Цель: воспитание культуры общения, повышение интереса к изучению иностранного языка, развитие интерактивных навыков и умений учеников.
Задачи:
- систематизировать и проверить знания учеников по страноведению англо-говорящих стран;
- развивать творческие способности учеников;
- развивать навыки иноязычной коммуникации;
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Цель: воспитание культуры общения, повышение интереса к изучению иностранного языка, развитие интерактивных навыков и умений учеников.
Задачи:
- систематизировать и проверить знания учеников по страноведению англо-говорящих стран;
- развивать творческие способности учеников;
- развивать навыки иноязычной коммуникации;
Оборудование: звезды, ноутбук, проектор, презентация, карточки с цифрами от 1 до 6, призы
Ход игры:
(6 человек – учеников – участники, остальные – болельщики)
Ведущий:Glad to meet you, dear boys and girls, guests and teachers! Today we are having a competition «The Star Hour». Now the participants will introduce themselves.
(Участники конкурса должны сказать несколько слов о себе по–английски, прочесть стихотворение наизусть, спеть песню на английском языке, чтобы получить звездочку.)
1 тур «Страноведение»
Task1 «Flags»
На доске помещены флаги стран, перечисленных ниже, в такой последовательности:
New Zealand
Canada
The UK
Scotland
Australia
England
Вопросы:
What country consists of 4 parts? (3)
What country lies to the north of the US? (2)
What country lies to the north of England? (4)
What country lies to the south of Scotland? (6)
Task 2 «Symbols»
На доске помещены такие эмблемы:
Red rose
Thistle
Shamrock
Daffodil
Bald eagle
Вопросы:
What is the national symbol of Scotland? (2)
What is the national symbol of Wales? (4)
3. What is the national symbol of England? (1)
4. What is the national symbol of Ireland? (3)
Task 3 «LondonSights»
На доске картинки с изображением:
Buckingham Palace
Westminster Abbey
St. Paul’s Cathidral
The Tower of London
The Houses of Parliament
Trafalgar Square
Вопросыи описание:
What building has Big Ben? (5)
It was built in the 11th century as a fortress and a royal palace. Later it was a prison, now it is a museum and a Royal Treasury.(4)
What is the home of the Queen? (1)
It is a royal church. There are tombs of many British kings and queens and other famous people. This is where the coronation takes place. (2)
Task 4 «Holidays»
На доске открытки – поздравления с праздниками:
Christmas
St. Valentine's Day
Easter
Mother's Day
Halloween
Father's Day
Учащимся предлагается описание нескольких праздников с тем, чтобы они назвали, о каком из них идет речь.
This holiday is celebrated on the 14th of February as a day of love and friendship. (2)
People buy presents and cards and send them to their friends and relatives. Parents put their presents into stockings. The traditional meal is roast turkey and pudding. They also decorate streets, rooms and a tree. (1)
Children usually eat chocolate eggs and Cross Buns on this day. (3)
Children make lanterns out of pumpkins, dress as witches and ghosts and go from house to house and say: «Trick or Treat! » (5)
Ученик, у которого звездочек меньше, чем у других, выходит из игры, получив приз за участие.
IIтур«History»
Task 1 «Dates»
Даты:
1086
1564
1840
1653
1734
1553
Вопросы:
When did the first Englishman Richard Chancellor come to Russia? (6)
When was the first treaty between England and Russia signed? (5)
When did the first stamp «Penny Black» appear? (3)
When was the first official document «The Domesday Book» written? (1)
Task 2«Famous People»
Имена выдающихся людей:
Armstrong
Bell
Hogarth
Newton
A. Conan-Doyle
A. Christie
Вопросы:
Who was one of the best British artists? He painted «Marriage Mode», which is kept in the National Gallery in London? (3)
Who wrote 75 detective stories? (6)
He was a spaceman and the first person to walk on the Moon? (1)
Who invented the telephone? (2)
(Выбывает ученик)
Игра со зрителями:
1. Вы должны поставить буквы в правильном порядке, чтобы получилось слово:
Smlsybo
Каждая цифра слова соответствует порядковому номеру английского алфавита. Расшифруйте и вы получите слово.
Holiday (8. 15. 12. 9. 4. 1. 25)
Ответивший правильно получает приз.
IIIтур«Grammar»
Task 1«English Tenses»
Карточки:
V, Vs
am
is + Ving
are
will + V
Ved, V2
have
has + V3 (ed)
Задания:
Show me the formula of the Future Simple Tense (3)
Show me the formula of the Present Perfect Tense (5)
Show me the formula of the Present Simple Tense (1)
Теперь я называю слова, которые обычно употребляются с определенным временем:
Now, at the moment (2)
Every day, usually, often, always (1)
Yesterday (4)
Tomorrow, next year (3)
Already, just, not yet (5)
Task 2«Modal verbs»
На доске картинки, на которых написаны модальные глаголы:
Can
Should
Must
May
Could
Вопросы:
Какой из этих глаголов нужен для перевода с русского языка на английский следующих предложений:
Не могли бы вы передать мне соль? (5)
Можно задать вам вопрос? (4)
Я умею кататься на роликах. (1)
Улицу следует переходить на зеленый свет. (2)
(Игру покидает еще один ученик)
IVтур«At home»
Task 1 «Rooms»
Представлены фотографии:
Dining room
Bedroom
Living room
Kitchen
Bathroom
Study
Учащимся предлагается угадать, о каких комнатах говорится в этих предложениях.
In this room there is a table, a mirror, a chest of drawers and beds. We sleep here. (2)
In this room there is a table, chairs or armchairs, a sofa, a fireplace, a television and a carpet (3)
In this room there is a desk, chairs, shelves of books, a computer. You may do your homework there. (6)
In this room you may wash your hands and face, clean your teeth, take a bath or a shower. (5)
There is a dishwasher, fridge, a stove, a microwave oven, plates, cups and other things here. We usually cook here. (4)
Task 2«HOME LIBRARY-WRITERS»
Имена писателей:
Beatrix Potter
James M.Barrie
Lewis Carrol
Pamela L. Travers
Alan Milne
Daniel Defoe
Вопросы:
Who is the author of Robinson Crusoe? (6)
Who wrote about Whinny – the – Pooh? (5)
Who wrote about funny rabbits and other animals? (1)
Who is the author of «Mary Poppins»? (4)
Who wrote about the adventures of the girl called Alice in the magic country Wonderland? (3)
Task3 “HOMEREADING-CHARACTERS”
Персонажи литературных произведений:
ALICE
GULLIVER
PETER PAN
MARY POPPINS
DOCTOR DOOLITTLE
ROBINSON CRUSOE
Участникам конкурса следует угадать, о ком идет речь в данных предложениях.
He took care of animals, because he loved them. Many different animals lived in his house.(5)
She looked after children. The wind had brought her over. She usually had a bag and an umbrella in her hands. In her bag she had an armchair, a piano and a magic bottle. (4)
He was a boy who didn’t grow. He could fly as a bird. (3)
He was a sailor. One day there was a storm in the sea and the ship was wrecked. He swam to an island. He lived on the island alone for a long time and he had a friend called Friday. (6)
Выбывает ученик
Thefinal
Предлагаю участникам конкурса задание:
«Make as many words as you can out of the word «sportsmen»
Участники называют слова: sport, port, or, men, sort, to, ten, rose, nose, stop, pot, post, most, on, no, not, pet, more, rest, nest, pen, wrote, note, top.