kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Онспект урока «Ломантнень ютксо сюлмавкстнэ. Общение между людьми».

Нажмите, чтобы узнать подробности

 (6 класс)

Цели и задачи:

1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутствующая – развитие умения осуществлять продуктивные речевые умения);

2) образовательная – сопоставление и анализ лексики по теме урока в русском и мордовском (эрзянском) языках;

 3) развивающая – развитие творческих способностей учащихся, навыков поиска, анализа, синтеза полученной информации;

4) воспитательная – воспитание чувства любви и гордости к своей республике, эрзянскому языку.

1.Максомс содамочить теманть коряс; домкалгавтомс тонавтницятнень содамочист;

2. Кемекстамс ютазь материалонть

 теманть коряс; ванномс а сатыкстнэнь;

3. Кастомс тонавтницятнень кельвалонь культураст.

Урокс нолдазь кедъёнкстнэ: валкст, учебникть, разговорникть

Уроконь молемась:

I Организационной моментэсь.

Ушодтано минь урок,

Ды минек весе анок,

Ручкась ды тетрадесь тесэ,

Кортатано эрзянь кельсэ!

II Исследовательской важодема.

(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).

  • Ушосонть манейстэ эжди чись.
  • Курок ушодовить сёксень каникулатне.

III. Ютазь материалонь кемекстамо.

  Поладынк валрисьметнень. Допишите предложения.

 Тейтерькатне молить_________(музеев)

Школасо тонавтнемась__________ а стувтови. (зярдояк)

IV. Од материалонть ванномась.

Кортнема (беседа)

- Ялгат, течи минь тынк марто вантано од тема «Ломантнень ютксо сюлмавкстнэ. Общение между людьми».

 Эрьванть тынк эйстэ ули эсензэ вечкевикс ялгазо. Ялганк марто тынь кортнетядо эсенк ёжомарямодонк, весемеде теде,  мезе тынк кенярдовты ды мелявты.

  Вансынек, мезе максы те теманть коряс учебникесь. Оштё весть ёвтатано вечкемань вал эрзянь келенть  туртов. Арсян весеменень паро важодема уроконть перть ды вадря мельть-превть.

Ловносынек 1-це упражнениянть. Прочитайте текст. Переведите. Выпишите существительные и укажите неодушевлённые.

Кто из вас читает журнал «Чилисема»?

Что вам запомнилось из прочитанного?

Од валонь ваннома (новая лексика)

- Вансынек, кодат од валт максозь, ловносынек сынст ды сёрмадсынек валксс.

Кши-хлеб

Нуцька-внучка

Ульця-улица

Превей-умный

V. Оймсема ютко (Физкультминутка)

Вейке, кавто – кирьга, лавтов.

Колмо, ниле – судо, пиле.

Вете, кото – кедень кавто.

Сисем, кавксо – пильгень кавто.

Вейксэ, кемень – кавто сельмень

Верев кедтнень кепедьсынек,

Пек виевстэ цяпадьсынек.

Суртнэнь парсте сорновтсынек.

6. Кемекстамо.

2-це упражнениясь. Убирая одну букву, составьте новые слова.

Образец: алов-лов

4-це упражнениясь. Выразительно прочитайте стихотворение В.Корчеганова «Превей нуцька». Переведите. Какие слова вы хотели бы посвятить своей бабушке?

7. Грамматикань коряс важодема.

В эрзянском языке 12 падежей. Рассмотрим таблицу в тетради. Вспомним падежи имён существительных.

Названия падежей

вопросы

Падежные окончания

примеры

Именительный

Кие? (кто?)

Мезе? (что?)

-

Умарь

кудо

Родительной

Кинь?(кого? чей?)

Мезень?(чего? из чего?)

нь

Умар-е-нь

Дательной

Кинень? Кому? К кому? Для кого?

Мезнень? Чему? К чему? Для чего?

-нень/-нэнь

Умар-нень

Отложительной

Киде? (оком? От кого?)

Мезде? (о чем? От чего?)

-до/-де/-до

-то/-те/-тэ

Умар-де

Местной

Кисэ? (в ком?)

Мейсэ? Косо?

(в чем? Где?)

-со/-сэ

Умарь-сэ

Исходной

Кистэ?(от кого?)

Мейстэ? (от чего? Из чего?)

-сто/-стэ

Умарь-стэ

Направительной

Ков? (куда?)

Мезев? (во что?)

Умаре-в

Вносительной

Кис? (в кого?)

Мезес? ( во что?)

Умарь-с

Переместительной

Кива? (по кому?кого?)

Мезева? ( по чему?)

-ва/-га/-ка

Умарь-га

Превратительной

Кикс? (кем? В кого?)

Мезекс? (чем? Во что?)

-кс

Умарь-кс

Сравнительной

Кишка? (с кого?)

Мезешка? ( с чего?)

-шка

Умарь-шка

Изъятельной

Кивтеме? ( без кого?)

Мезевтеме? ( без чего?)

-втомо/-втеме

томо/-теме

-тэме

Умар-теме

5-це упражнениясь. Из данных слов составьте предложения и запишите.

8.Уроконь итогось.

Мезде минь кортынек  течинь уроксто?

Мезе тусь мелезэнк?

Кодат од валт минь саинек превс?

9.Кудонь тев.

Арседе 5 валрисьметь ютазь теманть коряс.

     Путынк превс од валтнэнь.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«онспект урока «Ломантнень ютксо сюлмавкстнэ. Общение между людьми». »

Тема: «Ломантнень ютксо сюлмавкстнэ. Общение между людьми».

(6 класс)

Цели и задачи:

1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутствующая – развитие умения осуществлять продуктивные речевые умения);

2) образовательная – сопоставление и анализ лексики по теме урока в русском и мордовском (эрзянском) языках;

3) развивающая – развитие творческих способностей учащихся, навыков поиска, анализа, синтеза полученной информации;

4) воспитательная – воспитание чувства любви и гордости к своей республике, эрзянскому языку.

1.Максомс содамочить теманть коряс; домкалгавтомс тонавтницятнень содамочист;

2. Кемекстамс ютазь материалонть

теманть коряс; ванномс а сатыкстнэнь;

3. Кастомс тонавтницятнень кельвалонь культураст.

Урокс нолдазь кедъёнкстнэ: валкст, учебникть, разговорникть

Уроконь молемась:

I Организационной моментэсь.

Ушодтано минь урок,

Ды минек весе анок,

Ручкась ды тетрадесь тесэ,

Кортатано эрзянь кельсэ!


II Исследовательской важодема.

(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).

  • Ушосонть манейстэ эжди чись..

  • Курок ушодовить сёксень каникулатне.

III. Ютазь материалонь кемекстамо.

Поладынк валрисьметнень. Допишите предложения.

Тейтерькатне молить_________(музеев)

Школасо тонавтнемась__________ а стувтови. (зярдояк)

IV. Од материалонть ванномась.

Кортнема (беседа)

- Ялгат, течи минь тынк марто вантано од тема «Ломантнень ютксо сюлмавкстнэ. Общение между людьми».

Эрьванть тынк эйстэ ули эсензэ вечкевикс ялгазо. Ялганк марто тынь кортнетядо эсенк ёжомарямодонк, весемеде теде, мезе тынк кенярдовты ды мелявты.

Вансынек, мезе максы те теманть коряс учебникесь. Оштё весть ёвтатано вечкемань вал эрзянь келенть туртов. Арсян весеменень паро важодема уроконть перть ды вадря мельть-превть.

Ловносынек 1-це упражнениянть. Прочитайте текст. Переведите. Выпишите существительные и укажите неодушевлённые.

Кто из вас читает журнал «Чилисема»?

Что вам запомнилось из прочитанного?

Од валонь ваннома (новая лексика)

- Вансынек, кодат од валт максозь, ловносынек сынст ды сёрмадсынек валксс.

Кши-хлеб

Нуцька-внучка

Ульця-улица

Превей-умный

V. Оймсема ютко (Физкультминутка)

Вейке, кавто – кирьга, лавтов.

Колмо, ниле – судо, пиле.

Вете, кото – кедень кавто.

Сисем, кавксо – пильгень кавто.

Вейксэ, кемень – кавто сельмень

Верев кедтнень кепедьсынек,

Пек виевстэ цяпадьсынек.

Суртнэнь парсте сорновтсынек.

6. Кемекстамо.

2-це упражнениясь. Убирая одну букву, составьте новые слова.

Образец: алов-лов

4-це упражнениясь. Выразительно прочитайте стихотворение В.Корчеганова «Превей нуцька». Переведите. Какие слова вы хотели бы посвятить своей бабушке?

7. Грамматикань коряс важодема.

В эрзянском языке 12 падежей. Рассмотрим таблицу в тетради. Вспомним падежи имён существительных.


Названия падежей

вопросы

Падежные окончания

примеры

Именительный

Кие? (кто?)

Мезе? (что?)

-

Умарь

кудо

Родительной

Кинь?(кого? чей?)

Мезень?(чего? из чего?)

нь

Умар-е-нь

Дательной

Кинень? Кому? К кому? Для кого?

Мезнень? Чему? К чему? Для чего?

-нень/-нэнь

Умар-нень

Отложительной

Киде? (оком? От кого?)

Мезде? (о чем? От чего?)

-до/-де/-до

-то/-те/-тэ

Умар-де

Местной

Кисэ? (в ком?)

Мейсэ? Косо?

(в чем? Где?)

-со/-сэ

Умарь-сэ

Исходной

Кистэ?(от кого?)

Мейстэ? (от чего? Из чего?)

-сто/-стэ

Умарь-стэ

Направительной

Ков? (куда?)

Мезев? (во что?)

Умаре-в

Вносительной

Кис? (в кого?)

Мезес? ( во что?)

Умарь-с

Переместительной

Кива? (по кому?кого?)

Мезева? ( по чему?)

-ва/-га/-ка

Умарь-га

Превратительной

Кикс? (кем? В кого?)

Мезекс? (чем? Во что?)

-кс

Умарь-кс

Сравнительной

Кишка? (с кого?)

Мезешка? ( с чего?)

-шка

Умарь-шка

Изъятельной

Кивтеме? ( без кого?)

Мезевтеме? ( без чего?)

-втомо/-втеме

томо/-теме

-тэме

Умар-теме




5-це упражнениясь. Из данных слов составьте предложения и запишите.

8.Уроконь итогось.

Мезде минь кортынек течинь уроксто?

Мезе тусь мелезэнк?

Кодат од валт минь саинек превс?

9.Кудонь тев.

Арседе 5 валрисьметь ютазь теманть коряс.

Путынк превс од валтнэнь.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Внеурочная работа

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
онспект урока «Ломантнень ютксо сюлмавкстнэ. Общение между людьми».

Автор: Ледяйкина Людмила Анатольевна

Дата: 26.05.2015

Номер свидетельства: 215300


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства