kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока "Якшамо теле.Холодная зима"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема: Якшамо теле.  Холодная зима. (3класс)

Цели и задачи:

1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутствующая – развитие умения осуществлять продуктивные речевые умения);

2) образовательная – сопоставление и анализ лексики по теме урока в русском и мордовском (эрзянском) языках;

 3) развивающая – развитие творческих способностей учащихся, навыков поиска, анализа, синтеза полученной информации;

4) воспитательная – воспитание чувства любви и гордости к своей республике, эрзянскому языку.

1.Максомс содамочить теманть коряс; домкалгавтомс тонавтницятнень содамочист;

2. Кемекстамс ютазь материалонть «Теле» теманть коряс; ванномс а сатыкстнэнь;

3. Кастомс тонавтницятнень кельвалонь культураст.

Урокс нолдазь кедъёнкстнэ: валкст, учебникть, разговорникть

Уроконь молемась:

I Организационной моментэсь.

Ушодтано минь урок,

Ды минек весе анок,

Ручкась ды тетрадесь тесэ,

Кортатано эрзянь кельсэ!

II Исследовательской важодема.

(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).

  • Кандовить ли неть валрисьметне  неень иень шкантень?

Ушосонть теле.

Коштось лембе.

Прась лов.

Вальмалганть чуди чудикерькс.

Тельня ушосонть якшамо.

Лугась кармась пижелгадомо. 

Пек паро ушосонть!

Эйкакштне налксить ловонь покольнесэ, кирякстнинь саласкесэ.

Келень ёрокчинь кастома

Ловносынек стихотворениянть

Теле, телине

Теле, теле, телине,

Мазый чама авине…

Ашо паля лангсонзо,

Ашо паця прясонзо.

Ашинесэ вельтизе

Раужо моданть сон.

Чувтынетне матедевсть –

Неить тантей он.                         

  Маризь Кемаль.

III. Ютазь материалонь кемекстамо

Налксема «Кочкадо  эрявикс валт»

Од иесь вирьсэ

Сась  теле.  Моданть вельтизе   ашо  лов. Вирьсэ __________________куз. Идем

                                                                    (зеленая)

ракшатне:   _______________,   ур, __________________, верьгиз мазылгавтызь

                        (заяц)                                    (лиса)

кузонть, ды учить Од иенть. Сась Якшаматя ды Ловняське. Верьгизэсь _________ моро.    Урось  кишти  чувто   лангсо.  Ривезесь ___________  __  евкс.       (поёт)

                                                                                     (читает)

Нумолось   _______________ лов лангс шумбрачинь поздоровт.

                    (пишет)

________­­­­­­­­­­­­­­­_________весенень максы казнеть.

   (Дед Мороз)

Помнясынек телень ковтнень.

Ацамков – декабрь (ацамс)

Якшамков – январь (якшамо)

Даволков – февраль (давол)

IV. Од материалонть ванномась.

Кортнема (беседа)

- Ялгат, течи минь тынк марто карматано ванномо од тема «Якшамо теле». Варштадо, кодамо артовкс тынк книгасо ды слайд лангсо.

Арсян, тынь весе вечксынк теленть. Кадык якшамо, но сон максы ламо кеняркс. Вечктядо якамо сокссо, ардтнеме нурдынесэ, кирякстнеме эй лангсо.

Од валонь ваннома (новая лексика)

- Кодат од валт максозь, ловносынек сынст ды сёрмадсынек тетрадьс.

эй — лёд

сокст — лыжи

нурдынеть — санки

лов покольнеть — снежки

Келень разминка (речевая разминка)

Ловнотано ловомкат, ваннодо слайдонть лангс.

Ялган марто кстыйс якинек,

Ламо кстыйнеть кочксинек.

Паргиненек пряс пештинек

Ды ярсынек, ды оймсинек.

Кудов кстыйнетнень кандынь,

Тетянь-авань каванинь.

Ловносынек 1-це упражнениянть. Кодамо налксемасо налксить тельня эйкакштне. (Прочитаем текст, скажем, в какие игры зимой играют дети?

Эйкакштнэ ардыть сокссо. Тейтернетне ардыть нурдынесэ. Церынетне налксить лов покольнесэ. Сынь тейсть ловонь кородовкс ды ёртнить лангозонзо лов покольнеть.

Пек паро эй ланга кирякстнемс конькасо!

Сёрмадсынек:

ардыть сокссо

ардыть нурдынесэ

ёртнить лов покольнеть

 V. Оймсема ютко (Физкультминутка)

Вейке, кавто – кирьга, лавтов.

Колмо, ниле – судо, пиле.

Вете, кото – кедень кавто.

Сисем, кавксо – пильгень кавто.

Вейксэ, кемень – кавто сельмень

Верев кедтнень кепедьсынек,

Пек виевстэ цяпадьсынек.

Суртнэнь парсте сортовтсынек.

Кемекстамо

Составь предложения, используя данные слова.

Мон

кирякстнян.

теян.

ловонь баба.

Тон

кирякстнят.

теят.

нурдынесэ.

Сон

кирякстни.

теи.

конькасо.

Минь

кирякстнетяно.

тейтяно.

сокссо.

Тынь

кирякстнетядо.

тейтядо.

кородовкс.

Сынь

кирякстнить.

теить.

  1. Арсема.

Рассмотри картину Ф.В. Сычкова.

Мезе тынь содатадо Ф. В. Сычковдо?

Кодат сонзэ артовкст тынь содатадо?

Кить артовкссонть?

Мезе теить од ломантне?

Мейсэ сынь ардыть?

 Кодат сынь?

Мекс пейдить?

  1.   Вешнема (муик виде ютавксонть налткесэ)

ардыть сокссо                       на картине дети

ардыть нурдынесэ                катаются на лыжах

артовкссонть эйкакшт          им радостно

сынст паро мелест                 катаются на санках

  1. Диалогонь ловнома
  • Шумбрачи, Саша!
  • Шумбрачи, Оля! Ков молят?
  • Молян эй лангов конькасо кирякстнеме. Адя мартон.
  • Мон а маштан.
  • Адя. Мон лездан тонеть. Те овсе аволь стака. Тон ку­рок тонадат конькасо кирякстнеме.
  • Адя.
  1. Исследования.

Рассмотри рисунки. Скажи, какое предложение ка­кому рисунку соответствует.

Эйкакштнэ теить эй. Эй лангсо сынь кармить кирякстнеме конькасо. Коля уски Настянь нурдынесэ. Эйкакштнэ налксить лов покольнесэ. Эйкакштнэ ардыть нурдынесэ пандо прясто.

  1. Уроконь итогось.

Мезде минь кортынек  течинь уроксто?

Мезе тусь мелезэнк?

Кодат од валт минь санек превс?

  1. Кудонь тев

Тееде артовкс «Телень налксематне» (Зимние забавы)

Ловнынк содамоёвкстнэнь, муинк ответэнть

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Якшамо теле.Холодная зима" »

Тема: Якшамо теле. Холодная зима. (3класс)

Цели и задачи:

1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутствующая – развитие умения осуществлять продуктивные речевые умения);

2) образовательная – сопоставление и анализ лексики по теме урока в русском и мордовском (эрзянском) языках;

3) развивающая – развитие творческих способностей учащихся, навыков поиска, анализа, синтеза полученной информации;

4) воспитательная – воспитание чувства любви и гордости к своей республике, эрзянскому языку.

1.Максомс содамочить теманть коряс; домкалгавтомс тонавтницятнень содамочист;

2. Кемекстамс ютазь материалонть «Теле» теманть коряс; ванномс а сатыкстнэнь;

3. Кастомс тонавтницятнень кельвалонь культураст.

Урокс нолдазь кедъёнкстнэ: валкст, учебникть, разговорникть

Уроконь молемась:

I Организационной моментэсь.

Ушодтано минь урок,

Ды минек весе анок,

Ручкась ды тетрадесь тесэ,

Кортатано эрзянь кельсэ!


II Исследовательской важодема.

(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).

  • Кандовить ли неть валрисьметне неень иень шкантень?

Ушосонть теле.

Коштось лембе.

Прась лов.

Вальмалганть чуди чудикерькс.

Тельня ушосонть якшамо.

Лугась кармась пижелгадомо.

Пек паро ушосонть!

Эйкакштне налксить ловонь покольнесэ, кирякстнинь саласкесэ.


Келень ёрокчинь кастома

Ловносынек стихотворениянть

Теле, телине

Теле, теле, телине,

Мазый чама авине…

Ашо паля лангсонзо,

Ашо паця прясонзо.

Ашинесэ вельтизе

Раужо моданть сон.

Чувтынетне матедевсть –

Неить тантей он.

Маризь Кемаль.


III. Ютазь материалонь кемекстамо

Налксема «Кочкадо эрявикс валт» Од иесь вирьсэ

Сась теле. Моданть вельтизе ашо лов. Вирьсэ __________________куз. Идем

(зеленая)

ракшатне: _______________, ур, __________________, верьгиз мазылгавтызь

(заяц) (лиса)

кузонть, ды учить Од иенть. Сась Якшаматя ды Ловняське. Верьгизэсь _________ моро. Урось кишти чувто лангсо. Ривезесь ___________ __ евкс. (поёт)

(читает)

Нумолось _______________ лов лангс шумбрачинь поздоровт.

(пишет)

________­­­­­­­­­­­­­­­_________весенень максы казнеть.

(Дед Мороз)

Помнясынек телень ковтнень.

Ацамков – декабрь (ацамс)


Якшамков – январь (якшамо)


Даволков – февраль (давол)


IV. Од материалонть ванномась.

Кортнема (беседа)

- Ялгат, течи минь тынк марто карматано ванномо од тема «Якшамо теле». Варштадо, кодамо артовкс тынк книгасо ды слайд лангсо.

Арсян, тынь весе вечксынк теленть. Кадык якшамо, но сон максы ламо кеняркс. Вечктядо якамо сокссо, ардтнеме нурдынесэ, кирякстнеме эй лангсо.

Од валонь ваннома (новая лексика)

- Кодат од валт максозь, ловносынек сынст ды сёрмадсынек тетрадьс.

эй — лёд

сокст — лыжи

нурдынеть — санки

лов покольнеть — снежки

Келень разминка (речевая разминка)

Ловнотано ловомкат, ваннодо слайдонть лангс.


Ялган марто кстыйс якинек,

Ламо кстыйнеть кочксинек.

Паргиненек пряс пештинек

Ды ярсынек, ды оймсинек.

Кудов кстыйнетнень кандынь,

Тетянь-авань каванинь.


Ловносынек 1-це упражнениянть. Кодамо налксемасо налксить тельня эйкакштне. (Прочитаем текст, скажем, в какие игры зимой играют дети?

Эйкакштнэ ардыть сокссо. Тейтернетне ардыть нурдынесэ. Церынетне налксить лов покольнесэ. Сынь тейсть ловонь кородовкс ды ёртнить лангозонзо лов покольнеть.

Пек паро эй ланга кирякстнемс конькасо!


Сёрмадсынек:

ардыть сокссо

ардыть нурдынесэ

ёртнить лов покольнеть


V. Оймсема ютко (Физкультминутка)

Вейке, кавто – кирьга, лавтов.

Колмо, ниле – судо, пиле.

Вете, кото – кедень кавто.

Сисем, кавксо – пильгень кавто.

Вейксэ, кемень – кавто сельмень

Верев кедтнень кепедьсынек,

Пек виевстэ цяпадьсынек.

Суртнэнь парсте сортовтсынек.


Кемекстамо

Составь предложения, используя данные слова.



Мон

кирякстнян ...

теян ...

ловонь баба.

Тон

кирякстнят ...

теят...

нурдынесэ.

Сон

кирякстни ...

теи ...

конькасо.

Минь

кирякстнетяно ...

тейтяно ...

сокссо.

Тынь

кирякстнетядо ...

тейтядо ...

кородовкс.

Сынь

кирякстнить ...

теить ...


  1. Арсема.

Рассмотри картину Ф.В. Сычкова.

Мезе тынь содатадо Ф. В. Сычковдо?

Кодат сонзэ артовкст тынь содатадо?

Кить артовкссонть?

Мезе теить од ломантне?

Мейсэ сынь ардыть?

Кодат сынь?

Мекс пейдить?


  1. Вешнема (муик виде ютавксонть налткесэ)

ардыть сокссо на картине дети

ардыть нурдынесэ катаются на лыжах

артовкссонть эйкакшт им радостно

сынст паро мелест катаются на санках


  1. Диалогонь ловнома

  • Шумбрачи, Саша!

  • Шумбрачи, Оля! Ков молят?

  • Молян эй лангов конькасо кирякстнеме. Адя мартон.

  • Мон а маштан.

  • Адя. Мон лездан тонеть. Те овсе аволь стака. Тон ку­рок тонадат конькасо кирякстнеме.

  • Адя.

  1. Исследования.

Рассмотри рисунки. Скажи, какое предложение ка­кому рисунку соответствует.

Эйкакштнэ теить эй. Эй лангсо сынь кармить кирякстнеме конькасо. Коля уски Настянь нурдынесэ. Эйкакштнэ налксить лов покольнесэ. Эйкакштнэ ардыть нурдынесэ пандо прясто.

  1. Уроконь итогось.

Мезде минь кортынек течинь уроксто?

Мезе тусь мелезэнк?

Кодат од валт минь санек превс?

  1. Кудонь тев

Тееде артовкс «Телень налксематне» (Зимние забавы)

Ловнынк содамоёвкстнэнь, муинк ответэнть




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Прочее

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 3 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока "Якшамо теле.Холодная зима"

Автор: Ледяйкина Людмила Анатольевна

Дата: 22.10.2015

Номер свидетельства: 242555


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства