kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Тема" Дыргъта".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Гом урочы пълан

Ирон ?взаг?й

4 «А» къласы

Тем?: «Дыргът?»

Ахуырг?н?г:        Гаппуаты З.А.

1.Урочытем?: «Дыргът?»

Урочынысан: 1. Сраз?нгард к?нын сыв?лл?тты иронау дзурынм?.

2. Дзырдуатон куыст.

3. Бафидар к?нын рацыд ?рм?г.

Ц?стуынг? ?рм?г:ахуырг?н?н чиныг, кроссвордт? карточк?т?, нывт?.

Урочы цыд

1.Организацион хай.

2.Фонетик?. Мырт? ?м? дамгъ?т?.

3.Дзырдуатон куыст рацыд ?рм?г?й.

4.Саразын кроссворд.

5.Физминутк?

6.Ног ?рм?гм? рахизын.

7.Чиныгим? бакусын.

8.Магнитофонм? байхъусын.

9.К?ронб?тт?н ск?нын.

10. Б?р?гг?н?нт? с?в?рын.

11. Х?дзарм? куыст.

1. Организацион хай.

Боныхъ?д?й баф?рсын

-Аф?дзы цал афоны ис?                                                             -Ныр цы афон у?                                                                  -Къуырийы бонт?й к?цы бон у?                                       -Ранымайут зым?джы м?йт??

2. Фонетик?. Мырт? ?м? дамгъ?т?.

а)Хъ?б?р мырт? ?м? дамгъ?т? сф?лхат к?нын: [хъ],[къ],[гъ],[цъ],[чъ],[дз],[дж],[пъ],[тъ]-?м? ?рхъуыды к?нын дзырдт?.

?) Равдисын с?м нывт?, дзырдт? бахх?ст к?нын цухгонд дамгъ?т?й.

3. Рац?уг? ?рм?г?й дзырдуатон куыст бак?нын.

а)?вдисын рацыд ?рм?г?й нывт?, ахуырдзаут? с? дзурынц: нуры, къабуска, нас, джитъри, бадырджан, булкъ, уырыдзы, картоф, хъ?дындз, м?йм?булкъ.

?)Бак?сы нчиныг? йтекстыт?: «ц?х?ра», «булкъ», «уырыдзы».Рат?лмац с? к?нын.

б)Текстыты ссарын: сущ+гл.,прил+сущ.

4)Кроссворд                                                                       

Ц?м?й н? рацыд ?рм?г бафидар к?н?м, уый тыхх?й ск?н?м кроссворд.

1

2

3

4

5

6

7

8

л

с

а

р

т

къ

у

б

а

н

къ

б

у

с

к

а

ы

у

ы

дз

ы

о

ф

р

а

к

н

а

дж

р

ы

д

б

а

а

р

?

?

ц

х

хъ

дз

н

ы

д

?

1.Уымай  цъус зыны ?рм?ст, инн? з?ххы быны мб?хст. Уый сыф чъирий?н у хорз.

2. Зайы ц?х?радоны сырх у, ф?л? цывзы н?у, тымбыл у ф?л? ц?х?ра н?у.

3. Дзыккут? йыл уыд, ?м? чызг н? уыд, тымбыл уыд ?м? айк н? уыди, къ?зилын уыди,ф?л? мыст н?уыд.

4.Тымбыл, стыр, бур ?м? х?рзад.

5. Ис ы нбир? къабат?, ф?л? чызг н?у.

6. Р?сугъд чызг бады талынджы, й? дзыкку уынджы.

7. Къодахыбын-мыстыт?.

8. Чи м?м бавнала, уый ск?удз?н.

5.Физминутка

-Къах л?ууы….                                                                    –Къах ц?уы….                                                                                             –Къ?хт? згъорынц….                                                                –Къ?хт? кафынц….                                                                                   -О, м? къ?хът?, гыццыл къ?хт?                                                            -Ох!

6. Ног ?рм?гм? рахизын «Дыргът?»

Ах-?г: Мах базонг? ст?м халсартим?. Абон базонг? уыдзыст?м дыргътим?. З?гъут мА цав?р предметм? хауынц халсарт? ?м? дыргът?.

Дзырдуат: бал-вишня,к?рдо-груша,с?н?фсир-виноград,ф?ткъуы-яблоня,чылауи-слива,?хсынцъы-алыча.

7. Чиныгим? бакусын.

а) Бак?сын текст «ф?ткъуы, к?рдо» ст?й та байхъусын ахуырдзауты кастм?

?) Т?лмац к?нынц текст ног дзырдты руаджы.

б) Р?ттын с?м ф?рстыт?.                                                                                                                                                                                                                                           –Цав?р дыргът? зайы Ирыстоны дыргъ-ты?                                     -Исты пайда сты ад?ймаг?н?                                        -с?рды сыфт?рты бын цав?р ф?ткъуыт? ?м? к?рдот? ис фен?н?

8.Магнитофонм?  байхъусын.

-Л?мбын?г байхъусут ?м? з?гъут цав? рдыргъты кой дзы ц?уы? Ц?в?рт? сты ф?ткъуы ?м? к?рдо? Цав?р халсары кой дзы ц?уы?

9.К?ронб?тт?н ск?нын

-махм? абон ис диссаджы б?лас, чи ?ртондз?н б?лас?й дыргът? ?м? с? чи базондз?н.

10.Б?р?гг?н?нт? с?в?рын.

11.Х?дзарм? куыст.                                                                           Текст аив к?сынм? ?м? т?лмац к?нын зонын.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Тема" Дыргъта".»



Гом урочы пълан

Ирон ӕвзагӕй

4 «А» къласы





Темӕ: «Дыргътӕ»







Ахуыргӕнӕг: Гаппуаты З.А.



1.Урочытемӕ: «Дыргътӕ»

Урочынысан: 1. Сразӕнгард кӕнын сывӕллӕтты иронау дзурынмӕ.

2. Дзырдуатон куыст.

3. Бафидар кӕнын рацыд ӕрмӕг.

Цӕстуынгӕ ӕрмӕг:ахуыргӕнӕн чиныг, кроссвордтӕ карточкӕтӕ, нывтӕ.

Урочы цыд

1.Организацион хай.

2.Фонетикӕ. Мыртӕ ӕмӕ дамгъӕтӕ.

3.Дзырдуатон куыст рацыд ӕрмӕгӕй.

4.Саразын кроссворд.

5.Физминуткӕ

6.Ног ӕрмӕгмӕ рахизын.

7.Чиныгимӕ бакусын.

8.Магнитофонмӕ байхъусын.

9.Кӕронбӕттӕн скӕнын.

10. Бӕрӕггӕнӕнтӕ сӕвӕрын.

11. Хӕдзармӕ куыст.

1. Организацион хай.

Боныхъӕдӕй бафӕрсын

-Афӕдзы цал афоны ис? -Ныр цы афон у? -Къуырийы бонтӕй кӕцы бон у? -Ранымайут зымӕджы мӕйтӕ?

2. Фонетикӕ. Мыртӕ ӕмӕ дамгъӕтӕ.

а)Хъӕбӕр мыртӕ ӕмӕ дамгъӕтӕ сфӕлхат кӕнын: [хъ],[къ],[гъ],[цъ],[чъ],[дз],[дж],[пъ],[тъ]-ӕмӕ ӕрхъуыды кӕнын дзырдтӕ.

ӕ) Равдисын сӕм нывтӕ, дзырдтӕ баххӕст кӕнын цухгонд дамгъӕтӕй.

3. Рацӕугӕ ӕрмӕгӕй дзырдуатон куыст бакӕнын.

а)Ӕвдисын рацыд ӕрмӕгӕй нывтӕ, ахуырдзаутӕ сӕ дзурынц: нуры, къабуска, нас, джитъри, бадырджан, булкъ, уырыдзы, картоф, хъӕдындз, мӕймӕбулкъ.

ӕ)Бакӕсы нчиныгӕ йтекстытӕ: «цӕхӕра», «булкъ», «уырыдзы».Ратӕлмац сӕ кӕнын.

б)Текстыты ссарын: сущ+гл.,прил+сущ.

4)Кроссворд

Цӕмӕй нӕ рацыд ӕрмӕг бафидар кӕнӕм, уый тыххӕй скӕнӕм кроссворд.



н

а

дж



р

ы

д

б

а

а

р

ӕ



ӕ

ц

х

1

2

3

4

5

6

7

8



л

б

у

къ





с

а

к

с

у

б

къ



н

а

а



к

а

р

ф

о

ы

дз



ы

у

ы

т

р



дз



н

ы

д

ӕ



хъ





1.Уымай цъус зыны ӕрмӕст, иннӕ зӕххы быны мбӕхст. Уый сыф чъирийӕн у хорз.

2. Зайы цӕхӕрадоны сырх у, фӕлӕ цывзы нӕу, тымбыл у фӕлӕ цӕхӕра нӕу.

3. Дзыккутӕ йыл уыд, ӕмӕ чызг нӕ уыд, тымбыл уыд ӕмӕ айк нӕ уыди, къӕзилын уыди,фӕлӕ мыст нӕуыд.

4.Тымбыл, стыр, бур ӕмӕ хӕрзад.

5. Ис ы нбирӕ къабатӕ, фӕлӕ чызг нӕу.

6. Рӕсугъд чызг бады талынджы, йӕ дзыкку уынджы.

7. Къодахыбын-мыстытӕ.

8. Чи мӕм бавнала, уый скӕудзӕн.



5.Физминутка

-Къах лӕууы… . –Къах цӕуы… . –Къӕхтӕ згъорынц… . –Къӕхтӕ кафынц… . -О, мӕ къӕхътӕ, гыццыл къӕхтӕ -Ох!

6. Ног ӕрмӕгмӕ рахизын «Дыргътӕ»

Ах-ӕг: Мах базонгӕ стӕм халсартимӕ. Абон базонгӕ уыдзыстӕм дыргътимӕ. Зӕгъут мА цавӕр предметмӕ хауынц халсартӕ ӕмӕ дыргътӕ.

Дзырдуат: бал-вишня,кӕрдо-груша,сӕнӕфсир-виноград,фӕткъуы-яблоня,чылауи-слива,ӕхсынцъы-алыча.

7. Чиныгимӕ бакусын.

а) Бакӕсын текст «фӕткъуы, кӕрдо» стӕй та байхъусын ахуырдзауты кастмӕ

ӕ) Тӕлмац кӕнынц текст ног дзырдты руаджы.

б) Рӕттын сӕм фӕрстытӕ. –Цавӕр дыргътӕ зайы Ирыстоны дыргъ-ты? -Исты пайда сты адӕймагӕн? --сӕрды сыфтӕрты бын цавӕр фӕткъуытӕ ӕмӕ кӕрдотӕ ис фенӕн?

8.Магнитофонмӕ байхъусын.

-Лӕмбынӕг байхъусут ӕмӕ зӕгъут цавӕ рдыргъты кой дзы цӕуы? Цӕвӕртӕ сты фӕткъуы ӕмӕ кӕрдо? Цавӕр халсары кой дзы цӕуы?

9.Кӕронбӕттӕн скӕнын

-махмӕ абон ис диссаджы бӕлас, чи ӕртондзӕн бӕласӕй дыргътӕ ӕмӕ сӕ чи базондзӕн.

10.Бӕрӕггӕнӕнтӕ сӕвӕрын.

11.Хӕдзармӕ куыст. Текст аив кӕсынмӕ ӕмӕ тӕлмац кӕнын зонын.
















Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс

Скачать
Тема" Дыргъта".

Автор: Гаппоева Зарема Ацамазовна

Дата: 07.01.2016

Номер свидетельства: 273355

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(44) "Открытый урок :"Дыргъта"."
    ["seo_title"] => string(21) "otkrytyi_urok_dyrghta"
    ["file_id"] => string(6) "352884"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1477639015"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства