Воспитательные: Воспитывать интерес к изучению предмета, умение работать в
коллективе.
Образовательные: Закрепить знания учащихся по изученной теме и расширить
общий кругозор.
План.
Вступительное слово учителя: Good morning, dear friends! We are going to have a funny trip today by train! Our journey will be long enough, that`s why we`ll stop somewhere and do the tasks. Do you like to travel? Do you like to travel by train? Let`s start! (Звучит музыка)
I. Teacher: The 1st stop will be “Listening” (Аудирование).Listen to my story and guess what city we stop in. (Прослушайте текст и угадайте город, в котором мы остановились).
This town is one of the oldest Russian towns. It was founded in 1108 by Vladimir Monomach.
The town was the Russian capital in the 12th century. It stands on the Klyazma River.
It is full of history. There are many old churches and cathedrals, ancient monuments and historical buildings in this town. The people are friendly and hospitable there. You can buy unusual handmade souvenirs there.
(Vladimir)
II. Teacher: The 2nd stop will be “Proverbs”. Find Russian equivalents of the English proverbs. (Найдите русский эквивалент английским пословицам)
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Воспитательные: Воспитывать интерес к изучению предмета, умение работать в
коллективе.
Образовательные: Закрепить знания учащихся по изученной теме и расширить
общий кругозор.
План.
Вступительное слово учителя: Good morning, dear friends! We are going to have a funny trip today by train! Our journey will be long enough, that`s why we`ll stop somewhere and do the tasks. Do you like to travel? Do you like to travel by train? Let`s start! (Звучит музыка)
I. Teacher: The 1st stop will be “Listening” (Аудирование) .Listen to my story and guess what city we stop in. (Прослушайте текст и угадайте город, в котором мы остановились).
This town is one of the oldest Russian towns. It was founded in 1108 by Vladimir Monomach.
The town was the Russian capital in the 12th century. It stands on the Klyazma River.
It is full of history. There are many old churches and cathedrals, ancient monuments and historical buildings in this town. The people are friendly and hospitable there. You can buy unusual handmade souvenirs there.
(Vladimir)
II. Teacher: The 2nd stop will be “Proverbs”. Find Russian equivalents of the English proverbs. (Найдите русский эквивалент английским пословицам)
1. Every dog has his day. А. В гостях хорошо, а дома лучше.
2. East or West home is best. B. Будет и на твоей улице праздник.
3. Better late than never. C. Все кошки в темноте серые.
4. Two heads are better than one. D. Лучше поздно, чем никогда.
5. All cats are grey in the dark. E. Одна голова хорошо, а две лучше.
III. Teacher: The next stop will be “Grammar Stop”.
Write III forms of the verbs and fill the table.
(Напишите 3 формы глаголов и заполните таблицу)
done
read
saw
put
went
take
written
IV. Teacher: The next will be “Writing”. Complete the text and guess what town (or city) it is.
Заполните текст недостающими словами по смыслу и угадайте, о каком городе идет речь.
Use: thousands,was founded,cathedrals, interesting, famous, clock, city, is full.
It is a very old ….. . It ………. About two thousand years ago. It is one of the most famous and …………….. cities in Europe. It is ………. for its places of interest. There are lots of museums, historical buildings, ancient ……… . The main …………. of this city is Big Ben. Every year ……………… of tourists come to this city. (London)
V. Teacher: Combine the words to make the names of places in London.
(Соедините слова, чтобы получились названия достопримечательностей в Лондоне)
Trafalgar Palace
White London
Tower Tower
Buckingham Bridge
Westminster Ben
The House of Square
The Tower of Eye
Big Abbey
The London Parliament
VI. Teacher: Match the names and the definitions.
(Соотнесите названия с определениями)
London monster
The Beatles a writer
Charlie Chaplin the capital
Elizabeth a film actor
Nessie a rock group
William Shakespeare a queen
Литература:
Учебник по английскому языку М.З. Биболетова 5 класс Титул 2013г
Рабочая тетрадь к учебнику по английскому языку М.З. Биболетова 5 класс Титул 2013г