kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Неделя английского языка "Interesting facts about Great Britain"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка предметной недели на тему "Interesting facts about Great Britain" поможет педагогам при организации и проведении собственной предметной недели. В ней можно найти интересные идеи для недели АЯ.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Неделя английского языка "Interesting facts about Great Britain"»

МБОУ «Каменская средняя общеобразовательная школа»




Методическая разработка



Предметная неделя английского языка

“Interesting facts about GREAT BRITAIN”





Выполнила: Резниченко Наталья Александровна

Учитель английского языка

МБОУ «Каменская СОШ»



2019-2020г.



Содержание



Аннотация………………………………………………………………………. .3



Введение…………………………………………………………………………. …4



Этапы проведения недели английского языка в школе…………………………..7



План проведения недели английского языка в средней школе…………………10



Заключение………………………………………………………………………….13



Список использованной литературы………………………………………….......20



Приложения…………………………………………………………………………21

Аннотация


Данная методическая разработка посвящена проблемам совершенствования навыков устной речи, повышения интереса к обучению иностранных языков в школе. В ней содержится сценарий проведения недели иностранного языка в школе. Я думаю, она может оказать большую помощь при проведении внеклассных мероприятий в школе.



Введение


Внеклассная работа по иностранному языку необходима для развития и поддержания интереса к изучению иностранного языка в школе, для развития творческих способностей учащихся. Принципы внеклассной работы по иностранному языку – исходные положения, которые определяют требования к её содержанию, методов и организационных форм. Они отвечают целям и задачам всей внеклассной работы по иностранному языку в школе и иллюстрируют суть педагогической деятельности учителя – организатора внеклассной работы.

Основными организационными принципами внеклассной работы, по мнению В.И.Шепелева, по иностранным языкам являются принципы добровольности и массовости, принцип учета и развития индивидуальных способностей и интересов учеников, принцип связи внеклассной работы с уроками.

Целесообразно выделить такую форму внеклассной работы как Неделя иностранного языка в школе. Эта форма по своему характеру является массовой, так как предусматривает участие в ней широкого контингента учеников. А по своей структуре является комплексной, так как включает комплекс разных по смыслу и форме мероприятий, которые происходят в определенный период времени и направлены на реализацию задач комплексного подхода к воспитанию учеников.

Неделя иностранного языка в школе как комплексная форма должна оказывать содействие целенаправленной организации и систематизации всей внеклассной работы по ИЯ в школе. Неделю иностранного языка проводят в определенный период учебного года по предварительно составленной программе, которая определяет цели, содержание и форму любого из компонентов. Тематика мероприятий в рамках Недели должна быть интересной, познавательной, доступной, связанной с учебным материалом и отвечать возрастным особенностям учеников, уровню их языковой подготовки.

Неделя иностранного языка, проводимая в школе, дает ребятам возможность на практике применить свои знания, независимо от их уровня, и дает возможность поверить в свои силы в изучении иностранного языка.


Цель и задачи предметной недели:

- формирование ключевых компетенций:

- вовлечение учащихся в самостоятельную творческую деятельность

- повышение их интереса к изучаемым предметам

- выявление учеников, обладающих творческими способностями

- возможность реализации и раскрытия творческого потенциала учащихся

- возможность более углубленного изучения дисциплины или образовательной области

- повышение мотивации обучения

- расширение кругозора.

- совершенствование общеучебных навыков и умений.

В рамках недели иностранного языка проводится много разнообразных мероприятий. Я бы хотела поделиться с методической разработкой проведения Недели иностранного языка, которая была проведена в нашей школе.

Актуальность в проведении мероприятия заключается в том, что неделя способствует расширению и обогащению приобретенного учебного, языкового и речевого опыта в курсе овладения иностранными языками.

Создается положительная мотивация условий и возможности применения знаний, навыков, что обеспечивает стойкое положительное отношение к учению. Вырабатываются такие качества как активность, целеустремленность, коллективизм, чувство ответcтвенности.

В ходе подготовки учащиеся разучивают во время фонетической зарядки куплеты некоторых хоровых песен, знакомятся с лексикой, необходимой для понимания содержания вечеров, спектаклей, знакомятся с литературой, необходимой для подготовки к викторинам, олимпиадам, конкурсам. Участвуя в различных конкурсах, литературно-музыкальных вечерах, конференциях, школьники демонстрируют свое знание иностранного языка. В процессе проведения недели используется познавательный, развивающий материал, разнообразные приемы, формы, методы. Вырабатывается ответственность учащихся за добровольно взятые на себя поручения. Массовый охват учащихся разными мероприятиями повышает интерес к изучению английского языка, появляется мотивация к практическому владению разными видами речевой деятельности, увеличивается активный запас учащихся, совершенствуется произношение, стимулируется интеллектуальная и языковая активность, что приводит к общему повышению культурного уровня учащихся.





Этапы проведения недели английского языка в школе

Приложение 1


Процесс подготовки и проведение Недели иностранного языка в школе проходит в три этапа.

I этап (подготовительный) начинается с составления программы Недели.

  • С учащимися и администрацией школы обсуждается характер и содержание мероприятия, время и место его проведения.

  • Проводится заседание школьного методического объединения учителей иностранных языков, на котором обсуждается план проведения недели. Распределяются обязанности среди учителей с учётом подготовки определенных мероприятий.

  • Составляется программа мероприятий на все дни недели с точным указанием сроков и места проведения.

  • Готовится языковый материал для конкурсов, олимпиад, эстафет и других мероприятий.

  • В фойе школы оформляется информационный уголок.

  • Продумывается тематическое оформление кабинетов, коридоров, где проводится мероприятия.

  • Составляется программа проведения игр.

  • Классы выпускают стенную газету.

  • Обсуждается состав жюри, а также вопрос о премировании, награждении грамотами лучших команд, участников-победителей и отдельных активных участников.

От того, как будет проведена подготовительная работа, зависит успех Недели английского языка. Непосредственно подготовку учеников к выступлениям проводят учителя иностранного языка, работая индивидуально с каждым учеником или с группами учеников. Во время репетиций ученики усовершенствуют свое произношение, навыки устной речи, учатся вести себя на сцене и т.д.

II этап – это проведение недели иностранного языка.

Обязательным условием проведения Недели – создание атмосферы праздничности, непринужденности. Ученики должны ощущать удовлетворение и радость от своего участия в празднике. Неделя начинается на линейке с проведения беседы «Значение иностранных языков в школе». Учитель объявляет об открытии недели иностранных языков в школе и знакомит с планом мероприятий недели.

THE PROGRAMME OF THE WEEK “Interesting facts about GREAT BRITAIN”


Day of the week

Activities

Classes

Tuesday

March,10

- Открытие недели.

- Просмотр видеороликов о Соединенном Королевстве.

- Выставка плакатов об интересных и необычных фактах Великобритании.


2-11



Wednesday

March,11

- Презентация «селфи проектов».

- «Радужный фотокросс».



5-11

5-7

2-11

Thursday

March,12

- Конкурс поэзии.

- Викторины по стране изучаемого языка “Focus on Britain”.

- Конкурс закладок - шпаргалок.



2-11



4-7

Friday

March,13

- Конкурс головоломок о стране изучаемого языка “Train your brain”.

- Страноведческая игра “Do you know the UK?”


2-11


5-11

Monday

March,16

- Закрытие недели. Подведение итогов.


2-11


III этап посвящен итогам. В зависимости от плана, ученики, которые заняли призовые места, награждаются грамотами и призами или на отчетном концерте, или на линейке.

Дежурные учителя выпускают информационный бюллетень и сообщают об итогах Недели, каких успехов достигли ее участники, кто из учеников наиболее отметился. Ученики, в свою очередь, на следующей неделе выпускают красочную стенгазету с фотографиями, где рассказывают о том, как прошла Неделя.

Планируя предметную неделю английского языка, мы стараемся, чтобы учащиеся школы смогли принять участие во всех мероприятиях: конкурсе газет, рисунков, презентаций по страноведению, творческих инсценировках для младших классов и викторинах.




















Выпуск стенгазет.


Выпуск стенгазет является одной из форм внеклассной работы по иностранному языку. Содержательная, эстетически оформленная стенгазета повышает интерес учащихся к предмету. При определенной направленности стенгазета способствует решению задач воспитывающего обучения. Учитель ставит перед школьниками конкретную задачу и добивается ее реализации с помощью тех языковых средств, которыми они владеют. Он помогает составить план содержания и оформления номера, распределить роли учащихся в подготовке материалов, подобрать лексику, контролирует орфографическую и грамматическую правильность статей и заметок, логику их расположения, возможные варианты художественного оформления и т.д

Содержание классных стенгазет для учащихся 6-7 х и 8-9-х классов более тесно связано с изучаемыми по учебной программе темам. Отдельные выпуски содержат информацию о жизни детей за рубежом, обычаях, традициях и праздниках страны изучаемого языка. В них предусмотрена «Занимательная страничка», где помещаются ребусы, кроссворды, загадки, короткие смешные истории, юмористические рисунки.

Учитывая то обстоятельство, что читающий стенгазету не имеет возможности пользоваться словарем, необходимо в конце каждой статьи. Заметки или помещенного в стенгазете рассказа дать список ключевых слов и устойчивых словосочетаний и их переводы на русский язык.

Воспитательная эффективность стенгазеты во многом определяется содержанием ее материалов, их идейной направленностью, связью с жизнью, а также способами подачи информации. В подготовке каждого номера необходимо стремиться заинтересовать учащихся предстоящей работой, помочь увидеть ее перспективу, проявить выдумку, фантазию и самостоятельность, предсказать возможные варианты стенгазет.




Заключение

Как показывает практика, недели английского языка достигают высоких результатов. Результативность их проведения в системе можно охарактеризовать наличием таких характеристик, как:

  • Информативность и содержательность, которые оказывали содействие реализации практических и общеобразовательных целей по внеклассной работе;

  • Коммуникативная направленность: все виды внеклассной работы обеспечивали пользование иностранным языком как средством получения и передачи информации в типичных естественных ситуациях общения;

  • Ситуативность: подавляющее большинство видов внеклассной работы включало «набор ситуаций», которые являлись предметным фоном и стимулом к целенаправленным языковым поступкам;

  • Ориентация задач на повышение языковой активности учеников;

  • Эмоциональность форм и способов реализации, которая оказывает содействие повышению интереса учеников к иноязычной деятельности.


Опыт проведения недели иностранного языка в школе показывает, что общая непринужденная психологически подготовленная атмосфера в школе способствует проявлению индивидуальных возможностей всех ребят с различными уровнями обученности. Мероприятия недели способствуют расширению и обогащению приобретенного учебного, языкового и речевого опыта в курсе овладения ИЯ, повышают престиж изучения иностранного языка. При отборе языкового материала укрепляются межпредметные связи, углубляются срановедческие знания. Дети больше узнают о традициях, обычаях, нравах, культуре, которые отражены в материале олимпиад, викторин, в пьесах, песнях, стихах, играх и т.д. Все мероприятия основаны на страноведческом, лингвострановедческом материале. При проведении недели применяются аудиовизуальные средства обучения, наглядность, которые являются образцом, эталоном исполнительского мастерства, произношения, так как записаны носителями языка.

Данная методическая разработка прошла апробацию на базе МБОУ «Каменская СОШ». Многие материалы, подготовленные к неделе и наработанные во время ее проведения, затем используются на уроках в учебных целях и служат хорошим подспорьем в работе учителей английского языка.

























Список использованной литературы:

  1. Сазонова С.Н. Неделя иностранных языков в средней школе.- Иностранные языки в школе.- №2 2009 стр.46-48

  2. Смирнова Е.А. Отчетный концерт декады иностранных зыков.- Иностранные языки в школе. - №3 2009 стр. 73-75

  3. Шепелева В.И. Принципы организации внеклассной работы.

  4. Л, В. Калинина. Предметная неделя английского языка в школе.

  5. Савина С. Н. Внеклассная работа по иностранным языкам в средней школе. М., «Просвещение», 1991г.






















Приложение 1



План подготовки к неделе АЯ. (информация для учителей)


1. Объявить учащимся о предстоящей неделе Английского языка на тему “Interesting facts about Great Britain”.


2. В кабинетах вывесить план мероприятий на неделю.


3. Привлечь учащихся к участию в мероприятиях. Заинтересовать, объяснить, что им необходимо выполнить к неделе языка:


- стенгазета или работа формата А4, посвященная стране изучаемого языка. Работа может быть выполнена как по теме, которую определит учитель, так и на свободную тему, связанную с Британией.

Желательно, чтобы работы начинались с фразы “Do you know that….’

- перевод стихотворения (стихотворения должны быть распечатаны и вывешены, как и план).

- символ Великобритании своими руками (творческая работа).

- придумать собственные вопросы, головоломки, ребусы по теме недели, которые позже можно предоставить другим учащимся для выполнения.


4. Учителям подобрать видеоролики и викторины по теме для разных уровней.


5. Подготовить ребусы, кроссворды, головоломки.


6. Найти и скачать музыку Соединенного Королевства, и определить ответственных ребят за проигрыш музыки на переменах.


8. Выбрать достойные работы прошлых лет для оформления фойе школы.


9. Определиться с текстами для конкурса Сэлфистори, объяснить задачу детям.


10. Найти и распечатать наглядности для оформления стенда. В пятницу оформить стенд.









Приложение 2


Неделя английского языка в школе

Interesting facts about GREAT BRITAIN”

Актуальность: Проведение недели английского языка – одна из самых интересных традиций в учебной и внеклассной деятельности школы. Она обычно проходит в рамках недели иностранных языков.

Участвуя в «неделе» ребята развивают и совершенствуют свои интеллектуальные и творческие способности, учатся достойно побеждать и терпеть поражения.

Подготовка к проведению начинается заблаговременно. Сначала, естественно, составляем план мероприятий. Затем распределяются ответственные за их проведение учителя. Не выпадают из поля зрения и способные, одаренные в той или иной области дети, которые активно привлекаются для поиска информации, оформления стендов.

Период проведения: 10 марта - 17 марта 2020 г.

Участники: ученики 2-11 класса

Цели проведения Недели:

- усилить мотивацию к изучению иностранного языка;

-способствовать практическому владению речевой деятельностью; увеличивать активный языковой запас учащихся;

- стимулировать в целом их интеллектуальную и языковую активность; расширять общий кругозор; повышать их культурный уровень.

Задачи:

- расширить, закрепить и систематизировать языковые знания и навыки;

- мотивировать учащихся к приобретению новых знаний по предмету, поиску и дальнейшему использованию информации;

- развить креативное мышление учащихся, навыки самостоятельной и творческой работы;- стимулировать потребность в использовании иностранного языка в различных ситуациях.

Приложение 3

Задание для QR-кода


Dear Students,

We, the teachers of English, sincerely wish you many happy days. Let all your dreams, hopes and expectations come true!

We wish you to have good health, strength to resist difficulties, big success in all your deals and great happiness.

Thank you for your performance, knowledge, wonderful ideas, clever questions, witty answers, curiosity, lovely smiles and kind hearts!

Believe in yourselves!

Believe in your dreams!

And always remember we believe in you, too!





Приложение 4

Фотоквест

Команды участницы получают на старте карточку с перечнем предметов определенного цвета, которые нужно найти и сфотографировать в школе. Перед составлением списка слов учителя иностранных языков проходят по коридорам и кабинетам школы, определяют предметы, которые можно внести в карточку заданий, то есть, невыполнимых заданий нет. После сбора всех фотографий, команды представляют свои работы жюри, которое оценивает правильность сделанных фотографий согласно выданному списку.

Критерии оценивания:

  1. Сфотографированные предметы должны быть только указанного в карточке цвета;

  2. Сфотографированные предметы должны быть реальными предметами (т.е. не допускаются фотографии из Интернета, специально созданные рисунки для конкурса);

  3. Количество предметов должно соответствовать указанному в карточке задания.

Примеры заданий:


Задание для средней школы

Задание для младшей школы

Фотоквест


Find in the school the following subjects and make photos of them, then show the photos to your teachers in order to get the award (30 pounds):


1. 5 red bags

2. 5 British posters

3. 5 brown books

4. colourful curtains

5. 3 flags

6. 3 white pairs of shoes

7. a red mark in a copybook

8. 5 purple pencils

9. a yellow sponge (duster)

10. a very long word on the blackboard

11. 3 green flower pots

12. a paper clip

13. 3 pink pencil cases

14. 3 geographical maps

15. something sweet

16. a blooming flower

17. a bridge with plants

18. a chessboard

19. a white train

20. a metal bird


Фотоквест


Найдите в школе следующие предметы, сделайте фото, покажите фото учителю и получите награду- 30 фунтов


1. a red bag

2. a brown books

3. colourful curtains

4. a flag

5. white shoes

6. a red mark in a copybook

7. a purple pencil

8. a green flower pot

9. a paper clip

10. a pink pencil cases

11. a geographical map

12. something sweet

13. a chessboard


Приложение 5


«Стоимость» заданий:


1) кроссворды – 20 фунтов;

2) стенгазета – 50 фунтов;

3) селфистори – 50 фунтов (выполнено самостоятельно) и 20 фунтов (с помощью учителя);

4) качественный перевод стихотворения - 50 фунтов;

5) фотоквест – 40 фунтов;

6) закладка – шпаргалки – 20-50 фунтов;

7) QR – код – 30-40 фунтов.









Приложение 6

Стихи на перевод

5-11 классы

I tried to do my homework
but a show was on TV.
A song was on the radio.
A friend was texting me.

My email chimed, and so, of course,
I had to look at that.
It linked me to a video
of someone’s silly cat.

I watched a dozen videos,
and then I played a game.
I almost didn’t hear her
when my mother called my name.

I looked up at the clock
and it was time to go to bed.
I didn’t get my homework done;
just other stuff instead.

I hope my teacher listens
to the cause of my inaction.
It’s really not my fault the world
is just one big distraction.

 — Kenn Nesbitt

At history I’m hopeless.
At spelling I stink.
In music I’m useless.
From science I shrink.
At art I’m atrocious.
In sports I’m a klutz.
At reading I’m rotten.
And maths makes me nuts.
At language I’m lousy.
Computers? I’m cursed.
In drama I’m dreadful.
My writing’s the worst.
There’s only one subject
I’m sure I would pass,
but they don’t teach
video games in my class.

 — Kenn Nesbitt




My mum and dad learned Latin
many years ago in school.
My brother’s taking Spanish,
which he thinks is pretty cool.

My sister studies French
because she loves the way they speak.
But I just like computers
so I’m learning Ancient Geek.

 — Kenn Nesbitt


I made a new password
That no one could guess.
It’s long and confusing
And truly a mess.

It has random letters
and numbers galore,
with dozens of symbols
and spaces and more.

My password is perfect,
completely secure,
and no one will break it;
of that I am sure.

It’s flawless and foolproof.
I don’t have a doubt.
But, whoops! I forgot it
and now I’m locked out.

 — Kenn Nesbitt


I don’t know what to do today.
Perhaps I’ll go outside and play,
or stay indoors and watch TV,
or take a bath, or climb a tree.

Or maybe I’ll go ride my bike,
or pick my nose, or take a hike,
or jump a rope, or scratch my head,
or play a game, or stay in bed,
or dance a jig, or pet the cat,
or drink some milk, or buy a hat,
or sing a song, or read a book,
or change my socks, or learn to cook,
or dig a hole, or eat a pear,
or call my friends, or brush my hair,
or hold my breath, or have a race,
or stand around and slap my face.

I’m so confused, and bored, and blue,
to not know what I ought to do.
I guess that I should just ask you.
So, what do you think I should do?

 — Kenn Nesbitt


When Sarah surfs the Internet

She starts by checking mail

She answers all her messages

from friends in great detail.


She plays a game, or maybe two,

and watches a cartoon,

then chats with kids in places

Like Rwanda and Rangoon.

She reads about her favorite bands.

She buys an MP3.

She downloads movie trailers

and she looks for stuff for free.


She reads about celebrities

and dreams of wealth and fame,

then watches music videos

and plays another game.

If you should say, "Your time is up.

I need to use the Net,"

she always whines, "I haven't got

my homework finished yet!"

Kenn Nesbitt


My father, he sat on a chair,

For sitting he has quite a flair.

But the chair it went crack,

He fell flat on his back.

I’d have laughed, but I just didn’t dare.

  • Theresa Saward (13 years old)



There was an old teacher named Brass,

Who was blessed with an unbrainy class,

They slept and they snored

And completely ignored

Theorems like ‘Pythagoras’.

  • Susan Owens (15 years old)


There was a Young Lady whose bonnet

Came untied when the birds sat upon it;

But she said, “I don’t care!

All the birds in the air

Are welcome to sit on my bonnet!”



There was an Old Man with a flute.

A ‘sarpint’ ran into his boot;

But he played day and night,

Till the ‘sarpint’ took flight,

And avoided that man with a flute.

There was a Young Lady of Russia,

Who screamed so that no one could hush her;

Her screams were extreme, -

No one heard such a scream

As was screamed by that Lady from Russia.

There was a Young Lady whose eyes,

Were unique as to colour and size;

When she opened them wide,

People all turned aside,

And started away in surprise.

Приложение 7

Конкурс Чтецов



Е сли вы знаете, как правильно произнести каждое слово из этого стихотворения, значит, вы говорите по-английски лучше, чем 90% носителей английского языка в мире. Один француз, пытаясь осилить этот текст, заявил, что предпочел бы шесть месяцев вкалывать на тяжелых работах, чем прочитать вслух шесть строчек. Не верите?! Попробуйте сами.




Dearest creature in creation,
Study English pronunciation.
I will teach you in my verse
Sounds like corpse, corps, horse, and worse.
I will keep you, Suzy, busy,
Make your head with heat grow dizzy.
Tear in eye, your dress will tear.
So shall I! Oh hear my prayer.

Just compare heart, beard, and heard,
Dies and diet, lord and word,
Sword and sward, retain and Britain.
(Mind the latter, how it's written.)
Now I surely will not plague you
With such words as plaque and ague.
But be careful how you speak:
Say break and steak, but bleak and streak;
Cloven, oven, how and low,
Script, receipt, show, poem, and toe.

Hear me say, devoid of trickery,
Daughter, laughter, and Terpsichore,
Typhoid, measles, topsails, aisles,
Exiles, similes, and reviles;
Scholar, vicar, and cigar,
Solar, mica, war and far;
One, anemone, Balmoral,
Kitchen, lichen, laundry, laurel;
Gertrude, German, wind and mind,
Scene, Melpomene, mankind.

Billet does not rhyme with ballet,
Bouquet, wallet, mallet, chalet. Blood and flood are not like food,
Nor is mould like should and would.
Viscous, viscount, load and broad,
Toward, to forward, to reward.
And your pronunciation's OK
When you correctly say croquet,
Rounded, wounded, grieve and sieve,
Friend and fiend, alive and live.

Ivy, privy, famous; clamour
And enamour rhyme with hammer.
River, rival, tomb, bomb, comb,
Doll and roll and some and home.
Stranger does not rhyme with anger,
Neither does devour with clangour.
Souls but foul, haunt but aunt,
Font, front, wont, want, grand, and grant,
Shoes, goes, does. Now first say finger,
And then singer, ginger, linger,
Real, zeal, mauve, gauze, gouge and gauge,
Marriage, foliage, mirage, and age.

Query does not rhyme with very,
Nor does fury sound like bury.
Dost, lost, post and doth, cloth, loth.
Job, nob, bosom, transom, oath.
Though the differences seem little,
We say actual but victual.

Refer does not rhyme with deafer.
Foeffer does, and zephyr, heifer.
Mint, pint, senate and sedate;
Dull, bull, and George ate late.
Scenic, Arabic, Pacific,
Science, conscience, scientific.

Liberty, library, heave and heaven,
Rachel, ache, moustache, eleven.
We say hallowed, but allowed,
People, leopard, towed, but vowed.
Mark the differences, moreover,
Between mover, cover, clover;
Leeches, breeches, wise, precise,
Chalice, but police and lice;
Camel, constable, unstable,
Principle, disciple, label.

Petal, panel, and canal,
Wait, surprise, plait, promise, pal.
Worm and storm, chaise, chaos, chair,
Senator, spectator, mayor.
Tour, but our and succour, four.
Gas, alas, and Arkansas.
Sea, idea, Korea, area,
Psalm, Maria, but malaria.
Youth, south, southern, cleanse and clean.
Doctrine, turpentine, marine.

Compare alien with Italian,
Dandelion and battalion.
Sally with ally, yea, ye,
Eye, I, ay, aye, whey, and key.
Say aver, but ever, fever,
Neither, leisure, skein, deceiver.
Heron, granary, canary.
Crevice and device and aerie.

Face, but preface, not efface.
Phlegm, phlegmatic, ass, glass, bass.
Large, but target, gin, give, verging,
Ought, out, joust and scour, scourging.
Ear, but earn and wear and tear
Do not rhyme with here but ere.
Seven is right, but so is even,
Hyphen, roughen, nephew Stephen,
Monkey, donkey, Turk and jerk,
Ask, grasp, wasp, and cork and work.

Pronunciation — think of Psyche!
Is a paling stout and spikey?
Won't it make you lose your wits,
Writing groats and saying grits?
It's a dark abyss or tunnel:
Strewn with stones, stowed, solace, gunwale,
Islington and Isle of Wight,
Housewife, verdict and indict.
Finally, which rhymes with enough -
Though, through, plough, or dough, or cough?
Hiccough has the sound of cup.
My advice is to give up!!!





















Приложение 8


Селфистори

Задание «Селфистори» для ребят средней школы, заключается в следующем: команды по 3-4 человека получают выдуманную историю на английском языке, которую они должны проиллюстрировать фотографиями «селфи». Если конкурс проводится в течение учебного дня, т.е. не ограничен временными рамками для всех, то на листе ставится время выдачи задания. Обычно ребята справляются с заданием за 35-40 минут.

Требования к фотографиям:

  1. Фотография должна иллюстрировать некоторое событие текста или его часть;

  2. На фотографии должны присутствовать все участники команды;

  3. При съемке должны быть использованы предметы реальной действительности, т.е не допускаются созданные только для квеста рисунки и надписи; фотографии или изображения из сети Интернет.

Фотографии сдаются командами в жюри до определенного времени, при этом при подведении итогов учитывается

  1. Количество «качественных» фотографий;

  2. Время, затраченное на создание селфистори.



Текст для 5-6 классов

Hello everybody. My name is Kate and I’m a student . I study in a wonderful school in Kamenka.

The school is not a modern building, there aren’t many facilities. But we like it.

Firstly, the teachers are good. They are creative, kind hearted and teach us well.

Secondly, we have a nice school canteen where we can have breakfast and lunch or just enjoy tasty buns with milk shake.

Moreover, almost all children know each other and communicate freely during the breaks.

We also have afterschool activities, where we can dance, sing, knit, play football and so on.

There is also a small library where students relax reading books or copy hometaskss.

Finally, the school yard is cozy, here everyone can rest, do exercises and even play hockey.

I love my school!

Текст для 7-8 классов


Last summer, Samantha and David who are from Germany travelled to England for two weeks. They travelled in June and stayed in a college with other students in Newcastle in the North of England. It was really exciting because they met students of different nationalities and learned a lot about other cultures and customs. They also learned a lot of English because they practiced it every day. In the morning they studied and asked the teacher to speak slowly when necessary and answered her questions. In the afternoon they visited different places or played different sports at the college. In the evening they were tired so they sometimes watched TV or played board games. The best days were Saturday and Sunday because they travelled to London. The city is very big and they visited all the monuments like Big Ben, The London Eye and Buckingham Palace. hey liked everything in the city, but their favourite thing was the museums, especially Madam Tussauds. At the end of the two weeks, they were sad to return home. The holidays were fun and different from usual. They hugged and waved goodbye to their new friends and promised to keep in touch and send emails when they arrived home.






Текст для 9-11классов


Once I did my chemistry homework and felt asleep. I don’t know how it could happen but I suppose that the scent from a chemistry tube was really guilty in it. Ok, in my dream I became a teacher of Mathematics whose name was Nikolai Anatolievich but I had the appearance of Sergei Esenin. I was a very successful and a talented teacher and had a lot of diplomas, even a medal for Physics and a dozen of bowls for basketball competitions. My usual day started with some morning exercises with three basketballs, then I a swimming race with fish in the ocean and rode a whale. When the clock with a double decker showed 8:30 I asked our school security guard to press the bell button, the bell rang and the lessons started in my Room 13. It was my third lesson when the deputy teacher came into the class and announced that I won the first prize in the Teachers Contest and got car keys and a tour to London. I was very happy and after my lessons I stood on the bank of the river and admired beautiful yellow and blue butterflies. Then I realized that I stood on the bank of the Thames next to Westminster and Big Ben. I went along the street and met our teacher from elementary school who bought a globe for her pupils. I saw there our Physics teacher holding a dog on her arms and even a student from our school with a packet of sweets. I was sitting on a yellow bench and drinking a cup of tea when a boy called Ivan pushed me, I woke up and looked at myself in the mirror. It was me and my red cat was walking here and there and meowing very loudly. My Chemistry book was on the floor and my copy book with homework was on the door. A mystery!






























Приложение 9


Кроссворды и головоломки о Великобритании


GREAT BRITAIN




1





2









3










4


5






6
































7










9


10




















11


















































12

































Down: 2. One of the 3 parts of Great Britain.

3. The capital of Wales.

4. The largest lake in Great Britain.

5. The capital 0f the United Kingdom.

7. The abbreviated name for the United Kingdom of Great Britain and Northern

Ireland.

10. The capital of Northern Ireland.




Across: 1.The deepest river in Great Britain.

4. One of the 3 parts of Great Britain.

6. One of the highest mountains in Great Britain.

8. The part of Great Britain.

9. The capital of Ireland.

11. One of the largest Islands of the British Isles.

12. The capital of Scotland.




1




LONDON










3



1
























5







9




2








6



















































4








7




































































































8













1. This Palace is the London home of the Queen.

2. There is the London Zoo in this park.

3. It’s one of the famous clocks in the world.

4. It’s a Royal Church.

5. It was a fortress, a Royal palace, and it’s a

museum now.

6. This garden is a tourist shopping centre.

7. The widest river in Great Britain.

8. The modern centre of London.

9. The longest river in Great Britain.










2




RIVERS. LAKES. MOUNTAINS.







4




















1







6








2




















































5




























3





9









8























































10





















1.The largest lake in England.

2. The highest mountain in Great Britain.

3. A river in South of England.

4. It’s 1085m in high.

5. The highest mountain in England.

6. The most beautiful lake in Scotland.

7. A place of shelter for ships.

8. The climate of UK is … .

9. This islands situated in the South of UK.

10. The “noblest river in Europe”











3



FROM THE HISTORY OF GREAT BRITAIN








4



2











10




1











8







5

















3







6





































7








9



























1. The word “Wales” mean… .

2. The final invader of England.

3. The invader of England.

4. London was founded by the … .

5.The area of St. James Park was bought by him.

6. London was called … .,

7. The baker’s name who burned London.

8. St. Paul’s is the most famous… in London.

9. The ancient inhabitants of Great Britain.

10. The Saxons and Angles called their speech… .














4



SIGHTS












2







9




6


5









1





























4








































7


3






















































8





































10


























































1. This Castle is called the “Key of England”

2. Mountainous areas in the North of Scotland.

3. It’s the Land of Songs.

4. This Palace is the residence of the British

sovereign.

5. It’s opposite the Houses of Parliament.

6. The largest Park in Manchester.

7. This Gallery has a fine collection of European

paintings.

8. It’s the centre of night life.

9. Nelson Column is situated on this Square.

10.The oldest Bridge in UK.









5



CITIES












6















2









7

























1
















5

























4







































9








3

























8













1. A port in the South of UK.

2. It’s the birthplace of Shakespeare.

3. A port city in North-East England.

4. Their is one of the famous universities.

5. It’s the city of contrasts.

6. One of the industrial cities.

7. There is the College Green.

8. An industrial city in the central part of

England.

9. The name of the city with “D” as the first letter.













6



PEOPLE. TRADITIONS.








5


















2













1







4



































7












6

























9




8










3





































10














































1. The main thing Englishman’s house.

2. A popular English drink.

3. The most popular indoor activity in Britain.

4. For breakfast most people have … .

5. The national flag of UK is called … .

6. English people like to talk about it.

7. The most popular holiday in UK.

8. This word reminded that no fighting was allowed

in the house.

9. Englishmen are very… .

10.A popular market in London.









7



LONDON








2






6

























3



4


























10












9























1






































5











7

































8
































11














1. The Underground Car Park is in this park.

2. This Park is near the Buckingham Palace.

3. There is the Round Pond in this Garden.

4. There is … between the Hyde Park and

Kensington Garden.

5.It divide London into two parts,

6. One of the Bridges over Thames.

7. It’s one of the main Streets in London.

8. It’s an administrative centre.

9. One of the Hills in London.

10.The most famous cinema in London.

11. One of the squares in London.







8



IT’S INTERESTING TO KNOW










5























1


3

























2








8



























9













6














































7





















4
























































1.The name of London Underground.

2.Charles,Prince of Wales and Lady Diana Spencer used this cathedral for their marriage.

3.It is a bridge over the Thames.

4.A square of Stones.

5.The name of the famous British newspaper.

6.The first name of London.

7.The young san of Diana and Charles.

8.She is Charles mother.

9.He built the Tower of London







9



MASS MEDIA





1






6



5










3












4










2























8







































7













10











9







































































  1. The name of the famous British newspaper.

  2. The readers of teens magazines.

  3. The name of the author of ,,Harry Potter’’.

  4. The first hero of Joanne Rowling.

  5. This writer was born in London in 1882.

  6. Mark Twain’s first job.

  7. One of Britain’s national daily newspapers.

  8. The author of ,,Robinson Crusoe’’.

  9. Louis Stevenson wrote …novels.

10.The greatest English physicists and mathematicians.







1 0



SPORT. CULTURE








1








2

























4








7










































5


3



















6

























8

















































1.The most popular game in UK.

2.The Olympic emblem.

3.,,In sport and journeys men are known’’-an English… .

4.A famous English football team.

5.At ….Games athletes from all over the world take part in track and field events.

6.The Welsh are a nation of.

7.The people in Wales held it every year in August… .

8.The most visited Art Gallery and museum in Scotland.









11



INVENTIONS AND SCIENCE









1

































2











































4



5










3


































6

7









9










































8













































10





























1. When Isaac Newton was 22 years old he began studying the theory of…

2 .He is the Father of the electric motor.

3. He is an outstanding inventor of the railways.

4. Alexander Graham Bell invented in 1876 a… .

5 He invented a special code of dots and dashes.

6. He invented a reflecting telescope.

7. In1880 was produced the first Kodak by… .

8. He is one of the most important names in steam navigation.

  1. .In 1851 he invented the sewing machine.

10.He discovered how to use electricity for lighting.










Spell out the following abbrevations

1

2B or not 2B

8

Wonna

2

4ever

9

U.K.

3

B4

10

TV

4

GR8

11

xxx

5

L8R

12

e.g.

6

ICU

13

FBI

7

CUL8R

14

IQ


Decode the puzzle


A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

23,5,12,9,11,5,20,15,16,12,1,25,23,9,20,8,20,15,25,19

23,5,12,9,11,5,20,15,10,21,13,16,1,14,4,18,21,14





















The Britain Quiz.


  1. What is the largest island of the British Isles?

  1. Ireland b) Isle of Man c) Great Britain

  1. What is the longest river in Britain?

  1. the Clyde b) the Severn c) the Thames

  1. Who is the official head of the UK?

  1. the President b) the House of Parliament c) the Queen

  1. What place is the official home of the Queen?

  1. the Tower b) Buckingham Palace c) St. Paul’s Cathedral

  1. What street do many British government offices stand in?

  1. Whitehall b) Piccadilly Circus c) Fleet Street

  1. What is the name of the poet who was called “The Father of the English Poetry”?

  1. W. Shakespeare b) George G. Byron c) Geoffrey Chaucer

  1. What holiday is celebrated in Britain on the 25th of December?

  1. St. Valentine’s Day b) Mother’s Day c) Christmas

  1. When was the Great Plague?

  1. 1665 b) 1666 c) 1863

  1. What is the name of the flag if England?

  1. St. Andrew’s Cross b) St. Patrick’s Cross c) St. George’s Cross

  1. What is the symbol of England?

  1. a thistle b) a yellow daffodil c) a red rose

  1. The British Prime Minister lives at ….

  1. 12, Whitehall b) 10, Downing Street c) 15, Oxford Street

  1. The Great Fire of London broke out in …

  1. 1066 b) 1766 c) 1666

  1. Sir Christopher Wren built …

  1. Buckingham Palace b)Westminster Abbey c) St. Paul’s Cathedral

  1. The National Gallery is in ….

  1. Piccadilly Circus b) Parliament Square c) Trafalgar Square

  1. The Union Jack is …

  1. the flag of the UK b) the flag of Scotland c) the flag of Wales















Find the hidden words related to the city of London





Do the crossword






Task 1. Name the pictures.

1)_______________2)_______________3)______________4)______________5)_________________


Task 2. Choose the correct answer.


1. What river does London stand on?

a) the Severn;

b) the Trent;

c) the Thames;

d) the Potomac.

2. How is the most important business part of London called?

a) the Town;

b) the City;

c) the Country;

d) the Capital.

3. How old is London?

a) 1000;

b)1500;

c) 2000;

d) 2500.

4. What is the largest park in London?

a) Green Park;

b) St. James Park;

c) Hyde Park;

d) Regent's Park.

5. Who is the present monarch in Great Britain?

a) Prince Charles;

b) Prince Henry;

c) Queen Elizabeth I;

d) Queen Elizabeth II.

6. How many countries does the UK consist of?

a)3;

b)4;

c) 5;

d)6.



7. What weather is the most common in Great Britain?

a) rainy;

b)sunny;

c) snowy;

d) frosty.

8. Which of these rivers is not situated in Great Britain?

a) the Severn;

b) the Trent;

c) the Potomac;

d) the Thames.

9. From what countries did Anglo-Saxons come to Britain?

a) France and Germany;

b) Greece and Scandinavia;

c) Germany and Scandinavia;

d) Greece and France.

10. Where does the monarch of Great Britain live?

a) in Buckingham Palace;

b) in Westminster Abbey;

c) in the White House;

d) in the Tower of London

11. Choose the famous place where every person can speak on any theme.

a) Hyde Park;

b) Trafalgar Square;

c) Piccadilly Circus;

d) the National Gallery.

12. What building is situated in the centre of Trafalgar Square?

a) the National Gallery;

b) Buckingham Palace;

c) Trajan's Column;

d) Nelson Column


Task 1. Match English proverbs with their Russian equivalents.

  1. East or West, home is best.

  2. Better a lean peace than a fat victory.

  3. Business before pleasure.

  4. Don't trouble troubles till troubles trouble you.

  5. Every bird likes its own nest.

  6. Friend in need is a friend indeed.

  7. So many men, so many minds.

  8. Tastes differ.

  1. Худой мир – лучше доброй войны.

  2. Сделал дело – гуляй смело.

  3. О вкусах не спорят.

  4. Не буди лихо пока оно тихо.

  5. Всяк кулик свое болото хвалит

  6. Друзья познаются в беде.

  7. В гостях хорошо, а дома лучше.

  8. Сколько голов – столько умов.


Task 2. Find a proverb and translate it into Russian.



1

2

3

A

e

b

r

B

t

l

v

C

a

h

n


A2, A1, B1, B1, A1, A3 B2, C1, B1, A1 B1, C2, C1, C3 C3, A1, B3, A1, A3

B____________________________________________________________________


Task 3. Make up proverbs.

1.My home …

a)…like home

2.Love …

b)…is my castle.

3.There is no place…

4.Love me…

c)…love my dog

d) …is blind



















26



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: Прочее.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Неделя английского языка "Interesting facts about Great Britain"

Автор: Резниченко Наталья Александровна

Дата: 14.07.2020

Номер свидетельства: 554755


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства