Цель: развивать и поддерживать интерес к изучению английского языка; вызывать положительные эмоции во время репетиций и выступления на английском языке; активизировать употребление в речи изученного лексического и грамматического материала по темам: «Приветствие», «Знакомство», «Животные», «Английские команды», «День рождения», «Цвета», «Качества и характеристики»;
Форма урока: инсценировка сказок.
Оборудование: декорации, костюмы, диск с аудиозаписями и музыкальное сопровождение (фортепьяно).
Действующие лица
(Сharacters)
Author (автор, можно сделать несколько авторов)
Winnie-the-Pooh (Медвежонок)
Piglet (Пятачок)
Tiger (Тигр)
Rabbit (Кролик)
Owl (Сова)
Donkey Eeyore (ослик Иа)
Материал: декорации, костюмы, диск с аудиозаписью песня «Happy Birthday» из учебника «Bravo1» и музыкальное сопровождение (фортепьяно). Мелодии к текстам песен подбираются на усмотрение педагога.
Author. (Звучит спокойная мелодия.) It’s the story about a nice and funny bear — Winnie-the-Pooh and his friends. Oh, listen! Somebody’s coming. Yes, it’s Winnie.
Winnie-the-Pooh (Идет, не спеша, и поёт.) I’m Winnie Pooh, I’m Winnie Pooh a funny, brown bear. I can climb and I can dance and I can sing. (Останавливается) I’m hungry. Oh, honey. (Заметил горшочек с мёдом, подходит к нему.) I like honey. (Садится на пенёк и пробует мёд.)
Author. (Опять звучит музыка.) And who’s this? Yes, it’s Winnie’s friend Piglet.
Piglet (Движется подскоками и поёт, в руках держит шар.) I’m a pig, I’m a pig. I’m a little, pink pig. I can sing and I can run and I’ve got a friend. (Останавливается, замечаетмедвежонка.) Hello, Winnie!
Winnie-the-Pooh. Hi, Piglet. How are you?
Piglet. I’m tip-top. Thank you, and you?
Winnie-the-Pooh. I’m O’K.
Piglet. What’s this? (Указывает на горшочек с мёдом.)
Winnie-the-Pooh. It’s honey. It’s a present for donkey Eeyore.
Piglet. Yes, it’s his birthday. And I’ve got a red balloon. (Показывает воздушный шар) Let’s go to him!
Winnie-the-Pooh. Yes, let’s. (Под музыку друзья уходят за деревья.)
Author. ( Звучитмузыка.)And friends go to Eeyore. Suddenly, they meet Tiger.
Tiger. ( Под энергичную музыку появляется Тигр с мячом, поёт.) I’m big, big Tiger and I’m very strong. I can jump and climb and I say hello. (ПоявляютсяВиннииПятачок.) Oh, hello friends.
Piglet. Hi, Tiger. We go to Eeyore’s birthday. Let’s go with us.
Tiger. Ok. And I’ve got a ball. (Протягиваетмяч.) It’s for Eeyore.
Author. And friends go further and meet an owl.
Owl. ( Сова «вылетает» и поёт.) I’m an owl, I’m an owl. I can fly and I can cook. I like cakes. (Встречается с друзьями и говорит.) Oh, hello dear! Where are you?
All together. Hello, owl!
Tiger. We go to Eeyore. Let’s go with us.
Owl. Yes and this cake is for Eeyore.
Author. And the friends go further and meet Rabbit.
Rabbit. ( Выходит, маршируя, под энергичную музыку и поёт.) I’m a rabbit, I’m a rabbit. I can count and I can read. I’m a rabbit, I’m a rabbit. I’m a clever rabbit, bit. (Встречает друзей.) Hello, dear friends. I’m glad to see you!
All together. Hi, Rabbit.
Owl. We are glad to see you too. Let’s go with us to Eeyore.
Rabbit. O’K. And I have got a candle. Let’s go.
Author. At this time near the lake… Donkey Eeyore is sad. No, friends. No presents.
Eeyore. (Выходит из домика, прогуливается возле пруда и поёт жалобную песню.) I’m poor donkey Eeyore. (2 раза) I can’t dance and I can’t smile. I’m poor donkey Eeyore. (2 раза) (Берётся руками за голову) Oh, poor (4 раза) me. (Прислушивается.) And who’s there?
All together. (Неожиданно появляются друзья и хором громко произносят) HappyBirthdayEeyore.
Eeyore. Oh, thank you dear friends. I’m very glad to see you!
Rabbit. How old are you?
Eeyore. I’m 3.
All together. It’s for you. (Протягивают подарки.)
Eeyore. (Удивлённо.) Forme? A red balloon, honey, a ball and a cake. Fantastic! Thank you very much!
Друзья встают в круг и поют песню для ослика.
A song Happy Birthday.
Author. It’s great, when you have many friends!