Методическая разработка внеклассного мероприятия на тему "British Holidays"
Методическая разработка внеклассного мероприятия на тему "British Holidays"
Цель: систематизировать знания учащихся по теме “British Holidays”
Задачи:
1) образовательная: повторение, закрепление и применение на практике лексической темы “Holidays” , способствовать расширению кругозора учащихся.
2) воспитательная: воспитывать уважение к другим народам, их обычаям, прививать любовь к изучаемому языку, стимулировать познавательный интерес, воспитывать умении осуществлять взаимоконтроль, эстетическое воспитание.
3) развивающая: развитие навыков восприятия англоязычной речи на слух, письма, чтения, логического мышления, памяти, развитие речи, расширение активного и пассивного словаря учащихся, развитие навыков применения ЗУН в практической деятельности.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка внеклассного мероприятия на тему "British Holidays" »
Пояснительная записка
Цель: систематизировать знания учащихся по теме “British Holidays”
Задачи:
1) образовательная: повторение, закрепление и применение на практике лексической темы “Holidays” , способствовать расширению кругозора учащихся.
2) воспитательная: воспитывать уважение к другим народам, их обычаям, прививать любовь к изучаемому языку, стимулировать познавательный интерес, воспитывать умении осуществлять взаимоконтроль, эстетическое воспитание.
3) развивающая: развитие навыков восприятия англоязычной речи на слух, письма, чтения, логического мышления, памяти, развитие речи, расширение активного и пассивного словаря учащихся, развитие навыков применения ЗУН в практической деятельности.
Учебные пособия: «Английский язык для 8 класса»: учеб. для общеобразоват. учреждений, В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа; Рос.акад.наук, Рос. акад. Образования,из-во «Просвещение». – 15-е изд. – М.:Просвещение, 2011. – 238 с., мультимедийный учебник «Уроки английского языка Кирилла и Мефодия», 2008.
Методы: метод проверки ЗУН, частично-поисковый метод, метод применения знаний.
Формы работы: индивидуальная, парная, групповая.
Дата проведения:
Время:
Присутствовали:
Ход мероприятия
I. Организационный момент:
- Good - afternoon dear boys and girls. Today we shall speak about holidays in Great Britain.
II.Речеваяразминка:
Answer my questions concerning our today`s topic.
Обучающиеся отвечают на вопросы учителя.
What day is it today?
What date is it today?
What’s the weather like today?
What holidays do people celebrate in our country?
What British holidays do you know?
What is your favorite holiday?
How many holidays do you know?
How many British holidays do you know?
What is the most wonderful holiday?
Основная часть
III.Контроль навыков аудирования.
Обучающиеся прослушивают английскую новогоднюю песенку «Winter» ( на данном этапе используется мультимедийный учебник «Уроки английского языка Кирилла и Мефодия»).
Обучающиеся повторяю названия английских праздников. (Презентация. Слайды 1-6): Christmas Day, New Year`s Day, Pancake Day, Easter, Halloween.
It`s time to remember the names of British Holidays. Look, please, at the screen.
2) Обучающиеся с помощью мыши на экране рисуют стрелку от праздника к дате его проведения, проговаривая все вслух.
Match the holidays with the dates of their celebration.
Christmas Day
Easter Sunday
New Year’s Day
Mothering Sunday
Halloween
April Fools’ Day
Remembrance Day
St. Valentine’s Day
in May
on the 14th of February
on the 31st of October
on the 25th of December
late March or early April
on the 11th of November
on the 31st of December/
on the 1st of January
on the 1st of April
Закрепление материала. Тест по теме «British Holidays» (Слайды 9-12).
It is a festival for children. They usually make lamps out of pumpkins and put them in the windows at night. In the evening children go out in groups and knock at people’s doors. They call out “Trick or treat?”. Most people give the children a “treat”: a sweet or some chocolate. But some people don’t. And children play a trick on them. (Halloween).
This Day is now a day for sweethearts. It is the day that you show your friend or loved one that you care. You can send candy to someone you think is special. Or you can send roses, the flower of love. (St.Valentine`s Day).
On 25 December children get up early in the morning. They want to see a stocking full of small presents on their beds. Other presents are around the green tree. A traditional dinner on this day is roast turkey, roast potatoes and a pudding. (Christmas).
Many modern symbols of this holiday came from pagan times. The egg was a fertility symbol long before the Christian era. The ancient custom of dyeing eggs on this holiday is still very popular. The rabbit was a symbol of new life. Today children enjoy eating sweet rabbits and listening to stories about the bunny who brings eggs in a fancy basket. (Easter).
V. Контроль навыков чтения. Учитель предлагает прочитать текст о символах Нового года и Рождества в разных странах. Обучающиеся читают текст и соотносят части текста с рисунками (программа «Уроки английского языка Кирилла и Мефодия»).
VI.Активизация навыков аудирования. Обучающиеся прослушивают песню «Auld Lang Syne» в исполнении Boney M
Should auld acquaintance be forgot, And never brought to mind? Should auld acquaintance be forgot, And days of auld lang syne?
For auld lang syne, my dear, For auld lang syne, We'll tak a cup of kindness yet, For auld lang syne.
And surely ye'll be your pint stowp, And surely I'll be mine! And we'll tak a cup of kindness yet, For auld lang syne.
For auld lang syne, my dear, For auld lang syne, We'll tak a cup of kindness yet, For auld lang syne.
We twa hae run about the braes, And pu'd the gowans fine; But we've wandered money a weary fit Sin' auld lang syne.
For auld lang syne, my dear, For auld lang syne, We'll tak a cup of kindness yet, For auld lang syne.
We twa hae paidled i' the burn, Frae morning sun till dine; But seas between us braid hae roared Sin' auld lang syne.
For auld lang syne, my dear, For auld lang syne, We'll tak a cup of kindness yet, For auld lang syne.
And there's a hand, my trusty fiere, And gie's a hand of thine! And we'll tak a right guid-willie waught
For auld lang syne.
For auld lang syne, my dear, For auld lang syne, We'll tak a cup of kindness yet, For auld lang syne.
VII. Поздравление с Новым годом и Рождеством. Приглашение на новогоднюю вечеринку. Обучающиеся знакомятся с особенностями оформления поздравительных открыток и приглашений. (программа «Уроки английского языка Кирилла и Мефодия»).
Choose a holiday and congratulate your friend with this holiday. You can make a little card with wishing success. (учащиеся делают небольшие открытки с поздравлениями и затем зачитывают их и дарят). Hear you can see the examples:
All the best!/ I wish you the best of everything!
Good luck!
I wish you every success!
I wish you health, wealth and happiness!
Happy New Year!
Merry Christmas!
Be my Valentine!
Wishing you all the joy and wonder of the first Christmas.
Have a nice holiday!
May your holidays be wrapped with joy and filled with happy surprises!
Roses are red, Violets are blue, Sugar is sweet, And so are you!
VII. Рефлексия. Подведение итогов мероприятия.
Прослушивание песни «Jingle Bells»
Dashing through the snow, In a one-horse open sleigh, Over the fields we go, Laughing all the way. Bells on bob-tails ring, Making spirits bright, What fun it is to ride And sing a sleighing song tonight.
Chorus: Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh. Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh.
A day or two ago, I thought I'd take a ride And soon Miss Fanny Bright, was seated by my side; The horse was lean and lank, misfortune seemed his lot; He got into a drifted bank and we got upsot
Chorus.
Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh. Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh.