Class 6 Lessons 4 Date 13.09
Theme:Sightseeing
Educational: ПовторитьглаголTo be в Present SimpleTense; знакомство с новой лексикой; научитьупотреблятьпосмыслуновыесловавпредложениях.
Developing: развивать чтение, память, произношение, переводческие навыки
Up bringing: способствовать воспитанию патриотизма, любви к культуре разных стран
Equipment: презентация, слова, картинки
Type of the lessons: урок-путешествие
The structure lessons
I. Organization moment.
-Stand up, please. Good morning, boys and girls.
-I am glad to see you.
- Thank you, how are you?
-Sit down, please. Let’s start our lesson. Who is on duty today?
- Answer my questions, please. What date is it today?
- What day of the week is it today?
- Who is absent today?
- Very well.
Слайд №1-2 (presentation theme and aims)
II. Warm-up
Слайд №3
Swan swam over the sea,
Swim, swan, swim.
Swan swam back again.
Well swum, swan!
A fly and flea
Flew into a flue,
Said the fly to the flea
'What shall we do?'
'Let us fly' said the flea
Said the fly 'shall we flee'
So they flew through a flaw in the flue.
Дорогие мои друзья, сегодня урок наш необычайный. Сегодня мы будем путешествовать в двух красивых городах: Астана и Лондон. Путешествовать мы будем по станциям.
Итак, чтобы нам попасть в аэропорт, нам необходимо проверить дом.задание
III. Homework
Station “Nadezhdinka” (слайд №4-5)
Exercise 6,p. 20- arethesentencestrueorfalse? Correct the false sentences.
- Dmitry went to Moscow. FDmitry went to Irkutsk
- He got there by plane and by train. T
- He went there with his parents. FHe went with his sister.
- He spent three weeks. T
- He had a bad holiday. FHe had a great holiday
- The weather was awful. FThe weather was nice.
Когда мы собираемся в любое путешествие, мы собираем собой багаж. Сегодня наш багаж- новые слова, с которыми мы сейчас познакомимся и научимся правильно произносить.
III. New words
“Our luggage” (Слайд №6)
Bridge-мост
Theatre-театр
Statue- памятник
Underground- Метрополь
Cottage -коттедж
Coast-берег
Car park- автостоянка
Traffic-движение
Noisy-шум
Hills- холмы
Traffic lights -светофор
Field-поле
Traffic-движение
Tall building-высокиездания
Pollution-загрязнения
Fresh air- свежийвоздух
Tram-трамвай
Population-население
Ок, мы приехали в аэропорт. И чтобы нам знать куда мы едем, нам следует прочитать текст.
Station “Airport” (Слайд №7)
Exercise 7,p.21- read text in group
Group A- read about Astana
Group B - read about London
Вот мы и прибыли в наши города. Итак, чтобы нам попутешествовать по достопримечательствам, нам необходимо немного денег. И чтобы заработать вам будут давать задания.GroupB- выбирают задания про Лондон,GroupA – выбирают задания про Астану. Но вы должны внимательно друг друга слушать, т.к в конце урока вам будут еще задани
(Слайды 8-14)
Station “London”
1$-Answer the questions
- What are the popular buildings?
- What is the name of its river?
- What problems does it have?
2$-Find the English equivalents in the text about London
Ø Лондон знаменит историческими зданиями;
Ø В Лондоне есть проблемы с движением и загрязнением.
3$- Write outverbs to be in the Present Simple Tense
4$- Match the pictures with word LONON
Station “Astana
1$-Answer the questions
- What are the popular buildings?
- What is the name of its river?
- What problems does it have?
2$-Find the English equivalents in the text about Astana
O ЦентральнаячастьвКазахстане;
O Более 700 тыс. человек;
O Проблемасдвижениями;
O Многомашиннаулице.
3$- Write outverbs to be in the Present Simple Tense
4$- Match the pictures with word Astana
(слайд №15)
СейчасмыостановилисьнаStation “BigBen”,Вам даются задания, если вы неправильно выполняете, то у вас я буду высчитывать ваши заработанные деньги
Complete the sentences with the words
- Colin lives in a beautiful ____________ in the village.
- Stop! The __________ are red
- Astana has a lot of modern ___________
- There’s a _____________ of Abai in our city.
- _________ is a big problem in many big cities.
- There’s a __________ my house where I can leave my car.
a)Cottage; b) Traffic lights; c)tall building; d)statue; e) pollution; f)car park
(слайд №16)
Station “Baiterek”
Complete the sentences with the words
a) I want to move to the country because it is __________ and _________ in the city where I live.
b) There are a lot of tall __________ in New York
c) Our city has a __________ of over 2 million people.
d) Now big cities have problems with ________ and ______
e) We like spending our holiday on the sea __________
a)Noisy and crowded; b) building; c) population; d) pollution, traffic; e) coast
Хорошо! Мои друзья, а теперь нам нужно отдохнуть
Физкультминутка: Презентация «Физминутка для рук и ног»
(слайд №17-18)
Ok, let’s go to Station “Sightseeing of London” and station to “Sightseeing of Astana”
(Слайд №19)
Мысобираемсяназаддомой. Но прежде чем уехать нам следует вспомнить, что мы изучили, что мы узнали. Сейчас Группа А заполняет таблицу про Лондон, а Группа Б заполняет про Астану, затем все вмести находим сходство двух столиц.
