№ 81 ?лы?бек атында?ы негізгі орта мектептепті? бастауыш сынып м??алімі Туляпова Шахланы? сауат ашудан 1 са?атты? ашы? саба?ы.
Савод ва ёзув асослари.
Мавзу: Ф товуши ва харфи.
Максад: а) Болаларга Ф товуши ва харфи хакида тушунчалар бериш
мактабни севишга, унинг мулкларини эъзозлашга ургатиш.
б) Болаларнинг огзаки билимларини ва огзаки нуткини
ривожлантириш.
в) Болаларга уз-узини танишга ва узини химоялаш,
одоб- ахлок, экологик, эстетик тарбияларни сингдириш.
Жихоз: расмлар, плакатлар, таркатмалар слайд.
Услуб: анализ-синтез, тушунтириш.
Машгулотнинг бориши
- Ташкилий кисм
а) Саломлашиш
б) Давоматни аниклаш
в) Болаларни машгулотга тайёрлаш, тайёргарлигини кузатиш.
2. Утган дарсни болаларнинг ёдига тушуриш учун бир нечта
савол билан мухокама киламан.
- Болалар утган машгулотда кайси товуш билан танишдик?
- Ч товуши билан
- Ч товуши унли товушми ёки ундошми?
- Ундош
Демак бугзимизда чикаётган хаво тусикка учраса ундош товуш буларкан.
Хамма болалар билан коидани такрорлаймиз.
Болалар билан биргаликда Ч товушини
талаффуз киламиз
Чигиртка чумолини
Чакирди чой ичгани.
-Ч товушидан бошланадиган нарсалар номини айтамиз.
Ч -ЧА-НА
Ч -ЧОЙ-НАК
Ч - ЧУ-МО-ЛИ
Ч -ЧИ-ГИ-Р-Т-КА
ЧА-НА сузи жадвалдан болалар ёрдамида топтирилади.
Чч
А О И У Е У
Ж
ЖА
ЖО
ЖИ
ЖУ
ЖЕ
ЖУ
Ч
ЧА
ЧО
ЧИ
ЧУ
ЧЕ
ЧУ
ЧО-Й-НА-К, ЧИ-ГИ-Р-Т-КА сузларини катнаштириб гап туздирилади.
3. Янги машгулотнинг баёни.
Болалар бугун сизлар билан яна бита товуш Ф товуши билан танишамиз.
- Товушларни эшитамиз, талаффуз киламиз.
Харфларни ёзамиз, укиймиз, курамиз.
Демак Ф товуши ва харфи билан танишар эканмиз.
-Жадвалдан хамма узининг олдидаги жадвалдан Ф товушининг бугинларини биргаликда айтади.
ФА, ФО, ФИ, ФУ, ФЕ
Ф товушига оид плакат осилади.
Ф товушига оид сузлар топамиз.
ФИ-Л, ФО-Р-МА, ФО-Н-ТА-Н, ФА-Р-ТУ-К, ФО-ТИ-МА,
ФА-РИ-ДА, ФО-ЗИЛ,
ФИ-Л, ва ФО-ТИ-МА сузларни болалар мустакил жадваллардан топишади.
ФА-РИ-ДА сузи эса доскадаги жадвалдан топтирилади.
ФО-Н-ТА-Н, ФО-Р-МА сузларини катнаштириб гап туздирилиб, сузларнинг барчасига изох берилиб тарбиявий тамонлари ёритилади.
ФИ-Л га изох бериб турганимизда унинг иссик улкада яшаши транспорт вазифасида фойдаланишини айтиб турганда. ФИ-Л устида юкки билан кириб колади. Биз филга ёрдам берамиз. Устидаги рангларни номерига караб йигсак бугинлардан сузлар хосил булади сузларни укиб бугинга ажратимиз.
ЖА-МИ-ЛА
ФО-ТИ-МА
ФА-РИ-ДА
Копчадаги уйинчоклар мева сабзавотлар келтириб уларни хам бугинга ажратамиз жадвалдан топамиз ва гап тузамиз.
МА-ШИ-НА, НО-К, БА-НА-Н сузларни тезда жадвалдан топиб берилади.
КУ-ГИ-Р-ЧО-К сузини катнаштириб гап тузади.
Нарсаларнинг тарбиявий томони ёритилади.
СЕМАНТИКАЛИК КАРТА
хайвон
овкат ейди
учади
сузади
ЧИ-ВИ-Н
-
+
+
-
ФИ-Л
+
+
-
-
Болалар бахор гулларидан таркатмалар таркатилади, таркатмадаги
сузларни укиб беради.
Машгулот якунлаб колганда болалар билан биргаликда ЛО-ЛА сайлига чикмокчи булиб тургнда лолании юлиш мумкин эмаслиги
« Кизил китобга» киртилилганлиги айтиладида. Факат 1 тадан теришга рухсат берилади.
« Милиционер» уйини уйнатилади. Уктувчи милиционер булиб туради, лоладаги сузларни укий олганларга утишга рухсат, укий олмаганлар укиб кейин утади.
4 Машгулот давомида хар тугри жавобга 1 та палочка бериб борилади, 5 та палочка йиган болага, 1 та юлдузча такдим этиб рагбатлантиради.
5 Машгулотга якун ясалади.