kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Открытый урок по литературному чтению на чувашском языке во 2-м классе "В дружной семье"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок разработан в соответствии с содержанием программы по литературному чтению  в 2 классе (УМК "Школа России") с соответствии с ФГОС начального общего образования. Урок изучения нового материала. Знакомство с произведениями чувашских и русских писателей о семье, с рассказами В.Сухомлинского о семейном воспитании. Используются проблемный и частично-поисковый методы обучения, фронтальная, групповая  и индивидуальная формы организации учебной деятельности.В конце урока происходит рефлексия по самооценке полученных знаний.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по литературному чтению на чувашском языке во 2-м классе "В дружной семье" »

К\рт.м

«+емье» сёмах к.ске пулсан та: унён п.лтер.шне у=са парас тесен в.=не-х.рне тупаймён? +ав тери тарён шухёшлё та пысёк п.лтер.шл. вёл? Кашни ачан пуласлёх. тёван =емьепе =ыхённё? Туслё =емьере ачасем п.ринчен тепри маттур: ёслё: яланах ашш.-амёшне пулёшма тёрёша==.? +емьере =ир.п те хастар ёру =ит.нни ашш.-амёшне те савёнтарать: ырё ят к\рет? +емье ёшши – чун ёшши тесе ахальтен каламан пул. ваттисем?

Атте: анне - кашни =ыншён =ав тери =ывёх: .м.р манми сёмахсем? М.н авалтанпах ёруран ёрёва: ламран лама пыра==. =ак сёмахсем? Анне: аннем: анне=.м??? Атте: аттем: атте=.м??? Пуплеме тытённё ачан п.ррем.ш сёмах.сем! Хаклёран та хаклё: =утёран та =утё: юратнёран та юратнё =ынна п.лтерекен сёмахсем?

Аннене анне тее==.:

Аннене илме ук=и =ук?

Ук=и пулсан-пулмасан та –

Аннене сутён илме =ук


Аттене атте тее==.:

Аттене илме ук=и =ук?

Ук=и пулсан-пулмасан та –

Аттене сутён илме =ук?

(Чёв? хал? юрри)

+ак тарён шухёшлё: чуна пырса тивекен й.ркесем авалхи чёваш юрринчен? Ми=е .м.р пуранать-ши =ак юрё? Юррён .м.р. малалла та икс.лми?

Атте-анне: тёван кил: пичче-йёмёк: хурёнташ пурри кашни =ыншёнах пысёк телей

Кил.ш\лл. кил-йышра пур ыйтёва та п.р-п.ринпе канашласа татса пара==.? Аслисем каланине т.пе хурса: итлесе пурёна==.?

Воспитани паракан ним.нле шкул та хёй.н пахалёх.пе =емьепе танлашаймасть? Пепке килти лару-тёрура аталанма пу=лать% утма- чупма: пуплеме кала=ма пу=лать: п.ррем.ш сёнавсем тёвать: т.рл. лару-тёрура хёйне тыткалама в.ренет? Кил.ш\лл.: лёпкё: туслё =емьере кёна ачасем хёйсене телейл. туя==.: кёмёллё та =ир.п сывлёхлё =ын пулса \с.==.?
























2-м.ш класс

Предмет% литература вулав.

Тема% Туслё =емьере?

Т.ллевсем% 1)ачасене =емьери чи хаклё =ынсене хисеплеме: упрама в.рентесси*

2)ашш.-амёш.семпе ачасем хушшинчи п.р-п.рне ёнланас: пулёшас туйёма вёйлатасси: ёшшён кала=ас:сапёр пулас хёнёхусене аталантарасси* 3)ачасен =ыхёнуллё пуплевне: литература ч.лхине:тавра курёмне: шухёшлавне аталантарасси* 4)в.ренекенсен ёс-тённе: кёмёл-туйёмне вёйлатасси?


Урока кирл. хат.рсем% компьютер: мульти-медиа проектор.: экран: слайдсем: тёван сёмах к.неки: кашни ача валли тест ыйтёв.сем?


Урок юхём.

I? Урока й.ркелени?

Шёнкрав сасси янрар.:

Урока пире васкатр.?

Парта хушшине ларатпёр:

Урасене тёп пусатпёр?

+урёма йёрёс тытатпёр:

Алсене т.р.с хуратпёр:

Тимл. итлесе ларатпёр?


II?Темёпа тата т.ллевпе паллаштарасси?

_ Паянхи урок темине доска =инчен п.рле харёс вулар-ха%

«Туслё =емьере»

_М.нле кил-йыша эпир туслё =емье тесе калама пултаратпёр-ха;

(Ачасем хуравла==.?Учитель ачасем калани =умне хушса калать)?

1 слайд?Атте-анне пурри _чи пысёк телей?

2 слайд?Анне_=емье ёшши: атте =емье т.рек.?

+емьери чи хаклё =ынсене хисеплеме: упрама п.лмелле:п.р-п.ринпе т\с.мл.:чётёмлё пулмалла? +ир.п те туслё =емьеш.н ним.нле йывёрлёх та хёрушё мар?

«Туслё =емье» тени вёл _ =емьери =ынсем п.р-п.ринш.н тёрёшни: .=ре те канура та п.рле пулни: =емье савнё=не: хуйхи-суйхине п.рле т\ссе ирттерни: =емьери хёнёхусемпе йёла-й.ркесем? Кун =инчен халёх хушшинче =\рекен халап та пур? Тах=ан .л.к-авал 100 =ынтан тёракан пысёк та туслё =емье пурённё тет? Унта яланах юратупа кил.ш\ ху=аланнё? Сас-хура патшалёх ерт\=и патне те =итн.? Вёл =емье пу=не хёй патне ч.нтерн. те =апла ыйтнё% « Эсир п.р вёр=ёнмасёр: п.р-п.рне к\рентермес.р пурёнма м.нле май тупатёр;» Леш. вара хут =ине тем =ырнё?Патшалёх ерт\=и хурава вуласан =ав тери т.л.нн.%хут =инче 100 хутчен «ёнлану» тесе =ырнё сёмах пулнё!

П.т.млетсе =акна калас килет% т\с.мл. пулёр: п.р-п.рне ёнланма тёрёшёр: илемл.хе упрёр?

3 слайд?(И?Я?Яковлев сён \керч.к. тата =ак й.ркесем тухса тёра==.)


Халал сёмах.?

Ырё =ын пул? А=упа анн\не хисепле: в.сен сёмах.нчен ан тух?

П.р-п.ринпе сапёр пулёр?П.р-п.рин сёмахне тёнласа пурённи: п.рне-п.ри ырлёх туса тёни пурнё=ра хёват парать?

+акна хытё шанса тёрёр?


III?Киле панё .=е т.р.слени?

1? Атте-анне =инчен сёвё й.ркисем аса илни%

1-м.ш ача? +уралатпёр т.нчере

Атте-анне кил.нче:

,м.рлетп.р .м.ре

Атте-анне пил.пе?


2-м.ш ача? Атте-анне сёмах.нчен

Тухас марчч.:

Атте-анне ырё ятне

Ярас марчч.?


3-м.ш ача? Аттене тав тумалла

Аннене тав тумалла:

В.сене савёнтарма

Лайёх пурнё= памалла?


4-м.ш ача? Аттене юратмалла:

Аннене юратмалла:

Хисеп туса: чыс туса:

Кёмёл туса тёмалла?

5-м.ш ача? Пурнё=ра =ул кётартса пыра==.

Ылтёнран та хаклё тёвансем?

Туслё =емьере ай пурёнасч.%

Ыр тёван вёл_ пурнё=ри илем?

6-м.ш ача? Атте-анне =умра пулсассён_

Телейл. тетп.р хамёра?

Телей вёл савёнё=: хаваслёх

+ывёх =ынсем тёрсан умра!


7-м.ш ача? Аннене эп ыр сунатёп:

Ыр сунатёп аттене?

Таш ташлатёп: юр юрлатёп:

Юрататёп в.сене?


8-м.ш ача? Анне мана телей пиллет:

+урхи чипер х.вел.м тет:

Х.вел.м тет юратнипе:

Юратнипе: савённипе?