(Слайд №20
-Оченьхорошо! Ну вот теперь мы приехали на station “Kostanay”.Сейчас мы закрепим наши новые слова с помощью картинок. Необходимо соединить картинки со словами
Вот теперь мы дома station “Nadezhdinka”.ЗаписываемД\З
Learn new words
Exercise 12,p.26- complete the sentences with the words from the texts
Thank you for the lessons.
Просмотр содержимого документа
«urazbayeva-aynura-Sightseeing»
Class 6 Lessons 4 Date 13.09
Theme: Sightseeing
Educational: Повторить глагол To be в Present Simple Tense; знакомство с новой лексикой; научить употреблять по смыслу новые слова в предложениях.
Developing: развивать чтение, память, произношение, переводческие навыки
Up bringing: способствовать воспитанию патриотизма, любви к культуре разных стран
Equipment: презентация, слова, картинки
Type of the lessons: урок-путешествие
The structure lessons
I. Organization moment.
-Stand up, please. Good morning, boys and girls.
-I am glad to see you.
- Thank you, how are you?
-Sit down, please. Let’s start our lesson. Who is on duty today?
- Answer my questions, please. What date is it today?
- What day of the week is it today?
- Who is absent today?
- Very well.
Слайд №1-2 (presentation theme and aims)
II. Warm-up
Слайд №3
Swan swam over the sea,
Swim, swan, swim.
Swan swam back again.
Well swum, swan!
A fly and flea
Flew into a flue,
Said the fly to the flea
'What shall we do?'
'Let us fly' said the flea
Said the fly 'shall we flee'
So they flew through a flaw in the flue.
Дорогие мои друзья, сегодня урок наш необычайный. Сегодня мы будем путешествовать в двух красивых городах: Астана и Лондон. Путешествовать мы будем по станциям.
Итак, чтобы нам попасть в аэропорт, нам необходимо проверить дом. задание
III. Homework
Station “Nadezhdinka” (слайд №4-5)
Exercise 6,p. 20- are the sentences true or false? Correct the false sentences.
Dmitry went to Moscow. F Dmitry went to Irkutsk
He got there by plane and by train. T
He went there with his parents. F He went with his sister.
He spent three weeks. T
He had a bad holiday. F He had a great holiday
The weather was awful. F The weather was nice.
Когда мы собираемся в любое путешествие, мы собираем собой багаж. Сегодня наш багаж- новые слова, с которыми мы сейчас познакомимся и научимся правильно произносить.
III. New words
“Our luggage” (Слайд №6)
Bridge-мост
Theatre-театр
Statue- памятник
Underground- Метрополь
Cottage -коттедж
Coast-берег
Car park- автостоянка
Traffic-движение
Noisy-шум
Hills- холмы
Traffic lights -светофор
Field-поле
Traffic-движение
Tall building-высокие здания
Pollution-загрязнения
Fresh air- свежий воздух
Tram-трамвай
Population-население
Ок, мы приехали в аэропорт. И чтобы нам знать куда мы едем, нам следует прочитать текст.
Station “Airport” (Слайд №7)
Exercise 7,p.21- read text in group
Group A- read about Astana
Group B - read about London
Вот мы и прибыли в наши города. Итак, чтобы нам попутешествовать по достопримечательствам, нам необходимо немного денег. И чтобы заработать вам будут давать задания. Group B- выбирают задания про Лондон ,Group A – выбирают задания про Астану. Но вы должны внимательно друг друга слушать, т.к в конце урока вам будут еще задани
(Слайды 8-14)
Station “London”
1$-Answer the questions
What are the popular buildings?
What is the name of its river?
What problems does it have?
2$- Find the English equivalents in the text about London
3$- Write out verbs to be in the Present Simple Tense
4$- Match the pictures with word LONON
Station “Astana
1$-Answer the questions
What are the popular buildings?
What is the name of its river?
What problems does it have?
2$- Find the English equivalents in the text about Astana
3$- Write out verbs to be in the Present Simple Tense
4$- Match the pictures with word Astana
(слайд №15)
Сейчас мы остановились на Station “Big Ben”, Вам даются задания, если вы неправильно выполняете, то у вас я буду высчитывать ваши заработанные деньги
Complete the sentences with the words
Colin lives in a beautiful ____________ in the village.
Stop! The __________ are red
Astana has a lot of modern ___________
There’s a _____________ of Abai in our city.
_________ is a big problem in many big cities.
There’s a __________ my house where I can leave my car.
a)Cottage; b) Traffic lights; c)tall building; d)statue; e) pollution; f)car park
(слайд №16)
Station “Baiterek”
Complete the sentences with the words
I want to move to the country because it is __________ and _________ in the city where I live.
There are a lot of tall __________ in New York
Our city has a __________ of over 2 million people.
Now big cities have problems with ________ and ______
We like spending our holiday on the sea __________
a)Noisy and crowded; b) building; c) population; d) pollution, traffic; e) coast
Хорошо! Мои друзья, а теперь нам нужно отдохнуть
Физкультминутка: Презентация «Физминутка для рук и ног»
(слайд №17-18)
Ok, let’s go to Station “Sightseeing of London” and station to “Sightseeing of Astana”
(Слайд №19)
Мы собираемся назад домой. Но прежде чем уехать нам следует вспомнить, что мы изучили, что мы узнали. Сейчас Группа А заполняет таблицу про Лондон, а Группа Б заполняет про Астану, затем все вмести находим сходство двух столиц.
(Слайд №20
-Очень хорошо! Ну вот теперь мы приехали на station “Kostanay”. Сейчас мы закрепим наши новые слова с помощью картинок. Необходимо соединить картинки со словами
Вот теперь мы дома station “Nadezhdinka”. Записываем Д\З
Learn new words
Exercise 12,p.26- complete the sentences with the words from the texts
Thank you for the lessons.
Просмотр содержимого презентации
«Sightseeing 1(sjat)»
The 14 th of September
Sightseeing
Цели:
- * Повторить глагол To be в Present SimpleTense;
- * научиться употреблять по смыслу новые слова в предложениях
- * развивать чтение, память, произношение, переводческие навыки
- * способствовать воспитанию патриотизма, культуры двух стран.
Warm-up
Swan swam over the sea,
Swim, swan, swim.
Swan swam back again.
Well swum, swan!
A fly and flea
Flew into a flue,
Said the fly to the flea
'What shall we do?'
'Let us fly' said the flea
Said the fly 'shall we flee'
So they flew through a flaw in the flue .
Station «Nadezhdinka»
Exercise 6,p. 20- are the sentences true or false? Correct the false sentences.
- Dmitry went to Moscow.
- He got there by plane and by train.
- He went there with his parents.
- He spent three weeks.
- He had a bad holiday.
- The weather was awful.
Dmitry went to Irkutsk
He went with his sister .
T
F
He had a great holiday
F
The weather was nice
«Our luggage»
Hills- холмы
Traffic lights -светофор
Field-поле
Traffic-движение
Tall building-высокие здания
Pollution-загрязнения
Fresh air- свежий воздух
Tram-трамвай
Population-население
Bridge-мост
Theatre-театр
Statue- памятник
Underground- Метрополь
Cottage -коттедж
Coast-берег
Car park- автостоянка
Traffic-движение
Noisy-шум
Station «Airport»
Group A read text about Astana
Group B read text about London
Station «London»
Station «Astana»
1 $
2 $
1 $
2 $
3 $
4 $
4 $
3 $
Answer the questions
- What are the popular buildings?
- What is the name of its river?
- What problems does it have?
Find the English equivalents in the text about London
- Более 8 миллиона людей;
- Лондон знаменит историческими зданиями;
- В Лондоне есть проблемы с движением и загрязнением.
Write out verbs to be in the Present Simple Tense
Find the English equivalents in the text about Astana
- Центральная часть в Казахстане;
- Более 700 тыс. человек;
- Проблема с движениями;
- Много машин на улице.
Match the pictures with word
London
Match the pictures with word
Astana
Station «Big Ben»
complete the sentences with the words
- Colin lives in a beautiful ____________ in the village.
- Stop! The __________ are red
- Astana has a lot of modern ___________
- There’s a _____________ of Abai in our city.
- _________ is a big problem in many big cities.
- There’s a __________ my house where I can leave my car.
traffic lights
car park
cottage
statue
tall building
Station «Baiterek»
complete the sentences with the words
- I want to move to the country because it is __________ and _________ in the city where I live.
- There are a lot of tall __________ in New York
- Our city has a __________ of over 2 million people.
- Now big cities have problems with ________ and ______
- We like spending our holiday on the sea __________
noisy
crowded
coast
building
traffic
Station «Sightseeing of London»
St. Paul’s Cathedral
National gallery
St. James's park
Station “ Sightseeing of Astana”
Residence of the President of the Republic of Kazakhstan
The embankment of Esil
Complex of buildings JSC “ National Company “ Kaz Munai Gas”
Station “Airport”
- Compare the two cities. Find similarities and difference
London
Station “Kostanay ”
Match a picture with a word
Cottage
Woods
Mountains
Tall building
Statue
bridge
field
Station “Nadezhdinka ”
Learn new words
Exercise 12,p.26- complete the sentences with the words from the texts