kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока Тема: Тонавтнемась-минек сехте покш тевенек. Учёба-наша главная задача.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: Тонавтнемась-минек сехте покш тевенек. Учёба-наша главная задача. (6 класс)

( васенце урокось)

Цели и задачи:

1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутствующая – развитие умения осуществлять продуктивные речевые умения);

2) образовательная – сопоставление и анализ лексики по теме урока в русском и мордовском (эрзянском) языках;

 3) развивающая – развитие творческих способностей учащихся, навыков поиска, анализа, синтеза полученной информации;

4) воспитательная – воспитание чувства любви и гордости к своей республике, эрзянскому языку.

1.Максомс содамочить теманть коряс; домкалгавтомс тонавтницятнень содамочист;

2. Кемекстамс ютазь материалонть

 теманть коряс; ванномс а сатыкстнэнь;

3. Кастомс тонавтницятнень кельвалонь культураст.

Урокс нолдазь кедъёнкстнэ: валкст, учебникть, разговорникть

Уроконь молемась:

I Организационной моментэсь.

Ушодтано минь урок,

Ды минек весе анок,

Ручкась ды тетрадесь тесэ,

Кортатано эрзянь кельсэ!

II Исследовательской важодема.

(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение действительности)

  • Ушодовсь якшамо телесь.

.Курок ушодовить сёксень каникулатне.

III. Ютазь материалонь кемекстамо.

  Поладынк валрисьметнень. Допишите предложения.

 Мон анокстан ___________

Ушодовсь___________урокось

IV. Од материалонть ванномась.

Кортнема (беседа)

- Ялгат, течи минь тынк марто  вантано од тема «Тонавтнемась-минек сехте покш тевенек. Учёба-наша главная задача»

Арсян, тынь покш мельсэ течияк сыде школав.Кециде ялганк марто вастовомантень. Пек покш мельсэ якатадо тей, тонавтнетядо, оймсетядо, тейтядо вечкевикс тевенк. Течи  минь вансынек, мезе максы те теманть коряс учебникесь, оштё весть ётасынек эсенек вечкеманок мазый, гайгиця эрзянь келентень ды вечкевикс школантень. Арсян весенень лезэв  важодема и паро мельть- превть.

Ловносынек 1-це упражнениянть. Прочитайте выразительно стихотворение В.Корчеганова «Баягине». Выпишите существительные, отвечающие на вопрос кие?и мезе?

- Вансынек, кодат од валт максозь, ловносынек сынст ды сёрмадсынек валксс.

Сёлмо-крыло

Баягине-колокольчик

Пандо-гора

Тев-дело

Пакся-поле

Ожо-жёлтый

Нузяксчи-ленство

2-це упражнениясь. Прочитайте пословицы, скажите, как вы их понимаете.

Нармунентень-сёлмот-ломанентень-превть.

Превеесь вечки тонавтнеме, превтемесь-тонавтомо.

Тонавтнемась вети валдочис, нузяксчись-ёмамос.

Ламо ловнат-ламо содат.

Превтне невтевить тевсэ-аволь валаня кельсэ.

Покшсто кассь-превть эзь ташта.

V. Оймсема ютко (Физкультминутка)

Вейке, кавто – кирьга, лавтов.

Колмо, ниле – судо, пиле.

Вете, кото – кедень кавто.

Сисем, кавксо – пильгень кавто.

Вейксэ, кемень – кавто сельмень

Верев кедтнень кепедьсынек,

Пек виевстэ цяпадьсынек.

Суртнэнь парсте сортовтсынек.

6. Кемекстамо.

3-це упражнениясь. Назовите предметы и запишите их названия с переводами.

7. Грамматикань коряс важодема.

Тонавтыцянь вал.

В эрзянском языке  имя существительное-часть речи, которая обозначает предмет и отвечает на вопросы кие? (кто?) и мезе? (что?)

Вопрос кие? (кто?) употребляется только по отношению к лицу, вопрос мезе? (что?)- к другому живому существу и предмету: кие? Ломань; мезе? Киска.

4-це упражнениясь. Составьте из данных слов вопросительные предложения и ответы к ним.

8.Уроконь итогось.

Мезде минь кортынек  течинь уроксто?

Мезе тусь мелезэнк?

Кодат од валт минь саинек превс?

9.Кудонь тев.

Арседе 5 валрисьметь течинь теманть коряс.

Путынк превс од валтнэнь.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока Тема: Тонавтнемась-минек сехте покш тевенек. Учёба-наша главная задача. »

Тема: Тонавтнемась-минек сехте покш тевенек. Учёба-наша главная задача. (6 класс)

( васенце урокось)

Цели и задачи:

1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутствующая – развитие умения осуществлять продуктивные речевые умения);

2) образовательная – сопоставление и анализ лексики по теме урока в русском и мордовском (эрзянском) языках;

3) развивающая – развитие творческих способностей учащихся, навыков поиска, анализа, синтеза полученной информации;

4) воспитательная – воспитание чувства любви и гордости к своей республике, эрзянскому языку.

1.Максомс содамочить теманть коряс; домкалгавтомс тонавтницятнень содамочист;

2. Кемекстамс ютазь материалонть

теманть коряс; ванномс а сатыкстнэнь;

3. Кастомс тонавтницятнень кельвалонь культураст.

Урокс нолдазь кедъёнкстнэ: валкст, учебникть, разговорникть

Уроконь молемась:

I Организационной моментэсь.

Ушодтано минь урок,

Ды минек весе анок,

Ручкась ды тетрадесь тесэ,

Кортатано эрзянь кельсэ!


II Исследовательской важодема.

(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение действительности)

  • Ушодовсь якшамо телесь.

.Курок ушодовить сёксень каникулатне.

III. Ютазь материалонь кемекстамо.

Поладынк валрисьметнень. Допишите предложения.

Мон анокстан ___________

Ушодовсь___________урокось

IV. Од материалонть ванномась.

Кортнема (беседа)

- Ялгат, течи минь тынк марто вантано од тема «Тонавтнемась-минек сехте покш тевенек. Учёба-наша главная задача»

Арсян, тынь покш мельсэ течияк сыде школав.Кециде ялганк марто вастовомантень. Пек покш мельсэ якатадо тей, тонавтнетядо, оймсетядо, тейтядо вечкевикс тевенк. Течи минь вансынек, мезе максы те теманть коряс учебникесь, оштё весть ётасынек эсенек вечкеманок мазый, гайгиця эрзянь келентень ды вечкевикс школантень. Арсян весенень лезэв важодема и паро мельть- превть.

Ловносынек 1-це упражнениянть. Прочитайте выразительно стихотворение В.Корчеганова «Баягине». Выпишите существительные, отвечающие на вопрос кие?и мезе?

- Вансынек, кодат од валт максозь, ловносынек сынст ды сёрмадсынек валксс.

Сёлмо-крыло

Баягине-колокольчик

Пандо-гора

Тев-дело

Пакся-поле

Ожо-жёлтый

Нузяксчи-ленство

2-це упражнениясь. Прочитайте пословицы, скажите, как вы их понимаете.

Нармунентень-сёлмот-ломанентень-превть.

Превеесь вечки тонавтнеме, превтемесь-тонавтомо.

Тонавтнемась вети валдочис, нузяксчись-ёмамос.

Ламо ловнат-ламо содат.

Превтне невтевить тевсэ-аволь валаня кельсэ.

Покшсто кассь-превть эзь ташта.

V. Оймсема ютко (Физкультминутка)

Вейке, кавто – кирьга, лавтов.

Колмо, ниле – судо, пиле.

Вете, кото – кедень кавто.

Сисем, кавксо – пильгень кавто.

Вейксэ, кемень – кавто сельмень

Верев кедтнень кепедьсынек,

Пек виевстэ цяпадьсынек.

Суртнэнь парсте сортовтсынек.

6. Кемекстамо.

3-це упражнениясь. Назовите предметы и запишите их названия с переводами.

7. Грамматикань коряс важодема.

Тонавтыцянь вал.

В эрзянском языке имя существительное-часть речи, которая обозначает предмет и отвечает на вопросы кие? (кто?) и мезе? (что?)

Вопрос кие? (кто?) употребляется только по отношению к лицу, вопрос мезе? (что?)- к другому живому существу и предмету: кие? Ломань; мезе? Киска.

4-це упражнениясь. Составьте из данных слов вопросительные предложения и ответы к ним.

8.Уроконь итогось.

Мезде минь кортынек течинь уроксто?

Мезе тусь мелезэнк?

Кодат од валт минь саинек превс?

9.Кудонь тев.

Арседе 5 валрисьметь течинь теманть коряс.

Путынк превс од валтнэнь.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Внеурочная работа

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Конспект урока Тема: Тонавтнемась-минек сехте покш тевенек. Учёба-наша главная задача.

Автор: Ледяйкина Людмила Анатольевна

Дата: 26.05.2015

Номер свидетельства: 215279


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства