Организует повторение знаний, закрепление умений. Учитель русского языка: Что случилось? (презентация) Кто-то рассыпал и перемешал слова . (слайд 2) Учитель адыгейского языка: К1алэц1ык1ухэр, джы шъукъеплъи къашъу1о. Мы гущы1э купэу зэхэтхэр гущы1эухыгъ п1он плъэк1ыщта? (Хьа1у) Адэ сыда пш1эн фаер мы гущы1эхэр гущы1эухыгъэ хъуным пае? (Мэхьанэ ухыгъэ къик1эу гущы1эухыгъэхэр гъэпсыгъэнхэ фае. )
1)пустынных, расскажет, полях, о, охотник. 2)лъагэм, к1алэхэр, къушъхьэ, дэк1оягъэх. 3) дороги, покрывает, октябрь, лесные, ковром, жёлтым. 4) чъэрым, къэ1у. псыхъо, ымакъэ, чыжьэу. Учитель русск. Яз. Кто составит первое предложение? Учитель ад яз. Хэта ят1онэрэ гущы1эухыгъэр къэзгъэпсыщтыр? Тэра тэрэзмэ тежъугъэплъи? Тэрэз. Охотник расскажет о пустынных полях. Къушъхьэ лъагэм к1алэхэр дэк1оягъэх. Октябрь покрывает лесные дороги жёлтым ковром. Псыхъо чъэрым ымакъэ чыжьэу къэ1у. Учитель русского языка: Мы изучаем какой раздел? (Синтаксис) -Что изучает синтаксис?(Словосочетание и предложение) Учитель адыгейского языка: -Адыгабзэк1э къэтэжъугъа1уи сыда синтаксисым зэригъаш1эрэр? (гущы1эзэгъусэмрэ гущы1эухыгъэмрэ) Учитель русского языка: - Что такое словосочетание? Учитель адыгейского языка: Словосочетаниер, адыгабзэк1э - гущы1эзэгъус. Адэ гущы1эзэгъусэр зыщыщыр хэта къысэзы1ощтыр? (Гущы1эзэгъусэм гурытырэ 1орыш1эрэ хахьэх.1орыш1э гущы1эм гурытыр къегъэнафэ. 1орыш1эр имэхьанэк1э гурытым епхыгъ. Ахэр мэхьанэк1э зэрэзэпхыгъэхэр упч1эхэмк1э къагъэнафэ. Учитель адыгейского языка: Адыгабзэк1э гущы1эзэгъусэ горэ къэшъухь. (джэнэ к1ыхь, бжыхьэ пчэдыжь) (длинное платье, осеннее утро) Тэра гурытыр тэра 1орыш1эр Учитель русского языка: Переведите на русский язык эти словосочетания . Открыли тетради записываем сегодняшнее число. Классная работа, записываем эти словосочетания в тетради. Ребята, а в чем различие словосочетания и предложения? Учитель адыгейского: Адэ джы адыгабзэк1э къэтэжъугъа1уи, гущы1эзэгъусэмрэ гущы1эухыгъэмрэ зэрэзэтек1ырэр? Урысыбзэм фэда типравилэ? Ары. Джы мык1э шъукъаплъи, къашъу1о, тэра гущы1эзэгъусэр, тэра гущы1эухыгъэр? (слайд 3 ) Учитель русского языка: -Ребята, какие бывают предложения по цели высказывания, по интонации. Приведите примеры. Учитель адыгейского языка: Адыгабзэм иправилэ урысыбзэм т1эк1у тек1ы, тигущы1эухыгъэхэр мурадэу я1эхэмк1э купищэу тэгощы ык1и 1этыгъэ гущы1эухыгъэхэр ахэмэ ахэт. Хэта къысэзы1ощтыр а купищыр? (къэз1отэрэ гущ., упч1э гущ., фэзгъэчэф – 1этыгъэ гущы1эухыгъ. Гущы1эухыгъэхэр къахьых) |