9-м.ш ача? Х.вел пек х.р\ =ыннём_анне:

+ук санран =ывёххи т.нчере?

Эс к\рет.н кил-=урт илемне:

Юратса \стерет.н пире?


10-м.ш ача? Юрататёп аннене:

Юрататёп аттене:

Кука=ине: кукамая:

Аппана та шёллёма?

Асатте те хаклё маншён:

Асаннене хёварам-ши;

+ук: палах? Вёл лайёх пит.%

Мана юратать вёл хытё?


11-м.ш ача? Атте ир-ирех тёрать:

Т\рех .=е тытёнать?

Ылтён алёллё атте

Ывёнма п.лмест п.ртте?


12-м.ш ача? Ман анне - чи илемли:

Ман атте – чи маттурри?

Атте-анне пулнёран

Юрлас: ташлас килет ман?


13-м.ш ача? Эпир лайёх в.ренсен

Аннен ч.ри х.п.ртет?

Эпир ырё .= тусан

Ку=. савёнё=па =и=ет?



14-м.ш ача? +емьерен ёшши тата м.н пур-ши;

+ук унран ёшши =ак =утё т.нчере!


2?Ачасем килте =ырнё «Пир.н =емье» сочиненисемпе паллашатпёр? (+ав вёхётра экран =ине =емьепе \кер.нн. фотографисем туха==.?4 слайд?)


3?Компьютерпа усё курса ачасен килти вулавне тест мел.пе т.р.слени («Хёш вёхётра =ывёрать-ши анне;» калав содержаний. тёрёх?Т.р.с хурав умне «V» ларт?)


1)Аркаша м.нле шухёш канё= паман;

  • хё=ан урок в.=лени*

  • Маюк йёмёк. хё=ан =ывёрса кайни?

  • амёш. хёш вёхётра =ывёрни*




2)Ачасен амёш. м.н пирки сахал =ывёрнё;

    • аллисем ыратнёран*

    • .= нумай пулнёран*

    • телевизор ум.нче нумай ларнёран?



3)Маюкпа Аркаш амёш.н .=не м.нле =ёмёлатма шутланё;

  • .=лесе пулёшса*

  • ырё сёмахсем каласа*

  • юмах вуласа парса*



4)Амёш. ачисем ч.нсе каланине епле йышённё;

    • =ит.н.р-ха кёшт:_тен.*

    • ывёл.пе х.рне пу=.нчен ачашланё*

    • ыран кун пирки кала=ёпёр:_ тен.?



IV?Тёхтав саманч.?

_ Атте-анне килте =ук чухне эсир м.нле тунсёхлатёр;

(Ачасем епле тунсёхланине сёнласа кётарта==.)?

_Киле килсен м.нле к.тсе илет.р;

(Ачасем кашни м.нле к.тсе илнине кётарта==.)?

_А=у-анн\не епле юрататёр;

(Ачасем ыталанё пек туса кётарта==.)?

V. «Ан к\ренсем: атте!» текстпа .=лени? (5слайд)

1?В.рентекен? В?Сухомлинский =ырнё «Ан к\ренсем: атте!» калавпа .=л.п.р? (В.рентекен ачасене В?Сухомлинский портретне кётартать: к.скен ун =инчен каласа парать)?

Василий Александрович Сухомлинский ачасене в.рентн.? Украинёри Павлыш шкул.нче директор пулса .=лен.? Ачасем валли нумай калав: юмах =ырнё? Паян эпир вулас тен. «Ан к\ренсем: атте!» калава та Сухомлинскиех =ырнё?


2?Текстпа .=лени

а) Словарь .=.

В.рентекен?Калавра ёнланман йывёр сёмахсем пур (в.сене доска =инее =ырса хунё)%

хаш сывлар. _ ассён сывлар. (глубоко вздохнуть)

улёхёп _ хёпарёп

ё)Калава в.рентекен кётартуллё вуласа пани

_Калава итлен. хы==ён сир.н м.н калас килет;

(Ачасем хайсен малтанхи шухёш.семпе паллаштара==.)

б)Ачасем хайсем т.лл.н =урма саспа вула==.?

в)Ёнланине т.р.слени

_Шкулта Миколка м.нлерех в.ренн.-ши;

г)Калава рольпе вулани

д) «Ан к\ренсем: атте» калав тёрёх п.т.млет\ туни

(Атте-аннене шкулта япёх в.ренсе к\рентерес марчч.)?


VI.Ушкёнсемпе .=лени?

_Эпир сир.нпе чёваш ч.лхи урок.нче =ынна сёнлакан сёмахсем чылай в.ренн.чч.? (Ачасем т.сл.хсем тупа==.)?

Х.р ачасем ушкён. ашш. сёмах. патне: ар=ын ачасен ушкён. амёш. сёмах. патне =ынна сёнлакан сёмахсем тупа==.?(Ачасем тетрадь =ине =ыра==.)?



VII. Киле .= пани?

«Ан к\ренсем: атте!» калавён содержаний. тёрёх тестра панё т.р.с хурава аялтан туртса палёртасси?


1?Ашш. ё=тан таврённё;

  • .=рен*

  • шкулти ашш.-амёш.сен пухёв.нчен*

  • пасартан?


2?Пухура м.н =инчен кала=нё;*

    • ыранхи .=сем =инчен*

    • эрне в.=.нче экскурсине каясси =инчен*

    • класри ачасен =ит.н.в.сем =инчен?


3?Пуху хы==ён ашш.н кёмёл. м.нлерех пулнё;

  • пусёрёнчёк*

  • хавас*

  • лёпкё?


4?Ачи ашш.не м.нле лёплантарма тёрёшать;

    • малалла шкулта тёрёшса в.ренме пу=лёп*

    • эп. ыранах чи пысёк йывё= =ине улёхёп*

    • лайёх ача пулма тёрёшёп?


VII.Урока п.т.млетни?Ачасен .=не хаклани?

_ Экран =ине пёхса туслён харёс вулар%


(6 слайд) Анне пулсан _ х.вел питре:

Атте пулсан _ кун-=ул хитре?

+емье пулсан _ телей питре:

Юрлать п.р в.=.м чун-ч.ре?


«Анне пек пулас килет: атте пек пулас килет» юрё (к.вви И?Степановён: сёвви Н?Ыдарайён)?


_Яланах ырё кёмёллё: сёпайлё пулёр: п.р-п.рне ан к\рентер.р?





Литература



1? Яковлев И?Я? Чёваш халёхне панё халал? Шупашкар: 1992?

2? Тёван сёмах% 2-м.ш класс валли? – Шупашкар% Чёваш к.неке издательстви: 2003?

3? Тёван ч.лхе программи% чёваш шкул.н I-IV клас.сем валли? Шупашкар% Чёваш Республикин в.рент\ институч.н издательстви: 2008?

4? Пу=ламёш шкулта литература вулавне й.ркелесси% Меслетл.х кётартёв.сем? Шупашкар: 2007?

































Слайдсен аннотаций.%



1-м.ш слайд% Туслё =емьере?

2-м.ш слайд% Атте-анне пурри – чи пысёк телей?

Анне - =емье ёшши: атте - =емье т.рек.?

3-м.ш слайд% И?Я?Яковлев сён \керч.к.? Халал?

4-8-м.ш слайдсем% Ачасен =емьепе \кер.нн. фотографисем?

9-м.ш слайд% «Хёш вёхётра =ывёрать-ши анне» калава тест мел.пе т.р.слени?

10-м.ш слайд% В?А?Сухомлинский сён \керч.к.?

«Ан к\ренсем: атте!» калав?

11-м.ш слайд% Анне пулсан _ х.вел питре:

Атте пулсан – кун-=ул хитре?

+емье пулсан – телей питре:

Юрлать п.р в.=.м чун-ч.ре?


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 2 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Открытый урок по литературному чтению на чувашском языке во 2-м классе "В дружной семье"

Автор: Григорьева Лариса Веняминовна

Дата: 24.10.2015

Номер свидетельства: 243274


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства