Оргмомент 5 мин. | Приветствие, вступительное слово ведущего. Сообщение темы мероприятия, представление команд. Good afternoon students! I am glad to see you! I think you all are fond of sport: watching sport competitions on TV or practising different kinds of sport. Some kinds of sport appeared recently and others in ancient times. And from ancient times sport competitions helps people to have a healthy mind in a healthy body. “As in daytime there is no star in the sky warmer and brighter than the sun likewise there is no competition greater than the Olympic Games” wrote a Greek poet in the 5th century BC. So, today we are going to have a lesson devoted to history of Olympic Games. It is a sports quiz consisting of 3 rounds. The topics of them are: “The History of ancient Olympic Games”, “The Olympic movement” and “National sports of Great Britain and the USA”. Every round will have its winners. Be attentive and polite, please. Before we start the quiz let’s present our teams. Good luck! | Обучающиеся приветствуют учителя. Good afternoon! Обучающиеся слушают учителя. Обучающиеся представляют своих капитанов и название команд. | Фронтальная работа - беседа | Коммуникативные
Регулятивные
Личностные | планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками. организация своей учебной деятельности мотивация учения | Личностный |
Разминка 5 мин. | Учитель выдает раздаточный материал каждой команде и объясняет: You can earn extra points for your team. Учитель дает обучающимся задание: Match the sport with the pictures. You have 2 minutes. Учитель проверяет правильность ответов и подсчитывает очки команд. | Обучающиеся слушают объяснение. Обучающиеся выполняют задание. Обучающиеся отвечают: 1 команда – baseball, volleyball, Rugby, basketball, American football, Football, Table tennis. 2 команда - Badminton, tennis, ice-skating, ice hockey, skiing, Cycling, Gymnastics. | Групповая форма работы | Познавательные
Коммуникативные
Регулятивные
Личностные | структурирование собственных знаний умение организовывать и планировать учебное сотрудничество с преподавателем и сверстниками. контроль и оценка процесса и результатов деятельности оценивание усваиваемого материала. | Предметный, метапредметный |
Основной этап. Проведение викторины. 30 мин. | 1-st round “The History of the Olympic Games” Учитель: We are going to start the 1-st round. The 1st team chooses question from the 1st line. Учитель читает вопрос: When and where did the Olympic Games begin? Учитель: The 2nd team chooses question from the 1st line. Учитель читает вопрос: When and where did the first Olympic Games take place? Учитель: The 1st team chooses question from the 1st line. Учитель читает вопрос: How did they take place? Учитель: The 2nd team chooses question from the 1st line. Учитель читает вопрос: Why did the Olympic Games become the symbol of peace and friendship? Учитель: The 1st team chooses question from the 1st line. Учитель читает вопрос: When and where did the first modern Olympic Games were held? Учитель: Thanks for your answers. 2-nd round “The Olympic movement”. The 1st team chooses question from the 2nd line. Учитель читает вопрос: What is the central policy-making body of the Olympic movement? Учитель: The 2nd team chooses question from the 2nd line. Учитель читает вопрос: What is necessary besides sports competitions for the Olympic Games? Учитель: The 1st team chooses question from the 2nd line. Учитель читает вопрос: What does the Olympic motto mean? Учитель: The 2nd team chooses question from the 2nd line. Учитель читает вопрос: When did Russia join the Olympic movement? Учитель: The 1st team chooses question from the 2nd line. Учитель читает вопрос: Where and when did Olympic Games take place in our country? Учитель: Let’s start the 3-rd round. 3-rd round “National sports of Great Britain and the USA”. The 1st team chooses question from the 3d line. Учитель читает вопрос: Which game is the most popular game in GB and in the world? Учитель: The 2nd team chooses question from the 3d line. Учитель читает вопрос: What kind of sport is Wimbledon connected with? Учитель: The 1st team chooses question from the 3d line. Учитель читает вопрос: What is a “walking” game in Britain? Учитель: The 2nd team chooses question from the 3d line. Учитель читает вопрос: When and where was basketball invented? Учитель: The 1st team chooses question from the 3d line. Учитель читает вопрос: What kinds of sports were originated in the USA also? Учитель: Thanks for your answers. It time to count the points of every team and find out the winner. | Обучающиеся выбирают вопрос: “The History of the Olympic Games” 10 Обучающиеся отвечают: 776 BC, Ancient Greece. Обучающиеся выбирают вопрос: “The History of the Olympic Games” 20 Обучающиеся отвечают: In Athens. Обучающиеся выбирают вопрос: “The History of the Olympic Games” 30 Обучающиеся отвечают: every 4 years. Обучающиеся выбирают вопрос: “The History of the Olympic Games” 50 Обучающиеся отвечают: For the period of games all the wars stopped. Обучающиеся выбирают вопрос: “The History of the Olympic Games” 70 Обучающиеся отвечают: in Athens in 1896. Обучающиеся выбирают вопрос: “The Olympic movement” 10 Обучающиеся отвечают: The International Olympic Comitee. Обучающиеся выбирают вопрос: “The Olympic movement” 20 Обучающиеся отвечают: А cultural programme of concerts, exhibitions, festivals. Обучающиеся выбирают вопрос: “The Olympic movement” 30 Обучающиеся отвечают: Citius Altius Fortius Faster Higher Stronger. Обучающиеся выбирают вопрос: “The Olympic movement” 50 Обучающиеся отвечают: In 1952. Обучающиеся выбирают вопрос: “The Olympic movement” 70 Обучающиеся отвечают: the 22-nd Olympic Games, Moscow, 1980. Обучающиеся выбирают вопрос: “National sports of Great Britain and the USA” 10 Обучающиеся отвечают: Soccer-football. Обучающиеся выбирают вопрос: “National sports of Great Britain and the USA” 20 Обучающиеся отвечают: All-England and International Tennis Championships. Обучающиеся выбирают вопрос: “National sports of Great Britain and the USA” 30 Обучающиеся отвечают: golf. Обучающиеся выбирают вопрос: “National sports of Great Britain and the USA” 50. Обучающиеся отвечают: by a teacher at a sports school in Springfield, USA, 1891. Обучающиеся выбирают вопрос: “National sports of Great Britain and the USA” 70. Обучающиеся отвечают: volleyball, wind-surfing, skate-boarding, triathlon. | Групповая форма работы | Познавательные Коммуникативные Регулятивные Личностные | умение осознанно и произвольно строить речевое высказывание в устной форме, формирование интереса к данной теме. умение вступать в диалог, участвовать в коллективном обсуждении вопроса, уметь оформлять свои мысли в устной форме; слушать и понимать речь других. Целеполагание, умение самостоятельно адекватно анализировать правильность выполнения действий и вносить необходимые коррективы. Самоопределение, мотивация учения. | Предметный, метапредметный |