kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

English Kings and Queens

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема раздела: Королевский Лондон для учащихся 6 класса по УМК  О. В. Афанасьева, И. В. Михеева

Тема урока: активизация лексики и грамматики
Тип урока: Урок систематизации и обобщения знаний и уменийЛЛ

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«English Kings and Queens»

Для VI класса школ с углубленным изучением английского языка авторов О.В. Афанасьевой, И.В.Михеевой . Составила : учитель английского языка Симонова Елена Евгеньевна МБОУ СОШ №22 с углубленным изучением иностранных языков г.Ульяновск

Для VI класса школ с углубленным изучением английского языка авторов

О.В. Афанасьевой, И.В.Михеевой .

Составила : учитель английского языка

Симонова Елена Евгеньевна

МБОУ СОШ №22 с углубленным изучением иностранных языков г.Ульяновск

Тема раздела : Королевский Лондон Тема урока : активизация лексики и грамматики  Тип урока : Урок систематизации и обобщения знаний и умений  Требования к предметным результатам  Учащийся научится: Понимать на слух речь учителя, одноклассников. Вести диалог-расспрос по теме. Оперировать активной лексикой и изученной грамматикой в процессе общения. Понимать основное содержание текста . Употреблять в устных высказываниях и письменных произведениях все типы вопросительных предложений в Present Simple и Present Continuous, Past Continuous, Past Simple. Понимать при чтении и на слух известные глаголы в этих временах  Учащийся получит возможность научиться: Высказываться по теме без опоры на ключевые слова. Комментировать некоторые факты/события текста, выражая свое мнение о прочитанном/прослушанном Отделять главные факты, опуская второстепенные. Игнорировать неизвестный языковой материал, не существенный для понимания основного содержания. Оценивать найденную информацию с точки зрения ее значимости для решения поставленной коммуникативной задачи.

Тема раздела : Королевский Лондон

Тема урока : активизация лексики и грамматики Тип урока : Урок систематизации и обобщения знаний и умений Требования к предметным результатам Учащийся научится: Понимать на слух речь учителя, одноклассников. Вести диалог-расспрос по теме. Оперировать активной лексикой и изученной грамматикой в процессе общения. Понимать основное содержание текста . Употреблять в устных высказываниях и письменных произведениях все типы вопросительных предложений в Present Simple и Present Continuous, Past Continuous, Past Simple. Понимать при чтении и на слух известные глаголы в этих временах Учащийся получит возможность научиться: Высказываться по теме без опоры на ключевые слова. Комментировать некоторые факты/события текста, выражая свое мнение о прочитанном/прослушанном Отделять главные факты, опуская второстепенные. Игнорировать неизвестный языковой материал, не существенный для понимания основного содержания. Оценивать найденную информацию с точки зрения ее значимости для решения поставленной коммуникативной задачи.

Употреблять в устных высказываниях и на письме глаголы в Present Simple и Present Continuous, P ast Continuous , Past Simple,  Present Perfect Continuous, Participles, обслуживающие ситуации общения по теме.    Контрольно-оценочная деятельность/организация познавательной деятельности: индивидуальный, фронтальная форма работы, работа в парах   Информационное сопровождение, цифровые и электронные образовательные ресурсы: презентация Контрольно-оценочная деятельность/организация познават.ельной деятельности : индивидуальный, фронтальная форма работы, работа в парах   Информационное сопровождение, цифровые и электронные образовательные ресурсы : презентация

Употреблять в устных высказываниях и на письме глаголы в Present Simple и Present Continuous, P ast Continuous , Past Simple, Present Perfect Continuous, Participles, обслуживающие ситуации общения по теме. Контрольно-оценочная деятельность/организация познавательной деятельности: индивидуальный, фронтальная форма работы, работа в парах Информационное сопровождение, цифровые и электронные образовательные ресурсы: презентация

Контрольно-оценочная деятельность/организация познават.ельной деятельности : индивидуальный, фронтальная форма работы, работа в парах Информационное сопровождение, цифровые и электронные образовательные ресурсы : презентация

Планируемые результаты (предметные): понимать в целом речь учителя по ходу урока; активно использовать в речи изученную лексику, грамматику Универсальные учебные действия (метапредметные): Личностные: учащиеся осознают иностранный язык, как важное средство общения между людьми, проявляют познавательный интерес к учебной деятельности (изучению иностранного языка), оценивают свои поступки, выражают своё собственное мнение по вопросу. Регулятивные: оценивают правильность выполнения действий, выполняют учебные действия в материализованной, громкоречевой и умственной форме, слушают, читают в соответствии с целевой установкой Познавательные: слушают и отвечают на вопросы учителя, устанавливают причинно-следственные связи, осуществляют поиск необходимой информации из текста, доказывают и аргументируют свою точку зрения. Коммуникативные: понимают на слух речь учителя, одноклассников; осознанно строят речевые и письменные высказывания по теме; адекватно используют речевые действия для решения коммуникативной задачи; понимают возможность различных позиций других людей, отличных от собственных.

Royal London  agree or disagree Elizabeth 1 made the country more powerful Elizabeth 2 reigns, but doesn’t rule Queen Victoria ruled the country for 64 years Henry 8 developed industry and theatre in the country 5. William the Conqueror became king of England in 1066

Royal London

agree or disagree

  • Elizabeth 1 made the country more powerful
  • Elizabeth 2 reigns, but doesn’t rule
  • Queen Victoria ruled the country for 64 years
  • Henry 8 developed industry and theatre in the country

5. William the Conqueror became king of England in 1066

Royal London  match the photos and the names Elizabeth 1 Elizabeth 2 Queen Victoria Henry 8 William the Conqueror

Royal London

match the photos and the names

Elizabeth 1

Elizabeth 2

Queen Victoria

Henry 8

William the Conqueror

Royal London  Associations  Make up sentences closely close beauty hunt perform build office  beautiful   famous  hunting building official performances

Royal London

Associations

Make up sentences

closely

close

beauty

hunt

perform

build

office

beautiful

famous

hunting

building

official

performances

Fill in the necessary word Great Britain: England closely 1. A lot of places in London are __________ connected with the Crown. 2. You can see a lot of ________ ceremonies there. 3. London is _______ for its parks. 4. Hyde Park used to be a ___________ forest 5. Regent’s Park is now the home of an open-air theatre which gives ___________ of Shakespeare’s plays in summer 6. The most important ____________In London is Buckingham Palace , which is the ________ residence of Queen Elizabeth 2. close beauty hunt perform build office  beautiful   famous  hunting performances  building  official

Fill in the necessary word

Great Britain: England

closely

1. A lot of places in London are __________ connected with the Crown.

2. You can see a lot of ________ ceremonies there.

3. London is _______ for its parks.

4. Hyde Park used to be a ___________ forest

5. Regent’s Park is now the home of an open-air theatre which gives ___________ of Shakespeare’s plays in summer

6. The most important ____________In London is Buckingham Palace , which is the ________ residence of Queen Elizabeth 2.

close

beauty

hunt

perform

build

office

beautiful

famous

hunting

performances

building

official

Fill in the necessary word  eighth eight late paint want extreme marry crown King Henry the __________ was just eighteen years old when he came to the throne.   People said he was a handsome boy, but in ________ life he did not seem handsome at all.  He was a big and large-faced, as we know from the portraits of him, ________ by the famous Hans Holbein.   The king ________ to make himself popular very much   Henry was ___________ fond of show and display.   There was a great holiday when he ___________ Princess Catherine and they ____________  later  painted  wanted  exteremely  married  were crowned

Fill in the necessary word

eighth

eight

late

paint

want

extreme

marry

crown

  • King Henry the __________ was just eighteen years old when he came to the throne.
  • People said he was a handsome boy, but in ________ life he did not seem handsome at all.
  • He was a big and large-faced, as we know from the portraits of him, ________ by the famous Hans Holbein.
  • The king ________ to make himself popular very much
  • Henry was ___________ fond of show and display.
  • There was a great holiday when he ___________ Princess Catherine and they ____________

later

painted

wanted

exteremely

married

were crowned

Choose the right word and put it into the gap  forgotten Let me tell you a long ___________ story  a) forgetting b) forgotten 2. Go and catch the _____________ star  a) falling b) fallen 3. The two banks of the river are ________ by a bridge  a) connected b) connecting 4. I’d like to be an explorer ________ new lands  a) discovered b) discovering 5. ______ by Jane, the flowers looked much better.  a) watering b) watered   falling  connected  discovering Watered

Choose the right word and put it into the gap

forgotten

  • Let me tell you a long ___________ story

a) forgetting b) forgotten

2. Go and catch the _____________ star

a) falling b) fallen

3. The two banks of the river are ________ by a bridge

a) connected b) connecting

4. I’d like to be an explorer ________ new lands

a) discovered b) discovering

5. ______ by Jane, the flowers looked much better.

a) watering b) watered

falling

connected

discovering

Watered

Fill in articles where necessary √ What _ __ awful disaster. How big ___ pile of books is!  3. . It is such ___ striking story. 3. It is such ___ interesting book. Our city is so ___ prosperous 5. It is such ___ striking story. 6. I have never seen such ___ high hedges! 7. What ___ smart little boy! 8 It is such _______ picturesque scenery! the a an √ a √ a √

Fill in articles where necessary

  • What _ __ awful disaster.
  • How big ___ pile of books is!

3. . It is such ___ striking story.

3. It is such ___ interesting book.

  • Our city is so ___ prosperous

5. It is such ___ striking story.

6. I have never seen such ___ high hedges!

7. What ___ smart little boy!

8 It is such _______ picturesque scenery!

the

a

an

a

a

Fill in necessary sentences The Royal Family __________ in Great Britain.  Many British Kings and Queens ______ 3. Elizabeth 2 is on _______ 4. Under King Henry VIII England got richer and ___ _______ 5. During Elizabeth 1 reign’s England became very important in European politics, the Spanish Armada  _____________ Some people call Queen Victoria’s reign the “golden age” _____________  plays a very important role well-known all over the world the British throne now  more powerful  was defeated in the history of Britain A. in the history of Britain B. well-known all over the world C. was defeated D. More powerful E. plays a very important role F. the British throne now

Fill in necessary sentences

  • The Royal Family __________ in Great Britain.
  • Many British Kings and Queens ______

3. Elizabeth 2 is on _______

4. Under King Henry VIII England got richer and ___ _______

5. During Elizabeth 1 reign’s England became very important in European politics, the Spanish Armada _____________

  • Some people call Queen Victoria’s reign the “golden

age” _____________

plays a very important role

well-known all over the world

the British throne now

more powerful

was defeated

in the history of Britain

A. in the history of Britain

B. well-known all over the world

C. was defeated

D. More powerful

E. plays a very important role

F. the British throne now

Complete the sentences

Complete the sentences

  • While Elizabeth 1 was ruling the country, the country….
  • Henry 8 was known as….
  • Elizabeth 2 has been on the throne for
  • King Henry VIII
  • Elizabeth 1 is known as
  • Queen Victoria’s is known as….
  • William the Conqueror….
Royal London  choose ane king or queen you like and tell about her/his role in the life of the country Elizabeth 1 Elizabeth 2 Queen Victoria Henry 8 William the Conqueror

Royal London

choose ane king or queen you like and tell about her/his role in the life of the country

Elizabeth 1

Elizabeth 2

Queen Victoria

Henry 8

William the Conqueror


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
English Kings and Queens

Автор: Симонова Елена Евгеньевна

Дата: 18.12.2016

Номер свидетельства: 370913

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(95) "Викторина по теме  "The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland” "
    ["seo_title"] => string(76) "viktorina-po-tiemie-the-united-kingdom-of-great-britain-and-northern-ireland"
    ["file_id"] => string(6) "185705"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1426232014"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(47) "КВН  9 класс «We know Great Britain» "
    ["seo_title"] => string(33) "kvn-9-klass-we-know-great-britain"
    ["file_id"] => string(6) "107261"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1403195050"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(70) "«Лондон и его достопримечательности» "
    ["seo_title"] => string(39) "london-i-iegho-dostoprimiechatiel-nosti"
    ["file_id"] => string(6) "111822"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1407944793"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(39) "London is the capital of Great Britain "
    ["seo_title"] => string(38) "london-is-the-capital-of-great-britain"
    ["file_id"] => string(6) "170916"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1423594303"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(42) "тема:The sightseeing of the countries "
    ["seo_title"] => string(38) "tiema-the-sightseeing-of-the-countries"
    ["file_id"] => string(6) "171665"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1423710405"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства