Сценарий новогоднего утренника для 2 класса «happy new year! happy christmas!»
Сценарий новогоднего утренника для 2 класса «happy new year! happy christmas!»
Особенностью предлагаемого праздника является его интерактивный характер: все присутствующие на празднике дети, изучающие английский язык, становятся его участниками; в роли зрителей выступают педагоги и родители; ведущий праздника часто обращается к детям с вопросами, на которые они охотно отвечают.
Подготовка к празднику осуществляется постепенно, как «проект». На уроках английского языка учащиеся разучивают стихотворения и песни.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Сценарий новогоднего утренника для 2 класса «happy new year! happy christmas!»»
СЦЕНАРИЙ НОВОГОДНЕГО УТРЕННИКАДЛЯ 2 КЛАССА
«HAPPYNEWYEAR! HAPPY CHRISTMAS!»
Звучитмузыка «We wish you a Merry Christmas».
Teacher:Good afternoon, children! Glad to meet you. Glad to meet our guests: your parents and teachers. Well, let's start. Children, what season is it now?
Children:Winter.
Teacher:Yes, it is winter. Зима. А какая обычно погода зимой? Что происходит в природе?
Ответы детей на русском языке.
Teacher:А теперь всё, что вы сказали по-русски, (1-й ученик) нам расскажет по-английски.
Pupil 1:
The snow is falling,
The wind is blowing,
The ground is white,
All day and all night.
Teacher:Да, всё белым-бело. И как красиво кружатся в своём танце снежинки! Snowflakes, will you dance.
Девочки в костюмах снежинок исполняют танец снежинок.
Teacher:Thank you, snowflakes.
Закружились снежинки, на улице метель, вьюга. И так приятно сидеть дома и заниматься своими любимыми делами. А чем вы любите заниматься дома?
Children:Read books, watch TV, films, play games.
Teacher:A (2-й ученик) нам расскажет, что ещё можно делать дома.
Pupil 2:
When windows are frosty
And icy in places
I like to write letters
And draw funny faces.
Teacher:Но вот улеглась вьюга, и так хочется выйти на улицу! (3-й ученик) прочтёт нам об этом стихотворение.
Pupil 3: When trees are white and
Forests are white
Because they are covered with snow
It's good to be out-of-doors and play
Oh, I love it so!
Teacher:Children, do you like to ski?
Children:Yes!
Teacher:Do you like to skate?
Children:Yes!
Teacher:Do you like to sledge?
Children:Yes!
Teacher:Do you like to play snowballs?
Children:Yes!
Teacher:Let's play snowballs!
Мальчики и девочки исполняют танец «Игра в снежки».
Teacher:(Pupil 4), Do you like to make a snowman?
Pupil 4: Yes (выходит к доске и читает стихотворение, изображая действия).
We have made a snowman
Big and round, big and round!
We shall put the snowman
On the ground, on the ground!
Teacher:Thank you, (pupil 4). Children, are you happy?
Children:Yes!
Teacher:Let's sing your favourite song "If you are happy".
(Все дети исполняют песню «Ifyouarehappy».)
If you're happy and you know it clap your hands.
If you're happy and you know it clap your hands.
If you're happy and you know it then you'll surely want to show it.
If you're happy and you know it clap your hands.
If you're happy and you know it stamp your feet.
If you're happy and you know it stamp your feet.
If you're happy and you know it
then you'll surely want to show it.
If you're happy and you know it stamp your feet.
If you're happy and you know it nod your head.
If you're happy and you know it nod your head.
If you're happy and you know it then
you'll surely want to show it.
If you're happy and you know it nod your head.
Teacher:Дети, сегодня (...) декабря. Через (...) дней наступит долгожданный праздник. Об этом празднике нам расскажет (5-й ученик).
Pupil 5: It's coming, boys! It's almost here. It's coming, girls! The fine New Year!
Teacher:Да, скоро наступит Новый год. И все дети будут ждать... кого?
Children:Father Frost!
Teacher:Правильно. Дети во всём мире ждут прихода Деда Мороза. И у всех детей к нему есть сокровенная просьба.
Pupil 6:
Father Frost!
Bring many toys
For little girls
And little boys.
Teacher:Новый год — это подарки и, конечно... (показывает на ёлку).
Children:New Year Tree!
Pupil 7:
This is the season
When children ski
And Grand Father Frost
Brings the New Year Tree.
Teacher:Ребята, у нас тоже есть ёлочка.
Pupil 8:
The Fir Tree came here from the wood!
It there lived and grew.
It's very nice and beautiful,
It now belongs to you.
Teacher:Children, look at the Fir Tree. There are no toys. Let's decorate our Fir Tree. (Учитель обращается к ученику 9, протягивая ему нарисованную ёлочную игрушку.) Take this star, please.
Pupil 9 (star): Thank you (прикрепляет игрушку к ёлке и читает стихотворение).
Twinkle, twinkle, little star!
How I wonder what you are!
Up above the world so high
Like a diamond in the sky!
Teacher(обращается к ученику 10, протягивая ему нарисованную ёлочную игрушку): Take this kite, please.
Pupil 10 (kite): Thank you (прикрепляет игрушку к ёлке и читает стихотворение).
My kite is nice,
My kite is in the sky.
Now left, now right —
We see the kite
We see it, you and I.
Teacher(учитель обращается к ученику 11, протягивая ему нарисованную ёлочную игрушку): Take this teddy-bear, please.
Pupil 11 (teddy-bear): Thank you (прикрепляет игрушку к ёлке и читает стихотворение).
My Teddy's fur is soft and brown,
His legs are short and fat.
He walks with me all around the town
And never wears a hat.
My Teddy keeps me warm in bed.
I like his furry toes.
I like his darling little head,
His pretty little nose.
Teacher(обращается к ученику 12, протягивая ему нарисованную ёлочную игрушку): Take this ball, please.
Pupil 12 (ball): Thank you (прикрепляет игрушку к ёлке и читает стихотворение).
My ball is blue,
And green, and red.
It doesn't want
To stop at all.
What is it? — It is my ball.
Teacher(обращается к ученику 13, протягивая ему нарисованную ёлочную игрушку): Take this pen, please.
Pupil 13 (pen): Thank you (прикрепляет игрушку к ёлке и читает стихотворение).
I've got a pen.
It's green and red.
I can write a letter to my friend.
Teacher(обращается к ученику 14, протягивая ему нарисованную ёлочную игрушку): Take this plane, please.
Pupil 14 (plane): Thank you (прикрепляет игрушку к ёлке и читает стихотворение).
We go by car
And we go by train,
We go by boat
And we go by plane.
We go by land,
And sea and air.
We go, go, go
From here to there.
Teacher(обращается к ученику 15, протягивая ему нарисованную ёлочную игрушку): Take this doll, please.
Pupil 15 (doll): Thank you (прикрепляет игрушку к ёлке и читает стихотворение).
My pretty doll Is very small
I love my pretty Little doll.
Teacher(обращается к ученику 16, протягивая ему нарисованную ёлочную игрушку): Take this car, please.
Pupil 16 (car): Thank you (прикрепляет игрушку к ёлке и читает стихотворение).
I've got a car
I've got a drum,
I've got a nice big ball,
I've got a kite,
I've got a Jack doll —
How I like them all!
Teacher(обращается к ученику 17, протягивая ему нарисованную ёлочную игрушку): Take this book, please.
Pupil 17 (book): Thank you (прикрепляет игрушку к ёлке и читает стихотворение).
I've got friends — my books
They cannot play
And cannot see
But they are good
For you and me.
Teacher:That's all. Well done, children! Now as you can see our New Year Tree, Our Christmas Tree is so nice!
Pupil 18:
Oh, Christmas Tree!
Oh, Christmas Tree!
How green are you!
Oh, Christmas Tree!
Oh, Christmas Tree!
We are happy to see you!
Teacher: Children, let's sing the song "Oh, Christmas Tree".
Всепоютпесню «Oh, Christmas Tree».
Oh, Christmas Tree,
Oh, Christmas Tree,
How lovely are your branches!
Oh, Christmas Tree,
Oh, Christmas Tree,
How lovely are your branches!
In summer sun or winter snow
A coat of green you always show
Oh, Christmas Tree,
Oh, Christmas Tree,
How lovely are your branches!
Pupil 19: Christmas Day, happy day! We are glad and very gay. We all dance and sing and say (пауза)...
Children:Welcome, welcome, Christmas day!
Teacher:Ребята, каждый человек под Новый год загадывает самые заветные желания. И, конечно же, хочет, чтобы они сбылись. Вы приготовили друг для друга новогодние открытки с пожеланиями. Но кому достанется какая открытка? Пусть это будет беспроигрышной лотереей. Посмотрите. Вокруг нашей ёлочки кружатся снежинки. Пусть каждый из вас выберет себе снежинку, и она поможет вам найти вашу открытку-поздравление.
Звучит песня «Jinglebells»; дети подходят к доске,
снимают снежинки с номером,
находят соответствующие выбранным номерам
открытки, садятся на свои места.
Teacher:Дети, а что же нас всех ждёт в Новом году?
Pupil 20:
New things to learn,
New things to meet,
New songs to sing,
New books to read,
New things to have,
New things to do,
In this fine New Year.
Pupil 21:
A Happy New Year
The day is so clear,
The snow is so white,
The sky is so bright,
We shout with all might:
Children:A Happy New Year!
Teacher:And now at the end of our party let's sing a very nice song "We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year".
Всепоютпесню «We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year».