kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока по калмыцкому языку на тему "Намр" (Осень)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Кич?лин т?р: Намр. Дассан давтлhн.

Кич?лин к?цл: дассан давтх. Зер-земш болн темсиг йилh? чадлhн, альд урhхинь келх

Кич?лин д??цлм?д: зургуд, наадhас

КИЧ?ЛИН ЙОВУД:

ОРГМОМЕНТ

 (Слайд 1)

  • Менд?т, к??кд!
  • Та яh? б??н?т?
  • Гем уга, йир с?н.
  • Тана эк-эцк, аав-ээ? с?н б??н??
  • Э, с?н б??н?.
  • Эндр мана ил кич?лд дала гиичнр ирсн б??н?.
  • Ирсн гиичнрт й?р?л?н нер?д?д кен кел? ?гх?
  • Ирсн гиичнр!

    Цугтан ут наста, бат кишгт? болтн,

    “Ях” – ги? ?вчн уга,

    “Йов” – ги? зарh уга.

    Ма?на тиньгр, ханядн-тома уга,

    Олна ?ирhлд багтхиг й?р???н?в!

  • Тер кич?лд мадн намрин тускар к??ндл?видн.
  • Эндр мадн бас намрин тускар келхм. Дассн ?гм?д?н давтхм, шин з??г тогтахм. Сурврмудыг с??н?р со?сад, ухандан тодл? авад, х?р?hинь тодрхаhар ?гтн.
  • Ода к??кд, “Автобус” гидг наадн наадхм. Школд мадн 1 гидг тойгта автобусар йовхм. Автобусар йовад нег-негнл?рн таньлдхм. (Слайд 2)
  1. К??НДВР

 1) к??ндвр “сурhульч - сурhульч”

     а) Таньлдлhн.

    - Чамла таньлд? болхий?

    - Э, болхий.

    - Чини нерн кемби?

    - Мини нерн..

    - Чи кед?т?вч?

    - Би зурhатав (долатав).

    - Чи альдас йовнач?

    - Би герт?сн (школасн) йов?   йовнав.

    - Чи сурhульч?

    - Э, би сурhульч.

    - Чи альк школд сурнач?

    - Би ХКУГимназьд сурнав.

    - Чи кед?дгч класст сурнач?

    - Би 1-гч “Б” класст сурнав.

  (Самбрт 4 к?н хошадар hарад, нег-негнл? таньлдна)

    - Ода школур ??рд? йовхм.

   (Слайд 3)

2) к??ндвр “багш – сурhульч”

    б) Мана гимназь.

    - Эн юмб?

- Эн мана гимназь.

- Мана гимназь ямаран?

- Мана гимназь ик, сарул, с??хн, хойр давхр, ?ндр терзт?.

 - Школд орхм. Негдгч давхрт ямаран хорас б??н??

    - Негдгч давхрт хувц т??лдг хора, хот уудг хора, цогц батллhна хора, мана классин хора б??н?.

    - Ода класст орхм. Мана классин тускар келхм. Слайд 3

   в) Мана классин хора. З??г тогталл?н.

      (Слайд 4)

- Схем х?л???д, кен мана классин тускар кел? ?гх?

                 (у доски по два предложения)

  (Самбрт сур?уль не??д?р hарад, классин тускар келн? )

(Арлтанова Баирта, Кевелдженова Иляна)

    -К??кд, та ?вр керс?, билгт? б???ит.

ФИЗМИНУТК

  (Слайд 5)

  • Ода босад, невчк амрхм.
  • Салькн, салькн ?л?н?,

Модна ацмуд н??хлн?.

Салькн дор, дор, дор,

Модна ацмуд деер, деер.

  1. К??НДВР
  1. к??ндвр “багш-сурhульч”. Намр.

(Слайд 6)

  • К??кд, салькн ?л?н?, модн н??хлн?,

улан, шар хамтхасд унна.

     Кез? эн болна?

  • Намрт.
  • Чик.
  • Ода ямаран ?илин цаг?
  • Ода намр.
  • К??кд, ямаран намр ирв?
  • Киитн, хурта, салькта намр ирв.
  • Намрт юн болна?
  • Намрт киитн салькн ?л?н?.
  • Намрт нарн яh? халулна?
  • Намрт нарн баhар халулна.
  • Намрт юн орна?
  • Намрт хур орна, бальчг болна.
  • Намрт с?, ?др яhна?
  • Намрт с? утдна, ?др ахрдна.
  • Сер?н орхла, шовуд яhна?
  • Сер?н орхла, шовуд дулан hазрур нисн?.
  • Намрт модна хамтхасд яhна?
  • Намрт модна хамтхасд шарлад, улаhад hазрт унна.
  • Намрт ямаран темсн болвсрна?
  • Намрт хаяр, адамч, хавстн, м??грсн, с?рмсг, хавг, шар луув?, улан луув?, боднцг болвсрна.
  • Намрт ямаран зер-земш болвсрна?
  • Намрт альмн, кедмн, ?ст? ?зм болвсрна.
  • Чи намрт дуртавч?
  • Э, би намрт дуртав.
  • Ю?гад?
  • Ю?гад гихл?, намрт.

2) к??ндвр “сурhульч - сурhульч”

- Ода хоорндан к??ндтн.

- Самбртал 2 к?н hарад, намрин тускар к??ндтн.

- Н?, йир с??н?р кел? ?гвт. Нанд йир таасгдв.

ФИЗМИНУТК – К?г?мин завср

  • К??кд, намрт юн орна, цандг, бальчг болна?
  • Хур орна.
  • Чик, к??кд. Хурин тускар ду меддвт?
  • Медн?видн.
  • Н?, дуу?ан дуулый!

(Слайд 7)

(“Хур” гидг ду дуул?ана)

  • К??кд, та ?вр с??н?р дуулвт. Нанд йир таасгдв.

III. НААДН “АЛЬД ЮН УРhНА?”

- К??кд, та наадхд дуртавт?

- Э, дуртавидн.

- Ода мадн бас нег наадн наадхм. “Альд юн урhна?” гидг наадн.

- Самбрт  зер-земшин болн т?р?-темсин зургуд ?лг?т?. Тадн самбр тал ?арад, зург авад, келтн: альд эн урhна садт аль hарудт.         

- Эн юмб?

-Эн альмн. Эн бурш.

-Альмн (Бурш) альд урhна?

 (Слайд 8)

- Альмн садт (hарудт) урhна.

(К??кд не??д?р самбртал hарад, ?лг?сн зургт (зурсн “Илвт? модн” болн “hаруд”) зер-земш болн т?р?-темсиг ?лг?н?).

  • К??кд, та йир с??н?р зер-земшин болн т?р?-темсин нерд мед??н?т.
  1. ЗУРГАР К?ДЛhН. З??Г ТОГТАЛhН.

(Слайд 9)

  • Х?л?тн, мана класст Байр ор? ирв. Байр эвр?н тускар эн аальта зургар дам?? кел??н?.
  • С??н?р х?л???д, Байрин тускар келвр тогтатн.
  • Байр 7 наста.
  • Байр 1-гч класст сурна.
  • Байр Элстд б??н?.
  • Байр олн давхр герт б??н?.
  • Герин ??р модд урhна.
  • Байрт ээ? Занда б??н?.
  • Ээ? ц? ча?hд, боорцг кехд дурта.
  • Байр намрт дурта.
  • Кен мадндан Байрин тускар келвр кел? ?гх? (Сандеев Баир)
  • К??кд, хан?анав. Та ?вр ухата б???т. Байрин тускар с??н?р мед? авут.

IV. СО?ГСЛ?Н - АУДИРОВАНИЕ.

  • К??кд, нанд дала аальта бичг?д ир?. Негдгч бичг иим. Хальмгаhар бич?т?. Би хальмг кел?н медхшв. Тадн нанд н?кд болтн. Буйн болтха, орс келнд эн бичг орчултн.
  •  (Слайд 10)

  1-гч бичг:

  • Менд, Байр!
  • Мини нерн Коля.
  • Би Москвад б??н?в.
  • Нанд эк, эцк, ээ?, аав б??н?.

-Би 1-гч класст сурнав.

  • Би намрт дуртав, ю?гад гихл? намр йир с??хн цаг.
  • А ты любишь осень?

-Нанд бич.

- К??кд, тадн ?вр ухата.

V. ОРЧУЛЛhН. СХЕМАР З??Г ТОГТАЛhН.

2- гч бичг.

- К??кд, нанд бас нег бичг б??н?. Эн бичг Хальмг гимназин 2-гч классин сур?ульчнр бич?. Эн бичг хальмг кел?р бич?т?, зуг ю мед?л??х мед? авч чад?ахшв. Та ?вр ухата к??кд. Нанд н?кд болтн, бичсн юмиг кел? ?гтн.

         (по одному предложению говорят)

НАМР. (Слайд 11)

(Самбрт 4 к?н не??д?р hарад, 2 з??г?р келн? )

  • Акад соньн бичг б??? оч. Та нанд йир с??н?р эн бичг умшвт.
  • Амн ?гин з??р?с.

     (Слайд 12)

  • К??кд, намрин тускар та ?лг?рм?д медн?т?
  • Э, медн?видн.
  • Тег?д, би тадниг ш??н?в, яh? та с??н?р ?лг?рм?д медн?т. Ода, би экл?д келн?в, та болхла цааранднь давултн.
  • Намр – хурарн,..хавр – хунарн.
  • Намр – таату,..хавр – хату.
  • Н?, к??кд, йир с?н.
    1. АШЛВР.

   (Слайд 13)

  • Тана шир? деер шар, улан, но?ан ??гт? хамтхасд кевтн?. Таасгдсн ??гт? хамтхасн ?артан авад, деегш?н ?ргтн. Мана хора с??хрв. Ода бидн бичкн хамтхасд болад, мана ирсн гиичнрт дуу?ан нер?дхм.
  • Хальмг авъясар мана гиичнрт белг?д?н ?гтн.
  • К??кд, та эн кич?лд йир с??н?р к?длвт. Та ?вр керс?, с?н к??кд б???т.Мини чее?м, мини седкл байрлувт.
  • О, к??кд, та ?вр с??н?р намрин тускар ш?лг?д кел? ?гвт. Нанд йир таасгдв.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 1 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока по калмыцкому языку на тему "Намр" (Осень)

Автор: Сандеева Юлия Александровна

Дата: 09.04.2015

Номер свидетельства: 199569


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства