Открытый урок по литературному чтению на чувашском языке во 2-м классе "В дружной семье"
Открытый урок по литературному чтению на чувашском языке во 2-м классе "В дружной семье"
Урок разработан в соответствии с содержанием программы по литературному чтению в 2 классе (УМК "Школа России") с соответствии с ФГОС начального общего образования. Урок изучения нового материала. Знакомство с произведениями чувашских и русских писателей о семье, с рассказами В.Сухомлинского о семейном воспитании. Используются проблемный и частично-поисковый методы обучения, фронтальная, групповая и индивидуальная формы организации учебной деятельности.В конце урока происходит рефлексия по самооценке полученных знаний.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по литературному чтению на чувашском языке во 2-м классе "В дружной семье" »
К\рт.м
«+емье» сёмах к.ске пулсан та: унён п.лтер.шне у=са парас тесен в.=не-х.рне тупаймён? +ав тери тарён шухёшлё та пысёк п.лтер.шл. вёл? Кашни ачан пуласлёх. тёван =емьепе =ыхённё? Туслё =емьере ачасем п.ринчен тепри маттур: ёслё: яланах ашш.-амёшне пулёшма тёрёша==.? +емьере =ир.п те хастар ёру =ит.нни ашш.-амёшне те савёнтарать: ырё ят к\рет? +емье ёшши – чун ёшши тесе ахальтен каламан пул. ваттисем?
Атте: анне - кашни =ыншён =ав тери =ывёх: .м.р манми сёмахсем? М.н авалтанпах ёруран ёрёва: ламран лама пыра==. =ак сёмахсем? Анне: аннем: анне=.м??? Атте: аттем: атте=.м??? Пуплеме тытённё ачан п.ррем.ш сёмах.сем! Хаклёран та хаклё: =утёран та =утё: юратнёран та юратнё =ынна п.лтерекен сёмахсем?
Аннене анне тее==.:
Аннене илме ук=и =ук?
Ук=и пулсан-пулмасан та –
Аннене сутён илме =ук
Аттене атте тее==.:
Аттене илме ук=и =ук?
Ук=и пулсан-пулмасан та –
Аттене сутён илме =ук?
(Чёв? хал? юрри)
+ак тарён шухёшлё: чуна пырса тивекен й.ркесем авалхи чёваш юрринчен? Ми=е .м.р пуранать-ши =ак юрё? Юррён .м.р. малалла та икс.лми?
Атте-анне: тёван кил: пичче-йёмёк: хурёнташ пурри кашни =ыншёнах пысёк телей
Кил.ш\лл. кил-йышра пур ыйтёва та п.р-п.ринпе канашласа татса пара==.? Аслисем каланине т.пе хурса: итлесе пурёна==.?
Воспитани паракан ним.нле шкул та хёй.н пахалёх.пе =емьепе танлашаймасть? Пепке килти лару-тёрура аталанма пу=лать% утма- чупма: пуплеме кала=ма пу=лать: п.ррем.ш сёнавсем тёвать: т.рл. лару-тёрура хёйне тыткалама в.ренет? Кил.ш\лл.: лёпкё: туслё =емьере кёна ачасем хёйсене телейл. туя==.: кёмёллё та =ир.п сывлёхлё =ын пулса \с.==.?
2-м.ш класс
Предмет% литература вулав.
Тема% Туслё =емьере?
Т.ллевсем% 1)ачасене =емьери чи хаклё =ынсене хисеплеме: упрама в.рентесси*
2)ашш.-амёш.семпе ачасем хушшинчи п.р-п.рне ёнланас: пулёшас туйёма вёйлатасси: ёшшён кала=ас:сапёр пулас хёнёхусене аталантарасси* 3)ачасен =ыхёнуллё пуплевне: литература ч.лхине:тавра курёмне: шухёшлавне аталантарасси* 4)в.ренекенсен ёс-тённе: кёмёл-туйёмне вёйлатасси?
Урока кирл. хат.рсем% компьютер: мульти-медиа проектор.: экран: слайдсем: тёван сёмах к.неки: кашни ача валли тест ыйтёв.сем?
Урок юхём.
I? Урока й.ркелени?
Шёнкрав сасси янрар.:
Урока пире васкатр.?
Парта хушшине ларатпёр:
Урасене тёп пусатпёр?
+урёма йёрёс тытатпёр:
Алсене т.р.с хуратпёр:
Тимл. итлесе ларатпёр?
II?Темёпа тата т.ллевпе паллаштарасси?
_ Паянхи урок темине доска =инчен п.рле харёс вулар-ха%
«Туслё =емьере»
_М.нле кил-йыша эпир туслё =емье тесе калама пултаратпёр-ха;
(Ачасем хуравла==.?Учитель ачасем калани =умне хушса калать)?
1 слайд?Атте-анне пурри _чи пысёк телей?
2 слайд?Анне_=емье ёшши: атте =емье т.рек.?
+емьери чи хаклё =ынсене хисеплеме: упрама п.лмелле:п.р-п.ринпе т\с.мл.:чётёмлё пулмалла? +ир.п те туслё =емьеш.н ним.нле йывёрлёх та хёрушё мар?
«Туслё =емье» тени вёл _ =емьери =ынсем п.р-п.ринш.н тёрёшни: .=ре те канура та п.рле пулни: =емье савнё=не: хуйхи-суйхине п.рле т\ссе ирттерни: =емьери хёнёхусемпе йёла-й.ркесем? Кун =инчен халёх хушшинче =\рекен халап та пур? Тах=ан .л.к-авал 100 =ынтан тёракан пысёк та туслё =емье пурённё тет? Унта яланах юратупа кил.ш\ ху=аланнё? Сас-хура патшалёх ерт\=и патне те =итн.? Вёл =емье пу=не хёй патне ч.нтерн. те =апла ыйтнё% « Эсир п.р вёр=ёнмасёр: п.р-п.рне к\рентермес.р пурёнма м.нле май тупатёр;» Леш. вара хут =ине тем =ырнё?Патшалёх ерт\=и хурава вуласан =ав тери т.л.нн.%хут =инче 100 хутчен «ёнлану» тесе =ырнё сёмах пулнё!
_ Атте-анне килте =ук чухне эсир м.нле тунсёхлатёр;
(Ачасем епле тунсёхланине сёнласа кётарта==.)?
_Киле килсен м.нле к.тсе илет.р;
(Ачасем кашни м.нле к.тсе илнине кётарта==.)?
_А=у-анн\не епле юрататёр;
(Ачасем ыталанё пек туса кётарта==.)?
V. «Ан к\ренсем: атте!» текстпа .=лени? (5слайд)
1?В.рентекен? В?Сухомлинский =ырнё «Ан к\ренсем: атте!» калавпа .=л.п.р? (В.рентекен ачасене В?Сухомлинский портретне кётартать: к.скен ун =инчен каласа парать)?
Василий Александрович Сухомлинский ачасене в.рентн.? Украинёри Павлыш шкул.нче директор пулса .=лен.? Ачасем валли нумай калав: юмах =ырнё? Паян эпир вулас тен. «Ан к\ренсем: атте!» калава та Сухомлинскиех =ырнё?
2?Текстпа .=лени
а) Словарь .=.
В.рентекен?Калавра ёнланман йывёр сёмахсем пур (в.сене доска =инее =ырса хунё)%
хаш сывлар. _ ассён сывлар. (глубоко вздохнуть)
улёхёп _ хёпарёп
ё)Калава в.рентекен кётартуллё вуласа пани
_Калава итлен. хы==ён сир.н м.н калас килет;
(Ачасем хайсен малтанхи шухёш.семпе паллаштара==.)
б)Ачасем хайсем т.лл.н =урма саспа вула==.?
в)Ёнланине т.р.слени
_Шкулта Миколка м.нлерех в.ренн.-ши;
г)Калава рольпе вулани
д) «Ан к\ренсем: атте» калав тёрёх п.т.млет\ туни
(Атте-аннене шкулта япёх в.ренсе к\рентерес марчч.)?