Ловносынек 1-це упражнениянть. Прочитайте текст. Переведите. Согласны ли вы с размышлениями автора? Что самое ценное у человека? Выполните грамматическое задание.
5. Грамматикань коряс важодема.
В эрзянском языке 12 падежей. Рассмотрим таблицу в тетради. Вспомним падежи имён существительных.
Названия падежей
вопросы
Падежные окончания
примеры
Именительный
Кие? (кто?)
Мезе? (что?)
-
Умарь
кудо
Родительной
Кинь?(кого? чей?)
Мезень?(чего? из чего?)
нь
Умар-е-нь
Дательной
Кинень? Кому? К кому? Для кого?
Мезнень? Чему? К чему? Для чего?
-нень/-нэнь
Умар-нень
Отложительной
Киде? (оком? От кого?)
Мезде? (о чем? От чего?)
-до/-де/-до
-то/-те/-тэ
Умар-де
Местной
Кисэ? (в ком?)
Мейсэ? Косо?
(в чем? Где?)
-со/-сэ
Умарь-сэ
Исходной
Кистэ?(от кого?)
Мейстэ? (от чего? Из чего?)
-сто/-стэ
Умарь-стэ
Направительной
Ков? (куда?)
Мезев? (во что?)
-в
Умаре-в
Вносительной
Кис? (в кого?)
Мезес? ( во что?)
-с
Умарь-с
Переместительной
Кива? (по кому?кого?)
Мезева? ( по чему?)
-ва/-га/-ка
Умарь-га
Превратительной
Кикс? (кем? В кого?)
Мезекс? (чем? Во что?)
-кс
Умарь-кс
Сравнительной
Кишка? (с кого?)
Мезешка? ( с чего?)
-шка
Умарь-шка
Изъятельной
Кивтеме? ( без кого?)
Мезевтеме? ( без чего?)
-втомо/-втеме
томо/-теме
-тэме
Умар-теме
? Запишите второй абзац и укажите, к каким частям речи относятся слова. Определите падежи существительных
Од валонь ваннома (новая лексика)
- Вансынек, кодат од валт максозь, ловносынек сынст ды сёрмадсынек валксс.
Кенерькс- радость
Мизолкс-улыбка
Важодема-работа
Эрявикс-нужный
Лездамо-помощь
6. Оймсема ютко (Физкультминутка)
Вейке, кавто – кирьга, лавтов.
Колмо, ниле – судо, пиле.
Вете, кото – кедень кавто.
Сисем, кавксо – пильгень кавто.
Вейксэ, кемень – кавто сельмень
Верев кедтнень кепедьсынек,
Пек виевстэ цяпадьсынек.
Суртнэнь парсте сорновтсынек.
7. Кемекстамо.
3-це упражнениясь. Прочитайте выразительно шуточное стихотворение. Как надо беречь зубы?
8.Уроконь итогось.
Мезде минь кортынек течинь уроксто?
Мезе тусь мелезэнк?
Кодат од валт минь саинек превс?
9.Кудонь тев.
Инд. зад. Подготовить презентацию про Ч. Журавлева.
Упражнениясь 2-це.
Путынк превс од валтнэнь.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Ловносынек 1-це упражнениянть. Прочитайте текст. Переведите. Согласны ли вы с размышлениями автора? Что самое ценное у человека? Выполните грамматическое задание.
5. Грамматикань коряс важодема.
В эрзянском языке 12 падежей. Рассмотрим таблицу в тетради. Вспомним падежи имён существительных.
Названия падежей
вопросы
Падежные окончания
примеры
Именительный
Кие? (кто?)
Мезе? (что?)
-
Умарь
кудо
Родительной
Кинь?(кого? чей?)
Мезень?(чего? из чего?)
нь
Умар-е-нь
Дательной
Кинень? Кому? К кому? Для кого?
Мезнень? Чему? К чему? Для чего?
-нень/-нэнь
Умар-нень
Отложительной
Киде? (оком? От кого?)
Мезде? (о чем? От чего?)
-до/-де/-до
-то/-те/-тэ
Умар-де
Местной
Кисэ? (в ком?)
Мейсэ? Косо?
(в чем? Где?)
-со/-сэ
Умарь-сэ
Исходной
Кистэ?(от кого?)
Мейстэ? (от чего? Из чего?)
-сто/-стэ
Умарь-стэ
Направительной
Ков? (куда?)
Мезев? (во что?)
-в
Умаре-в
Вносительной
Кис? (в кого?)
Мезес? ( во что?)
-с
Умарь-с
Переместительной
Кива? (по кому?кого?)
Мезева? ( по чему?)
-ва/-га/-ка
Умарь-га
Превратительной
Кикс? (кем? В кого?)
Мезекс? (чем? Во что?)
-кс
Умарь-кс
Сравнительной
Кишка? (с кого?)
Мезешка? ( с чего?)
-шка
Умарь-шка
Изъятельной
Кивтеме? ( без кого?)
Мезевтеме? ( без чего?)
-втомо/-втеме
томо/-теме
-тэме
Умар-теме
? Запишите второй абзац и укажите, к каким частям речи относятся слова. Определите падежи существительных
Од валонь ваннома (новая лексика)
- Вансынек, кодат од валт максозь, ловносынек сынст ды сёрмадсынек валксс.
Кенерькс- радость
Мизолкс-улыбка
Важодема-работа
Эрявикс-нужный
Лездамо-помощь
6. Оймсема ютко (Физкультминутка)
Вейке, кавто – кирьга, лавтов.
Колмо, ниле – судо, пиле.
Вете, кото – кедень кавто.
Сисем, кавксо – пильгень кавто.
Вейксэ, кемень – кавто сельмень
Верев кедтнень кепедьсынек,
Пек виевстэ цяпадьсынек.
Суртнэнь парсте сорновтсынек.
7. Кемекстамо.
3-це упражнениясь. Прочитайте выразительно шуточное стихотворение. Как надо беречь зубы?
8.Уроконь итогось.
Мезде минь кортынек течинь уроксто?
Мезе тусь мелезэнк?
Кодат од валт минь саинек превс?
9.Кудонь тев.
Инд. зад. Подготовить презентацию про Ч. Журавлева.