kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок : "Сыфатларнынъ устюнлик дереджеси" .

Нажмите, чтобы узнать подробности

 Мевзу:     Сыфатларнынъ устюнлик дереджеси.

( 6 сыныф)

  Макъсат:  сыфатларнынъ  устюнлик дереджеси категориясыны анълатмакъ;                       

                      сыфат дереджелерини догъру джумлелерде ишлетмеге  

                      огретмек; имля  бильгилерини пекитмек; ана-тили  дерслерине

                      меракъ догърутмакъ; нутукъны иншаф этмек.

Дерснинъ донатылувы: дерслик, ресимлер.

Дерс кетишаты:

  1. Тешкилий къысым:

Селямлашув, невбетчининъ рапорты ( дерсте олмагъанларыны къайд этюв)

  1. Эв вазифесини тешкерюв.

а) Язма ишини фронталь шекилинде тешкирюв.

б) Вазифе. ( Тахтада язылгъан сезлерде нокъталар ерине керек олгъан арифлерни язмакъ)

Т…шек, корюш…в, ант…р, гульч…к, копе.ик,гол.ер, од.н, тюнев.н, чек.ч, бур.н, когюльт…л, курьс…, копч.к. ( агъзавий)

в) Сечип алув сез диктант.

( Чешит сезлер арасында тек сыфатларыны сечип язмакъ)

Къырымызджа, куньден, алчакъ, кельген, узаткъан, ачыкъ, тегиздже, достум, меним, нагъышлы, кунеш, шеэрли, маса, дюльбер, такъатсыз, томалакъча, курьсю, севинди, мераметли, мейдан, къаранлыкъ, семиз, мас-мавы, ювашча, терендже.

г) Субет : суаллер.

- насыл сез  чешитине сыфат дейлер?

- мана ве базы бир грамматик хусусиетлерине коре насыл групп-гъа болюнелер?

- насыл сыфатларгъа аслий сыфатлар дейлер?

- насыл сыфатларгъа нисбий сыфатлар дейлер?

 -сыфатларнынъ насыл бир фаркъланмасына сыфат дереджеси дейлер?

-  сыфатларнынъ къач дереджеси бар?

- насыл  дереджеге адий дередже дейлер?

- насыл дереджеге тенъештирюв дередже дейлер?

д) Взифе.

Сечип алынгъан сыфатларнынъ дереджесини къайд этинъиз. ( Агъзавий  шектльде тешкирюв)

  1. Дерснинъ  мевзу ве макъсадыны илян этюв.
  2. Янъы мевзуны анълатув.

      1.Оджа сезю.

Тахтада учь джумле, талебелернен джумлелерни синтактик талиль этюв ве сез чешитлерини бельгилев.

а) Коюмизнинъ четинде темиз, тыныкъ озен акъа.

б) Гольде темиздже ве тыныкъча сув бар.

в) Энъ темиз ве энъ тыныкъ сувны чокъракътан  алмакъ мумкюн.

демек, бир предметнинъ алямети беликъ предметнинъ шу сой аляметине коре энъ чокъ олгъанларыны косьтерген сыфат шекиллерине устюнлик дереджеси дейлер.

Устюнлик  дереджеси сыфат огюне ЭНЪ, ЭПИСИНДЕН- сезлери коюлывынен япылыр.

       2.  Китапнен чалышув.

а) 271- иш. ( язма)- берильген сыфатларны устюнлик дереджеде уйдурып язмакъ.( тахта узеринде)

      3. Раатлыкъ дакъкъасы.

      4. Джумлелерни синтактик талиль этюв.

- Кунешли майыс айы кельди ( ад, 2 терек, кениш, икяе)

- Булутны кок  шу аньде ачылгъандай корюнди ( ад, кениш, икяе)

      5. Вазифе.

Сыфатларны сыфат дереджелерде язмакъ.

М:  Беяз- беязджа, энъ беяз.

       Ешиль, ачыкъ, къалын, йымшакъ, тегиз, алчакъ, серин.

  1. Дерснинъ пекитюви.
  1. Суаллер.

- насыл дереджге устюнлик дередже дейлер?

- устюнлик дередже насыл япылыр?

  1. Н.И. дакъкъасы. Джумлелер тизмек.

Энъ алчакъ терек; эписинден  дюльбер къыз; эписинден тербиели талебе.

  1. Группаларда иш.

Сыныф  учь группагъа болюне ве эр бир  группа ресим боюнджа предметке сыфатларны айта.

  • Тильки ресим
  •  Тавшан ресим
  • Сансар ресим
  1. Эвге вазифе

С. 103 къаидени эзберлемек

I группа- 272- иш

II группа- 273- иш

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок : "Сыфатларнынъ устюнлик дереджеси" . »

Иш теджрибесинден

Мевзу: Сыфатларнынъ устюнлик дереджеси.

( 6 сыныф)

Азизе Абибуллаева,

Акъмесджит районы,

Денисовка кой

мектебининъ къырымтатар тили ве эдебият оджасы



Макъсат: сыфатларнынъ устюнлик дереджеси категориясыны анълатмакъ;

сыфат дереджелерини догъру джумлелерде ишлетмеге

огретмек; имля бильгилерини пекитмек; ана-тили дерслерине

меракъ догърутмакъ; нутукъны иншаф этмек.


Дерснинъ донатылувы: дерслик, ресимлер.

Дерс кетишаты:

  1. Тешкилий къысым:

Селямлашув, невбетчининъ рапорты ( дерсте олмагъанларыны къайд этюв)

  1. Эв вазифесини тешкерюв.

а) Язма ишини фронталь шекилинде тешкирюв.

б) Вазифе. ( Тахтада язылгъан сезлерде нокъталар ерине керек олгъан арифлерни язмакъ)

Т…шек, корюш…в, ант…р, гульч…к, копе..ик,гол..ер, од..н, тюнев..н, чек..ч, бур..н, когюльт…л, курьс…, копч..к. ( агъзавий)

в) Сечип алув сез диктант.

( Чешит сезлер арасында тек сыфатларыны сечип язмакъ)

Къырымызджа, куньден, алчакъ, кельген, узаткъан, ачыкъ, тегиздже, достум, меним, нагъышлы, кунеш, шеэрли, маса, дюльбер, такъатсыз, томалакъча, курьсю, севинди, мераметли, мейдан, къаранлыкъ, семиз, мас-мавы, ювашча, терендже.

г) Субет : суаллер.

- насыл сез чешитине сыфат дейлер?

- мана ве базы бир грамматик хусусиетлерине коре насыл групп-гъа болюнелер?

- насыл сыфатларгъа аслий сыфатлар дейлер?

- насыл сыфатларгъа нисбий сыфатлар дейлер?

-сыфатларнынъ насыл бир фаркъланмасына сыфат дереджеси дейлер?

- сыфатларнынъ къач дереджеси бар?

- насыл дереджеге адий дередже дейлер?

- насыл дереджеге тенъештирюв дередже дейлер?

д) Взифе.

Сечип алынгъан сыфатларнынъ дереджесини къайд этинъиз. ( Агъзавий шектльде тешкирюв)

  1. Дерснинъ мевзу ве макъсадыны илян этюв.

  2. Янъы мевзуны анълатув.

1.Оджа сезю.

Тахтада учь джумле, талебелернен джумлелерни синтактик талиль этюв ве сез чешитлерини бельгилев.

а) Коюмизнинъ четинде темиз, тыныкъ озен акъа.

б) Гольде темиздже ве тыныкъча сув бар.

в) Энъ темиз ве энъ тыныкъ сувны чокъракътан алмакъ мумкюн.

демек, бир предметнинъ алямети беликъ предметнинъ шу сой аляметине коре энъ чокъ олгъанларыны косьтерген сыфат шекиллерине устюнлик дереджеси дейлер.

Устюнлик дереджеси сыфат огюне ЭНЪ, ЭПИСИНДЕН- сезлери коюлывынен япылыр.

2. Китапнен чалышув.

а) 271- иш. ( язма)- берильген сыфатларны устюнлик дереджеде уйдурып язмакъ .( тахта узеринде)

3. Раатлыкъ дакъкъасы.

4. Джумлелерни синтактик талиль этюв.

- Кунешли майыс айы кельди ( ад, 2 терек, кениш, икяе)

- Булутны кок шу аньде ачылгъандай корюнди ( ад, кениш, икяе)

5. Вазифе.

Сыфатларны сыфат дереджелерде язмакъ.

М: Беяз- беязджа, энъ беяз.

Ешиль, ачыкъ, къалын, йымшакъ, тегиз, алчакъ, серин.

  1. Дерснинъ пекитюви.

  1. Суаллер.

- насыл дереджге устюнлик дередже дейлер?

- устюнлик дередже насыл япылыр?

  1. Н.И. дакъкъасы. Джумлелер тизмек.

Энъ алчакъ терек; эписинден дюльбер къыз; эписинден тербиели талебе.

  1. Группаларда иш.

Сыныф учь группагъа болюне ве эр бир группа ресим боюнджа предметке сыфатларны айта.

  1. Тильки ресим

  2. Тавшан ресим

  3. Сансар ресим

  1. Эвге вазифе

С. 103 къаидени эзберлемек

I группа- 272- иш

II группа- 273- иш




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Русский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Урок : "Сыфатларнынъ устюнлик дереджеси" .

Автор: Абибуллаева Азизе Эдемовна

Дата: 04.05.2015

Номер свидетельства: 208310


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства