Show-game: The Field of Wonders "Sights of London". Внеклассное мероприятие по английскому языку. Игра Поле Чудес "Достопримечательности Лондона".
Show-game: The Field of Wonders "Sights of London". Внеклассное мероприятие по английскому языку. Игра Поле Чудес "Достопримечательности Лондона".
Внеклассные мероприятия по иностранному языку помогают учащимся окунуться в языковую среду, не стесняясь говорить на иностранном языке, не боясь получить заниженную оценку за допущенные ошибки. Дети с удовольствием принимают участитие в подобных мероприятиях. Тем самым утверждая свои знания по данной теме. Зрителям также это приносит очень много пользы. Проведя поле чудес по теме "Достопримечательности Лондона" я убедилась что теперь амои учащиеся закрепили данную тему в полной мере, даже слабоуспевающие ученики, после посещения шоу, безошибочно могли назвать мне достопримечательности Лондона.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Show-game: The Field of Wonders "Sights of London". Внеклассное мероприятие по английскому языку. Игра Поле Чудес "Достопримечательности Лондона". »
Шоу-игра «Поле чудес»
по теме:
«ДостопримечательностиЛондона».
Show-game
“The Field of Wonders”
Цели: -поддержание интереса к изучению иностранного языка;
-тренировка лексических навыков;
-развитие догадки и логического мышления;
-расширение сферы применения навыков и умений учащихся, приобретённых в учебном курсе, расширение языковой среды.
Objectives:-maintaining interest in the study of a foreign language,
- lexical skills-training; -the development of insights and logical thinking; -extension of the application of skills students acquired in the training course, the expansion of the language environment.
Оборудование: 1) вращающийся круг с указательной стрелкой, поверхность которого разделена на равные доли (секторы), означающие определённое количество баллов (5,10,15,20 и т.д.). Среди них есть сектор «+» (игрок имеет право открыть любую букву в заданном слове на классной доске) и сектор «приз» (возможность игроку взять приз или продолжить игру).
2) карточки с буквами, которые крепятся на доску обратной стороной.
3)иллюстрации-подсказки на доске.
4)призы.
5)музыкальное оформление.
6)презентация «Достопримечательности Лондона».
Equipment: 1) the rotating circle with an arrow pointing the surface of which is divided into equal parts (sectors), indicating a certain amount of points (5,10,15,20, etc.). Among them is the sector "+" (the player has the right to open any letter in a given word on the board) and the sector "prize" (the player to take the prize or continue the game.) 2) cards with letters that are mounted on the reverse side of the board. 3) The illustration of the help on the board. 4) prizes. 5) musical arrangement.
6) presentation of "Museums and Galleries of London." Предварительнаяподготовка:
заранее выбираются 9 участников для трёх туров.
Подготовить номера художественной самодеятельности на английском языке для музыкальных пауз во время игры.
Advance preparation: 1) pre-selected nine members for three rounds. 2) Prepare the numbers of amateur English intermission music during the game.
Ход игры.
Организационный момент.
(Звучит музыка- позывные игры)
Ведущий: Hello everybody! We’re glad to see you at the most exciting show-game “The Field of Wonders”! I’m happy to inform you that it is devoted to the sights of London.
Listen to the rules of the game!
You turn the circle and get points, which turn into prizes then. If your sector is “plus”, you can open any letter you like. If your sector is “prize” you can either take the prize or continue the game.
You have to name the letters and try to guess the word.
The winner is the student who will name the whole word.
So we are starting!
Первыйтур.
Ведущий: I would like to invite the first three players.(первая тройка игроков выходит на игровое поле и представляется)
Pupil 1: I’m Kate. I’m in year 9. I like books, so I read a lot in my spare time. Sometimes I prefer watching TV. My favorite TV programmer is “Who wants to be a Millionaire”
Ведущий: Look at the board and listen to the task. This is the London’s Gallery dominates London's Trafalgar Square with its neo-classical columns and portico designed by William Wilkins adjoining the square where it has been pedestrians. What is it?
(National Gallery)
(участники называют буквы, помощник ведущего открывает их на доске.)
(Когда слово отгадано, определяется победитель первого тура)
Ведущий:We have the first winner today. Her name is…….. Let’s applaud her (him). How clever you are! Please will you bring the presents for the first players of our game! Thanks a lot. You may take your seats.
(Участники первого тура получают призы и занимают свои места среди зрителей )
(Музыкальная пауза.) (Music break.)
Ведущий: Now we are going to have a music break. P.1 is singing a song
“…”
Второйтур.
Ведущий:With great pleasure I invite the players for the second round of our game. Listen to the questions. Name the letters and don’t forget to cross them on your papers. So look at the board. Photographs, caricatures, drawings and sculpture are included in the collection which also boasts 250,000 archived images. (Portrait Gallery)
What is it?
(участники называют буквы, помощник ведущего открывает их на доске.)
(Когда слово отгадано, определяется победитель второго тура)
Ведущий: Brilliant! Our second winner is…..! Congratulations. You’re the cleverest student in the world. These presents are for you. Take them and remember the most exciting show- game in the world.
(Музыкальная пауза.) (Music break.)
Ведущий: Now we are going to listen to a song
“The more we are together”
Третийтур.
Ведущий: We are to continue the game! Are you ready? Listen! It is now home to a stunning collection of European, Indian, Chinese, Korean, Japanese and Islamic artefacts ranging from ceramics, glass, metalwork and sculpture to costume, armour, weaponry and furniture.What is it?
(viktoria and Albert Gallery)
(участники называют буквы, помощник ведущего открывает их на доске.)
(Когда слово отгадано, определяется победитель третьего тура)
Ведущий: That’s correct! These beautiful souvenirs are yours! Let/s welcome the third finalist of our game. She (he) is……!
(Music break.)
(Музыкальная пауза. Группа учениц исполняет сценку «Просмотр видео ролика про музей V&A»)
Финал.
Ведущий: I invite the three winners to play the fourth and the last part of our game today! Give them a round of applause! This is the most exciting moment? Because we are going to find out who is the most intelligent student. Look at the blackboard and listen! This Museum in London presents an extraordinary story of innovation and achievement. (The Science Museum)
(к финалисту)That’s it!
So our absolute champion is…….! You have …. Points. This is a present for you according to the number of your points. They are yours. Would you like to play a supergame and get this great prize?
(помощник ведущего выносит приз, предназначенный для победителя в супер-игре. Участник соглашается на суперигру).
Заданиедлясуперигры.
Ведущий: This word means buildings, traditions, art, beliefs that the society considers important for its culture and history. What is it? You may open 3 letters.
(heritage)
That’s it! You‘ve guessed! You are the absolute champion today! Your prize!
(победитель получает приз)
Unfortunately our show- game “The Field of Wonders” is finishing/ Thank you for participating in it. I wish you good luck! I want you never get into a mess!!!