kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Левченко Юлия Александровна

Нажмите, чтобы узнать подробности

Интересная разработка урока в стиле КВН "The club of Fun and Smart". Ребятам точно понравится

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Левченко Юлия Александровна»

Цель: Формирование коммуникативной компетенции и расширение представлений о Лондоне как привлекательном городе.

Практические задачи:

Обучающая: Обобщить и систематизировать материал по теме «Поездка в Лондон». Совершенствовать лексические навыки на уровне свободного высказывания в виде монологической и диалогической речи. Тренировать обучающихся в умении вести общение на английском языке в ситуациях в городе.

Развивающая: Развивать навыки аудирования и чтения с извлечением необходимой информации. Развивать навыки монологической и диалогической речи. Развивать память, мышление обучающихся, навыки во всех видах речевой деятельности. Развивать умение импровизировать.

Воспитательная: Воспитывать уважительное, толерантное отношение к иноязычной культуре. Развивать интерес к изучению английского языка. Создать благоприятный эмоционально-психологический климат обучения.

Образовательная: Познакомить обучающихся с достопримечательностями Лондона.

Оборудование: компьютер, мультимедийная презентация, аудиозапись, фильмы.



At first, answer my questions:

Do you like to travel?

How do you usually travel? (What kind of transport do you like to travel?)

Have you ever been abroad?

Where did you go last time?

Is your school far from your house?
How do you get to school?

III. Фонетическая зарядка:

Today we’ll need some words connected to the theme of our lesson. Let’s repeat these words. Let’s read them (на доске):
Big Ben, The Tower of London, St. Paul ’s Cathedral, Westminster Abbey, the Houses of Parliament, Buckingham Palace, Trafalgar Square, the Queen, a royal palace, a museum

IV. Контроль домашнего задания: Tell us about your favorite attraction in London. It was your home task for our lesson.

Now who wants to tell the first about the attraction? Take your seat, please.

V. Предъявление нового материала:

1. Чтение текста.

Take the sheets. Read the text about London and answer the questions.

London

London is the capital of Great Britain, its political, economic and commercial centre. It’s the main port of Great Britain. It is one of the greatest cities of the world. It is one of the largest cities in Europe and one of the oldest cities in the world. London is situated on the river Thames. Its population is about 9 million people.

The city was founded by Romans in the 1st century AD (AD - anno domini

[ ˈænəuˈdɔmɪnaɪ ]) and it was called Londinium. The English are very proud of the long history of their capital. The city became very rich in the 16th century.

London is a real museum of architecture. Traditionally London is divided into the City, Westminster, the West End and the East End.

The City is the heart of London, its financial and business centre. Few people live in this part of London but over a million come here to work. There are a lot of famous ancient buildings in the City, for example St. Paul’s Cathedral. It is the seat of the bishop of London today. Five churches have been built here, with the first one in the 7th century.

Westminster is one of the most famous historic areas in London as it contains both the seat of Government (the Houses of Parliament) and the crowning place of kings and queens (Westminster Abbey).

The West End is the centre of London. It is the richest part of London. There are historical palaces, museums, beautiful parks, large department stores, hotels, restaurants, theatres and concert halls in this part of London. One of the most beautiful palaces is Buckingham Palace, the official residence of the Queen. The oldest of all the royal residences in London is the Tower of London. It was built over 900 years ago. The broad Mall leads from Buckingham Palace to Trafalgar Square. It is the geographical centre of London. At its center is Nelson Square, surrounded by fountains.

If you go to the east of the City, you’ll find yourself in the East End. This is an industrial part of London. The Port of London is also in the East End.


1. a. Let’s answer some questions on the texts:

1. What is the capital of Great Britain?

2. When was London founded? (in the 1st century AD)

3. How many people live in London? (about 9 million)

4. What parts does London consist of? (the City, Westminster, the West End and the East End)

5. What is the richest part of London? (The West End)

6. Where is Trafalgar Square? (in the centre of London)

7. What is the oldest royal residence in London? (Buckingham Palace)

1. b. Translate into English. You will find the answers in the text.

Коммерческий центр, главный порт, был основан, стал очень богатым, разделен, сердце Лондона, мало людей, официальная резиденция королевы.

(commercial centre, the main port, was founded, became very rich, is divided, the heart of London, few people, the official residence of the Queen)



Цель конкурса:
- развитие познавательной активности учащихся во внеурочной деятельности;
-развитие творческих и интеллектуальных способностей учащихся; --
- формирование межкультурной коммуникации учащихся на основе страноведческого материала.
Основные задачи Конкурса:
• воспитание подрастающего поколения в духе взаимопонимания и толерантности к языку и культуре другой страны;
• развитие интереса обучающихся к изучению иностранного языка и культуры иноязычных стран;
• развитие навыков межкультурной коммуникации;
• расширение словарного запаса,
• активизации изученной лексики,
• закрепления грамматических навыков;
• совершенствование навыков умения отвечать на вопросы;
• развитие инициативности, способности творчески мыслить, находить нестандартные решения.

1) Where is Great Britain situated? (On the British Isles).

2) What are the four parts of Great Britain? (England, Wales, Scotland, Northern Ireland).

3) What is the full name of Britain? (The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland).

4) What is the only country in the world which occupies a whole continent? (Australia).

5) What is the capital of Australia? (Canberra).

6) What country is sometimes called “The World`s Biggest Farm”? (New Zealand).

7) What languages are spoken in New Zealand? (English and Maori).

8) Which country stretches from the Atlantic Ocean in the east to the Pacific Ocean in the west? (The United States of America).

9) What motto do the USA have? (“In God We Trust”).

10) What is the second largest country in the world? (Canada).

11) What is the official emblem of Canada? (the maple leaf).

12) What official languages are spoken in Canada? (English, French).



1. Командам дается задание – убрать одно лишнее слово в каждой строчке.

1. peach, pear, chicken, apple, banana

2. tail, cat, mouse, dog, rabbit

3. bird, airplane, kite, helicopter, bus

4. red, sun, green, purple, brown

5. cold, warm, dry, sky, cloudy





4. Составьте предложения

• Friend, drinks, juice, apple, my.

• A wolf, was, as, hungry, as, he.

• Next, Moscow, will, you, to, go, month?

• Did, yesterday, learn, we, poem, that, not.

And now let’s relax a little. It’s time to listen to beautiful English songs. We are beginning the Musical round of our game! Each team should sing one English songs



2. (Пословицы на английском языке. Подобрать к ним эквиваленты на русском.)

1. A friend in need is a friend indeed. A. (один за всех и все за одного)

2. All is well that ends well. B. (Нет дыма без огня)

3. Better late than never C. (яблоко от яблони не далеко падает)

4. Like mother, like daughter.. D. (Лучше поздно, чем никогда)

5. No smoke without a fire. E. (все, что не делается – все к лучшему)

6. One for all and all for one. F. (Друг познается в беде)

 In the next round you must translate the proverbs from English into Russian.

1ая крманда:

1.There is no smoke without fire.

2. What is worth doing, is worth doing well.

3. When angry, count a hundred.

4. We never know the value of water until the well is dry.



2ая команда:



1.Wishes don’t wash dishes.

2.Politeness oils the wheels of life.

3.As is the workman, so is the work.

4. The poorest truth is better than richest lie.

5. Распределите слова по темам.

weather

house

room

family

bag




























Kitchen, Bathroom, Fireplace, Daughter, Armchair, Sunny, Rainy, Hall, Living-room, Sofa, Bedroom, Son, Ruler, Brother, Textbook, Carpet, Picture, Cold, Cloudy, Rubber, Grandmother, Pencil, Warm, Uncle, Pencil – box





And now let’s relax a little. It’s time to listen to beautiful English songs. We are beginning the Musical round of our game! Each team should sing one English song. Let’s support our teams, your applauds, audience!





конкурс «Загадки»

Ведущий 2: The next round of our competition is “Guess the Riddles” .


Для первой команды:


What has four I [aiz]? (The word “Mississippi)


In what month do people talk the least? ( In February)


If you lose it once you can never find it again? What is it? (Time)


What is there in your house that you mast look into? (A mirror)


Для второй команды:


What is the difference between here and there? (the later ‘t’)


Can you think of something that has fifty heads but neither of them ( a box of matches)

is able to think?


What can travel around the world while staying in a corner? (a stamp)


What invention lets you look right through a wall? (a window)


Члены жюри подводят итоги и объявляют результаты.




Well, the rules of the quiz are the following. Each team should choose a number. For each right answer for the question you’ll get one point. If your answer is wrong, the other team may answer the same question. Take turns in choosing the questions. Are the rules clear?

  1. Which country consists of four parts having their own capitals? (The UK)

  2. What is the capital of the United States of America? (Washington)

  3. What are the colours of British flag? (Red, blue, white)

  4. What is the capital of New Zealand? (Wellington)

  5. Where can you visit the Tower? (London)

  6. What is the capital of Canada? (Ottawa)

  7. Who discovered America? (Christopher Columbus)

  8. What is the name of the Queen of the United Kingdom? (Elisabeth II)

  9. What is the capital of Australia? (Canberra)

  10. Where does the Queen of the United Kingdom: in Big Ben, Buckingham Palace or the Tower of London? (Buckingham Palace)

  11. How many stars are there on the flag of the USA? (50 stars)

  12. The UK consists of four parts: England, Scotland, Wales and …..? (Northern Ireland)






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 9 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Левченко Юлия Александровна

Автор: Юлия Александровна Левченко

Дата: 23.01.2022

Номер свидетельства: 598557


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства