kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Хас ве джыныс исимлер

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тема урока: Хас ве джыныс исимлер (Собственные и нарицательные имена существительные)

Класс: 5-6

Тип урока: урок усвоения новых знаний

Цели урока (образовательные): Знать определение имен существительных, опознавать в тексте и устной речи собственные и нарицательные имена существительные,  определять  принадлежность к тематическим группам, уметь употреблять в речи в соответствии с жизненной ситуацией. расширить словарный запас детей.

Универсальные учебные действия:

Регулятивные: Высказывать предположения на основе наблюдений. Формулировать тему, проблему урока. Искать пути её решения.  Соотносить цели и результаты своей деятельности. Определять степень успешности работы.

Познавательные: Выделять главное, свёртывать информацию до ключевых понятий. Искать пути решения проблемы, строить логически обоснованные рассуждения, группировать слова по самостоятельно выбранным основаниям.  

Коммуникативные УУД: планировать учебное сотрудничество с учителем и сверстниками, соблюдать правила речевого поведения.

 Уметь высказывать и обосновывать свою точку зрения, слушать и слышать других, быть готовым корректировать свою точку зрения.

Наглядный материал: учебник, карточки, иллюстрации, ноутбук, проектор

Структура урока

I.Орг. момент.

1.Селямлашув

Селям алейкум, эвинъизге къысмет кельсин,
Селям алейкум, Аллах сизге сагълыкъ берсин.
Селям алейкум, юреклерге къуванч толсун,
Селям алейкум, сизни корьген бей олсун.

2.Невбетчинен субет:

-Бугунь къачынджы саны?

-Йыл мевсими?

Насыл проектлерни яздыкъ? (Итоги муниц.этапа Конкурса )

И.Гаспринский «Окъу, джаиль олма»

II.Проверка домашнего задания, воспроизведение и коррекция опорных знаний учащихся

Оджа: Кечкен дерсте насыл мевзуны кечтик?

Талебелер: Сез чешитлери


 


 

  К

  И

  Т

  А

  П

  С

  А

  А

  Т

  Т

  И

  Ш

  Л

  Е

  Р

  М

Е

Й

В

А


 

  1. Къат-къат къапыста, Ичи толу къырмыскъа.

  1. Бир кичкене алаша, ич токътамай чалыша.

  2. Аран толу акъ тавукъ.

  3. Алма, армут, юзюм –бу….

  1. Суаллерге джевап берюв.

а) Исим акъкъында не билесинъиз?

б) Насыл суаллерге джевап бере?

в) Исимнинъ чокълукъ ве теклик аффикслер боюнджа не билесиз?

2.Просмотр видеоролика «Собственные и нарицательные имена существительные»

Исимлер джанлы, тири предметлернинъ, ер, кок ве табиаткъа аит олгъан шейлернинъ, тереклернинъ ве осюмликлернинъ, вакъианынъ, мевсимнинъ адлары олалар, ким? ве не? суаллерге джевап бере. Исим джумледе баш ве экинджи дередже азасы олып келе.

III.Мотивация учебной деятельности учащихся. Сообщение темы, цели урока и мотивация учебной деятельности школьников.

( Тахтада чешит-тюрлю исимлер язмакъ.)

Багъчасарай, копеек, рале, Асан, къалем, Аюв-дагъ, бор, Акъбаш.

Оджа: Балалар, бу насыл сезлер?

Талебелер Бу джыныс ве хас исимлер (Мевзу)

IV.Восприятие и первичное осознание нового материала, осмысление связей и отношений в объектах изучения

Адамлар, айванлар,шеэрлер, койлер,дагълар ве озенлернинъ махсус адларына ХАС исим дейлер.

Меселя:Чатырдагъ, Салгъыр, Фатиме, Джанкой.

ДЖЫНЫС исимлер бир сой предметлерни бильдирелер.Джыныс исимлер кичкене арифнен язылалар.

Меселя: мышыкъ, дефтер, шеэр, тахта, ресим.

ЛУГЪАТ: хас - имя собственное

джыныс – имя нарицательное


 

РААТЛЫКЪ ДАКЪКЪА

Турынъыз, отурынъыз, ойнанъыз, язынъыз, секиринъиз

Просмотр фрагмента мульфильма на крымскотатарском языке

V.Первичная проверка понимания усвоенного, первичное закрепление усвоенного

1.Талебелерге карточкалар даркъатмакъ.

Карточкаларда вазифе:

-джыныс ве хас исимлер тапмакъ.

2.Башкъаларгъа суаллер бермек.(агъзавий шекильде)

-Балалар, хас исимлер насыл арифнен языла?

-Джыныс исимлер бу.?

3.Иллюстрацияларгъа бакъып сезлерни язмакъ. Игра «Немое кино»

4.Дерсликнен чалышув 152 иш, 81 с. ( 4 сыныф)

5.Тахтада чалышув (распред. по тематич.группам: емек, ад, мейва, себзе): Пахлава, алма, шекер, къартоп, Амет, Адиле, бибер, кобете.


 

VI. Подведение итогов урока(рефлексия) и сообщение домашнего задания.

Рфлексия:

Насыл сёз чешитке исим дейлер?

Хас ве джыныс исимлер нени бильдирелер?

Джыныс исимлер бу – ана, сычан, козь,эв.

Хас исимлер бу – Къырым, «Таврия», Айше.

Сиз, дерсни бегендинъиз? (Светофор оюны: къырмызы –екъ, ешиль – эльбет, сары –орта)

Баалав (с комментариями)

Эвге вазифе (с комментариями)

1) 5 джыныс ве 5 хас исимлерни язмакъ. 2)3 исимлернен джумлелер тизмек


 

ДЕРС БИТТИ!

САГЪЛЫКЪНЕН КЪАЛЫНЪЫЗ!


 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Хас ве джыныс исимлер»

28.02.2017г.

Тема урока: Хас ве джыныс исимлер (Собственные и нарицательные имена существительные)

Класс: 5-6

Тип урока: урок усвоения новых знаний

Цели урока (образовательные): Знать определение имен существительных, опознавать в тексте и устной речи собственные и нарицательные имена существительные ,  определять  принадлежность к тематическим группам, уметь употреблять в речи в соответствии с жизненной ситуацией. расширить словарный запас детей.

Универсальные учебные действия:

Регулятивные: Высказывать предположения на основе наблюдений. Формулировать тему, проблему урока. Искать пути её решения.  Соотносить цели и результаты своей деятельности. Определять степень успешности работы.

Познавательные: Выделять главное, свёртывать информацию до ключевых понятий. Искать пути решения проблемы, строить логически обоснованные рассуждения, группировать слова по самостоятельно выбранным основаниям.  

Коммуникативные УУД: планировать учебное сотрудничество с учителем и сверстниками, соблюдать правила речевого поведения.

 Уметь высказывать и обосновывать свою точку зрения, слушать и слышать других, быть готовым корректировать свою точку зрения.

Наглядный материал: учебник, карточки, иллюстрации, ноутбук, проектор

Структура урока

I.Орг. момент.

1.Селямлашув


Селям алейкум, эвинъизге къысмет кельсин,
Селям алейкум, Аллах сизге сагълыкъ берсин.
Селям алейкум, юреклерге къуванч толсун,
Селям алейкум, сизни корьген бей олсун.

2.Невбетчинен субет:

-Бугунь къачынджы саны?

-Йыл мевсими?

Насыл проектлерни яздыкъ? (Итоги муниц.этапа Конкурса )

И.Гаспринский «Окъу, джаиль олма»

II.Проверка домашнего задания, воспроизведение и коррекция опорных знаний учащихся

Оджа: Кечкен дерсте насыл мевзуны кечтик?

Талебелер: Сез чешитлери


 



 

  К

 

  И

 

  Т

 

  А

 

  П


 

 

 

 

  С

 

  А

 

  А

 

  Т


 

 

  Т

 

  И

 

  Ш

 

  Л

 

  Е

 

  Р



 

  М

Е

Й

В

А

 

 

 

 

 

 

 



  1. Къат-къат къапыста, Ичи толу къырмыскъа.

  1. Бир кичкене алаша, ич токътамай чалыша.

  2. Аран толу акъ тавукъ.

  3. Алма, армут, юзюм –бу….

  1. Суаллерге джевап берюв.

а) Исим акъкъында не билесинъиз?

б) Насыл суаллерге джевап бере?

в) Исимнинъ чокълукъ ве теклик аффикслер боюнджа не билесиз?

2.Просмотр видеоролика «Собственные и нарицательные имена существительные»

Исимлер джанлы, тири предметлернинъ, ер, кок ве табиаткъа аит олгъан шейлернинъ, тереклернинъ ве осюмликлернинъ, вакъианынъ, мевсимнинъ адлары олалар, ким? ве не? суаллерге джевап бере. Исим джумледе баш ве экинджи дередже азасы олып келе.

III.Мотивация учебной деятельности учащихся. Сообщение темы, цели урока и мотивация учебной деятельности школьников.

( Тахтада чешит-тюрлю исимлер язмакъ.)

Багъчасарай, копеек, рале, Асан, къалем, Аюв-дагъ, бор, Акъбаш.

Оджа: Балалар, бу насыл сезлер?

Талебелер Бу джыныс ве хас исимлер (Мевзу)

IV.Восприятие и первичное осознание нового материала, осмысление связей и отношений в объектах изучения

Адамлар , айванлар ,шеэрлер, койлер,дагълар ве озенлернинъ махсус адларына ХАС исим дейлер.

Меселя:Чатырдагъ, Салгъыр, Фатиме, Джанкой.

ДЖЫНЫС исимлер бир сой предметлерни бильдирелер.Джыныс исимлер кичкене арифнен язылалар.

Меселя: мышыкъ, дефтер, шеэр, тахта, ресим.

ЛУГЪАТ: хас - имя собственное

джыныс – имя нарицательное



РААТЛЫКЪ ДАКЪКЪА

Турынъыз, отурынъыз, ойнанъыз, язынъыз, секиринъиз

Просмотр фрагмента мульфильма на крымскотатарском языке

V.Первичная проверка понимания усвоенного, первичное закрепление усвоенного

1.Талебелерге карточкалар даркъатмакъ.

Карточкаларда вазифе:

-джыныс ве хас исимлер тапмакъ.

2.Башкъаларгъа суаллер бермек.(агъзавий шекильде)

-Балалар, хас исимлер насыл арифнен языла?

-Джыныс исимлер бу..?

3.Иллюстрацияларгъа бакъып сезлерни язмакъ. Игра «Немое кино»

4.Дерсликнен чалышув 152 иш, 81 с. ( 4 сыныф)

5.Тахтада чалышув (распред. по тематич.группам: емек, ад, мейва, себзе): Пахлава, алма, шекер, къартоп, Амет, Адиле, бибер, кобете..



VI. Подведение итогов урока(рефлексия) и сообщение домашнего задания.

Рфлексия:

Насыл сёз чешитке исим дейлер?

Хас ве джыныс исимлер нени бильдирелер?

Джыныс исимлер бу – ана, сычан, козь,эв.

Хас исимлер бу – Къырым, «Таврия», Айше.

Сиз , дерсни бегендинъиз? (Светофор оюны: къырмызы –екъ, ешиль – эльбет, сары –орта)

Баалав (с комментариями)

Эвге вазифе (с комментариями)

1) 5 джыныс ве 5 хас исимлерни язмакъ. 2)3 исимлернен джумлелер тизмек



ДЕРС БИТТИ!

САГЪЛЫКЪНЕН КЪАЛЫНЪЫЗ!
























Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Прочее

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Хас ве джыныс исимлер

Автор: Зеядуллаева Ленура Исметовна

Дата: 29.03.2017

Номер свидетельства: 404663

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства