kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Использование песенного материала на уроках английского языка

Нажмите, чтобы узнать подробности

В настоящее время стало актуально разнообразить уроки, применяя различные увлекательные формы. Одной из таких форм является песня.В данной презентации представлена работа с текстом песни I can see clearly now. Ученикам предлагается работа в парах и группах со словами песни, а также поработать над составлением вопросов. Учащиеся прослушивают песню и выполняют задания на аудирование. В данной работе предлагается тема "Погода".

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Использование песенного материала на уроках английского языка»

Использование песенного материала на уроках английского языка На примере песни I can see clearly now ( Hothouse Flowers)

Использование песенного материала на уроках английского языка

На примере песни I can see clearly now ( Hothouse Flowers)

Before listening activity Think as many words related to the weather as you can. Write them down. Make a word map spring winter The weather summer autumn

Before listening activity

  • Think as many words related to the weather as you can. Write them down.
  • Make a word map

spring

winter

The weather

summer

autumn

While listening Activity 1 Listen to the song and tick any words from your word map that you hear. Add any new words to your map. lyrics

While listening Activity 1

  • Listen to the song and tick any words from your word map that you hear. Add any new words to your map.

lyrics

Lyrics

Lyrics

  • I can see clearly now the rain has gone I can see all obstacles in my way Gone are the dark clouds that had me blind It's going to be a bright, bright sunshiny day I think I can make it now the pain has gone And all of the bad feelings have disappeared Here is the rainbow I've been praying for It's gonna be a bright, bright sunshiny day Look all around there's nothing but blue skies Look straight ahead nothing but blue skies I think I can make it now the pain has gone And all of the bad feelings have disappeared I can see clearly now the rain has gone It's gonna be a bright, bright Sunshiny day
Activity 2

Activity 2

  • Each line contains two extra words that are not in the song.
  • In pairs read the lines and identify any extra words.
Listen for the extra words

Listen for the extra words

  • I can see really clearly now the heavy rain has gone
  • I can see all obstacles and people in my way
  • Gone are big dark clouds that often had me blind
  • It’s going to be a long, bright sunshiney summer day
  • I think I can actually make it now the terrible pain has gone
  • And nearly all of the old, bad feelings have disappeared
  • Look, here is the bright rainbow I’ve been praying for
  • It’s going to be a long, bright, bright sunshiny summer day
  • Look all around you, there’s nothing but clear, blue skies
Check if you are right

Check if you are right

  • Key
  • really, heavy
  • and people
  • big, often
  • long, summer
  • actually, terrible
  • nearly, old
  • Look, bright
  • long, summer
  • bright, summer
  • you, clear
Activity 3

Activity 3

  • Prepare questions to find out if the statements are true or false (in pairs)
  • For example: Do you prefer summer or winter?
  • Half the group prefers summer to winter.
  • Nobody likes going out in the heavy rain.
  • Everyone hates thick fog.
  • Only one person’s favourite season is autumn.
  • Two people prefer windy days to sunny days.
  • Everyone enjoys seeing a rainbow.
  • 90% of the group never play in the snow.
  • 30% of the group feel sad when it’s cloudy
  • Most people prefer to be outside when it’s hot and sunny.
  • Nobody minds thunderstorms.
Check the questions with the whole class

Check the questions with the whole class

  • In groups of five divide the questions so that each person in the group has two questions to ask the others.
  • When you have all the answers, report the results in the class.
  • Example: Everybody in our group prefers summer to winter


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Использование песенного материала на уроках английского языка

Автор: Коновалова Елена Валерьевна

Дата: 14.12.2014

Номер свидетельства: 143343

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(89) "Использование песен на уроках английского языка"
    ["seo_title"] => string(54) "ispol-zovaniie-piesien-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "256655"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1448194893"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(134) "Конспект мастер-класса "Использование песен на уроках английского языка""
    ["seo_title"] => string(79) "konspiekt-mastier-klassa-ispol-zovaniie-piesien-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "275820"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1452619615"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(87) "Использование песен на уроке английского языка"
    ["seo_title"] => string(47) "ispolzovaniiepiesiennaurokieanghliiskoghoiazyka"
    ["file_id"] => string(6) "275423"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1452576968"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(87) "Использование песен на уроке английского языка"
    ["seo_title"] => string(48) "ispolzovaniiepiesiennaurokieanghliiskoghoiazyka1"
    ["file_id"] => string(6) "275424"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1452576974"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(146) "Способы повышения мотивации учебной деятельности на уроках английского языка. "
    ["seo_title"] => string(89) "sposoby-povyshieniia-motivatsii-uchiebnoi-dieiatiel-nosti-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "128832"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1415567068"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства