейчас Группа А заполняет таблицу про Лондон, а Группа Б заполняет про Астану, затем все вмести находим сходство двух столиц.

(Слайд №20

-Очень хорошо! Ну вот теперь мы приехали на stationKostanay”. Сейчас мы закрепим наши новые слова с помощью картинок. Необходимо соединить картинки со словами

Вот теперь мы дома stationNadezhdinka”. Записываем Д\З

Learn new words

Exercise 12,p.26- complete the sentences with the words from the texts



Thank you for the lessons.















Просмотр содержимого презентации
«Sightseeing 1(sjat)»

The 14 th of September Sightseeing

The 14 th of September

Sightseeing

Цели:

Цели:

  • * Повторить глагол To be в Present SimpleTense;
  • * научиться употреблять по смыслу новые слова в предложениях
  • * развивать чтение, память, произношение, переводческие навыки
  • * способствовать воспитанию патриотизма, культуры двух стран.
Warm-up Swan swam over the sea, Swim, swan, swim. Swan swam back again. Well swum, swan! A fly and flea  Flew into a flue,   Said the fly to the flea   'What shall we do?'   'Let us fly' said the flea   Said the fly 'shall we flee'   So they flew through a flaw in the      flue .

Warm-up

Swan swam over the sea,

Swim, swan, swim.

Swan swam back again.

Well swum, swan!

A fly and flea

Flew into a flue,

Said the fly to the flea

'What shall we do?'

'Let us fly' said the flea

Said the fly 'shall we flee'

So they flew through a flaw in the flue .

Station «Nadezhdinka»

Station «Nadezhdinka»

Exercise 6,p. 20- are the sentences true or false? Correct the false sentences. Dmitry went to Moscow.   He got there by plane and by train. He went there with his parents. He spent three weeks. He had a bad holiday. The weather was awful. Dmitry went to Irkutsk He went with his sister . T F He had a great holiday F The weather was nice

Exercise 6,p. 20- are the sentences true or false? Correct the false sentences.

  • Dmitry went to Moscow.
  • He got there by plane and by train.
  • He went there with his parents.
  • He spent three weeks.
  • He had a bad holiday.
  • The weather was awful.

Dmitry went to Irkutsk

He went with his sister .

T

F

He had a great holiday

F

The weather was nice

«Our luggage» Hills- холмы Traffic lights -светофор Field-поле Traffic-движение Tall building-высокие здания Pollution-загрязнения Fresh air- свежий воздух Tram-трамвай Population-население Bridge-мост Theatre-театр Statue- памятник Underground- Метрополь Cottage -коттедж Coast-берег Car park- автостоянка Traffic-движение Noisy-шум

«Our luggage»

Hills- холмы

Traffic lights -светофор

Field-поле

Traffic-движение

Tall building-высокие здания

Pollution-загрязнения

Fresh air- свежий воздух

Tram-трамвай

Population-население

Bridge-мост

Theatre-театр

Statue- памятник

Underground- Метрополь

Cottage -коттедж

Coast-берег

Car park- автостоянка

Traffic-движение

Noisy-шум

Station «Airport» Group A read text about Astana Group B read text about London

Station «Airport»

Group A read text about Astana

Group B read text about London

Station «London» Station «Astana» 1 $ 2 $ 1 $ 2 $ 3 $ 4 $ 4 $ 3 $

Station «London»

Station «Astana»

1 $

2 $

1 $

2 $

3 $

4 $

4 $

3 $

Answer the questions

Answer the questions

  • What are the popular buildings?
  • What is the name of its river?
  • What problems does it have?
Find the English equivalents in the text about London

Find the English equivalents in the text about London

  • Более 8 миллиона людей;
  • Лондон знаменит историческими зданиями;
  • В Лондоне есть проблемы с движением и загрязнением.
Write out verbs to be in the Present Simple Tense

Write out verbs to be in the Present Simple Tense

Find the English equivalents in the text about Astana

Find the English equivalents in the text about Astana

  • Центральная часть в Казахстане;
  • Более 700 тыс. человек;
  • Проблема с движениями;
  • Много машин на улице.
Match the pictures with word London

Match the pictures with word

London

Match the pictures with word Astana

Match the pictures with word

Astana

Station «Big Ben» complete the sentences with the words Colin lives in a beautiful ____________ in the village. Stop! The __________ are red Astana has a lot of modern ___________ There’s a _____________ of Abai in our city. _________ is a big problem in many big cities. There’s a __________ my house where I can leave my car. traffic lights car park cottage statue tall building

Station «Big Ben»

complete the sentences with the words

  • Colin lives in a beautiful ____________ in the village.
  • Stop! The __________ are red
  • Astana has a lot of modern ___________
  • There’s a _____________ of Abai in our city.
  • _________ is a big problem in many big cities.
  • There’s a __________ my house where I can leave my car.

traffic lights

car park

cottage

statue

tall building

Station «Baiterek» complete the sentences with the words I want to move to the country because it is __________ and _________ in the city where I live. There are a lot of tall __________ in New York Our city has a __________ of over 2 million people. Now big cities have problems with ________ and ______ We like spending our holiday on the sea __________ noisy crowded coast  building traffic

Station «Baiterek»

complete the sentences with the words

  • I want to move to the country because it is __________ and _________ in the city where I live.
  • There are a lot of tall __________ in New York
  • Our city has a __________ of over 2 million people.
  • Now big cities have problems with ________ and ______
  • We like spending our holiday on the sea __________

noisy

crowded

coast

building

traffic

Station «Sightseeing of London»   St. Paul’s Cathedral National gallery St. James's park

Station «Sightseeing of London»

St. Paul’s Cathedral

National gallery

St. James's park

Station “ Sightseeing of Astana” Residence of the President of the Republic of Kazakhstan The embankment of Esil Complex of buildings JSC “ National Company “ Kaz Munai Gas”

Station “ Sightseeing of Astana”

Residence of the President of the Republic of Kazakhstan

The embankment of Esil

Complex of buildings JSC “ National Company “ Kaz Munai Gas”

Station “Airport” Compare the two cities. Find similarities and difference London

Station “Airport”

  • Compare the two cities. Find similarities and difference

London

Station “Kostanay ” Match a picture with a word Cottage Woods Mountains Tall building Statue bridge field

Station “Kostanay ”

Match a picture with a word

Cottage

Woods

Mountains

Tall building

Statue

bridge

field

Station “Nadezhdinka ” Learn new words Exercise 12,p.26- complete the sentences with the words from the texts

Station “Nadezhdinka

Learn new words

Exercise 12,p.26- complete the sentences with the words from the texts


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Sightseeing

Автор: Нажимова Рахима Каримовна

Дата: 31.03.2015

Номер свидетельства: 194779

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(42) "тема:The sightseeing of the countries "
    ["seo_title"] => string(38) "tiema-the-sightseeing-of-the-countries"
    ["file_id"] => string(6) "171665"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1423710405"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(60) "Презентация на тему Sightseeing of London, "
    ["seo_title"] => string(46) "priezientatsiia-na-tiemu-sightseeing-of-london"
    ["file_id"] => string(6) "244147"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1445880084"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(51) "Открытый урок "Sightseeing of the USA" "
    ["seo_title"] => string(36) "otkrytyi-urok-sightseeing-of-the-usa"
    ["file_id"] => string(6) "239577"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1444824606"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(56) "Ашы? саба? Та?ырыбы: Sightseeing in London"
    ["seo_title"] => string(37) "ashyksabaktakyrybysightseeinginlondon"
    ["file_id"] => string(6) "283446"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1453827530"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(22) "Sightseeing in London "
    ["seo_title"] => string(21) "sightseeing-in-london"
    ["file_id"] => string(6) "209537"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1431196208"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства