kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Сценарий праздника кружка по английскому языку для 3-6 класоов -A CROP FESTIVAL.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Задачи праздника:

Образовательные задачи:

  1. Обеспечение повторение и закрепление лексики по темe «Овощи - Фрукты»
  2. Формирование умение понимать на слух речь учителя и одноклассников, произносить по памяти тексты, соблюдая правила произношения и соответствующую интонацию.
  3. Приобщение детей к новому социальному опыту с использованием иностранного языка
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Сценарий праздника кружка по английскому языку для 3-6 класоов -A CROP FESTIVAL. »

Сценарий праздника кружка по английскому языку для 3-6 класоов

A CROP FESTIVAL.

Задачи праздника:

Образовательные задачи:

  1. Обеспечение повторение и закрепление лексики по темe «Овощи - Фрукты»

  2. Формирование умение понимать на слух речь учителя и одноклассников, произносить по памяти тексты, соблюдая правила произношения и соответствующую интонацию.

  3. Приобщение детей к новому социальному опыту с использованием иностранного языка: знакомство младших школьников с доступными образцами художественной литературы, с зарубежным детским фольклором.

Воспитательные задачи

  1. Воспитание чувства интернационализма, гуманизма, этических норм поведения (правила поведения в зрительном зале, уважение к выступающему однокласснику на сцене).

  2. Формирование нравственных качеств личности (отзывчивости, доброты)

Развивающие задачи

  1. Развитие интеллекта, логического мышления, памяти, внимания, речи, познавательных интересов и творческих способностей учеников.

  2. Развитие эмоций учащихся, создание на празднике эмоциональные ситуации радости, удивления.

Оформление

Декорации «кухня» - стол, накрытый блюдами из фруктов и овощей, список данных предметов.

Декорации «сад» - Чудо - дерево, наглядный и раздаточный материал, музыкальное сопровождение.

Действующие лица

Повар, 2 поваренка, фрукты, овощи, Чудо- дерево.

Ход мероприятия.

Scene 1 (in the kitchen)

Ведущий 1: Our English – speaking club presents a CROP FESTIVAL. You are welcome to our party!

Ведущий 2: CROP FESTIVAL is a tradition in many countries: in France, the USA, in Russia and in the UK.

Ведущий 1: would you like to play a game fist? Listen to my statements and clap your hands if I am right, step your feet if I am wrong. O’k?

It’s summer now. It’s spring. It’s autumn.

Today is February. It is March. It is November,

We celebrate New Year. We celebrate May Festival. We celebrate Crop Festival.

Pupil –

When the weather is wet 
We must not fret. 
When the weather is cold 
We must not scold. 
When the weather is warm
We must not storm.
But be thankful together
Whatever the weather.

Ведущий 2: That’s right. It is autumn, November and we celebrate Crop Festival! Do you know what it is?

Ведущий 1: It’s a great dinner. But who can cook it?

Ведущий 2: Let’s call a cook! Cook, Cook, come to cook! All together!

Mr. Cook : Here I am. Hello everybody! What’s up? What can I do for you?

Ведущий 1 : Hello Mr. Cook! We’d like some holiday meals.

Mr. Cook : O’k!

Would you like some salad?

Would you like some juice?

Would you like some cake?

Would you like some soup?

I’m a good master. I can cook everything! But I need help. Where are my assistants? Ksenia, Willy, where are you? I need your help!

Ksenia, Willy: Here we are. What can we do for you?

Mr. Cook : We are going to cook a great dinner. You should go to the kitchen – garden and bring me some fruits and vegetables. Look here and listen:

Potatoes, cabbage and onion for soup.

Tomatoes and cucumbers for salad.

Oranges, lemons, apples and pears for juice.

Cherry, bananas, grapes, strawberries and plums for cakes.

Do you hear me?

Ksenia – All right!

Willy: Yes, we see!

Mr. Cook : Take this basket and go to the garden. Don’t be lazy. Harry up!

Scene 1 (in the kitchen-garden)

All fruits and vegetables are sleeping, but sounds of music wake them up and call to do the morning exercises. Willy was shocked when he saw so many fruit and vegetables.

Ksenia: What’s up?

Why do you cry Willy?

Why do you cry?

Why Willy? Why Willy? Why Willy?

Why ?

Willy: Oh, poor me! How can we find our fruits and vegetables here? Who will help us? I can’t see where fruits and vegetables are.

Ksenia: Stop it! Let’s ask somebody. Look ! A Magic Tree!

Willy: Good morning, A Magic Tree! Can you help us?

A Magic Tree: Glad to see you kids! What can I do for you?

Ksenia:

We cannot find apple. We cannot find pear.

All fruits are running here and vegetables too.

Willy: For soup we want to catch them, for salad and for juice.

A Magic Tree: Well - well. I see. I can help you but you must do all my tasks. Now I call my fruits and vegetables here! Come to me and stand around. Let’s play a game.

One, two, three, four – can I have a little more?

Five, six, seven, eight, put some _________ on my plate.

( называются различные фрукты и овощи, дети должны найти их и принести на тарелку)

A Magic Tree: Well done! Do you want another game? You see all fruits and vegetables are different colour: yellow, red, green, orange, brown. Put them into different baskets. (участие принимают зрители)

A Magic Tree: So, let’s have a look. What’s there in your baskets. Very good! Thank you!

Willy: But where are fruits? Where are vegetables? How can we know?

Ksenia: Friends! Can you help us to group them? (зрители раскладывают фрукты- овощи в 2 корзины, называя их по-английски)

A Magic Tree: Good work! And the last task: you can see many fruits and vegetables under the tree, but they are broken. Who can put them together? (Дети соединяют названия овощей и фруктов из разрезанных карточек)

A Magic Tree: Now your baskets are full of fruits and vegetables. Are you glad, kids?

Ksenia: We are very happy now!

Willy: We want to thank you! Good bye!



Scene 1 (in the kitchen again)

Mr.Cook: Oh, how lucky you are! You’ve done it very quickly. Now it’s time to cook! Come on!

And let’s sing a song!

I see green, I see yellow.

I see that funny fellow.

I see white, I see black.

I see this, and this, and that.

I see pink. I see brown.

I stand up and I sit down.

I see red. I see blue.

I see you, and you, and you. .( http://3-years.ru/angliiskii-s-detmi/chetverostishia-na-anglijskom.html)



Использованы материалы –

  1. http://3-years.ru/angliiskii-s-detmi/chetverostishia-na-anglijskom.html)

  2. http://vmusice.net/mp3/three+little

  3. http://sitelemor.ucoz.ru/index/skorogovorki_chistogovorki/0-20










Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Сценарий праздника кружка по английскому языку для 3-6 класоов -A CROP FESTIVAL.

Автор: Шевченко Елена Анатольевна

Дата: 04.01.2015

Номер свидетельства: 149882


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства