Theme: A grammar lesson. Modal verb Can-Could
Aims: 1. Активизировать в речи учащихся употребление глагола Can, обеспечить использование активной лексики по теме в речевых упражнениях
2. Ознакомить с прошедшим временем глагола Can-Could, научить использовать его в речи.
3. Воспитывать культуру общения, содействовать воспитанию интереса и мотивации в изучении языка.
Оборудование: интерактивная доска, карточки, грамматическая таблица.
Ход урока
1. Org moment
T: Good morning children! How are you? What season is it now? What are autumn months? Do you like autumn? What day is it? What date is it? How many subjects have you got today? What’s your favourite subject?
T: Мы продолжаем путешествовать по стране английской грамматики, где живет настоящий силач, который умеет делать все. Как называется этот глагол?
Но так как мы с вами работаем с прошедшем временем глагола, сегодня вы научитесь использовать прошедшую форму этого глагола. Устроим небольшое соревнование между командами. За правильно выполненное задание команда получает звездочку, которую нужно наклеить на Ваше звездное игровое поле.
I want you to be active and attentive at the lesson.
2/ Warming up . С нами путешествовать будет Гость. Угадайте кто это? (учащиеся по буквам алфавита угадывают слово) 18, 15, 2, 15,20 (Robot)
T: Good work. Look at the board. Robot brought us some pictures but he forgot some activities. Do you know them?
Match the pictures and the words (think, hear, speak, translate,see, laugh, write books, ski, skate)
3. Проверка знаний уч-ся .Our robot wants to have» A Pet Corner.» But it doesn’t know what these animals can do and can’t do .Let”s help to find out it.
A parrot | CAN CAN’T | Swim |
A cat | Run |
A crocodile | Jump |
A dog | Fly |
A wolf | Speak |
A frog | Play |
4. Dialogue. P1 P2.
Can you…? | Your partner | You |
draw | | |
dance | | |
sing | | |
Swim | | |
play the piano | | |
fly | | |
ski | | |
play chess | | |
Let’s tell our Robot what can you do and can’t do (cards).
P-s: I can swim, but I can fly.
6.Make a report about your interview.
7. Введение новой темы. Our Robot has got a friend. His name is Omar. He told what he could do and couldn’t do at the age of 4, 5, 6.
8.Работа с таблицей глагола Can/ Could
9.And now tell us what could you do and couldn”t do at the age of 4, 5, 6.
P: I could read, but I couldn’t speak English at the age of 6.
6. Our Robot got two letters about two super kids but he can’t read its. Let’s help him to read these letters.
7. Reading. Text “Two super kids”.
8. Writing. Fill in the table what Ivan and Lukas could do when they were little children.
Ivan could… Lukas could…
9. It’s time to play. Game “Guess the word” Take the card from the table and answer your classmates questions)
Cl - Can you…?
P- Yes I can/ No ,I can”t
10. T: Our lesson is over. Thank you to all .Let”s see who is the winner?
Home task. Ex. 11, p.40.
Marks.