kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Проект"Калейдоскоп народных праздников Пермского края"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Проект о школьном фестивале, о школьных мероприятиях, проводимых во время фестиваля. Формирование умений анализировать, систематизировать лексический материал по теме"Праздники". Обогащать лексический словарь обучающихся, развивать умения и привычки устной речи на базе работы над сочинением на английском языке.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Проект"Калейдоскоп народных праздников Пермского края"»


Pozhva’s Municipal Budget School Providing General Education № 1”




The Kaleidoscope of the Folk Holidays of Perm Territory


(a composition about school’s festival)









Made by: Yuliya Kopylova,

Mariya Osinnikova-


the students of the 11th form


The leader: Lyubov Ivanovna Gorkunova,

the teacher of English

of the highest category




January, 2016



Contents

  1. Introduction………………………………………………………………….2-3

  2. The Kaleidoscope of the Folk Holidays of Perm Territory………………..4

  1. the aim of the festival………………………………………………………4

  2. the tasks of the festival……………………………………………………..4

  3. the leaders of the festival…………………………………………………..4

  1. The activities of the festival………………………………………………….5

  2. The composition about the school’s festival………………………………...6

  3. The Conclusion……………………………………………………………….7

  4. The list of literature……………………………………………………….....8

  5. The supplement………………………………………………………………9-16

  1. the advices of writing the essay in English………………………………..9-16
























1

  1. Introduction

The topic of the project is “The Kaleidoscope of the Folk Holidays of Perm Territory (a composition about school’s festival)”.

The problem of the project is to write a composition about school’s festival in English.

The aim of the project is try to understand the structure of the essay and give tips to improve the quality of your essay.



The tasks of the project are

  1. to form the skills to analyse, systematize, summarize receiving knowledge, find the main on the topic “The Folk Holidays”;

  2. to enrich and make more active the linguistic stock of vocabulary, to develop skills and habits of an oral speech on the base of working over the composition;

  3. to form skills and habits of writing the composition;

  4. to form an emotional, a sensational perception of about the holidays.

The type of the project is an informational, creative with the elements of investigation.

The form of the project is a group.

The sphere of the investigation is English, the school’s festival.

The students of the 11th form studying English and the teacher of English are taking part in the project.

The independent search of the information by the students, their an individual work on the task of the chosen “the mission”; of their a group work on making the slide-show is used in the project.

At the end of the project the students hand in the presentation on the slides and the composition to the teacher of English.

2

The theme of our project is “The Kaleidoscope of the Folk Holidays of Perm Territory (a composition about the school’s festival)”.

In this project we decided to write a composition about the school’s festival of the Folk holidays of Perm territory. We wanted to speak about this activity in English. We need it to describe the 10th anniversary of the formation of Perm Territory on the topic “The Holidays” in the 5th, 6th, 7th, 8th, 9th, 10th and 11th forms.

We are going to retell your our composition.

We want you to listen to the information about the activities in English.

We think that it will be interesting to you to know about it in English.





















3


  1. The Kaleidoscope of the Folk Holidays of Perm Territory

  1. the aim of the festival

The aim of the festival is the assistance of the spiritual, moral, civil and patriotic upbringing of the rising generation on the basis of the rich heritage of the folk culture of Perm Territory.



  1. the tasks of the festival

The tasks of the festival are the revival of the culture of the conducting of the traditional folk holidays; the raising role of the folk traditions in the modern (contemporary) culture and interest to the traditional vital meanings of people; the assistance of the development of the creative collectives of the folk-lore and ethnographical trend and the upbringing of the respectful attitude to the traditions of the people of Perm Territory.


  1. the leaders of the festival

Svetlana (Mikhailovna) Glukhova was the leader of the festival. She is the teacher of History and Social Science.

Svetlana (Grigorjevna) Porokhovnik was an organizer of the festival. She is the assistant director of the Educational Work.

Larisa (Igorevna) Nikitina was the consultant (the tutor) of the festival. She is the school organizer.

The form teachers were the curators of the form’s collectives.







4

  1. The activities of the festival

I am going to write about school’s festival “The Kaleidoscope of the folk holidays of Perm Territory”. The festival was held on the school’s administration and the teacher of History and Social Science initiative. The festival was devoted to the 10th anniversary of the formation of Perm Territory.

The festival took place in the “Pozhva’s Municipal Budget School of Providing General Education № 1”. It was held from the 7th of December up to the 11th of December 2015. The pupils from the 2nd up to the 10th forms were taken part in the participation of the festival.

Children and their parents took part in such activities (measures) as “The Holiday of a Birch on Trinity”;

the folk holiday “Kozma-market-gardener”;

the folk holiday “The Day of the Saffron Milk Cap”;

the traditional holiday of Tatars and Bashkirs “ Sabantuy”;

the folk holiday “ The Clean Thursday of the Salt Plant”;

the traditional holiday of the Chuvash people “Akatuy”;

the national holiday of the Komi-Yazvintsy’s people “Sarchik”;

the national holiday of the Komiperminian people “ The Day of Changing the Grass”;

the national holiday of the Mari people “ Shorykjol” and

the folk holiday “Play, The accordion!”







5


  1. The composition about the school’s festival



A Composition

“The Kaleidoscope of the Folk Holidays of Perm Territory.”

I am going to write about school’s festival “The Kaleidoscope of the folk holidays of Perm Territory”. The festival was held on the school’s administration and the teacher of History and Social Science initiative. The festival was devoted to the 10th anniversary of the formation of Perm Territory.

The festival took place in our school. It was held from the 7th up to the 11th of December 2015. The pupils from the 2nd up to the 10th forms were taken part in the participation of the festival.

The collectives prepared a short story about the holiday; an episode of the holiday with the folk games, dances and songs; the national costume of the holiday and its defense; the drawing, collage, photo of the National and Folk holidays of the Permian people. The children took part in the quiz “My Perm Territory”.

Children and their parents took part in such activities as “The Holiday of a Birch on Trinity”; “Kozma-market-gardener”; “The Day of the Saffron Milk Cap”; the traditional holiday of Tatars and Bashkirs “ Sabantuy”; “ The Clean Thursday of the Salt Plant”; the traditional holiday of the Chuvash people “Akatuy”; the national holiday of the Komi-Yazvintsy’s people “Sarchik”; “ The Day of Changing the Grass”; the national holiday of the Mari people “ Shorykjol” and the folk holiday “Play, The accordion!”

I liked the festival very much. It was great! The pupils and their parents were prepared for the holiday properly!







249 words









6

  1. The Conclusion

We have finished the project work the theme of which was “The Kaleidoscope of the Folk Holidays of Perm Territory (a composition about the school’s festival)”. We have examined different opinions on our school’s activity.

There is a composition in the project work about different folk holidays of Perm Territory. We were written about the aim and the tasks of the festival; its leaders and the measures.

We translated into English the material about the Kaleidoscope of the folk holidays of Perm Territory in our school.

To my mind, it is interesting to write a composition in English.





















7


  1. The list of Literature

  1. 3. И. Ю. Баканова, Н. В. Береговая, Н. Г. Брюсова и др. Английский язык: Большой справочник для школьников и поступающих в вузы. – 2-е изд. – М.: Дрофа, 1999.

  2. И. Ю. Баканова, Н. В. Береговая, Н. Г. Брюсова и др. Английский язык: 600 устных тем для школьников и поступающих в вузы. – М.: Дрофа, 1999.

  3. Г. Е. Выборова, К. С. Махмурян. Тесты по английскому языку для школьных олимпиад. Учебное пособие. – М.: «Флинта», «Наука», 1999. 20

  4. Т. Ю. Журина. 55 устных тем по английскому языку для школьников. – 2-е изд. – М.: Дрофа, 1997.

  5. Е. Л. Занина. 95 устных тем по английскому языку. – 2-е изд. – М.: Рольф, Айрис-пресс, 1999.

  6. В. Каверина, В. Бойко, Н. Жидких. 100 тем английского устного. – М.: ЗАО «БАО-Пресс», 1999.

  7. Г.Л. Кубарьков., В. А.Тимощук. Сборник новых 1000 тем современного английского языка. Издательский дом Удача. Ростов-на-Дону. БАО-Пресс. Москва 2007г.

  8. В. П. Кузовлев. English Student’s Book. Учебник для 11-го класса общеобразовательных учреждений. 15-е издание. Москва «Просвещение» 2013 г.

  9. А. П. Миньяр-Белоручева. Английский язык для школьников и абитуриентов. Тексты для чтения по истории, социально-политической и культурной жизни Великобритании и США. Упражнения для формирования навыков письма и устной речи. – 8-е изд. – М.: «Экзамен», 2007.

  10. Г. М. Фролова. Курс английского разговорного языка. Книги 5,7, 8,9,10, 22, 39, 40. – М.: Мир Книги, 2002.






















8

  1. The Supplement



  1. The advices of writing the essay:



ЕГЭ по английскому. Эссе.

Без особых прикрас можно сказать, что в экзамене ЕГЭ по английскому языку эссе является наиболее трудной задачей. Как можно правильно выразить свою мысль, дать ей логические аргументы, подкрепить их примерами и объяснениями, и при этом грамотно и без ошибок оформить текст, да еще и не выйти за пределы по количеству слов? В своём проекте мы постараемся разобрать структуру эссе и дать советы по улучшению качества Вашего эссе.

Начнем с конца. Написанное Вами эссе будет оцениваться по следующим критериям:

Аспект Максимальное кол-во баллов

Решение коммуникативной задачи (содержание) 3

Организация текста (структура) 3

Лексика 3

Грамматика 3

Орфография и пунктуация 2

Максимальное количество баллов, которое Вы можете получить за эссе – 14 баллов.

Перед тем как задумываться о правильном выполнении каждого критерия, сначала давайте сделаем наше эссе по английскому языку пригодным для проверки. Самое главное здесь – объем.

Формально Ваше эссе по английскому языку должно уложиться в 200-250 слов. Это не надо воспринимать буквально и паниковать, если Вы написали 198 слов. Однако, имейте в виду, что эссе не будет проверяться, если количество слов в нем менее 180. Если же у Вас получится более 275 слов, то проверяющий отсчитает от начала эссе 250 слов, отчертит остальное и проверит всё вплоть до черты. То есть, при первом раскладе Вы теряете всё эссе; при втором, скорее всего, потеряете заключение, что тоже немаловажно.

Содержание и структура эссе

Прежде всего, Ваше эссе по английскому языку должно осветить ВСЕ аспекты, изложенные в задании, а также должно быть написанным в соответствующем стиле (нейтральном). Оно должно логично делиться на абзацы и соответствовать предложенному в задании плану.

Чтобы не запутаться в процессе написания Вашего эссе, надо потратить 5-7 минут на обдумывание плана и подготовку всех аргументов. Традиционно мы будем делить эссе на пять абзацев.

Абзац 1. Вступление

Здесь должна быть постановка проблемы. Поскольку постановка проблемы уже изложена в задании, Ваша задача – грамотно её пересказать. Именно ПЕРЕСКАЗАТЬ, а не перефразировать.

Совет: Не перечитывайте задание 10 раз, пока формулировки не вдолбятся Вам в голову. Тогда писать вступление своими словами будет очень и очень трудно. Прочитайте данную в задании ситуацию один или два раза, убедитесь, что Вы правильно её поняли. Закройте готовую ситуацию и попытайтесь её пересказать на английском языке именно так, как Вы её поняли, как будто Вы рассказываете об этом другу, который не понял, о чём там шла речь. ВНИМАНИЕ: после того как Вы это сделали, обязательно откройте ситуацию и убедитесь, что Ваш пересказ по сути совпадает с данной Вам ситуацией. Теперь можно ехать дальше.

Вместо банальных “Some people think, ... Others think, ...” можно использовать:

Some people claim that ..., while others argue that ...

После того как Вы описали суть проблемы, можно задать непосредственно вопрос, на который Вы и будете отвечать в своём эссе. Например: “What is better: ... or ...?”, “What should we do: ... or ...?” и т.д.

Последним предложением вступительного абзаца Вы должны поставить цель Вашего эссе. Это можно сделать, например, так:

In this essay I will try to look upon this issue.

In this essay I will try to express my opinion on this issue.

In this essay I would like to express my point of view on this issue.

In this essay I will try to answer this question. (Это наиболее простой вариант, если предыдущие два Вам вспомнить будет трудно, вспомните его)

Абзац 2. Ваше мнение

Начать этот абзац логичнее всего с высказывания Вашей позиции касательно данного вопроса. Полезные фразы (обязательно соблюдайте данную пунктуацию!):

In my opinion, ...

From my point of view, ...

To my mind, ...

Personally, I think that ...

I’m certain that ...

As far as I am concerned, ...

Далее надо дать 2-3 аргумента, подтверждающие Вашу точку зрения. Аргументы могут быть любые, если Вы их грамотно истолкуете. То есть такие, чтобы с ними сложно было поспорить (в разумных пределах, разумеется).


Совет: Лучше дать 2 аргумента и подробно их оправдать и привести примеры в их поддержку, чем 3 кратких и не полностью раскрытых. Помните, что количество слов в эссе ограничено.

Здесь не надо забывать про средства логической связи предложений. Первый аргумент хорошо начать с:

Firstly, ...

To start with, ...

To begin with, ...

First of all, ...

После того как Вы сформулировали первый аргумент, надо его подтвердить и/или дать пример в подтверждение. Вот самые простые модели, как это можно сделать:

, because ...

аргумент. That is why ...

аргумент. For example, ...

Если Вы начинали словом “Firstly, ...”, то второй аргумент следует начать словом Secondly, ...

Если первый аргумент шел с фразами “To start with, ...”, “To begin with, ...”, то второй можно начать следующими словами:

Moreover, ...

Furthermore, ...

Besides, ...

In addition, ...


Второй аргумент надо также подкрепить примером или доказательством.

Абзац 3. Противоположное мнение

Начинать абзац Вы будете с постановки противоположного мнения по предложенной теме или вопросу. Сделать это можно так:

Others believe that ...

Some people argue that ...

However, some people think that ...

Далее следуют 1-2 аргумента, подтверждающие противоположное мнение. Советую изначально подумать о двух. А уж сколько в итоге написать: 1 или 2 – решите в процессе, исходя их получающегося размера Вашего эссе.

Совет: Противоположные аргументы Вам потом предстоит оспорить, поэтому, придумывая их изначально, продумывайте, как Вы будете их оспаривать. Если на придуманный аргумент Вам нечем возразить, лучше сразу его заменить на другой, чтобы не делать это во время написания эссе. Оно ведь тоже ограничено!

Совет: При оспаривании аргументов, Вы не должны повторять ничего из написанного во втором абзаце. Поэтому, если у Вас не получается придумать контраргумент, не повторяясь, попробуйте придумать что-то другое. Как вариант, Вы можете придумать другие аргументы «за», пока сочинение еще не написано. В любом случае, лучше это продумать изначально, пока Вы составляете план эссе, нежели чем в процессе написания!


Абзац 4. Ваши контраргументы

Суть этого абзаца – объяснить, почему Вы не согласны с противоположным мнением. Начать абзац можно, например, с предложения:

I can’t agree with this opinion because ...

I’m afraid I can’t agree with this idea because ...

ВНИМАНИЕ: если Вы дали два аргумента в предыдущем абзаце, то и опровергнуть надо обязательно оба. Разграничить их можно следующими фразами:

As for ...,

Speaking about ...,

As far as ... is concerned,


Совет: При опровержении противоположных аргументов лучше всего предлагать пути их решения, а не доказывать их недееспособность. Например, если кто-то считает, что домашние животные опасные, то не надо утверждать, что они, на самом деле, безобидные. Лучше обратить этот недостаток в достоинство, сказав, что зато они являются отличными охранниками в загородных домах.

Абзац 5. Заключение

Самая частая ошибка многих учеников : в заключении они просто высказывают свое мнение. Этого не достаточно. Ведь заключение относится ко всему эссе, а не только ко второму абзацу.

Таким образом, в заключении надо суммировать всё, о чем говорилось в эссе и выразить свою точку зрения. Также можно дать свои рекомендации по существующей проблеме. Самое главное: в заключении не должно быть никакой новой информации.

Я бы рекомендовала лексически обозначить, что дальше у нас пойдет заключение. Начать абзац можно так:

In conclusion, ...

To sum up, ...

To conclude, ...

Далее даём читающему понять, что существует две точки зрения на данную проблему, и несмотря на противоположную точку зрения, мы всё-таки придерживаемся своей. Например, сделать это можно по следующей схеме:

Despite the fact that ..., I’m convinced that ...

Taking into consideration different opinions on this issue, I believe that ...


Языковое оформление эссе

После того как Вы написали ЕГЭ эссе по английскому, обязательно пересмотрите его еще раз на предмет возможных ошибок. Из моего опыта наиболее частых ошибок, советую обратить внимание на следующие вещи:

Пробегитесь отдельно по всем существительным. Если существительное исчисляемое и стоит в единственном числе, перед ним обязательно должен быть артикль! Скорее всего, он у вас должен быть неопределенный (но смотрите сами по контексту).

Пробегитесь по всем вводным словам и фразам и убедитесь, что после них стоят запятые. Перед словом ‘that’, наоборот, запятой не должно быть: “I think that ...”, “Others believe that ...”.

Если подлежащее выражено 3 лицом единственного числа (he/she/it), не забудьте к глаголу приписать окончание –s!

По поводу «умных» слов отдельный разговор. В критериях оценивания есть отдельный пункт: Лексика. Поверьте, лучше не употребить умное слово, чем употребить его неверно и получить за это минус баллы.

Совет: Если Вы не знаете много «умной» лексики, по максимуму впихните её в заранее заученные фразы. Например, вместо банального “for example” можно использовать “for instance”; вместо “I think” употреблять “I believe / suppose / presume”. То есть, по сути, Вам надо придумать лексику, которую Вы точно сможете употребить в Вашем эссе по английскому, какая бы тема Вам ни попалась.


English exam. Essay.


Without much embellishment can say that in the exam of English essay is the most difficult task. How can the right to express his thought, give it a logical argument to back them up with examples and explanations, while competently and correctly format your text, but still did not go beyond the word count? In this article we try to understand the structure of the essay and give tips to improve the quality of your essay.

Let's start with the end. You write essays will be judged on the following criteria:

Aspect Maximum number of points

The solution of the problem of communication (content) 3

The organization of the text (structure) 3

Vocabulary 3

Grammar 3

Spelling and punctuation 2

The maximum number of points that you can get for an essay - 14 points.

Before thinking about the correct execution of each criterion, first, let's do our essays in English suitable for verification. The most important thing here - the volume.

9

Formally your essay in English to meet the needs of 200-250 words. It should not be taken literally panic if you write 198 words. However, keep in mind that the essay will not be checked if the number of words in it less than 180. If you get more than 275 words, the inspector measured from the beginning of an essay of 250 words will underline it and check everything else up to the line. That is, in the first scenario, you lose all the essays; the second is likely to lose a conclusion, which is also important.



The content and structure of the essay

First of all, your essay in English should cover all the aspects outlined in the job, and should be written in an appropriate style (neutral). It should logically be divided into paragraphs and comply with the proposed plan in the job.

In order not to get lost in the process of writing your essay, it is necessary to spend 5-7 minutes to think about the plan and the preparation of all the arguments. Traditionally, we divide the essay into five paragraphs.

Paragraph 1. Introduction

There must be a problem statement. Since the formulation of the problem already stated in the job, your task - to properly retell it. It is retold, and not paraphrase.


Tip: Do not re-read the job 10 times until the wording is not drum your mind. Then write in your own words the entry is very, very difficult. Read this in the job situation once or twice, make sure that you understand it correctly. Close the finished situation and try to retell it in English just as you understand it, as if you tell it to a friend who did not understand what it was about.

10



NOTE: After you do this, be sure to open the situation and make sure your retelling essentially the same as given to you by the situation. Now you can go further.


Instead of banal "Some people think, ... Others think, ..." you can use:


 Some people claim that ..., while others argue that ...

After you describe the problem, you can ask a direct question, on which you and will answer in his essay. For example: "What is better: ... or ...?", "What should we do: ... or ...?", Etc.


The last paragraph of the introductory offer You have to put the goal of your essay. This can be done, for example:

 In this essay I will try to look upon this issue.

 In this essay I will try to express my opinion on this issue.

 In this essay I would like to express my point of view on this issue.

 In this essay I will try to answer this question. (This is the easiest option if you remember the previous two it will be difficult, remember it)


Paragraph 2. Your opinion

Start this paragraph with the most logical statement of your position regarding this issue. Useful Phrases (be sure to observe this punctuation!):


 In my opinion, ...

 From my point of view, ...

 To my mind, ...

 Personally, I think that ...

 I'm certain that ... 11

 As far as I am concerned, ...


Next, it is necessary to give 2-3 argument to support your point of view. Arguments can be any, if you say them competently. That is such that with them it was difficult to argue (within reason, of course).


Tip: It is better to give 2 arguments and justify them in detail and provide examples to support them than the 3 short and not fully disclosed. Remember that the number of words in the essay is limited.

Here we must not forget about the means of logical connection offers. The first argument is well to begin with:

 Firstly, ...

 To start with, ...

 To begin with, ...

 First of all, ...

Once you have formulated the first argument, it is necessary to confirm and / or give an example to confirm. This is the simplest model of how this can be done:


 , because ...

 . That is why ...

 . For example, ...

If you begin with the words "Firstly, ...", then the second argument should start word Secondly, ...

If the first argument was a phrase "To start with, ...", "To begin with, ...", the second one can begin with the following words:

 Moreover, ...

 Furthermore, ...

 Besides, ...

 In addition, ...

12

The second argument is also necessary to reinforce the examples or evidence.

Paragraph 3. The opposite opinion

You will begin a paragraph with the statement of the opposite opinion on the proposed topic or issue. This can be done as follows:

 Others believe that ...

 Some people argue that ...

 However, some people think that ...

Followed 1-2 arguments supporting the opposite view. I advise you to initially think of two. And as much as a result of write 1 or 2 - decide in the process, on the basis of the resulting size of your essay.


Tip: Opposing arguments then you have to challenge, so coming up with them initially, to think how you will challenge them. If you invented the argument is nothing to object, it is better to replace it on the other not to do it during the writing of an essay. It, too, is limited!



Tip: When challenging arguments, you do not have to repeat anything written in the second paragraph. Therefore, if you are unable to come up with a counter-argument, not work, try to come up with something else. Alternatively, you can come up with other arguments "for" as long as the composition has not yet been written. In any case, it is better to think originally, as long as you make a plan of essays, rather than in the process of writing!


13

Paragraph 4. Your counter

The essence of this paragraph - explain why you disagree with the opposite opinion. You can start a paragraph, for example, offers:


 

I cannot agree with this opinion because ...

 I'm afraid I cannot agree with this idea because ...

NOTE: If you have given two arguments in the previous paragraph, then it is necessary to refute both of them. They can distinguish between the following phrases:

 As for ...,

 Speaking about ...,

 As far as ... is concerned,


Tip: When refuting opposing arguments to offer the best ways to solve them, not to prove their incompetence. For example, if someone thinks that pets are dangerous, it is not necessary to say that they are, in fact, innocent. It is better to pay that lack dignity, saying that but they are excellent guards in suburban homes.


14

Paragraph 5. Conclusion

The most common mistake made by many disciples in prison, they just express their opinions. This is not enough. After conclusion applies to the entire essay, not just the second paragraph.

Thus, in conclusion it is necessary to summarize all of what was said in the essay to express their point of view. You can also give their recommendations on the existing problem. The most important thing in custody should not be any new information.

I would recommend lexical indicate that we will continue to report. Start a paragraph, you can:

 In conclusion, ...

 To sum up, ...

 To conclude, ...

Then we give the reader to understand that there are two points of view on this issue, and in spite of the opposite point of view, we still adhere to their own. For example, it can be done as follows:


 Despite the fact that ..., I'm convinced that ...

 Taking into consideration different opinions on this issue, I believe that ...


Linguistic essays clearance

Once you have written an essay on the English exam, be sure to revise it again for errors. From my experience the most common mistakes, I advise to pay attention to the following things:



Nurse separately for all nouns. If a noun is countable, and in the singular, in front of him must be the article! Rather, it is you have to have an indefinite (but see for yourself on the context).


15

Go over all the introductory words and phrases and make sure that they are after the decimal point. Before the word 'that', on the contrary, a comma should not be: "I think that ...", "Others believe that ...".

If the subject is expressed 3 person singular (he / she / it), do not forget to attribute to the verb ending -s!


As for the "smart" words of a separate conversation. The criteria for evaluation is a separate item: Vocabulary. Believe me, it is better not to use a buzzword than to use it incorrectly and get some minus points.


Tip: If you do not know a lot of "smart" lexicon, the maximum shove it in advance memorized phrases.

For example, instead of banal "for example" can be used "for instance"; instead of "I think" eat "I believe / suppose / presume". That is, in fact, you have to come up with language that you will be able to use exactly in your essay in English, no matter what topic you got either.

















16


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 11 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Проект"Калейдоскоп народных праздников Пермского края"

Автор: Горкунова Любовь Ивановна

Дата: 18.03.2019

Номер свидетельства: 503623


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства