kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Презентация к уроку в 6 классе по теме : "Числительнайть смузец и грамматикань признаконза. Простой, сложнай, составной числительнайхне".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Дети знакомятся с грамматическими признаками числительного. научатся правильно писать сложные и составные числительные, составляют кластер, выполняют тест.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Презентация к уроку в 6 классе по теме : "Числительнайть смузец и грамматикань признаконза. Простой, сложнай, составной числительнайхне".»

Филиал «Вечкенинская СОШ» МБОУ « Парапинская СОШ» «Числительнайть смузец и грамматикань признаконза. Простой, сложнай и составной числительнайхне». Аноклазе: Филиал « Вечкенинскяй СОШ-нь МБОУ «Парапинсккя СОШ-нь» мокшень кялень и литературань тонафтысь Семенова Р.П.   2019 кизось

Филиал «Вечкенинская СОШ»

МБОУ « Парапинская СОШ»

«Числительнайть смузец и грамматикань признаконза. Простой, сложнай и составной числительнайхне».

Аноклазе: Филиал « Вечкенинскяй СОШ-нь МБОУ «Парапинсккя СОШ-нь» мокшень кялень и литературань тонафтысь Семенова Р.П.

2019 кизось

Цельхне:  * содафтомс иттнень числительнайть смузенц, грамматикань признаконзон мархта, сонь составонь явоманц мархта; *тонафтомс явфтома простой, сложнай, составной числительнайхнень;  *маштомс нолямс тевс числительнайхнень корхтамста и сёрмадомста; *кеподемс тонафнихнень мяльснон тонафнемс эсь родной кяльснон.

Цельхне:

* содафтомс иттнень числительнайть смузенц, грамматикань признаконзон мархта, сонь составонь явоманц мархта;

*тонафтомс явфтома простой, сложнай, составной числительнайхнень;

*маштомс нолямс тевс числительнайхнень корхтамста и сёрмадомста;

*кеподемс тонафнихнень мяльснон тонафнемс эсь родной кяльснон.

Тердема Азомс валмуворкснень эса нолдаф валхнень.  … ункстак - …керк. … сембонь инкса, а сембе фканкса. Тяза уле …цалковайце, улеза…ялгаце. … пилеват сувай, … лиси. … нумол мельге панят, … аф кундат.  Арьседа, кодама кизефкс лангс ня валхне отвечайхть и мезе синь няфтихть?

Тердема

Азомс валмуворкснень эса нолдаф валхнень.

ункстак - …керк.

сембонь инкса, а сембе фканкса.

Тяза уле …цалковайце, улеза…ялгаце.

пилеват сувай, … лиси.

нумол мельге панят, … аф кундат.

Арьседа, кодама кизефкс лангс ня валхне отвечайхть и мезе синь няфтихть?

Шарьхкодема 1 . Ванондомат учебникста правилатне параграфсь 34-35 стр.98, 101. 2. Теоретическяй материалть коряс кластеронь тиемась. 3.Кизефкс мархта таблицать ваномац. 4. Кизефкснень лангс ответтнень сермадомасна. 5.Азондома числительнайть валрисьмоса молеманц колга.

Шарьхкодема

1 . Ванондомат учебникста правилатне параграфсь 34-35 стр.98, 101.

2. Теоретическяй материалть коряс кластеронь тиемась.

3.Кизефкс мархта таблицать ваномац.

4. Кизефкснень лангс ответтнень сермадомасна.

5.Азондома числительнайть валрисьмоса молеманц колга.

Ваность таблицать «Кизефкст».  Кизефкснень лангс ответтнень сёрмадость тетради.   1.Мъзяра тейть кизода? 1.Кодама кизоня тон шачеть? 2. Мъзяра киза тонафнят школаса? 2.Мъзяроце кизось якат школав? 3. Мъзяра предметта тон тонафнят? 3.Кодама кизоня молеть колмоце 4. Мъзяра этажда школаса? классу? 5. Мзяра тонафнида классонт? 4. Кодама этажса тон тонафнят? 6. Мъзяра ломаньда семьясонт? 5. Кодама кизоня аделасак школать? 7. Мъзяра минут моли переменась? 6. Кодама тонафнема кизось  сембодонга мяляфтовсь?

Ваность таблицать «Кизефкст».

Кизефкснень лангс ответтнень сёрмадость тетради.

1.Мъзяра тейть кизода? 1.Кодама кизоня тон шачеть?

2. Мъзяра киза тонафнят школаса? 2.Мъзяроце кизось якат школав?

3. Мъзяра предметта тон тонафнят? 3.Кодама кизоня молеть колмоце

4. Мъзяра этажда школаса? классу?

5. Мзяра тонафнида классонт? 4. Кодама этажса тон тонафнят?

6. Мъзяра ломаньда семьясонт? 5. Кодама кизоня аделасак школать?

7. Мъзяра минут моли переменась? 6. Кодама тонафнема кизось

сембодонга мяляфтовсь?

Лувома Предметонь лувкс Предметонь лувомста порядка (мъзяроце?) (мъзяра?) (мъзяра?) … ? … ? СМУЗЕЦ Числительнайсь

Лувома

Предметонь лувкс

Предметонь лувомста порядка (мъзяроце?)

(мъзяра?)

(мъзяра?)

?

?

СМУЗЕЦ

Числительнайсь

Таблицать коряс кизефкст.  Шабат, кодама ответт тинь сёрмадоде ?(морафтсазь) Васенце столбикса нолдаде тевс кодама числительнайхть? А кодама числительнайхть нолдаде тевс омбоце столбикса? 4. Мезе няфтихть лувомань (порядковай) числительнайхне? 5. Кодама кизефкс лангс синь отвечайхть? 6. Мезе няфтихть лувксонь (количественнай )числительнайхне? 7. Кодама кизефкс лангс синь отвечайхть? 8. Кода тиевихть лувомань числительнайхне?  Пяшкодесть кластерть од азондомаса.

Таблицать коряс кизефкст.

  • Шабат, кодама ответт тинь сёрмадоде ?(морафтсазь)
  • Васенце столбикса нолдаде тевс кодама числительнайхть?
  • А кодама числительнайхть нолдаде тевс омбоце столбикса?

4. Мезе няфтихть лувомань (порядковай) числительнайхне?

5. Кодама кизефкс лангс синь отвечайхть?

6. Мезе няфтихть лувксонь (количественнай )числительнайхне?

7. Кодама кизефкс лангс синь отвечайхть?

8. Кода тиевихть лувомань числительнайхне?

Пяшкодесть кластерть од азондомаса.

Числительнайсь валрисьмоса моли -?   Кафта и кафкса – кемонь.   Пингсь сисем пяле мархта часттоль.   Тя талантливай авась, кона эрясь вейхксогемонь киза, сай пингонь поэтти васенце учителькс.   Стирнятнень эзда колмотнень кадозь кудонь ванома.

Числительнайсь валрисьмоса моли -?

Кафта и кафкса – кемонь.

Пингсь сисем пяле мархта часттоль.

Тя талантливай авась, кона эрясь вейхксогемонь киза, сай пингонь поэтти васенце учителькс.

Стирнятнень эзда колмотнень кадозь кудонь ванома.

Шарфтода мял ь        фкя - васенце кафта - омбоце

Шарфтода мял ь

фкя - васенце

кафта - омбоце

Объяснительнай диктант  Максф валзюлмотнень эса числатнень сёрмадость валса:  10 ши, 7 недялясь, 5 ялгат, 8 кизось, 15 кудсь,12 марь, 20 вишняфкс, 3 уроксь, 13 куд, 6 урокт.

Объяснительнай диктант

Максф валзюлмотнень эса числатнень

сёрмадость валса:

10 ши, 7 недялясь, 5 ялгат, 8 кизось, 15 кудсь,12 марь, 20 вишняфкс, 3 уроксь, 13

куд, 6 урокт.

Рузонь кяльста числительнайхнень ётафтомс мокшекс.

Рузонь кяльста числительнайхнень ётафтомс мокшекс.

Числительнайхнень составонь коряс явомасна ? ? ? кемгафтува,… вете, кемонь,… комсь нилие,…

Числительнайхнень составонь коряс явомасна

?

?

?

кемгафтува,…

вете, кемонь,…

комсь нилие,…

Тесттнень коряс работамась.   1. Няфтесть рядть, коса улихть аньцек сложнай числительнайхть.  а) сяда, комсь ветие, кафкса; б) кемголмува, нильгемонь, кемгафксува; в)кемонце, вете, тёжянь; г)сизьгемонь, кемгафтува, колмогемонь.

Тесттнень коряс работамась.

1. Няфтесть рядть, коса улихть аньцек сложнай числительнайхть.

а) сяда, комсь ветие, кафкса;

б) кемголмува, нильгемонь, кемгафксува;

в)кемонце, вете, тёжянь;

г)сизьгемонь, кемгафтува, колмогемонь.

2. Мумс составной числительнайть . а) 18. б) 80. в) 88. г)155. 3.Мъзяра валса сёрмадовихть максф числительнайхне, конат няфтьфт цифраса? 1) 22, 76, 93 2)103, 54, 19. а) Колма валхт. б)Кафта валхт.

2. Мумс составной числительнайть .

а) 18.

б) 80.

в) 88.

г)155.

3.Мъзяра валса сёрмадовихть максф числительнайхне, конат няфтьфт цифраса?

1) 22, 76, 93

2)103, 54, 19.

а) Колма валхт.

б)Кафта валхт.

«Нилецесь аф эряви».  а) фкя, атя, кафта, вете; б) васенцесь, омбоцесь, колмоцесь, сась; в) колмонь, нилень, ветень, кудонь; г) нилешка, ветешка, кудшка, кафксошка. д) комсь, якстерь, комсь нилие,кемгафтувоце.

«Нилецесь аф эряви».

а) фкя, атя, кафта, вете;

б) васенцесь, омбоцесь, колмоцесь, сась;

в) колмонь, нилень, ветень, кудонь;

г) нилешка, ветешка, кудшка, кафксошка.

д) комсь, якстерь, комсь нилие,кемгафтувоце.

Мезе содаме, тонадоме, шарьхкодеме.  1. Мезе стамсь числительнайсь? 2. Кодапт эряйхть числительнайхне эсь смузень коряс? 3. Кодама кизефкс лангс отвечайхть лувксонь числительнайхне? 4. Кодама кизефкс лангс отвечайхть лувомань числительнайхне? 5. Кода тиевихть лувомань числительнайхне? 6. Кодапт эряйхть составонь коряс числительнайхне? 7. Кода сёрмадовихть сложнай числительнайхне? 8. Кода сёрмадовихть составной числительнайть пяльксонза?

Мезе содаме, тонадоме, шарьхкодеме.

1. Мезе стамсь числительнайсь?

2. Кодапт эряйхть числительнайхне эсь смузень коряс?

3. Кодама кизефкс лангс отвечайхть лувксонь числительнайхне?

4. Кодама кизефкс лангс отвечайхть лувомань числительнайхне?

5. Кода тиевихть лувомань числительнайхне?

6. Кодапт эряйхть составонь коряс числительнайхне?

7. Кода сёрмадовихть сложнай числительнайхне?

8. Кода сёрмадовихть составной числительнайть пяльксонза?

Тевс нолдаф литературась.  Учебниксь «Мокшень кяль « 6- це классонди,  авторхне Т.И. Ломакина; Т.С. Иванова. 2. «Мокшень кялень практикум», авторхне  Гришунина В.П.; Лёвина М.З.;АлямкинН.С. 3. «Мокшень кяльть школаса цебярьгофтомац»,  авторсь Смиренникова А.Е.

Тевс нолдаф литературась.

  • Учебниксь «Мокшень кяль « 6- це классонди,

авторхне Т.И. Ломакина; Т.С. Иванова.

2. «Мокшень кялень практикум», авторхне

Гришунина В.П.; Лёвина М.З.;АлямкинН.С.

3. «Мокшень кяльть школаса цебярьгофтомац»,

авторсь Смиренникова А.Е.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Прочее

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Семенова Роза Петровна

Дата: 17.10.2019

Номер свидетельства: 523070


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства