kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Сценарий проведения праздника Hallowen в 10-11 классах.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Сценарий к празднику Halloween в 10-11 классах.

Учитель:  Today we welcome you on the night of ghosts and spirits. – Halloween! And to make your mood suitable for this occasion listen to a horrible poem.

A little spark in darkness

Is sign of a ghost

A whitest spark in darkness

Soon will come to you a ghost

He will come to you in night

With candle in his hands

And with him you will fight

Alone with your own hands

I hear sad mourn in my room

Window blinds are stirred by the wind

Big fear comes to my room

And lights in the sky and the round moon.

Учитель: Before we start, let’s dive into the history of this holiday.  Halloween’s origins date back hundreds of years to the Druid festival of Samhain. Lord of the Dead and Prince of Darkness, who, according to Celtic belief, gathered up the souls of those who had died during the year to present them to Druid heaven on the 31st of October. The Sun God shared the holiday and received thanks for the year’s harvest.

Ученик (ведущий):  Этот праздник начался несколько сотен лет назад и восходит к празднику Друидов, который назывался «Самхейн». Владыка мертвых и принц темноты собирали души людей, которые умерли, чтобы забрать их на небеса в эту ночь 31 октября. Бог Солнца разделял праздник с людьми и принимал благодарности за урожай.

Учитель: The Druid New Year began on the 1 st of November, marking the beginning of winter and the reign of the Lord of Death. The Druids called upon supernatural forces to calm the evil spirits and it’s from the tradition that modern Halloween gets the paraphernalia of ghosts, goblins, witches, skeletons, cats, masks and bonfires.

Ученик (ведущий): Новый год  по Друидскому календарю начинался 1 ноября, ознаменовывая этим начало зимы и царство Владыки мертвых.  Друиды призывали сверхъестественные силы, чтобы успокоить злых духов. И именно из-за этого символами праздника являются привидения, гоблины, ведьмы, скелеты, кошки, маски и большие костры.

Учитель: The customs of telling ghost stories on Halloween also come from the Druids. To honour  the Sun God and to frighten away evil spirits, they lit huge bonfires on the top of high hills and as they sat grouped around watching the bright flames, they remembered what  had happened to them earlier.

Ученик (ведущий):  Традиции рассказывать страшные истории также пришли от Друидов. Чтобы почтить Бога солнца и спугнуть злых духов, они зажигали огромные костры на высоких холмах. И сидя вокруг костра, они вспоминали былые времена.

Учитель: As Christianity replaced the pagan religions, the church set aside the 1st of November to honour all saints and called it All Hallows day.

Ученик (ведущий):   Когда Христианство пришло на смену язычества, церковь утвердила 1 ноября как праздник чествования всех святых и назвала его днем всех святых.

Учитель: The jack-o-lantern, the most typical of  Halloween’s symbols, began with the Irish. According to the legend, as man named Jack, who was kept out of Heaven because he was stingy and he expelled from Hell for playing tricks on the Devil, was condemned to walk the earth forever carrying  a lantern to light his way.  In Ireland the jack-o-lanterns were made by hollowing out large potatoes or turnips  and only Americans started to hollow pumpkins.

Ученик (ведущий): Jack-o-lantern – символ Хэллоуина зародился в Ирландии. Согласно легенде Джек был не допущен в рай из-за своей скупости и его прогнали из ада за то, что он подшучивал над дьяволом. Он был приговорен вечно бродить по земле с фонарем, чтобы освещать свой путь. В Ирландии фонари изготавливались из картофеля и свеклы. И только в Америке начали делать фонари из тыкв.

Учитель: And now let’s introduce the jury to you

Ученик (ведущий): А теперь давайте представим наше высокоуважаемое жюри:

  •                                                   Ученик (ведущий):
  1. The fairy of foreign languages

фея иностранных языков

  1. The clever Spirit of foreign languages

мудрый дух иностранных языков

  1. The mermaid of foreign languages

русалочка иностранных языков


 

  • ль: Today we have 4 teams which must go through different tours and competitions and travel along different countries. The task is to save your souls.  But first you must introduce yourselves and greet each other.
  1.  Who will be the first, let’s decide. We need one person from each team.

These are 3 buscuits for you and a glass of water. That person who eats them the last and whistles the worst will be the first to start.

Ученик (ведущий): Сегодня у нас собрались 4 команды, которые должны пройти через разные туры и конкурсы. Ваша задача спасти свои души. Но сначала давайте решим кто будет начинать первым.  Пожалуйста выберите по одному игроку из каждой команды. Перед вами печенье и стакан воды. Ваша задача  выпить и съесть печенье и свистнуть, у кого это получится хуже, тот и будет первым. 

  • ль : And now the floor is given to our jury. Please tell us who will be the first.

2.   Now we know the names of our teams and we begin to travel around the world. First we shall go to the Motherland of all ghosts – to England! With the ancient castles where ghosts live till our days. Do you know the habits of ghosts? Yes, they like to echo people in the darkness. So, we need one person from each team. Your task is to echo me. And after it we shall decide who is the best for this profession.

Ученик (ведущий): Теперь мы знаем название команд. Мы начинаем наше путешествие по миру. Сначала мы отправимся на родину приведений – Англию. Что любят делать приведения? Любят делать эхо в темноте. Итак, теперь нам нужно по одному игроку из каждой команды. Ваша задача – повторить скороговорку. Затем мы решим, кто прирожденное привидение.

  •  
  1. Jane, Jim and George Jones
  2. The cook took a good look at the cookery book
  3. He speaks Chinese and Japanese with equal ease
  4. I’ll treat Jean to peach ice-cream
  • : And now the floor is given to our jury. Who was the best ghost?

4.  And now we shall play ghosts. Five people from each team go outdoors and hide under the blanket. Your task is to guess how many people there and who they are.

Ученик (ведущий): Теперь вы будете изображать привидений. Нам нужно по 5 человек из каждой команды. Вы должны спрятаться под одеялом, а другие команды должны отгадать сколько человек под одеялом и кто.

  • :

5.  Now we travel to other country – Egypt. The country is famous  for its pyramids and what else… yes, their mummies!

Ученик (ведущий): Теперь вы в Египте. Потребуется по 3 человека из каждой команды, чтобы сделать мумию. Оценивается скорость и качество.

  • :

6. Thank you. You were so good at it. And now from Egypt to Ireland. You should find your partner  by his or her voice. We need 2 people from each team. Those who are looking for the partner must close eyes. Don’t peep.

Ученик (ведущий): А теперь вы в Ирландии – стране древних кельтов. Следующий конкурс – найти свою пару по голосу.

  • :

7. And now a poetic competition. Our teams had to translate a poem by R.L. Stevenson into Russian.

Ученик (ведущий):  Сейчас поэтический конкурс – на лучший перевод стихотворения.

  • (раздает командам листочки со стихотворением)

 

The Moon.

The moon has a face like the clock in the hall,

She shines on thieves on the garden wall,

On streets and fields and harbor quays,

And birdies asleep in the forks of the trees,

The squalling cat and the squeaking mouse,

The howling dog by the door of the house,

The fat that lies in bed at noon,

All love to be out by the light of the moon.

  • :

8. While the jury counts your points we shall go to another country – to America. We shall go back a hundred years ago and visit one of the huge hills in America on the great night of Halloween where all evil spirits dance around huge bonfires. So, your task is to show any evil spirit and other teams must guess who it is.

Ученик (ведущий):   Пока жюри подсчитывает количество баллов – черепов мы отправляемся в Америку на несколько сотен лет назад, когда в ночь Хеллоуина злые духи танцевали вокруг больших костров. Ваша задача – изобразить пантомимой злого духа, другие команды отгадывают.

  • :

9.  You know all evil spirits very well. But do you know what teenagers usually do on this day? … yes, they play tricks on each other. So, I know you prepared some tricks – show them to us.

Ученик (ведущий):  Теперь конкурс трюков – подшутите друг над другом.

  • :

10. And now it's time for fans to support their teams. Your task is to answer questions about Halloween. It will give more points to your favourite team.

Ученик (ведущий):   Конкурс для болельщиков -  ответить на вопросы про Хеллоун, чтобы добавить черепов для команд.

  1. What is the origin of the word Halloween?
  2. What do children usually do on Halloween?
  3. What is jack-o-lantern?
  4. Where is Halloween celebrated?
  5. When is Halloween celebrated?
  6. What does the word “trick” mean?
  7. What is Samhain?
  • :

While the jury counts your points,  choose the best Mister or Miss Halloween – one person from each team. They must go through some competitions to gain such high rank.

Ученик (ведущий):  Пока жюри подсчитывает количество баллов, выберите из команды Мистера или Мисс Хеллоун. Чтобы получить почетное звание Мистер или Мисс Хеллоуин им придется  пройти некоторые испытания:

  • Встаньте в круг. Представьте, что вы полные сил радостные привидения. Вы летаете по ночному запыленному небу города Магнитогорска. Вдруг вы нечаянно проглотили пролетающее мимо облачко вредного газа, состоящее из сероводорода и двуокиси железа. Вас душит кашель и судороги в левом крыле. Закашлявшись вы не заметили, как натолкнулись на фонарный столб, в результате чего у вас жутко заболела голова и неожиданно для вас начались подергивания лицевого нерва. Вы вынуждены были произвести посадку, но к сожалению неудачно и шлепнулись прямо в лужу. В результате – испорченное настроение. Вы встаете, отряхиваетесь и в сердцах набрасываетесь на ближайшего прохожего.
  • А теперь ваша задача – приготовить привораживающее зелье, дать ему название и объяснить его состав. Вот ваши ингредиенты: куриные лапки, мышиные хвосты, живая вода, мертвая вода, змеиная чешуя, приворотная трава и крылышки ангела.
  • ль: Now the floor is given to our jury. Who’s the winner? Who’s Mister or Miss Halloween?

Награждение команд и Мистера и Мисс Хеллоуин.

Просмотр содержимого документа
«Сценарий проведения праздника Hallowen в 10-11 классах. »

Автор: Евграфова Лия Викторовна.

Учитель английского языка.

Школа №39 г. Магнитогорск

Сценарий к празднику Halloween в 10-11 классах.



Учитель: Today we welcome you on the night of ghosts and spirits. – Halloween! And to make your mood suitable for this occasion listen to a horrible poem.

A little spark in darkness

Is sign of a ghost

A whitest spark in darkness

Soon will come to you a ghost

He will come to you in night

With candle in his hands

And with him you will fight

Alone with your own hands

I hear sad mourn in my room

Window blinds are stirred by the wind

Big fear comes to my room

And lights in the sky and the round moon.


Учитель: Before we start, let’s dive into the history of this holiday. Halloween’s origins date back hundreds of years to the Druid festival of Samhain. Lord of the Dead and Prince of Darkness , who, according to Celtic belief, gathered up the souls of those who had died during the year to present them to Druid heaven on the 31st of October. The Sun God shared the holiday and received thanks for the year’s harvest.

Ученик (ведущий): Этот праздник начался несколько сотен лет назад и восходит к празднику Друидов, который назывался «Самхейн». Владыка мертвых и принц темноты собирали души людей, которые умерли, чтобы забрать их на небеса в эту ночь 31 октября. Бог Солнца разделял праздник с людьми и принимал благодарности за урожай.

Учитель: The Druid New Year began on the 1 st of November, marking the beginning of winter and the reign of the Lord of Death. The Druids called upon supernatural forces to calm the evil spirits and it’s from the tradition that modern Halloween gets the paraphernalia of ghosts, goblins, witches, skeletons, cats, masks and bonfires.

Ученик (ведущий): Новый год по Друидскому календарю начинался 1 ноября, ознаменовывая этим начало зимы и царство Владыки мертвых. Друиды призывали сверхъестественные силы, чтобы успокоить злых духов. И именно из-за этого символами праздника являются привидения, гоблины, ведьмы, скелеты, кошки, маски и большие костры.

Учитель: The customs of telling ghost stories on Halloween also come from the Druids. To honour the Sun God and to frighten away evil spirits, they lit huge bonfires on the top of high hills and as they sat grouped around watching the bright flames, they remembered what had happened to them earlier.

Ученик (ведущий): Традиции рассказывать страшные истории также пришли от Друидов. Чтобы почтить Бога солнца и спугнуть злых духов, они зажигали огромные костры на высоких холмах. И сидя вокруг костра, они вспоминали былые времена.

Учитель: As Christianity replaced the pagan religions, the church set aside the 1st of November to honour all saints and called it All Hallows day.

Ученик (ведущий): Когда Христианство пришло на смену язычества, церковь утвердила 1 ноября как праздник чествования всех святых и назвала его днем всех святых.

Учитель: The jack-o-lantern, the most typical of Halloween’s symbols, began with the Irish. According to the legend, as man named Jack, who was kept out of Heaven because he was stingy and he expelled from Hell for playing tricks on the Devil, was condemned to walk the earth forever carrying a lantern to light his way. In Ireland the jack-o-lanterns were made by hollowing out large potatoes or turnips and only Americans started to hollow pumpkins.

Ученик (ведущий): Jack-o-lantern – символ Хэллоуина зародился в Ирландии. Согласно легенде Джек был не допущен в рай из-за своей скупости и его прогнали из ада за то, что он подшучивал над дьяволом. Он был приговорен вечно бродить по земле с фонарем, чтобы освещать свой путь. В Ирландии фонари изготавливались из картофеля и свеклы. И только в Америке начали делать фонари из тыкв.

Учитель: And now let’s introduce the jury to you

Ученик (ведущий): А теперь давайте представим наше высокоуважаемое жюри:

Учитель: Ученик (ведущий):

  1. The fairy of foreign languages

фея иностранных языков

  1. The clever Spirit of foreign languages

мудрый дух иностранных языков

  1. The mermaid of foreign languages

русалочка иностранных языков





Учитель: Today we have 4 teams which must go through different tours and competitions and travel along different countries . The task is to save your souls. But first you must introduce yourselves and greet each other.

  1. Who will be the first, let’s decide. We need one person from each team.

These are 3 buscuits for you and a glass of water. That person who eats them the last and whistles the worst will be the first to start.

Ученик (ведущий): Сегодня у нас собрались 4 команды, которые должны пройти через разные туры и конкурсы. Ваша задача спасти свои души. Но сначала давайте решим кто будет начинать первым. Пожалуйста выберите по одному игроку из каждой команды. Перед вами печенье и стакан воды. Ваша задача выпить и съесть печенье и свистнуть, у кого это получится хуже, тот и будет первым.

Учитель : And now the floor is given to our jury. Please tell us who will be the first.

2. Now we know the names of our teams and we begin to travel around the world. First we shall go to the Motherland of all ghosts – to England! With the ancient castles where ghosts live till our days. Do you know the habits of ghosts? Yes, they like to echo people in the darkness. So, we need one person from each team. Your task is to echo me. And after it we shall decide who is the best for this profession.

Ученик (ведущий): Теперь мы знаем название команд. Мы начинаем наше путешествие по миру. Сначала мы отправимся на родину приведений – Англию. Что любят делать приведения? Любят делать эхо в темноте. Итак, теперь нам нужно по одному игроку из каждой команды. Ваша задача – повторить скороговорку. Затем мы решим, кто прирожденное привидение.

Учитель:

  1. Jane, Jim and George Jones

  2. The cook took a good look at the cookery book

  3. He speaks Chinese and Japanese with equal ease

  4. I’ll treat Jean to peach ice-cream



Учитель: And now the floor is given to our jury. Who was the best ghost?

4. And now we shall play ghosts. Five people from each team go outdoors and hide under the blanket. Your task is to guess how many people there and who they are.

Ученик (ведущий): Теперь вы будете изображать привидений. Нам нужно по 5 человек из каждой команды. Вы должны спрятаться под одеялом, а другие команды должны отгадать сколько человек под одеялом и кто.

Jury:

5. Now we travel to other country – Egypt. The country is famous for its pyramids and what else… yes, their mummies!

Ученик (ведущий): Теперь вы в Египте. Потребуется по 3 человека из каждой команды, чтобы сделать мумию. Оценивается скорость и качество.

Jury:

6. Thank you. You were so good at it. And now from Egypt to Ireland. You should find your partner by his or her voice. We need 2 people from each team. Those who are looking for the partner must close eyes. Don’t peep.

Ученик (ведущий): А теперь вы в Ирландии – стране древних кельтов. Следующий конкурс – найти свою пару по голосу.

Jury:

7. And now a poetic competition. Our teams had to translate a poem by R.L. Stevenson into Russian.

Ученик (ведущий): Сейчас поэтический конкурс – на лучший перевод стихотворения.

Учитель:(раздает командам листочки со стихотворением)



The Moon.

The moon has a face like the clock in the hall,

She shines on thieves on the garden wall,

On streets and fields and harbor quays,

And birdies asleep in the forks of the trees,

The squalling cat and the squeaking mouse,

The howling dog by the door of the house,

The fat that lies in bed at noon,

All love to be out by the light of the moon.



Jury:

8. While the jury counts your points we shall go to another country – to America. We shall go back a hundred years ago and visit one of the huge hills in America on the great night of Halloween where all evil spirits dance around huge bonfires. So, your task is to show any evil spirit and other teams must guess who it is.

Ученик (ведущий): Пока жюри подсчитывает количество баллов – черепов мы отправляемся в Америку на несколько сотен лет назад, когда в ночь Хеллоуина злые духи танцевали вокруг больших костров. Ваша задача – изобразить пантомимой злого духа, другие команды отгадывают.

Jury:

9. You know all evil spirits very well. But do you know what teenagers usually do on this day? … yes, they play tricks on each other. So, I know you prepared some tricks – show them to us.

Ученик (ведущий): Теперь конкурс трюков – подшутите друг над другом.

Jury:

10. And now it's time for fans to support their teams. Your task is to answer questions about Halloween. It will give more points to your favourite team.

Ученик (ведущий): Конкурс для болельщиков - ответить на вопросы про Хеллоун, чтобы добавить черепов для команд.



  1. What is the origin of the word Halloween?

  2. What do children usually do on Halloween?

  3. What is jack-o-lantern?

  4. Where is Halloween celebrated?

  5. When is Halloween celebrated?

  6. What does the word “trick” mean?

  7. What is Samhain?



Jury:

While the jury counts your points, choose the best Mister or Miss Halloween – one person from each team. They must go through some competitions to gain such high rank.

Ученик (ведущий): Пока жюри подсчитывает количество баллов, выберите из команды Мистера или Мисс Хеллоун. Чтобы получить почетное звание Мистер или Мисс Хеллоуин им придется пройти некоторые испытания:

  • Встаньте в круг. Представьте, что вы полные сил радостные привидения. Вы летаете по ночному запыленному небу города Магнитогорска. Вдруг вы нечаянно проглотили пролетающее мимо облачко вредного газа, состоящее из сероводорода и двуокиси железа. Вас душит кашель и судороги в левом крыле. Закашлявшись вы не заметили, как натолкнулись на фонарный столб, в результате чего у вас жутко заболела голова и неожиданно для вас начались подергивания лицевого нерва. Вы вынуждены были произвести посадку, но к сожалению неудачно и шлепнулись прямо в лужу. В результате – испорченное настроение. Вы встаете, отряхиваетесь и в сердцах набрасываетесь на ближайшего прохожего.

  • А теперь ваша задача – приготовить привораживающее зелье, дать ему название и объяснить его состав. Вот ваши ингредиенты: куриные лапки, мышиные хвосты, живая вода, мертвая вода, змеиная чешуя, приворотная трава и крылышки ангела.

Учитель: Now the floor is given to our jury. Who’s the winner? Who’s Mister or Miss Halloween?



Награждение команд и Мистера и Мисс Хеллоуин.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Сценарий проведения праздника Hallowen в 10-11 классах.

Автор: Евграфова Лия Викторовна

Дата: 05.04.2015

Номер свидетельства: 197323

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства