Познавательнӧй: тӧдмӧдны велӧдчысьясӧс Коми Республикаса бурдӧдчан быдмӧгъясӧн.
Велӧдӧмлӧн методъяс: велӧдысьлӧн висьталӧм, сёрни-тӧлкуйтӧм (рассказ учителя, беседа), технологии развития критического мышления да системно-деятельностнӧй подход приемъяс.
Урок вылӧ дасьтӧма: компьютер, проектор, презентация, «Марьямоль» шылад, учебник 6 класс, коми – роча словар, «Лекарственные растения РК» небӧг.
СТРУКТУРА И ХОД УРОКА
№
Этап урока
Название используемых ЭОР, приёмов.
Деятельность учителя
Деятельность ученика
Время
(в мин.)
1.
Организационнӧй
Видза оланныд, челядь!
Позьӧ пуксьыны!
Чолӧмалӧны велӧдысьӧс.
1 мин
2
Мотивация к учебной деятельности
Прием «Кластер»
- Мый сетӧ мортлы да пемӧсъяслы вӧр-ва?
- Кыдз ті чайтанныд, мый йылысь ми талун кутам сёрнитны?
Лӧсьӧдӧны «кластер».
Висьталӧны чайтӧмъяс.
сёян
вӧр-васетӧ
бурдӧдӧ
вердӧ
2 мин
3
Актуализация знаний.
Презентация с иллюстрациями растений
Öнi тöдмалам тöданныд –ö тi бурдöдчан турунъяс рочöн да комиöн.
Удж: колӧ йитны роч да коми турун нимъяс.
петшӧр
мокрица
пувкор
ромашка
нявда
иван- чай
воййывтурун
крапива
ладан турун
лист брусники
катшасин
чага
пакула
валериана
- Кутшӧм кывйын дзугсинныд?
-Мый тi тӧданныд петкӧдлӧм быдмӧгъяс йылысь?
- Кутшӧм быдмӧгъяс нӧшта тӧданныд?
- Кутшӧм план серти талун кутам уджавны? Мыйсянь заводитам?