"Hello, Mr. Merryman" (сценарий театрализованной постановки на английском языке для 5-7 классов к 1 Апреля-"All Fool's Day")
"Hello, Mr. Merryman" (сценарий театрализованной постановки на английском языке для 5-7 классов к 1 Апреля-"All Fool's Day")
Предлагаемый материал представляет собой сценарий для проведения вечера юмористических пьес на английском языке (для 5-7 классов). Небольшие по объёму роли должны быть выучены заранее, подобрано музыкальное оформление и реквизит. Театрализованные постановки очень нравятся детям. Они проявляют и развивают свои творческие способности и фантазию во время игры на сцене, в изготовлении костюмов, непроизвольно отрабатывают лексические и грамматические навыки. Я взяла за основу известный рассказ о трех рассеянных путешественниках и добавила в сюжет еще несколько коротеньких забавных историй, якобы рассказанных ими друг другу по дороге на 45 этаж отеля, где вдруг окажется, что на 1 этаже они забыли ключ от номера. Количество и содержание историй может быть любым.
Использованная литература:"Poems and plays for children"(стихи и пьесы для детей)Родкин К.А. Соловьева Т.А. ,1989 г
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«"Hello, Mr. Merryman" (сценарий театрализованной постановки на английском языке для 5-7 классов к 1 Апреля-"All Fool's Day") »
"Hello, Mr. Merryman"
(сценарий театрализованной постановки к 1 Апреля-"All Fool's Day")
Предлагаемый материал представляет собой сценарий для проведения вечера юмористических пьес на английском языке (для 5-7 классов). Небольшие по объёму роли должны быть выучены заранее, подобрано музыкальное оформление и реквизит. Театрализованные постановки очень нравятся детям. Они проявляют и развивают свои творческие способности и фантазию во время игры на сцене, в изготовлении костюмов, непроизвольно отрабатывают лексические и грамматические навыки. Я взяла за основу известный рассказ о трех рассеянных путешественниках и добавила в сюжет еще несколько коротеньких забавных историй, якобы рассказанных ими друг другу по дороге на 45 этаж отеля, где вдруг окажется, что на 1 этаже они забыли ключ от номера. Количество и содержание историй может быть любым.
Использованная литература:"Poems and plays for children"(стихи и пьесы для детей)Родкин К.А. Соловьева Т.А. ,1989 г
The narrator: Once three men came to New York. They went to a very large hotel and took a room there. Their room was on the 45th floor. One evening they went to the theatre and came back to the hotel very late at night.
The receptionist: I'm very sorry, but our lifts don't work tonight.
Tom: Oh, it's all right. There's no hurry, and we can walk up to our room. I think I know what we can do. We can tell some jokes and interesting stories on the way. So listen to the story....
"A Terrible Situation"
A party. Several groups of guests are talking. Mr. Green comes in.
Mr. Green: Good evening, Mr. Brown!
Mr. Brown: Good evening, Mr. Green!
Mr. Green: Best wishes on your birthday! And here are some flowers and a present for you.
Mr. Brown: Oh, thank you very much! Fill at home and take your seats, please! You'll hear a new song.
A beautifully dressed woman comes up to the piano and begins singing:
Dear, oh , my beloved,
I wish we'd never part!
Dear, oh , my beloved,
You are always in my heart.
Dear, oh , my beloved,
I wish we'd never die!
Dear, oh , my beloved,
Always smile and never cry!
Dear, oh , my beloved,
Never say to me "Good-bye!"
All guests are applauding except Mr. Green.
Mr. Green (turning to Mr. Smith): What a terrible voice! Mr. Smith, do you know who she is?
Mr. Smith: Yes, I do. She is my wife.
Mr. Green (feeling uneasy): Oh, I'm sorry. To tell the truth, her voice isn't bad. I wanted to say that song is very bad.
Mr. Smith: People don't think so. Look around! They are applauding.
Mr. Green: I always say what I think. The song is bad. Do you know who wrote that terrible song?
Mr. Smith (turning to him): That's me. I wrote that song.
Stands up and leaves Mr. Green.
Andy: Oh, what a funny story! Now I'm going to tell you another incredible story.........
"The Conjuror's revenge"
Conjuror: Now look at this cloth. (He shows a piece of brightly colored cloth).As you see there is nothing in it. Now look. I'll take some things out of it.
He shows an apple, a ball, a sweet,....................
People (at the tables): Oh, how does he do it?
Clever man (in a loud whisper): He-had-them-up-his-sleeve.
People (nodding and smiling ironically): That's right!(whispering to one another) Oh, he had them up his sleeve.
Conjuror: My next trick is the famous ring. Here is one ring, here is another. Now they will join. Look!
People(in surprise): Oh, look that's a real trick! How does he do it?
Clever man(in a loud whisper): He-had-them-up-his-sleeve.
People(whispering to one another): Oh, the rings were up his sleeve.
Conjuror: Now I'll show you another trick. I'll take apples from my hat. Who can give me his hat? .......Now look here! One, two, three!
People: Eight, nine, ten! It's wonderful!
Clever man(in a loud whisper): He-had-them-up-his-sleeve.
Conjuror: Now I'll show you one more trick. Will anybody give me his hat?(to the Clever man): Can you give me your hat?
The Clever man gives him his hat.
Conjuror: May I dance on it?
Clever man: Do with it what you like!
Conjuror: Thank you!
He puts his hat on the floor and dances on it.
People: Oh, it's wonderful!
Clever man: He had it up his sleeve!
Conjuror: Well, my friends, you see that I've danced on this Clever man's hat.
Now my tricks are over. Good bye!
Pete: Well, I have to tell you the most interesting story with a sad end. It is not long but it is sad enough. We left the key to our room on the ground floor!!!