(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).
Кандовить ли неть валрисьметне неень иень шкантень?
Монень вечкеви тиринь келем.
Тракторось види паксясо сюро.
Кудонть икеле кальтне пижелгадсть.
4. Од материалонть ванномась.
Тонавтыцянь вал.
Кортнема (беседа)
- Ялгат, течи минь тынк марто карматано ванномо од тема: «Эйсюрковонь 8-це чись- Авань покшчи. 8 Марта- Международный женский день». Ава валось сехте питней. Курок Авань покшчи. Те покшчистэнть весе ломантне казить казнеть аваст туртов. Минь умок ушодынек анокстамо те чинтень. Тонавтнинек стихотвореният ды морот. Вансынек, мезе максы те теманть коряс минек учебникесь. Оштё весть ёвтатано вечкемань вал аванок туртов ды мазый, сюпав эрзянь келентень.
-Друзья, сегодня мы будем изучать тему: «Эйсюрковонь 8-це чись- Авань покшчи. 8 Марта- Международный женский день». Слово мама самое дорогое для каждого из нас. Скоро Женский праздник 8 Марта. Мы давно стали готовится к этому празднику. Выучили стихи, песни. Посмотрим, что нам дает учебник по этой теме. Очередной раз выразим свою любовь к нашим любимым мамам и красивому, богатому эрзянскому языку..
5.Од валонь ваннома (новая лексика)
Паргине-кузовок
Уцяска-счастье
Рудаз-грязь
Смусть-смысл
Зыян-ущерб
Пелеве-полночь
Талномс-тревожить
Вий-сила
Авань вий-материнская сила
6.Од материалонь кемекстамо.
Грамматиканть лангсо важодемась.
Сочетание двух или более слов, которые связаны между собой по смыслу и грамматически, называется словосочетанием. Одно из них главное, другое зависимое. В эрзянском языке прилагательное и существительное образуют словосочетание, где существительное-главное слово, прилагательное-зависимое.
Опираясь на письмо Нины, напишите поздравление своей маме.
Индивидуальная работа над карточками.
7. Оймсема ютко (Физкультминутка)
Вейке, кавто – кирьга, лавтов.
Колмо, ниле – судо, пиле.
Вете, кото – кедень кавто.
Сисем, кавксо – пильгень кавто.
Вейксэ, кемень – кавто сельмень
Верев кедтнень кепедьсынек,
Пек виевстэ цяпадьсынек.
Суртнэнь парсте сорновтсынек.
2-це упражнениясь. Прочитай выразительно стихотворение С. Люлякиной «Мезесь весемеде мазый?». Найдите словосочетания прилагательное + существительное. Определите главное и зависимое слова. Задайте вопрос от главного к зависимому слову. Запишите по образцу.