Класс : 3 (рус т?ркеме)
Тема : Ш?хси гигиена предметлары.
Д?рес т?ре: катнаш д?рес
Т?п максатлар:
Белем бир? максаты:
Укучыларны ш?хси гигиенага караган с?зл?р бел?н таныштыру,аларны д?рес ?йтерг? ?йр?т?,с?йл?мд? кулланышка керт?.
Фикер ?стер? максаты:
Укучыларны? с?злек запасын баету,авазларны? д?рес ?йтелешен? иреш?,укучыларны? х?тер с?л?тен коррекциял??.
Т?рбияви максат:
Татар телен ?йр?н?г? омтылыш т?рбиял??, с?лам?т яш?? р?вешен? омтылыш т?рбиял??.
?и?азлау: д?реслек, ш?хси гигиена предметлары, уенчык аю,ИКТ, карточкалар.
Д?рес барышы:
- Оештыру ?леше (психологик у?ай хал?т тудыру)
(Сыйныфта ?ч урында кояшлы к?н, болытлы к?н, давыллы к?н сур?тл?нг?н р?семн?р.Укучыларга аларны? к?ефен? туры килг?н р?сем янына басарга кушыла.)
-Син ни ?чен ?леге р?сем янына басты??
-Ч?нки минем к?ефем бик яхшы.(к?ефем начар,?.б.)
-Ис?нмесез,балалар,х?ерле к?н. Татар теле д?ресен башлыйбыз.
Дежур укучы бел?н ??г?м?.
-Б?ген сыйныфта кем дежур?
-Сыйныфта кем юк?
-Урамда нинди ел фасылы?
-К?н нинди?
2.Актуальл?штер?.
Укучылар,алдагы д?ресл?рд? без сезне? бел?н т?н эгъзаларыны? исемн?ре бел?н таныштык ??м ?йг? эш итеп сезг? аларны ятлап килерг? кушылган иде.
( Ребята,на прошлых уроках мы с вами познакомились с названиями частей тела и домашним заданием было выучить эти слова.) Все выучили? ?йд?гез,тикшер?без. (Давайте повторим)
СЛАЙД №1
Яхшы,укучылар,?й эшен эшл?дегез.
3.?тк?нн?рне кабатлау.
? х?зер алдагы д?ресл?рд? танышып ?тк?н с?лам?т бул с?зтезм?сен иск? т?шереп алыйк. (Ребята,на прошлых уроках мы с вами познакомились со словосочетаним с?лам?т бул-будь здоров.А что мы должны делать, чтобы быть здоровыми?)
СЛАЙД № 2
Д?рес, балалар, с?лам?т булу ?чен ??ркем тырышырга тиеш. С?лам?т булырга тел?с??, и? беренче чиратта, яхшы тукланырга кир?к. Шу?а к?р? кешел?р с?т ашамлыклары да, яшелч?л?р д?, ?ил?к-?имеш т? ашарга тиеш. К?нд?лек гигиена тал?пл?рен ?т?? д? бик ???миятле: ирт?н физик к?нег?л?р ясарга, ашаганнан со? тешл?рне чистартырга, ?с ??м аяк киемн?рене? чисталыгын сакларга, атнага 2-3 тапкыр физкультура ??м спорт бел?н ш?гыльл?нерг?, саф ?авада к?бр?к булырга кир?к.(Правильно,ребята,для того,чтобы быть здоровыми, в первую очередь,мы должны правильно питаться-употреблять каждый день молочные продукты,овощи и фрукты.Так же мы должны соблюдать правила личной гигиены-по утрам делать зарядку,мыть руки перед едой,чистить зубы утром и вечером.Быть чистыми и аккуратными.Заниматься спортом.Проводить побольше времени на свежем воздухе.)
К?зл?р ?чен зарядка ясау.
- Укучылар, к?зл?р – кешене? к??ел к?згесе, дил?р. Аларны сакларга кир?к, шу?а к?р? ?йд?гез берг?л?шеп к?зл?рг? зарядка ясап алыйк.
4.Я?а материалны а?лату.
Б?ген безг? кунакка аю килг?н ??м бер тартма алып килг?н. Л?кин аны тиз ген? ачып булмый, табышмакка д?рес ?авап бирг?ч кен? тартмадан кир?кле предметны алып була.
- Ты?лагыз ?ле! (Табышмаклар ?йт?.)
Гладко и душисто,
Моет очень чисто,
Нужно, чтоб у каждого было.
Что это? (Мыло - сабын)
После бани помогаю,
промокаю, вытираю.
Пушистое, махровое,
чистое, новое.
(Полотенце-с?лге)
Мои зубы все белей
Раз за разом веселей
Она чистит зубы чётко
У меня. (зубная щётка- теш щеткасы)
(Ш?хси гигиенага предметларын ?ст?л ?стен? куялар.)
Укучылар, дим?к б?генге д?рест? без я?а с?зл?р бел?н танышырбыз,аларны д?рес итеп ?йтерг? ?йр?н?рбез, бу с?зл?рне д?фт?рл?рг? язып куярбыз ??м к?нег?л?р эшл?рбез.
(Сегодня на уроке мы будем знакомиться с новыми словами, с правильным произношением этих слов, запишем эти слова в тетради и постараемся запомнить как они правильно пишутся,и будем выполнять упражнения. )
Безне? д?ресне? темасы - “Ш?хси гигиена предметлары”.Тема нашего урока – “Предметы личной гигиены”.
(Тактага тема беркетел? – Ш?хси гигиена предметлары.)
ГИГИЕНА - это наука о здоровье, изучающая влияние разнообразных факторов внешней среды на здоровье человека, его работоспособность и продолжительность жизни.
СЛАЙД № 3
- Яхшылап ты?лагыз, бу с?зл?рне ничек ?йт?л?р. (ш?хси предмет ?йберл?рен к?рс?теп ) бу –сабын, бу – с?лге, бу – щётка
СЛАЙД № 4
5.Белемн?рне ныгыту ?чен к?нег?л?р эшл??.
Д?фт?рл?рне ачыгыз ??м б?генге числоны язып куегыз.Сыйныф эше.
Балалар, беренче с?зне язып куегыз,аны и?екл?рг? б?леп карагыз.
Икенче с?зне язып куегыз,аны и?екл?рг? б?леп карагыз.
?ченче с?зне язып куегыз,аны и?екл?рг? б?леп карагыз.
(А сейчас, ребята, откройте тетради, запишите число.Сыйныф эше. С новой строки запишите слово сабын и рядом попробуйте поделить его на слоги.)
?йд?гез, тикшереп карыйк.
Сабын - са-бын - мыло
С?лге - с?л-ге - полотенце
Щётка - щёт-ка - щётка
.СЛАЙД № 4
Ял ит?.
?ил ис?,ис?,ис?,
Агачларны селкет?.
?ил тына,тына,тына,
Агачлар ?с?,?с?.
6. Д?реслек бел?н эшл??.
Укучылар, д?реслекне ачыгыз ( 103 нче б.).??мл?л?р т?з?.
- Барлык ??мл?л?р д? д?рес т?зелг?н, бик яхшы эшл?дегез!
7. Д?ресне йомгаклау, укучыларга б?я бир?.
- Укучылар, без б?ген д?рест? нишл?дек? Нинди я?а белемн?р алдыгыз? Нинди я?а с?зл?р бел?н таныштыгыз?Что мы делали на уроке, что нового узнали?С какими новыми словами познакомились? (Мы отгадывали загадки, познакомились с новыми словами, учились составлять предложения ).
- Б?генге д?рест? барыгыз да яхшы эшл?дегез,р?хм?т.
- Укучылар, ?й эше - карточкадан ??мл?л?рне к?череп язу. Сау булыгыз!