Сказка составлена по мотивам русской народной сказки «Теремок»
Оформление сцены: На заднем плане два дерева, солнышко и тучка. Ближе к зрителям: домик.
Песня «Hello»(исполняют ученики 4-х классов)
Ведущий. Сказки любят все на свете, Любят взрослые и дети! Сказки учат нас добру И прилежному труду, Говорят, как надо жить, Чтобы всем вокруг дружить!
Ведущий: Здравствуйте, ребятишки, девчонки и мальчишки! Hello, boys and girls! Много сказок рассказывают детям и взрослым сказочники. Вот одна из них начинается такими словами: Стоит в поле теремок-теремок, Он не низок не высок, не высок... Помните, как называется эта сказка? (дети отвечают)
Narrator: There was a little house in a wood, in a wood.
The little house empty stood, empty stood.
There was nobody in the house; no fox and no mouse
Little hedgehog didn`t live here
Only wood there`s around and near.
Вокруг домика кружит бабочка и собирает цветы. (играет музыка “MyHeartWillGoOn”) ( Бабочка-девочка в пышном ярком платье с «крылышками». Танецбабочки. Кланяетсязалуирассказчику).
Butterfly: Good morning, Good morning, Good morning to you! This cold winter morning How do you do? Good morning, Good morning, Good morning to you! This cold winter morning I am well, and you?
Narrator: Butterfly, butterfly,
Where do you fly?
Butterfly: In the sky, in the sky,
In the blue- blue sky.
Butterfly: I am a Butterfly, I can dance and I can fly.
Oh, what a nice little house!
Is anybody here? Nobody`s here, nobody`s there,
Nobody`s anywhere. This is my house now.
( (She is dancing, then when out .Танцует, затемпрячетсязадомиком).
(Выбегает мышка- мальчик в сером костюме, шапочке с ушками и «хвостиком»,
он танцует в наушниках и с плеером вокруг домика, напевает песню (звучит песня “WeNoSpeakAmericano”).
Мышка: Вот так чудо теремок, Он не низок, не высок. Буду жить в нем и работать, В гости звать к себе кого-то. (стучит) Кто, кто в теремочке живет, Кто, кто в невысоком живет?
Butterfly: I don t understand. Say it in English, please!
(Автор: Я не понимаю. Скажи, пожалуйста, по-английски!)
Mouse: Hello! Oh! What a nice house!
Knock-knock! Is anybody here?
Nobody`s here, nobody`s there!
Nobody`s anywhere.
Butterfly: Hello, who are you?
Mouse: I am a mouse.
Butterfly: Little mouse, little mouse,
Where is your house?
Mouse: I am a poor mouse,
I have no house.
May I come in?
Butterfly: Of course! We are two now.
Ведущий: Пропустили мышку в терем Удивительные двери. Меж собою дружно в лад По-английски говорят.
(Дети забегают за домик. Появляется лягушка. Звучит музыка-танец лягушки).
На сцену “выпрыгивает” лягушка Лягушка: Ква-ква-ква, ну как красиво! Теремочек просто диво! Кто живет в нем, отзовись, И со мною подружись.
Мышка: Мышка серая живет, Тебя в гости к себе ждет, Будем вместе дружно жить И работать, и дружить, По-английски, мой дружок, Попросись ты в теремок.
Frog: What a nice little house!
The roof is red,
The door is white,
The windows are green,
The glass is bright!
Mouse: Hello! Who are you?
Frog: I am a little, little frog I am a frog, I am a frog
Its fine to walk. Its fine to walk.
And I can jump, but cannot jog.
And who are you?
Butterfly: I`m a butterfly. I can dance and I can fly.
Mouse: I`m a mouse. And this is our house.
Frog: May I come in?
Butterfly and Mouse: Of course, you may.
Mouse:Can you do morning exercises?
Frog: Yes, of course, I do.
Let’s do morning exercises!
(артисты обращаются к зрителям и вместе делают зарядку«HEADANDSHOULDERS»)
Выходит петушок. Петушок: Это что за теремок? Он не низок не высок. Эй, откройте петушку Ко-ко-ко, Ку-ка-реку! Кто в теремочке живет, Кто в невысоком живет? Cock: What a little nice house!
The roof is red
The door is white
The windows are green
The glass is bright.
Knock-knock. Is anybody here?
Frog: Hello! I`m a frog. I can jump but cannot jog.
And who are you?
Cock: I`m a cock
If you have a cock,
You needn`t buy a clock.
May I stay with you?
B,M,F,: Come here. Stay with us.
Frog: Can you sing songs?
Cock:Yes, I can.
Frog: Sing a song, please!(петушок поет созрителямианглийскуюпесню«Whatisyourname?»)
Ведущий: Заиграла балалайка, На полянку вышел Зайка.
Заяц: Ай, да терем, всем хорош, Лучше в мире не найдешь! Здесь найду себе друзей! Для меня откройте дверь! Кто в теремочке живет, Кто в невысоком живет?
Butterfly: I`m a butterfly. I can dance and I can fly. Mouse: I am a little grey mouse. And who are you?
Frog: I am a little green frog. And what is your name?
Cock: I am a cock. What can you do?
Все (хором): Заинька, пожалуй в дом, Веселее вчетвером, Только ты еще разок Постучись в наш теремок. Hare: What a nice little house!
The roof is red,
The door is white.
The windows are green
And nobody is seen.
Nobody`s here, nobody`s there.
Nobody is anywhere.
Knock-knock, knock-knock!
Все: Who are you?
Hare: I`m a hare. I`m very clever.
I like carrot and cabbage.
I`ve got a brother,
His name is Rabbit.
My name is Willy. I am not happy. I haven’t a house.
Плачет.
Зверипоют:
Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
Why, Willy? Why, Willy?
Why, Willy? Why?
Hare: I want to live with you.
Mouse: Don’t cry, Willy. You are lovely. Come in. Let’s live together.
Cock: What can you do?
Hare: I know the alphabet. (Обращается к залу: Do you remember the ABC?клип про хомячков. игра с кубиками)
Butterfly, Mouse, Frog,Cock: Come in, Hare. Let’s live together.
БежитСобачка. Принюхивается. Увидела дом.(звучит музыка «Wholetthedogsout»)
Dog: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?
Butterfly: I`m a butterfly.
Mouse: I am a little grey mouse.
Frog: I am a little green frog.
Cock: I am a cock.
Hare: I`m a hare. And who are you?
Dog: I’m a dog. I’m clever, brave and pretty. I am not ugly. I’m not big.
I’m small.
Frog: What is your name?
Dog: I am a dog. My name is Jack. My coat is white. My nose is black.
Mouse: You are very nice. Come in. Let’s live together.
Frog: Can you count?
Dog: Yes, I can.(обращается к залу )
1, 1, 1 – Little dogs, run! 2, 2, 2 – Cats see you. 3, 3, 3 – Birds in the tree. 4, 4, 4 – Rats on the flour.
5, 5, 5 – Planes in the sky.
6, 6, 6 – Very good sticks.
7, 7, 7 – I see one reven.
8, 8, 8 – Chicken on the plate.
9, 9, 9 – Apples are very fine.
10,10,10– Catch me if you can.
Собака играет с залом ( Let’sCountAlphabet).
Цель: контроль усвоения алфавита.
Учитель предлагает позаниматься математикой. Но цифры здесь заменяются буквами. У каждой буквы есть свой порядковый номер (согласно алфавитному порядку). Чтобы правильно решить примеры, нужно подсчитать порядковые номера букв. Ответы тоже должны быть в виде букв.
C+R=? 3+18=21 C+R=U
Ведущий: К теремку спешит лисица Чаю сладкого напиться. Лиса подкрадывается к домику (играет музыка “PinkPanther”). Лиса: Тук-тук-тук! Кто в теремочке живет? Кто в невысоком живет? Подскажи мне теремочек, Как же твой открыть замочек?
Лягушка: Это кто там в дверь стучится? Лиса: Я, голодная лисица. Я устала, вся дрожу, Помогите, отслужу, Буду каждый день ваш дом. Подметать своим хвостом. Петушок: Так и быть, пожалуй в терем! Только кто ты, нашим дверцам По-английски, растолкуй.
Fox: I’m a fox. I’m very cunning. I’m pretty and clever. Dog: Can you read?
Fox: Yes, I can. I like to read very much.
Dog: Read, please.
Лиса обращается к залу, чтобы дети помогли ей прочитать стихи.
Fox: And what can you do?
Mouse: I like to skip.
Frog: I like to jump.
Dog: I like to run about.
Mouse: I like to play.
Frog: I like to sing.
Hare:We like to laugh and shout.
Dog: Come in, Fox. Let’s live together.
Frog: Now it is high time to cook, what shall we cook? Mouse: I think soup (под музыку готовят суп и поют песенку)
I can jump and I can fly I can run and I can try To cook a very tasty soup
Ведущий: Только вдруг из чащи темной Притащился волк голодный. Постучался у ворот, Хриплым голосом поет. (на сцене появляется волк) Волк: Это что за теремок? Из трубы идет дымок, Видно, варится обед. Есть тут звери или нет? Кто-кто в теремочке живет? Кто-кто в невысоком живет?
Все: Who are you? Wolf: I am a wolf.
I like to skip, I like to play
I like to study every day.
I like to sing, I like to run,
I like to play, it’s a fun!
I like to move (танцует под музыку BIG BAD WOLF, подходит к терему, стучится) Who lives in the house? Children: I am a butterfly.
I am a mouse. I am a frog. I am a hare. I am a cock.
I am a dog.
I am a fox. And who are you? Wolf: I am a hungry wolf. I want some soup. Children: Come in, please. Ведущий: Продираясь через ельник, Шел медведь к себе на пчельник. Приглянулся Мишке терем И давай стучать он в двери. Медведь: Кто в теремочке живет? Кто в невысоком живет?
Butterfly I am a butterfly. Mouse: I am a little grey mouse.
Frog: I am a little green frog.
Cock: I am a cock.
Hare: I`m a hare.
Dog: I’m a dog.
Fox: I’m a fox.
Wolf: I am a wolf.
Все: Who are you?
Медведь: А я - из лесу медведь, Буду с вами песни петь. Меду дам я вам, друзья, Если впустите меня. I am a bear. I live in the mood.
Who is there in the house? I am a bear Clouse. Let me come into your house.
Children: Oh no, bear Clouse. You are too big for our house. Медведь продолжает стучаться. Теремок вешает табличку: "Sorry. All places are taken." (Извините, мест нет)
Ведущий: На дверях висит ответ: "Извините, места нет". (медведь пытается влезть в домик через окно, но у него ничего не получается и уходит со сцены )
Ведущий: I see you are very good friends.
Let us dance together! Give your hand to me! We will make a circle Dancing merrily. Listen to the music! What a happy sound! Let us sing together As we dance around!
Все актёры выходят на сцену и поют песню “THE MORE WE ARE TOGETHER”
Дополнительный материал:
PlayingAirplane. [v]
- Вы когда – нибудь играли в «самолётик»? Наверное, вы расправляли руки, словно крылья, слегка наклонялись вперёд – и вот вы уже летите. Маленькие англичане тоже любят играть в эту игру. Но вместо звука [ж], они говорят звук [v]. Давайте поиграем в «английский» самолётик:
The plane is travelling up in the sky
vvv – vvv – vvv.
Moving so fast and ever so high
vvv – vvv – vvv.
Over the land and over the sea
vvv – vvv – vvv.
But we always come back in time for tea
vvv – vvv – vvv.
Let’s Count Alphabet.
Цель: контроль усвоения алфавита.
Учитель предлагает позаниматься математикой. Но цифры здесь заменяются буквами. У каждой буквы есть свой порядковый номер (согласно алфавитному порядку). Чтобы правильно решить примеры, нужно подсчитать порядковые номера букв. Ответы тоже должны быть в виде букв.